Huis opknappen!

11-06-2020 17:27 11 berichten
Na de zomer wordt er begonnen met het renoveren van mijn tussenwoning (huurhuis) door een bouwbedrijf in opdracht van de woningbouwvereniging. Van de week twee heren van het bouwbedrijf op bezoek gehad om alles door te lopen. Er zijn foto’s genomen en dingen genoteerd. Waarschijnlijk gaan ze de ramen vervangen, kozijnen, isolatie, alles goed isoleren. Toilet, badkamer en keuken hebben ze ook opgenomen, maar dit wordt alleen gedaan als de woningbouw hiermee instemt. Dus ga ik daar ga ik niet van uit. Nu wil ik dan meteen als mijn huis dan toch op de kop komt te liggen, de woonkamer opnieuw laten schilderen, de hal, trapgat, trap opknappen, overloop en mijn slaapkamer. Even de frisse wind erdoor en wat restylen. Ga dit jaar toch niet op vakantie, dus dan dat maar. Alleen ik kan er nu al tegenop zien. De rotzooi wat het met zich mee brengt pfff. Weken in de troep komen te zitten. Wil dit niet zelf doen (ben alleen) en een schilder laten komen. Zit nu al regelmatig op Pinterest om ideetjes te zoeken. Wat wil ik met dit toppic? Ik ben best besluiteloos. Wat wil ik met de kleur, de trap, de vloer (ik heb nu een parketvloer, kan ik deze schuren en schilderen), ik heb een nis in huis naast de keuken waar een kast nu in staat. Deze kast moet wel weer terug, maar wat met de kleur. Hoe pak ik zo’n interne verbouwing aan? En waar opletten? En wat zou me dit ongeveer kosten totaal? Weet dat ik het zouden kan maken als ik zelf wil, maar globaal? Iemand nog handige tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou offertes opvragen bij schilders. Zij kunnen ook foto's maken en de kleur van de muren daarin vervangen zodat je een idee krijgt van hoe het kan worden.

Kun je tijdens de verbouwing niet ergens anders gaan logeren of wonen? Misschien op een huis passen van iemand die wel weg gaat?
huisduif schreef:
11-06-2020 18:21
Ik zou offertes opvragen bij schilders. Zij kunnen ook foto's maken en de kleur van de muren daarin vervangen zodat je een idee krijgt van hoe het kan worden.

Kun je tijdens de verbouwing niet ergens anders gaan logeren of wonen? Misschien op een huis passen van iemand die wel weg gaat?
Dat laatste zei mijn zusje ook😀!
Goh, ze zijn hier ook aan het renoveren (al een jaar) en het einde is eindelijk in zicht. Ik wil ook een beetje restylen als ze helemaal klaar zijn, om een beetje de restschades weg te werken.

Ik weet wel dat het bedrijf wat hier wel eens komt verven en vloeren leggen in opdracht van de woningbouw echt absurd prijzig is. Hoe duur het wordt is echt een beetje je eigen keuze wel. Voor mij (klein appartementje, vloeren vervangen en schilderen enzo) gaat het echt niet meer dan 500 euro worden.

Krijg je een wisselwoning of iets dergelijks tijdens de werkzaamheden? Bij ons moet dat vanwege corona (er zijn echt heel veel mensen die in en uit lopen en anderhalve meter afstand houden zit er niet in). Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar hier met kozijnen vervangen krijg je van die plastic hoezen voor over je meubels, tegen het stof enzo. Die gewoon houden, zodat je ze kan gebruiken bij het verven.
Manaku schreef:
11-06-2020 18:40
Goh, ze zijn hier ook aan het renoveren (al een jaar) en het einde is eindelijk in zicht. Ik wil ook een beetje restylen als ze helemaal klaar zijn, om een beetje de restschades weg te werken.

Ik weet wel dat het bedrijf wat hier wel eens komt verven en vloeren leggen in opdracht van de woningbouw echt absurd prijzig is. Hoe duur het wordt is echt een beetje je eigen keuze wel. Voor mij (klein appartementje, vloeren vervangen en schilderen enzo) gaat het echt niet meer dan 500 euro worden.

