Ongewenst zwanger..
maandag 15 juni 2020 om 08:55
Hallo allemaal..
De titel zegt het al: ik ben ongewenst zwanger. Ik heb vanochtend een test van de action gedaan en meteen positief. Ik ben 25 jaar oud.
Ik ben zwanger van mijn vriend, het gaat al maanden erg slecht tussen ons. (We wonen niet samen) Ik zie ons geen kind opvoeden.
Daarentegen ga ik nog naar school (BBL) en zie ik het helemaal niet zitten een kindje te krijgen.. (al zou ik het alleen willen opvoeden)
Ik ben al 1,5 week op en af misselijk. Last van mijn borsten. Erg moe. Constipatie (daar was ik erg ziek van, ik heb prikkelbaar darmsyndroom, en hormonen hebben enorm veel invloed op mijn stoelgang) ik werd ook al niet ongesteld.
Ik heb 5 weken geleden ook een test gedaan maar die was negatief. Het slikken van de pil ging namelijk niet zo lekker toen. Voor de zekerheid vanochtend dus een test gedaan..
Ik laat het dus weghalen.. mijn dokter belt mij vandaag terug.
Ik zoek naar lotgenoten. Hoe was dit allemaal voor jullie? Het voelt allemaal onwerkelijk, ik ben verdrietig. En ik weet niet zo goed wie ik het moet vertellen.
Groetjes..
De titel zegt het al: ik ben ongewenst zwanger. Ik heb vanochtend een test van de action gedaan en meteen positief. Ik ben 25 jaar oud.
Ik ben zwanger van mijn vriend, het gaat al maanden erg slecht tussen ons. (We wonen niet samen) Ik zie ons geen kind opvoeden.
Daarentegen ga ik nog naar school (BBL) en zie ik het helemaal niet zitten een kindje te krijgen.. (al zou ik het alleen willen opvoeden)
Ik ben al 1,5 week op en af misselijk. Last van mijn borsten. Erg moe. Constipatie (daar was ik erg ziek van, ik heb prikkelbaar darmsyndroom, en hormonen hebben enorm veel invloed op mijn stoelgang) ik werd ook al niet ongesteld.
Ik heb 5 weken geleden ook een test gedaan maar die was negatief. Het slikken van de pil ging namelijk niet zo lekker toen. Voor de zekerheid vanochtend dus een test gedaan..
Ik laat het dus weghalen.. mijn dokter belt mij vandaag terug.
Ik zoek naar lotgenoten. Hoe was dit allemaal voor jullie? Het voelt allemaal onwerkelijk, ik ben verdrietig. En ik weet niet zo goed wie ik het moet vertellen.
Groetjes..
maandag 15 juni 2020 om 09:33
Precies.Pandax schreef: ↑15-06-2020 09:29Het is niet relevant wat je vriend wil. Dat jíj het niet wil is voldoende.
Hoe meer mensen je op de hoogte brengt, hoe meer mensen hun mening en hun oordeel zullen geven en dat is niet prettig als je in een kwetsbare situatie zit. Kies een lieve vriendin of je ouders om te te steunen en vertel het verder niet. Dan heb je de steun die je nodig hebt en vermijd je dat wat je nu niet kunt gebruiken.
En je niet schuldig voelen naar je werkgever. Onderbezetting is echt niet jouw probleem.
maandag 15 juni 2020 om 09:33
Je keuze staat vast dus dan zsm actie ondernemen.
Er zijn genoeg vrouwen die abortus ondergaan omdat hun vriend dat verlangt.
Maar jij twijfelt niet, dat is duidelijk.
Ik weet niet uit welke omgeving je komt, maar een abortus kan in een kliniek en zelfs anoniem.
Of je die verwijzing van de huisarts nodig hebt betwijfel ik.....
Als je de optie hebt zou ik gaan voor volledige narcose.
Het is heel snel gedaan, en je hebt daarna menstruatie krampen.
Naar huis, warme kruik en een pijnstiller en je hersteld lichamelijk gezien snel.
maandag 15 juni 2020 om 09:42
Vind jij.raindance schreef: ↑15-06-2020 09:28Ik heb het over de behandeling.
