Schoolkeuze betrokkenheid

woensdag 10 juni 2020 om 16:54

800 meter verderop. Meer info dan een pb.

woensdag 10 juni 2020 om 16:55

Ik ga leeshulp worden op zijn basisschoolGatinmijnsok schreef: ↑10-06-2020 16:53Dat is jammer. Ook hier zijn het voornamelijk moeders die betrokken zijn bij school, maar ik moet zeggen bij de sportdag en schoolreizen gaan er wel wat vaders mee.

woensdag 10 juni 2020 om 16:56

Leuk, misschien volgen er meer vaders!

woensdag 10 juni 2020 om 16:58

tja dat komt omdat die open dagen vaak doordeweeks zijn.
hier trouwens 2 scholen in het weekend bezocht, samen.
de andere scholen heb ik alleen gedaan, het viel op een werkdag van mijn man.
hij vertrouwt mij een goede keuze te maken, net als ik op mijn werkdag vertrouw op de beslissingen die hij maakt.
hij vertrouwt mij een goede keuze te maken, net als ik op mijn werkdag vertrouw op de beslissingen die hij maakt.

woensdag 10 juni 2020 om 17:01

Ik snap je punt maar ik zou dan vrij nemen maar met mijn job kan dat ook wel veel makkelijker.Madelein schreef: ↑10-06-2020 16:58tja dat komt omdat die open dagen vaak doordeweeks zijn.

woensdag 10 juni 2020 om 17:03

Pb terug

woensdag 10 juni 2020 om 17:07

Bij iedere baan heb je recht op vrije dagen. Je zou zeggen dat de schoolkeuze va  je kind belkangrijk genoeg is om vrij voor te nemen.
In mijn omgeving wel vaders gezien op de open dagen. Sommige scholen hadden trouwens zowel smiddags als s avonds open dag.
Overdag is fijn want dan krijg je beter de sfeer van de school mee.
Terwijl er 's avonds dan vaak wat meer informatie werd gegeven.
                    In mijn omgeving wel vaders gezien op de open dagen. Sommige scholen hadden trouwens zowel smiddags als s avonds open dag.
Overdag is fijn want dan krijg je beter de sfeer van de school mee.
Terwijl er 's avonds dan vaak wat meer informatie werd gegeven.

woensdag 10 juni 2020 om 17:44

Toen wij vorig jaar met oudste zoon een school moesten kiezen (voortgezet) was deze open dag ook op een dag waarop man helaas écht niet mee kon. Zoon en ik hebben samen rondgeneusd en we vonden het leuk én goed. Aan eind van de avond gesprek aangeknoopt met directrice en uitgelegd dat man niet mee kon maar hij graag ook een keer wou komen kijken/ervaren.
We zijn toen uitgenodigd door haar voor een apart gesprek, ook met zoon. Heel hartelijk en goed gesprek. Die school is het ook geworden en zoon zit nu einde leerjaar 1. Hele fijne school en gaat met veel plezier!
Misschien konden de andere vaders óók niet en hebben zij het ook zo gedaan...?
                    We zijn toen uitgenodigd door haar voor een apart gesprek, ook met zoon. Heel hartelijk en goed gesprek. Die school is het ook geworden en zoon zit nu einde leerjaar 1. Hele fijne school en gaat met veel plezier!
Misschien konden de andere vaders óók niet en hebben zij het ook zo gedaan...?

woensdag 10 juni 2020 om 18:02

Heel teleurstellend. Maar goed nieuws, de middelbare school zijn  vaders veel meer in geïnteresseerd. Waarop de basisschool er bij alle activiteiten, inloopavonden en weet ik wat 80% uit moeders bestond en dan een enkele vader, zag ik op de open dagen van de middelbare school gelukkig veel meer een 50/50 verdeling. 
Ik denk dat het helaas een beetje in de categorie 'ik heb niks met babies' valt. Wat ik overigens echt de meest debiele opmerking ever vindt. Waarom neem je er dan eentje, als je er niks mee hebt?
                    Ik denk dat het helaas een beetje in de categorie 'ik heb niks met babies' valt. Wat ik overigens echt de meest debiele opmerking ever vindt. Waarom neem je er dan eentje, als je er niks mee hebt?

woensdag 10 juni 2020 om 20:57

Op de school van mijn kinderen zijn best wat vaders die helpen. Bij de 10 minuten gesprekken zie je vaak beide ouders mee komen. Nu zitten onze kinderen bij deze gesprekken dus is het ook makkelijker.
Hier worden ouders gevraagd Gastlessen te geven en bedenken bij de verschillende thema van school. Ik geef nog wel eens een gast les. Als ik hulp nodig heb krijg ik meestal hulp van vaders. Nu zijn mijn gastlessen meestal experimenten en dat ligt vaders meestal wel
                    Hier worden ouders gevraagd Gastlessen te geven en bedenken bij de verschillende thema van school. Ik geef nog wel eens een gast les. Als ik hulp nodig heb krijg ik meestal hulp van vaders. Nu zijn mijn gastlessen meestal experimenten en dat ligt vaders meestal wel

woensdag 10 juni 2020 om 21:08

Het zal aan de buurt liggen. In de klas van mijn dochter waren het de laatste jaren steeds vaders die klassenouder waren, en ook bij de technieklessen waren ze oververtegenwoordigd. In mijn clubje luizenmoeders waren we wel met alleen maar vrouwen.
Op informatie-avonden kwam er meestal maar een ouder, maar volgens mij was dat wel redelijk 50/50 qua man-vrouwverhouding.
                    Op informatie-avonden kwam er meestal maar een ouder, maar volgens mij was dat wel redelijk 50/50 qua man-vrouwverhouding.

woensdag 10 juni 2020 om 21:15

De betrokkenheid kan men niet altijd afmeten aan aan- of aanwezigheid.
Mijn vader bemoeide zich niet tot nauwelijks met mijn school of schoolkeuze. Hielp heel soms met n wiskundevraag maar toonde verder weinig interesse.
Wel dook hij op op ouderavonden en stelde dan veel (goede) kritische vragen. Ook 10min gesprekken ging hij mee.
Maar verder niet zoveel.
Sommige vaders zijn misschien andersom en helpen thuis veel met schoolwerk en laten hun interesse daarmee zien. Maar die vaders zie je dan niet op ouderavonden. Zijn ze dan minder betrokken?
                    Mijn vader bemoeide zich niet tot nauwelijks met mijn school of schoolkeuze. Hielp heel soms met n wiskundevraag maar toonde verder weinig interesse.
Wel dook hij op op ouderavonden en stelde dan veel (goede) kritische vragen. Ook 10min gesprekken ging hij mee.
Maar verder niet zoveel.
Sommige vaders zijn misschien andersom en helpen thuis veel met schoolwerk en laten hun interesse daarmee zien. Maar die vaders zie je dan niet op ouderavonden. Zijn ze dan minder betrokken?

donderdag 11 juni 2020 om 10:21

Zeker teleurstellend! Dat is hier niet zo. Wel een beetje een linksdraaiende-bio-hipster-Jenaplan-school, misschien verschilt dat nog. Maar de vaders waren er bij allebei de voorlichtingen/kennismakingen allemaal bij.Westerpaviljoen schreef: ↑10-06-2020 16:49Ga ik met mijn vrouw naar een nieuwe basisschool omdat we gaan verhuizen naar zon voorlichting van de basisschool in de buurt
En ja hoor. Ben ik weer de enige vader.
Teleurstellend.