Krijg je een wisselwoning of iets dergelijks tijdens de werkzaamheden? Bij ons moet dat vanwege corona (er zijn echt heel veel mensen die in en uit lopen en anderhalve meter afstand houden zit er niet in). Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar hier met kozijnen vervangen krijg je van die plastic hoezen voor over je meubels, tegen het stof enzo. Die gewoon houden, zodat je ze kan gebruiken bij het verven.
Ik weet eigenlijk nog bar weinig. Een wisselwoning zeker niet. Van het bouwbedrijf dat deze renovatie gaat uitvoeren zijn afgelopen week 2 heren langs geweest om verschillende dingen op te nemen, op te meten en foto’s te maken. Voor een offerte voor de woningbouwvereniging. Zij wisten ook eigenlijk niet wat er echt gaat gebeuren. Zelf dachten ze aan vervanging ramen, kozijnen, isolatie en schilderwerk buiten. Vervanging van keuken, douche en wc ligt aan de woningbouwvereniging. Het bouwbedrijf legt alles neer bij de woningbouwvereniging en deze kijken wat wel en niet gebeuren moet. Kan dus nog wel wat in geschrapt worden. Ze konden mij wel vertellen dat het wel na de vakantie gaat worden. Maar ik wil toch al wel op zoek naar een schilder. Voor dat ik straks niemand kan vinden. Schilders hebben het momenteel druk. Zelf wil ik het niet doen omdat ik ook druk ben met afstuderen die periode. En ik dan nog langer in de troep zit en schilderen nou niet bepaald mijn sterkste en leukste bezigheid is. En ik dan altijd beren zie en denk waar moet ik in hemels naam beginnen. Ik zal het allemaal wel horen, maar kan er nu al tegenop zien. Jij ook succes👍🏻
Vorig jaar heb ik de schilder laten komen voor de woonkamer, keuken en het trappenhuis (4 verdiepingen). Hij heeft de muren en plafonds gedaan, plus het houtwerk van de kozijnen en de trapleuningen. Hij heeft 8 dagen gewerkt. Ik was 2500 euro kwijt.

Kleine meubels heb ik weggehaald, grote zware meubels als bank en eettafel heb ik naar het midden van de kamer geschoven en afgedekt met plastic.

Het was trouwens een crime om iemand te vinden, goede vaklui zijn maanden volgeboekt en veel schilders werken 6 maanden vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Schilder die wij hadden gevonden afgelopen jaar is bedrijf dat buitenschilderwerk doet, maar in de winter binnenklussen doet. Ze londen ons nog ergens tussenproppen. Hele benedenverdieping en trappenhuis in 1 dag gedaan. Ze waren wel met 3 man.

Er stonden alleen grote meubels die zij afgedekt hebben. Oude vloer was eruit en nieuwe vloer nog niet gelegd.

Vloerlegger was ook redelijk volgeboekt trouwens.
Igoa schreef:
11-06-2020 19:22
Vorig jaar heb ik de schilder laten komen voor de woonkamer, keuken en het trappenhuis (4 verdiepingen). Hij heeft de muren en plafonds gedaan, plus het houtwerk van de kozijnen en de trapleuningen. Hij heeft 8 dagen gewerkt. Ik was 2500 euro kwijt.

Kleine meubels heb ik weggehaald, grote zware meubels als bank en eettafel heb ik naar het midden van de kamer geschoven en afgedekt met plastic. Ik heb een kleine woning😀. Zou bij mij gaan om woonkamer, keuken, hal voordeur, hal wc, trapgat, trap, overloop, evt mijn slaapkamer en raamkozijnen. Ben al wat aan het rondkijken en vragen naar een goede betrouwbare schilder. €2500 dacht dat het goedkoper was. Maar heb eigenlijk ook geen idee ervan.

Het was trouwens een crime om iemand te vinden, goede vaklui zijn maanden volgeboekt en veel schilders werken 6 maanden vooruit.
Cinderella76 schreef:
11-06-2020 20:15
Het zou bij mij gaan om de benedenverdieping, trap, trapgat, overloop en evt mijn slaapkamer en logeerkamer. Ben al aan het rondvragen of iemand een schilder weet toevallig. €2500 pffff had het iets goedkoper gedacht, maar heb hier eigenlijk ook geen idee van😊
Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Offertes van andere schilders waren een stuk duurder. Deze schilder werkte netjes en redelijk snel. Dit is wel randstad, dat maakt wellicht ook nog verschil.
Igoa schreef:
11-06-2020 20:37
Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Offertes van andere schilders waren een stuk duurder. Deze schilder werkte netjes en redelijk snel. Dit is wel randstad, dat maakt wellicht ook nog verschil.
Ik woon in oost Nederland( Twente) en ik denk ook zeker dat dat verschil maakt. Hoorde laatst ook dat bouwbedrijven bij ons uit de buurt richting de Randstad gaan voor klussen omdat hun goedkoper zijn als een bouwbedrijf uit de randstad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven