Welke koffiemachine

10-06-2020 08:09 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik drink zelf geen koffie en zie daarom door de bomen het bos niet meer. Mijn man wil graag een nieuw koffieapparaat maar dan één die gelijk verse bonen maalt. Ik zit van alles te bekijken en zie Latte en Espresso maar hij wil gewoon een bak koffie van verse gemalen bonen.
Iemand een advies?
Nou misschien man dan zelf uit laten zoeken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Laat je man een apparaat uitzoeken?
Inderdaad, dat kan je man dan toch zelf regelen?
Goeie tips
Ik heb er een van Jura (impressa s95), een gereviseerde via marktplaats gekocht.
Bevalt super!
Je kunt ook gaan kijken bij een winkel zoals Kaldi, zij verkopen ook koffiemachines en kunnen je adviseren.
Wij hier al jaren zeer tevreden over de Krups EA8150. Met verse bonen. Erg makkelijk in gebruik. Ze zijn ook niet zo heel duur vergdleken met andere soortgelijke machines.
Prijsklasse?

Delonghi ong. 300€.
Jura 1200€
Wij hebben een Jura koffiemachine die bonen maalt.

https://nl.jura.com/nl/voor-thuis/koffi ... n-EU-15181

We doen er verse bonen van het merk L'OR in. Echt heerlijk. Ik vind sowieso bonen koffie veel lekkerder dan poeder en cups.
19juni schreef:
10-06-2020 08:22
Ik heb er een van Jura (impressa s95), een gereviseerde via marktplaats gekocht.
Bevalt super!
Je kunt ook gaan kijken bij een winkel zoals Kaldi, zij verkopen ook koffiemachines en kunnen je adviseren.
Wij zijn ook naar Kaldi geweest voor advies. Ik zou zeggen, ga je daar eens orienteren.
poldervrouw schreef:
10-06-2020 08:27
Prijsklasse?

Delonghi ong. 300€.
Jura 1200€
er zijn ook goedkopere jura's
We hebben sinds Corona een Philips, eentje die ook Cappuccino kan maken ( voor zoon in Homeoffice). Prima apparaat, daarvoor 2 keer een Delonghi gehad, maar die waren na 6 en7 jaar kapot.
Nou je man uit laten zoeken vind ik geen slechte tip, hij wil dat apparaat.

Wij hebben een fantastisch apparaat met een bonenmaler los, kosten een paar duizend euro, man heeft deze uitgezocht, ik heb me er niet mee bemoeid, maar dan heb je ook wel wat! 😬😉

Ik drink nooit meer ergens anders koffie die van ons is zo lekker!

Voor jullie TO zou ik inderdaad eens naar een Jura machine kijken. Maar je kunt je ook laten adviseren in een winkel waar ze losse koffie verkopen. Veel plezier met de lekkere koffie.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 10-06-2020 16:53
33.25% gewijzigd
ExodusRedux schreef:
10-06-2020 08:28
Wij hebben een Jura koffiemachine die bonen maalt.

https://nl.jura.com/nl/voor-thuis/koffi ... n-EU-15181

We doen er verse bonen van het merk L'OR in. Echt heerlijk. Ik vind sowieso bonen koffie veel lekkerder dan poeder en cups.
Op de site van Jura zie ik inderdaad mooie apparaten. Dank je wel
gizzmo-returns schreef:
10-06-2020 08:37
er zijn ook goedkopere jura's

Ja TO een Jura hoeft geen 1200 euro te kosten hier zijn er zeker goedkopere van.
Goedkoop en nog lekkerder
Bonenmolen kopen en een caffetiere
Onder de 100 euro klaar
19juni schreef:
10-06-2020 08:22
Bevalt super!
Ik zal vandaag Kaldi eens van binnen gaan bekijken.
Dank je wel voor de tip
Mijn Jura koffiemachine koste 700 euro. We hebben dat ding al jaren. Ik wil geen andere koffie meer dan thuis. Meestal sla ik koffie over bij bezoek als ik weet dat het geen bonen zijn. Als je eenmaal bonen gewend bent wil je niks anders meer. De smaak is gewoon zoveel beter.
lilalinda schreef:
10-06-2020 08:45
Goedkoop en nog lekkerder
Bonenmolen kopen en een caffetiere
Onder de 100 euro klaar
Dat wil ik juist niet. Ik wil één mooi apparaat in plaats van al die losse prullen in de keuken
In onderhoud is een Jura ook makkelijk. Het apparaat spoelt sowieso al. En af toe moet je een reinigingsprogramma aanzetten, daar heb je speciale tabletten voor. Je het het aan en na 20 min is het klaar. Daarna kun je weer koffie drinken.
Tęssa44- schreef:
10-06-2020 08:43
Ja TO een Jura hoeft geen 1200 euro te kosten hier zijn er zeker goedkopere van.
Ik wil gewoon een mooi apparaat en het prijskaartje zie ik dan wel
truusperenat schreef:
10-06-2020 08:50
Ik wil gewoon een mooi apparaat en het prijskaartje zie ik dan wel
dan zou ik de S8 nemen..... wij hebben deze sinds december jl en wil nooit meer anders.
Duur, maar echt een luxe apparaat en heerlijke koffie.
Hier ook maar één koffie drinker en een Jura. Hij maakt wel wat lawaai, maar verder is iedereen tevreden over de koffie. Reinigen gaat simpel; je gooit er een tabletje in en dan volgt een programma. Enige nadeel is dat je niet makkelijk een hele pot kunt zetten, maar zo vaak heb wij dat niet nodig, dus dat is voor mij geen nadeel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
truusperenat schreef:
10-06-2020 08:48
Dat wil ik juist niet. Ik wil één mooi apparaat in plaats van al die losse prullen in de keuken
Die losse prullen staan in de kast, ik houd niet van een vol aanrecht

Maar ik denk dat wij heel anders in het leven staan, ik laat het advies graag aan anderen over
Wij hebben nu al 6 jaar een Melitta Caffeo Solo (https://www.coolblue.nl/product/787206/ ... ipes.html). Toen wij deze kochten hebben we een Jura overwogen, maar dat vonden wij toen te veel geld voor die paar keer per week dat wij thuis koffie dronken. En we zijn nog steeds erg blij met onze keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven