Die ene leuke onvindbare studenten bijbaan!!
maandag 27 april 2009 om 20:35
Ik studeer fulltime HBO en dacht de perfecte bijbaan gevonden te hebben. Maar helaas het is niet wat het leek te zijn..
Nu ben ik dus op zoek naar een andere bijbaan en mijn vraag aan andere studenten is dus. Wat voor bijbaan heb je en hoe ben je eraan gekomen?
Het maakt me niet zoveel uit wat het is als het maar voor ongeveer 8 a 12 uur in de week is. Het moet iig iets zijn dat goed te doen is naast je studie bijvoorbeeld s avonds of in het weekend. Ik sta al ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus maar dat zijn meer banen voor meer uur waar ik dus niet voor in aanmerking kom.
Wie o wie heeft een goede tip?
Nu ben ik dus op zoek naar een andere bijbaan en mijn vraag aan andere studenten is dus. Wat voor bijbaan heb je en hoe ben je eraan gekomen?
Het maakt me niet zoveel uit wat het is als het maar voor ongeveer 8 a 12 uur in de week is. Het moet iig iets zijn dat goed te doen is naast je studie bijvoorbeeld s avonds of in het weekend. Ik sta al ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus maar dat zijn meer banen voor meer uur waar ik dus niet voor in aanmerking kom.
Wie o wie heeft een goede tip?
maandag 27 april 2009 om 20:39
maandag 27 april 2009 om 20:46
Mijn ervaring met studentenuitzendbureaus is niet echt fijn dus ben een beetje huiverig om daar weer heen te gaan. De laatste keer werd ik namelijk geholpen door stagaires die zichzelf helemaal geweldig en hip vonden omdat ze P&A studeren en dan op me neerkeken omdat ik nog geen stage liep. Erg vervelend en heb geen zin om door zulke mensen aan aan baan geholpen te worden.
maandag 27 april 2009 om 20:49
Werkte zelf tijdens mijn studie in een sympathiek eetcafé. Leuke collega's, veelal leuke klanten, niet pas diep in de nacht klaar zoals in een kroeg, redelijk loon en daarbovenop fooien, gratis mee-eten voor of tijdens het werk, vaak na gedane arbeid nog even samen aan de borrel.
Misschien een goed idee om eens op zoek te gaan naar leuke eetcafé's, broodjeszaken of delicatessenzaken bij jou in de buurt.
Misschien een goed idee om eens op zoek te gaan naar leuke eetcafé's, broodjeszaken of delicatessenzaken bij jou in de buurt.
maandag 27 april 2009 om 20:50
Cassie : Je kan het in callcenters proberen die heb je echt overal en willen juist dat je minimaal 12 uur in de week werkt. zelf de dagen in te delen.
Overigens heb ik bij mijn opleiding een bureau zitten waarbij je kan aankloppen voor hulp bij het zoeken naar werk.
En schoonmaken is echt overal hoor! Alleen het komt natuurlijk niet op je af lopen.
Kijk ook eens op marktplaats.
En in welke stad zoek je precies?
Overigens heb ik bij mijn opleiding een bureau zitten waarbij je kan aankloppen voor hulp bij het zoeken naar werk.
En schoonmaken is echt overal hoor! Alleen het komt natuurlijk niet op je af lopen.
Kijk ook eens op marktplaats.
En in welke stad zoek je precies?
maandag 27 april 2009 om 20:52
quote:CassieViva schreef op 27 april 2009 @ 20:46:
Mijn ervaring met studentenuitzendbureaus is niet echt fijn dus ben een beetje huiverig om daar weer heen te gaan. De laatste keer werd ik namelijk geholpen door stagaires die zichzelf helemaal geweldig en hip vonden omdat ze P&A studeren en dan op me neerkeken omdat ik nog geen stage liep. Erg vervelend en heb geen zin om door zulke mensen aan aan baan geholpen te worden.
Da's raar..hoe kun jij nu weten dat ze op je neer kijken omdat je nog geen stage loopt?
En dan nog, wat als zij nu wel dé baan voor je hebben? Wil je die dan niet alleen om een stelletje dozen? Dan ben je zelf net zo.
Da's raar..hoe kun jij nu weten dat ze op je neer kijken omdat je nog geen stage loopt?
En dan nog, wat als zij nu wel dé baan voor je hebben? Wil je die dan niet alleen om een stelletje dozen? Dan ben je zelf net zo.
maandag 27 april 2009 om 20:52
quote:CassieViva schreef op 27 april 2009 @ 20:47:
Mijn stad is blijkbaar onmogelijk aangezien het allemaal wel regio steden zijn maar toch wel een half uur a een uur reizen om op je werk te komen.
BSO lijkt me leuk! Maar mag dat ook met een andere studie dan Pabo?Ik studeer Pedagogiek, daarmee mag het wel, mits je al wat verder in je opleiding bent, zelfde geldt voor pabo trouwens.
Mijn stad is blijkbaar onmogelijk aangezien het allemaal wel regio steden zijn maar toch wel een half uur a een uur reizen om op je werk te komen.
BSO lijkt me leuk! Maar mag dat ook met een andere studie dan Pabo?Ik studeer Pedagogiek, daarmee mag het wel, mits je al wat verder in je opleiding bent, zelfde geldt voor pabo trouwens.
maandag 27 april 2009 om 21:09
maandag 27 april 2009 om 21:12
Ik heb in de gehandicaptenzorg gewerkt tijdens mijn studie met héél erg veel plezier. Het werk vond ik erg leuk, heel afwisselend, erg leuke collegas. Verder had ik een nul-uren contract wat in de praktijk inhield dat ik elk weekend wel kon werken (ik werkte als invalmedewerker op een grote instelling, en er was bijna altijd wel of iemand ziek of het rooster niet rond whatever), maar dat ik ook als ik bv. tentamens had een maand niet kon werken als ik dat niet wilde. Het betaalde erg goed, mijn basisloon was iets van 9 euro geloof ik, en daar kwam dan nog onregelmatigheidstoeslag op, op zaterdag 40% en op zondag zelfs 60%, dat tikt wel lekker door!
maandag 27 april 2009 om 21:13
maandag 27 april 2009 om 21:13
Oh, en een andere ideale bijbaan met best wel goeie verdiensten is bijles geven aan scholieren. Kijk eens op www.studentsplus.nl
maandag 27 april 2009 om 21:14