Weet niet of je ervaring hebt met de abortuspil, maar dat was echt wel heftig, mentaal en fysiek heel erg zwaar. Die behandeling eist echt wel wat van je. Ook curretage zal niet zijn alsof je een brood koopt. Dus laten we er vooral niet te makkelijk over doen alsof het niks is, want dat is het gewoon niet. Het is niet leuk om een abortus te ondergaan ofzo, ook niet als je absoluut geen kinderwens hebt.
Niet elke vrouw vindt dat. Ik vind een curettage niks voorstellen en kan na een dagje rust weer gewoon werken. Er zijn ook genoeg vrouwen, ook hier op het forum die aangeven dat ze een abortus helemaal niet heftig vonden. Niet mentaal en niet fysiek. Dus ga vrouwen nou niet bang lopen maken op basis van jouw ervaringen.
maandag 15 juni 2020 om 09:42
Ik heb curretage gehad. S ochtends inchecken bij de kliniek. Tegen de middag behdndeling.raindance schreef: ↑15-06-2020 09:28Ik heb het over de behandeling.
Weet niet of je ervaring hebt met de abortuspil, maar dat was echt wel heftig, mentaal en fysiek heel erg zwaar. Die behandeling eist echt wel wat van je. Ook curretage zal niet zijn alsof je een brood koopt. Dus laten we er vooral niet te makkelijk over doen alsof het niks is, want dat is het gewoon niet. Het is niet leuk om een abortus te ondergaan ofzo, ook niet als je absoluut geen kinderwens hebt.
Ik had de dag erna vrij genomen, maar had nergens last van.
Als ik TO was zou ik aangeven dat ze 2 dagen ziekteverlof wil voor een medische ingreep (niet zeggen wat).
Als de nasleep langer duurt kan ze altijd langer ziek melden. Maar 2 weken is echt schromelijk overdreven zolang er geen complicaties zijn.
maandag 15 juni 2020 om 09:52
Laat je vooral goed informeren over de mogelijkheden. Curettage is ook niet zomaar iets en kan ook schade aanrichten.
Bereid je er ook op voor dat je een echo gaat krijgen om te kijken hoe ver je bent. En daarna moet je nog vijf dagen wachten (wettelijke bedenktijd) voor ze een ingreep moeten uitvoeren.
Ik heb zelf uiteindelijk er niet voor gekozen om abortus uit te laten voeren. Ik was toen 17, en 18 toen hij is geboren. Hij is nu 20
. Het is een hele persoonlijke keuze die alleen jij kan maken.
Veel sterkte.
Bereid je er ook op voor dat je een echo gaat krijgen om te kijken hoe ver je bent. En daarna moet je nog vijf dagen wachten (wettelijke bedenktijd) voor ze een ingreep moeten uitvoeren.
Ik heb zelf uiteindelijk er niet voor gekozen om abortus uit te laten voeren. Ik was toen 17, en 18 toen hij is geboren. Hij is nu 20
Veel sterkte.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 15 juni 2020 om 10:06
Ik heb het over de abortuspil dames. Ik zeg ook in mijn post dat het verschilt per vrouw en dat ik achteraf liever voor curretage had gekozen. Maar nog liever had ik dat ik het helemaal niet hoefde mee te maken. Jullie hebben zo te lezen alleen ervaring met curretage, ik alleen met abortuspil. Maar het is hoe dan ook erg vervelend en hadden we het liever voorkomen lijkt me.
maandag 15 juni 2020 om 10:07
Ik lees geen advies!MariaDeJong schreef: ↑15-06-2020 09:57Strak advies Suzy, een kind krijgen van een man met wie het nu al niet loopt en van wie je geen kind wil![]()
Kokosnootaap: ik lees je posts en vind dat je de dingen heel goed op een rij hebt. Doe je goed, blijf zo dicht bij je gevoel en dan kom je er wel. Sterkte
Ze deelt haar ervaring, en het is toch juist dat elke ingreep schade kan aanrichten.
De info klopt hoor, je krijgt bedenktijd.
maandag 15 juni 2020 om 10:23
Ik snap je keuze en als dat is wat je wilt dan moet je dat ook echt doen.
Ik vind persoonlijk wel dat je heel snel handelt. Vanmorgen een test gedaan en vrijwel meteen je keuze gemaakt, dokter gebeld, vriend, vriendin, moeder en werk ingelicht.
