Hipp babyvoeding

07-06-2020 08:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Onze dochter is nu 2 weken oud. Door medicatie die ik slik mag ik geen bv geven. Mijn man had kruidvat standaard 1 in huis gehaald en dat geven we nu. Ze heeft erg last van krampjes. Onze eerste dochter had dit ook en zij had ook veel moeite met ontlasting. Advies van lactatiekundige was om probiotica uit te proberen. Daar zijn we gister mee begonnen. Dat heeft uiteraard tijd nodig om te kijken of het effect heeft. Probiotica van Vitals. Ik twijfel nu of ik de overstap naar Hipp wil maken. Iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring met hipp, wel met krampjes.

Wat voor fles gebruiken jullie? Hoe lang doet ze gemiddeld over een voeding? Hoe vaak voeden jullie en welke hoeveelheden?

Bij onze dochter scheelde het bijvoorbeeld enorm toen we overstapten naar de flessen van dr Brown.
Geen ervaring met Hipp, wel veel krampjes. Hier werden de krampen minder met Difrax flessen. En een warm kruikje op het buikje hielp ook goed. Het kost ook gewoon even tijd, met een week of 8 werd het veel minder.

Zou zeker met zo’n kleintje niet te vaak van voeding wisselen, ook daar moeten ze elke keer weer aan wennen. Misschien eerst afwachten of de probiotica i.c.m. de voeding die je nu hebt helpt?

Succes!! Tis zo zielig om te zien maar wordt echt beter :hug:
“Don’t spend time on beating on a wall, hoping it will transform into a door!” ~ Coco Chanel
Hier waren de krampjes minder met Dr. Brown en ook vele malen minder last van voeding teruggeven / reflux.
Voeding HERO had ze vooral heel veel last van. Eigen merk Etos was fantastisch.

Kleine tip: hoe lastig ook... Geef het wel de tijd. Alles kost even wennen en dat mag ook de kans krijgen. Teveel wisselen weet je straks ook niet echt wat werkt en wat niet.

Succes! Pittig genoeg.
Bij ons werkt de fles van difrax heel goed tegen krampjes icm met infacol. Maar sterkte, zo zielig een krijsende baby van de pijn!
Hier ervaring met hipp. Wij zijn er heel tevreden over. Onze dochter kreeg het in combinatie met borstvoeding en nu de opvolgmelk. Alhoewel de fles vooral een verschil maakte met krampjes had ik het idee. We gebruikten de Calma speen van Medela. Werkte erg goed, ze had een stuk minder krampen dan met borstvoeding.

Ik weet dat wij ook hipp genomen hadden omdat we die makkelijker konden krijgen en het minder maltodextrine bevatte dan andere biologische flesvoeding die we zagen. Al moeten ze allemaal aan strenge eisen voldoen dus het zal allemaal prima zijn.
anoniem_397598 wijzigde dit bericht op 07-06-2020 09:30
Reden: Toevoeging
28.16% gewijzigd
Heeft de lactatiekundige ook gekeken naar de drinktechniek van jullie dochter?
Hier ook altijd Hipp gebruikt. Onze kinderen hadden ook altijd enorm veel last van krampjes, maar het hielp vooral om er rustig te laten drinken. Wij gebruikten Hipp in combinatie met de flesjes van Mam, dat ging goed.
Hipp is prima.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Krampjes zijn vervelend maar mijn ervaring waren dat ze erbij horen en juist sneller voorbij gaan als je niets veranderd
Krampjes horen er inderdaad bij, hebben kinderen met bv ook. Een beetje fietsen met de beentjes hielp vaak wel wat. Sommige kinderen vinden het fijn om op hun buik op je arm te liggen terwijl je rond loopt; het is een beetje zoeken in het begin. Toen mijn kinderen zo klein waren, werd er wel eens Sab Simplex gebruikt (kun je in Duitsland bestellen).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn eerste lactatiekundige raadde ook probiotica aan. Ik had daar twijfels over en heb toen de huisarts gebeld. Hij raadde het gebruik hiervan af bij kleine kkinderen. Probiotica heeft volgens hem geen bewezen effect en het is te weinig getest op baby's en kinderen.

Wat hier vooral hielp was een dr. Brown fles in combinatie met een Difrax speen. En daarnaast horen krampjes er gewoon bij en is het deels ook vooral uitzitten. Sterkte!
Dubbel
eenhoorn wijzigde dit bericht op 07-06-2020 16:07
98.07% gewijzigd
Hipp gebruikt bij tweede kind en die had veel minder krampjes dan de eerste maar ja of het door het merk kwam?

Ik bestel trouwens hipp in Duitsland, scheelt euro’s per verpakking.
eenhoorn schreef:
07-06-2020 11:43
Mijn eerste lactatiekundige raadde ook probiotica aan. Ik had daar twijfels over en heb toen de huisarts gebeld. Hij raadde het gebruik hiervan af bij kleine kkinderen. Probiotica heeft volgens hem geen bewezen effect en het is te weinig getest op baby's en kinderen.

Wat hier vooral hielp was een dr. Brown fles in combinatie met een Difrax speen. En daarnaast horen krampjes er gewoon bij en is het deels ook vooral uitzitten. Sterkte!
Dr brown fles met difrax speen heb ik nog niet eerder gehoord. Ik heb de dr brown fles ook met een prematuur speen, bij de fase 1 speen dronk ze te snel en kreeg ze teveel in 1x binnen. Doe je de s speen erop? Waarom deze combinatie?

We doen zeker 20-30 minuten over een flesje. Nemen veel tijd voor boeren en rechtop houden.

Probiotica is idd iets wat een huisarts niet adviseert. Ze zijn er te onbekend mee. Ik wilde juist liever probiotica uitproberen, omdat het veel natuurlijker is dan bijv de omneo voeding. Het kan geen schade aanrichten en ken een aantal bij wie het heel goed hielp.

Maargoed we kijken het even aan komende week of het effect heeft en anders stoppen we met de probiotica.

Ik weet dat het erbij hoort en dat de piek rond de 6-8 weken ligt. Maar onze dochter had er ook zn last van dat ik dat nu eigenlijk anders wilde aanpakken... als dat überhaupt kan 😁
Wij dachten van bv over te gaan op hipp. Ik had ineens een ontroostbaar kind, huilen, overstrekken en echt ontroostbaar. Na een week overgegaan op Hero en nergens meer last van.

Overigens zijn flesjes en de manier waarop je voedt echt van invloed op het inslikken van lucht (=krampjes). Therapeutisch voeden met een zo’n klein mogelijke speen (gaatje dan), kan echt veel schelen. Wij hadden dr Brown met prematuurspeentje. Dit is echter echt voor ieder kindje weer anders. Succes!
Jo_Wy schreef:
07-06-2020 13:36
Dr brown fles met difrax speen heb ik nog niet eerder gehoord. Ik heb de dr brown fles ook met een prematuur speen, bij de fase 1 speen dronk ze te snel en kreeg ze teveel in 1x binnen. Doe je de s speen erop? Waarom deze combinatie?
Ik deed inderdaad de S speen er op. De prematuur van dr Brown ging te langzaam en nr 1 te snel. De S van Difrax was voor onze beide kinderen perfect. De Dr Brown fles ging beter dan Difrax.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven