dochter van 5 heeft soms rare acties..

27-04-2009 22:23 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, had vandaag iets raars met mijn dochter en vraag me af of anderen dit soort gedrag herkennen of dit toch ook heel erg vreemd gedrag vinden. We waren aan het knutselen en iets ging niet naar haar zin, ik had moeten wachten met iets op haar, had ik zelf even niet door. Toen werd ze erg boos, en zei ga weg, ga weg, dat zegt ze wel vaker als ze boos word.. Dus dacht ga even naar boven, kan ze afkoelen, na tijdje kwam ze naar boven met een foto van ons samen, vond ik al typisch, dacht waarom doet ze dat nu. Toen zei ze, er is iets gebeurd beneden. Dus wij samen naar beneden, wat bleek, had ze een foto van ons gezinnetje (mijn man, dochter en ik) uit het lijstje gehaald, mij ervan afgeknipt en daarna de foto weer terug in het lijstje geschoven.

Was echt super verbaasd, geschokt en ook verdrietig, wist niet hoe ik moest reageren. Ben wel erg boos en verdrietig geworden en laten weten dat ik dat echt niet leuk vond en dat dat echt niet kon. Maar vraag me eigenlijk vooral af wat haar nu bezield heeft om dat te doen, hoe komt ze op het idee en wat is haar motivatie.

Ben erg benieuwd of iemand dit gedrag herkent.

Overigens was ze na gezien te hebben dat ik erg van geschrokken was, wel weer heel erg lief tegen me.

Nou alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
goh is er verschil?.....dat meen je niet......de emotie is hetzelfde.....weg met die kop

maar ok.....ik knip in mijn eigen foto's en zij zal dd moeten leren dat je niet zomaar in foto's mag gaan knippen
Dus als je ruzie hebt met je zus knip je al je jeugdfoto's aan barrels ? Als je woorden hebt met je man gaat de schaar in je trouwalbum ? Als je prépuber geld van je steelt knip je al zijn babyfoto's door de helft ?

Lucht dat op ?

Nooit spijt van ?

Vind je het ook niet héél pijnlijk voor degene op de foto ? het komt op mij namelijk eigenlijk over alsof jij denkt " jij moet dood , dood , dóód " . Maar jij ervaart het - mag ik toch hopen - waarschijnlijk anders .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:tosca1966 schreef op 27 april 2009 @ 22:56:

maar ok.....ik knip in mijn eigen foto's en zij zal dd moeten leren dat je niet zomaar in foto's mag gaan knippenDat heb jij nooit geleerd blijkbaar...
quote:tosca1966 schreef op 27 april 2009 @ 22:56:

goh is er verschil?.....dat meen je niet......de emotie is hetzelfde.....weg met die kop

maar ok.....ik knip in mijn eigen foto's en zij zal dd moeten leren dat je niet zomaar in foto's mag gaan knippenIk kan het ook omdraaien: kind is nog maar vijf en weet niet beter. Van jou, als 43-jarige, vind ik het een nogal infantiele reactie.
De emotie hetzelfde?

Voor volwassenen is het iemand uit je leven snijden. Voor een kind niet meer dan boosheid, iemand even niet willen zien. De spijt die kinderen van acties hebben zegt al genoeg over de impulsiviteit. Ik mag hopen dat jij die impulsiviteit niet meer kent. Dat heeft namelijk te maken met het (nog niet) zien van de consequenties op langere termijn.
he?....wat is dat voor een antwoord....als ik nu op mijn 42ste ergens in wil knippen staat dd mijn moeder niet meer naast me om me op de vingers te tikken

en als kind....ben ik best goed opgevoed eigenlijk haha
Gooi een foto dan weg...
snap wat jullie bedoelen.......maar denk dat ze er niet z'n drama van moet maken als je kind eens zoiets doet
quote:yoyo2 schreef op 27 april 2009 @ 23:07:

Gooi een foto dan weg...Eg niet,sta je dr zelf eens leuk op en dan weggooien zeker?
quote:tosca1966 schreef op 27 april 2009 @ 23:06:

he?....wat is dat voor een antwoord....als ik nu op mijn 42ste ergens in wil knippen staat dd mijn moeder niet meer naast me om me op de vingers te tikken

en als kind....ben ik best goed opgevoed eigenlijk hahaDan is het onderweg ergens mis gegaan. Denk ik.
quote:mormeltje schreef op 27 april 2009 @ 23:11:

Eg niet,sta je dr zelf eens leuk op en dan weggooien zeker? Nouja, in dat geval blijft de knipoptie over
Dochter gewoon leren scannen en fotoshoppen, scheelt ook.
[quote]yoyo2 schreef op 27 april 2009 @ 23:12:

[...]

Nouja, in dat geval blijft de knipoptie over ;-)[/quote

Psies,dan schoonma dr maar af ofzo
quote:fleurtje schreef op 27 april 2009 @ 23:11:

[...]

Dan is het onderweg ergens mis gegaan. Denk ik.heel erg mis.....je hebt je oordeel al meid
Haha, arme tosca.. Iedereen doet toch wel iets als ie boos is? Ik ga naar de WC en dan heel hard in een prop WC papier bijten... Da's ook gek hè
quote:fleurtje schreef op 27 april 2009 @ 23:14:

Dochter gewoon leren scannen en fotoshoppen, scheelt ook.
quote:Zatla schreef op 27 april 2009 @ 23:17:

Haha, arme tosca.. Iedereen doet toch wel iets als ie boos is? Ik ga naar de WC en dan heel hard in een prop WC papier bijten... Da's ook gek hèIk geef mn kat een schop.
och haha ken wel wat hebben...ik ken de forumqweens wel dromen.....even de 'nieuwe' uit de tent lokken bla bla....kijken hoe hapgraag die 'nieuwe' is.....geeft een goed gevoel.....(zegt genoeg)
miauwwwauwwww
quote:tosca1966 schreef op 27 april 2009 @ 23:27:

miauwwwauwwwwWOEF WOEF
huh.. waarom ineens dierengeluiden. Oh Fleurtjes kat!! Ja, da's weer niet zo aardig van je Fleurtje. Denk toch aan je karma, kind.
volgens mij zijn hier veel mensen met peutertjes, babys of geen kinderen, zij heeft gewoon een pientere 5 jarige die dit doet. om de moeder te chanteren, dit doen alle kinderen alleen is dit al heel extreem, heeft niks met de opvoeding te maken (als het kind normaal opgevoed is)

maar je hebt nooit eerder iets opgemerkt?

ik vind het een goede vraag to, voor jou ging dit te ver, en nu ga je twijvelen om het welzijn van je dochter.

en daar vallen sommige antwoorden niet tussen
nee fleurtje schopte de kat..niet de hond
Nee, maar misschien zegt yoyo 'WOEFWOEF'als ze boos is. Vind ik raar.
quote:Zatla schreef op 27 april 2009 @ 23:33:

Nee, maar misschien zegt yoyo 'WOEFWOEF'als ze boos is. Vind ik raar.Nou idd,daar is ook vast onderweg iets misgegaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven