Single, we kletsen hier verder (deel 2)
vrijdag 5 juni 2020 om 13:17
Precies, dus misschien moet ik het in grote lijnen vertellen en dat details evt. later komen ofzo. Als er ooit vervolg komt. Dan ben je en eerlijk, maar ook weer niet te kwetsbaar. Alleen doordat ik er makkelijk over praat, is het lastig om niet te veel in detail te treden. Want ik wil vaak dat mensen het snappen of iig weten hoe en wat.

vrijdag 5 juni 2020 om 15:21
Balen, dat is geen goed begin. Iemand die alleen maar over zichzelf praat. Misschien maar beter dat het dan niet doorgaat, of hij heeft het echt niet door gehad dat hij zelfs niks vroeg? Maar dat het nu stil is omdat je niet thuis wilt afspreken is wel opmerkelijk.
Ik heb ineens contact met een oude tinder match. Nooit mee afgesproken maar blijkbaar wil hij dat nog graag. Ik kijk het even aan en als het goed voelt spreek ik een keertje af. Op dit moment heb ik geen haast en zet ik liever alles weer even op een rijtje, met wat ik nou wil en hoe ik me voel.
vrijdag 5 juni 2020 om 16:07
Oh nou dan weet je ook weer dat hij maar 1 ding wil. Gelukkig heb je er niet al te veel tijd aanbesteed.

vrijdag 5 juni 2020 om 17:18
Groot gelijk Julus! Scheelt weer een teleurstelling erna.
@Shiverr, zenuwachtig voor je date vandaag of onder controle?
Mijn date van dinsdag heeft gevraagd of ik aankomende week uiteten wil, zit ergens beetje in dubio. Ene kant gezellig, andere kant twijfel ik beetje over sommige uitspraken, of ik romantisch iets voelde en dan is een etentje wel beetje uitgebreid
Twijfels..
@Shiverr, zenuwachtig voor je date vandaag of onder controle?
Mijn date van dinsdag heeft gevraagd of ik aankomende week uiteten wil, zit ergens beetje in dubio. Ene kant gezellig, andere kant twijfel ik beetje over sommige uitspraken, of ik romantisch iets voelde en dan is een etentje wel beetje uitgebreid

vrijdag 5 juni 2020 om 17:43
Vivi, ik zou naar je gevoel luisteren. Dan zit je altijd goed. Het moet namelijk goed voelen als je denkt aan uit eten met hem. Kunt ook visiualiseren dat je met hem uren aan een tafel zit. Wat komt er boven? Daar is je antwoord.
Mijn graadmeter is altijd het eerste gevoel wat in me naar boven komt als iemand me vraagt. Is het enthousiasme? Blij gevoel? Schreeuwt alles yes? Of het tegenovergestelde?
Daar zou ik naar luisteren. Op die manier voorkom je achteraf een katergevoel.
Mijn graadmeter is altijd het eerste gevoel wat in me naar boven komt als iemand me vraagt. Is het enthousiasme? Blij gevoel? Schreeuwt alles yes? Of het tegenovergestelde?
Daar zou ik naar luisteren. Op die manier voorkom je achteraf een katergevoel.

vrijdag 5 juni 2020 om 19:22
Ik leef nog en ben uiteraard druk met mijn huis
Had even een date voor een paar keer maar dat werd niks wegens te weinig chemie..zij gaf het aan maar ik vind het niet eens jammer..dus tja..toch wel wederzijds. Is dat een mannending? dat je dan toch doordate omdat het wel gezellig is en even zoenen en knuffelen ook fijn is ook al is het geen verliefdheid?

Had even een date voor een paar keer maar dat werd niks wegens te weinig chemie..zij gaf het aan maar ik vind het niet eens jammer..dus tja..toch wel wederzijds. Is dat een mannending? dat je dan toch doordate omdat het wel gezellig is en even zoenen en knuffelen ook fijn is ook al is het geen verliefdheid?
vrijdag 5 juni 2020 om 19:31
vrijdag 5 juni 2020 om 19:44
@Julus, mooi verwoord zo en je hebt gelijk! En geen absolute yes, maar ook geen overtuigende nee nu. Lekker verwarrend haha. Merk dat ik met m’n hoofd ook met het potentiële huis bezig ben en een drankje met hem best gezellig zou vinden, maar even op laag pitje. Denk dat ik dit ook gewoon ga uitleggen naar hem toe. Al heb ik ook nog andere gesprekjes lopen met interessante mannen..
@Tomcat, grappig dat je het zegt. Vond het altijd erg frustrerend als mannen na een aantal dates/soms maanden (met intimiteit) ineens wilde stoppen omdat de verliefdheid ontbrak. Kon mij dan echt ‘gebruikt’ voelen, maar nu achteraf en jij het zegt kan ik mij voorstellen dat het ook om wat genegenheid kan gaan. Al gaat het in mijn leeftijdscategorie (eind twintig) wel vaak om seks
Zelf vind ik verliefdheid wel belangrijk, wellicht niet gelijk na 1 date maar wel dat je wat kriebels voelt etc. Al helemaal met intimiteit, dan moet ik wel echt ‘iets’ voelen.
@Tomcat, grappig dat je het zegt. Vond het altijd erg frustrerend als mannen na een aantal dates/soms maanden (met intimiteit) ineens wilde stoppen omdat de verliefdheid ontbrak. Kon mij dan echt ‘gebruikt’ voelen, maar nu achteraf en jij het zegt kan ik mij voorstellen dat het ook om wat genegenheid kan gaan. Al gaat het in mijn leeftijdscategorie (eind twintig) wel vaak om seks