Nogmaals je moet doen waar jij je goed bij voelt, en volgens mij heb je ook verplicht nog zoveel dagen bedenktijd. Maar bespreek dit ook goed met je vriend (ondanks dat jij de touwtjes in handen hebt) ik vind dat hij hierover ook zijn mening mag hebben.
Verder wil ik je heel erg veel sterkte wensen!
Ik vind persoonlijk wel dat je heel snel handelt. Vanmorgen een test gedaan en vrijwel meteen je keuze gemaakt, dokter gebeld, vriend, vriendin, moeder en werk ingelicht.
Nogmaals je moet doen waar jij je goed bij voelt, en volgens mij heb je ook verplicht nog zoveel dagen bedenktijd. Maar bespreek dit ook goed met je vriend (ondanks dat jij de touwtjes in handen hebt) ik vind dat hij hierover ook zijn mening mag hebben.
maandag 15 juni 2020 om 10:31
Je neemt aan dat curretage ook heftig zal zijn.raindance schreef: ↑15-06-2020 10:06Ik heb het over de abortuspil dames. Ik zeg ook in mijn post dat het verschilt per vrouw en dat ik achteraf liever voor curretage had gekozen. Maar nog liever had ik dat ik het helemaal niet hoefde mee te maken. Jullie hebben zo te lezen alleen ervaring met curretage, ik alleen met abortuspil. Maar het is hoe dan ook erg vervelend en hadden we het liever voorkomen lijkt me.
Wat dus over het algemeen niet zo is.
Er zullen vast vrouwen zijn die complicaties krijgen of het als zwaar ervaren, maar dat is niet algemeen.
maandag 15 juni 2020 om 10:34
Ik wist ook meteen dat ik een abortus wilde toen ik de test in handen had.NM1717 schreef: ↑15-06-2020 10:23Ik snap je keuze en als dat is wat je wilt dan moet je dat ook echt doen.
En inderdaad, die bedenktijd krijg je sowieso nog, dus waarom daarvoor ook nog dagen nadenken?
maandag 15 juni 2020 om 10:41
Als iemand de test in handen heeft en meteen moeder, vriendinnen en familie belt om het blije nieuws te vertellen, zegt toch ook niemand: nou ik vind dat je wel heel snel handelt. Weet je dat wel zeker, zo’n kindje? Poe poe is zwaar hoor een zwangerschap. Mentaal en fysiek. Je kan er zelfs invalide van raken. En je vriend? Heb je eigenlijk je vriend wel naar zijn mening gevraagd?
maandag 15 juni 2020 om 10:47
Dat is zeker niet voor elke vrouw zo. Dat het zo zwaar is.raindance schreef: ↑15-06-2020 09:05Waarom zou je je leidinggevende hiervan op de hoogte brengen? Als het kan zou ik minimaal een week vrij nemen als je abortus gaat doen. Het is mentaal en fysiek een ontzettend zwaar proces. Maar je leidinggevende hoeft niet per se te worden ingelicht. Dit is best privé.
Je hebt de abortuspil of curretage. Zo'n pil heb ik echt ervaren als de hel op aarde. Ik had het liever onder narcose gedaan achteraf gezien en dus voor de curretage gekozen. Maar bij iedereen werkt zo'n pil anders.
Je mag me altijd even DM'en als je vragen hebt.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
maandag 15 juni 2020 om 10:50
dat ligt eraan, hoe ver TO is, als ze een overtijdbehandeling mag, dan heeft ze geen bedenktijdKeep-smiling schreef: ↑15-06-2020 10:34Ik wist ook meteen dat ik een abortus wilde toen ik de test in handen had.
En inderdaad, die bedenktijd krijg je sowieso nog, dus waarom daarvoor ook nog dagen nadenken?
maandag 15 juni 2020 om 10:52
Even voor de duidelijkheid: ik zeg nergens dat ze verkeerd handelt. Alleen snel. Sommigen handelen ook zo snel uit emotie. Verder zeg ik ook gewoon dat ik haar keuze begrijp en dat als ze daarachter staat het ook gewoon moet doen!
Mijn reactie was dus helemaal niet verkeerd bedoeld en ook niet om haar op andere gedachten te brengen. Als je het zeker weet moet je het gewoon doen!