Zelf vind ik verliefdheid wel belangrijk, wellicht niet gelijk na 1 date maar wel dat je wat kriebels voelt etc. Al helemaal met intimiteit, dan moet ik wel echt ‘iets’ voelen.

vrijdag 5 juni 2020 om 20:22
Veel plezier Attra! Leuk om samen een weekend door te brengen.
Vivi, je hebt dus even minder ruimte om ergens vol in te duiken, dat kun je inderdaad prima uitleggen. Focus ligt nu op andere zaken en dat zal een goede date zeker begrijpen en juist goed vinden.
Tom, dat is helemaal niet gek. Je mist als single genegenheid en fysiek contact en als je dat dan kunt krijgen is nee zeggen lastig. Het is korte termijn bevrediging van fysieke behoeften maar zonder chemie ben je daar gauw klaar mee. Jammer van je date maar voor minder moet je het niet doen.
Vivi, je hebt dus even minder ruimte om ergens vol in te duiken, dat kun je inderdaad prima uitleggen. Focus ligt nu op andere zaken en dat zal een goede date zeker begrijpen en juist goed vinden.
Tom, dat is helemaal niet gek. Je mist als single genegenheid en fysiek contact en als je dat dan kunt krijgen is nee zeggen lastig. Het is korte termijn bevrediging van fysieke behoeften maar zonder chemie ben je daar gauw klaar mee. Jammer van je date maar voor minder moet je het niet doen.
vrijdag 5 juni 2020 om 22:09
Ik ben weer terug van mijn date! Was eigenlijk een hele leuke en gezellige date. Heeft echt wel dingen die ik zoek/belangrijk vind in een man. Ook echt gewoon een gesprek gevoerd en niet alleen oppervlakkig gebleven. Het was veel leuker dan mijn vorige date eigenlijk. Hij heeft gezegd dat hij graag een 2e keer wil afspreken en ik zie dat ook wel zitten. Ik heb wel benoemd dat ik depressies heb, maar verder weet hij het nog niet. Maar dat komt vanzelf wel, ik verwacht dat hij wel goed zal reageren.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen eigenlijk.
@Vivi: Ik vond het wel spannend, een nieuw iemand ontmoeten. Maar niet zenuwachtig zoals vorige keer. Ik denk doordat ik totaal geen verwachtingen had.
@Vivi: Ik vond het wel spannend, een nieuw iemand ontmoeten. Maar niet zenuwachtig zoals vorige keer. Ik denk doordat ik totaal geen verwachtingen had.
vrijdag 5 juni 2020 om 23:53
Super leuk zeg! Gelukkig viel het allemaal mee, zo zie je maar dat het niet erg is als je iemand niet gelijk kent voordat je afspreektShiverrr schreef: ↑05-06-2020 22:09Ik ben weer terug van mijn date! Was eigenlijk een hele leuke en gezellige date. Heeft echt wel dingen die ik zoek/belangrijk vind in een man. Ook echt gewoon een gesprek gevoerd en niet alleen oppervlakkig gebleven. Het was veel leuker dan mijn vorige date eigenlijk. Hij heeft gezegd dat hij graag een 2e keer wil afspreken en ik zie dat ook wel zitten. Ik heb wel benoemd dat ik depressies heb, maar verder weet hij het nog niet. Maar dat komt vanzelf wel, ik verwacht dat hij wel goed zal reageren.
Heb zelf net aan date laten weten dat het mij leuk lijkt om elkaar weer keer te zien, maar m’n hoofd nu even vol zit en nog niet weet hoe m’n week gaat lopen. Voel nog even niet de behoefte gelijk iets met hem in te plannen, even laten bezinken.
zaterdag 6 juni 2020 om 08:23
@Vivi: Ja ik vind hem er leuk uit zien. Verder had ik qua karakter ook wel wat anders in mijn hoofd. Dacht aan de hand van zijn profiel dat hij meer een serial dater was en ik had ja gezegd voor de "date ervaring". Maar dat viel dus alles mee haha.
Wel goed dat je eerlijk bent geweest tegen hem. Hoe reageerde hij daarop?
@Tomcat: Ik snap het wel zoals je het nu zegt. Maar ik denk dat ik me ergens toch wel gebruikt zou voelen. Tenzij ik hetzelfde zou hebben.
Wel goed dat je eerlijk bent geweest tegen hem. Hoe reageerde hij daarop?
@Tomcat: Ik snap het wel zoals je het nu zegt. Maar ik denk dat ik me ergens toch wel gebruikt zou voelen. Tenzij ik hetzelfde zou hebben.
zaterdag 6 juni 2020 om 08:32
Goedemorgen,
Hier ook even druk geweest..
Maaarrrrr met resultaat. Baan is rond!
En, bod gedaan op een huis.
Dus spannende tijden!
@shiverr: klinkt als een geslaagde eerste date. Denk dat je de tips hier goed hebt toegepast. Beetje vertellen, rest komt later wel als je verder bent.
@attra: veel plezier dit weekend samen! Leuk
@vivi: snap dat je hoofd even vol is van alles. Nog wat gehoord van het huis?
@tomcat: ik snap het wel van jouw kant (mannen kunnen dit denk ik makkelijker loskoppelen), maar zou me idd ook een beetje gebruikt voelen.
Dus als zij echt op zoek is naar iets potentieels en jij voelt dat niet, toch open kaart spelen. Kan zij iig zelf bepalen wat ze er mee wil.
Hier ook even druk geweest..
Maaarrrrr met resultaat. Baan is rond!
En, bod gedaan op een huis.
Dus spannende tijden!
@shiverr: klinkt als een geslaagde eerste date. Denk dat je de tips hier goed hebt toegepast. Beetje vertellen, rest komt later wel als je verder bent.
@attra: veel plezier dit weekend samen! Leuk
@vivi: snap dat je hoofd even vol is van alles. Nog wat gehoord van het huis?
@tomcat: ik snap het wel van jouw kant (mannen kunnen dit denk ik makkelijker loskoppelen), maar zou me idd ook een beetje gebruikt voelen.
Dus als zij echt op zoek is naar iets potentieels en jij voelt dat niet, toch open kaart spelen. Kan zij iig zelf bepalen wat ze er mee wil.
zaterdag 6 juni 2020 om 08:33
Dat is jammer Julus.
Maar ben het met Attra eens, je gevoel klopte.
Wil trouwens even zeggen dat je fijne adviezen geeft hier op het forum.
Begripvol, duidelijk en echt doordacht.
Niet alleen binnen ons topic, maar ook in andere reacties zie ik.
Wou ik je toch even zeggen

zaterdag 6 juni 2020 om 10:21
@Mikini: Heb je een nieuwe baan of is het opgelost met je oude baan? Iig gefeliciteerd!
Spannend met je huis! Wanneer zou je iets meer weten daarvan?
Ja ik vond het wel echt goede tips die ik hier heb gekregen. Zo ben ik er toch anders tegen aan gaan kijken. En ben ik redelijk eerlijk geweest, maar ook weer niet te gedetailleerd.
Spannend met je huis! Wanneer zou je iets meer weten daarvan?
Ja ik vond het wel echt goede tips die ik hier heb gekregen. Zo ben ik er toch anders tegen aan gaan kijken. En ben ik redelijk eerlijk geweest, maar ook weer niet te gedetailleerd.
zaterdag 6 juni 2020 om 12:50
Sorry voor mijn late reactie!Attraverso schreef: ↑01-06-2020 17:31Enig idee hoe dat kan komen? Aan het type profielen dat je rechts swipet? Want op Tinder kiezen zij niet alleen jou maar jij ook hen. Vaak zie je dat toch aan de profielfoto’s al. Al eens geprobeerd met ‘rustigere’ of gewonere profielen te kiezen?
Maar denk dat je gevoel hier erg herkenbaar is hoor.
Ik filter de meeste mannen die niet op zoek zijn naar iets serieus er meestal wel uit door de gewonere profielen te kiezen. Maar dan moeten er wel matches zijn, en als er dan matches zijn moeten dat wel matches zijn die ook reageren. Beide gebeuren eigenlijk nooit. Ik heb in totaal 1 date gehad en dat was ook iemand die uiteindelijk meer voor de fun ging. Als ik dan hoor dat er mensen zijn die 5 gesprekken tegelijk hebben of iedere week/2 weken een date hebben vraag ik me soms echt af wat ik fout doe. Een match is al 'bijzonder'.
zaterdag 6 juni 2020 om 13:11
@Mikini: Oh wat fijn dat het opgelost is met je oude werk! Scheelt weer een hoop stress. Dan hoor je al snel wat van het huis. Ik hoop voor je dat je het wordt!
@Vrouw: Hmm lijkt me wel vervelend. Ik weet natuurlijk niet wat voor foto's je hebt, maar misschien daar eens kritisch naar kijken? Of het is misschien ook wel gewoon pech hebben.
@Vrouw: Hmm lijkt me wel vervelend. Ik weet natuurlijk niet wat voor foto's je hebt, maar misschien daar eens kritisch naar kijken? Of het is misschien ook wel gewoon pech hebben.