Mijn reactie was dus helemaal niet verkeerd bedoeld en ook niet om haar op andere gedachten te brengen. Als je het zeker weet moet je het gewoon doen!
maandag 15 juni 2020 om 10:57
ik wist bij mijn overtijdbehandeling ng voor ik ging testen, dat op een positeve test direct een telefoontje naar een kliniek zou volgenNM1717 schreef: ↑15-06-2020 10:52Even voor de duidelijkheid: ik zeg nergens dat ze verkeerd handelt. Alleen snel. Sommigen handelen ook zo snel uit emotie. Verder zeg ik ook gewoon dat ik haar keuze begrijp en dat als ze daarachter staat het ook gewoon moet doen!
lilalinda wijzigde dit bericht op 15-06-2020 11:00
0.76% gewijzigd
maandag 15 juni 2020 om 11:00
Al is het uit emotie. Tussen nu en de afspraak bij de huisarts, de doorverwijzing naar een kliniek, gesprek daar, evt wettelijke bedenktijd. Daar zit okk nog een hoop tijd in. En je mag als vrouw op elk moment nog van gedachten veranderen, zelfs als je al op de behandeltafel ligt.NM1717 schreef: ↑15-06-2020 10:52Even voor de duidelijkheid: ik zeg nergens dat ze verkeerd handelt. Alleen snel. Sommigen handelen ook zo snel uit emotie. Verder zeg ik ook gewoon dat ik haar keuze begrijp en dat als ze daarachter staat het ook gewoon moet doen!
maandag 15 juni 2020 om 11:03
Mijn vriend belde me net.
Ik vroeg hem hoe hij zich erover voelt.
Hij zei, je weet hoe ik erover denk he.
Maar hij zei dat hij wel snapte dat ik ook mijn eigen leven heb.
Even later in het gesprek vroeg hij of ik wel wist dat hij zijn moeder heel blij kon maken met dit nieuws
(Ze heeft trouwens borstkanker en afgelopen vrijdag is haar borst geamputeerd (zeg ik dat goed) ?)
Ik ken zijn moeder trouwens niet. Woont in een ander land. Lang verhaal.
Maar deze opmerking is me slecht gevallen.. wat een lelijke opmerking. Ik heb niks gezegd, maar net wel een appje gestuurd dat ik niet gediend ben van zo’n rottige opmerking. En als hij het nodig vind om zoiets nog eens te zeggen of mij niet begrijpt, ik geen contact meer met hem wil. Want dat kan ik er niet bij hebben.
Even later in het gesprek vroeg hij of ik wel wist dat hij zijn moeder heel blij kon maken met dit nieuws
(Ze heeft trouwens borstkanker en afgelopen vrijdag is haar borst geamputeerd (zeg ik dat goed) ?)
Maar deze opmerking is me slecht gevallen.. wat een lelijke opmerking. Ik heb niks gezegd, maar net wel een appje gestuurd dat ik niet gediend ben van zo’n rottige opmerking. En als hij het nodig vind om zoiets nog eens te zeggen of mij niet begrijpt, ik geen contact meer met hem wil. Want dat kan ik er niet bij hebben.
maandag 15 juni 2020 om 11:05
Mariejan schreef: ↑15-06-2020 10:41Als iemand de test in handen heeft en meteen moeder, vriendinnen en familie belt om het blije nieuws te vertellen, zegt toch ook niemand: nou ik vind dat je wel heel snel handelt. Weet je dat wel zeker, zo’n kindje? Poe poe is zwaar hoor een zwangerschap. Mentaal en fysiek. Je kan er zelfs invalide van raken. En je vriend? Heb je eigenlijk je vriend wel naar zijn mening gevraagd?
Je kan wel sterven in het kraambed, je kind kan gehandicapt zijn, je carrière gaat voor 18 jaar op een laag pitje, je relatie gaat eraan onderdoor, weet je wel hoe duur dat is een kind, de wereld is al overbevolkt
maandag 15 juni 2020 om 11:06
Pffft, over emotionele chantage gesproken.Kokosnootaap schreef: ↑15-06-2020 11:03Mijn vriend belde me net.
maandag 15 juni 2020 om 11:06
Precies, en toch hoef je er niet vijf dagen over na te denken of je de zwangerschap wel echt wilt. Raar toch?Keep-smiling schreef: ↑15-06-2020 11:05![]()
Je kan wel sterven in het kraambed, je kind kan gehandicapt zijn, je carrière gaat voor 18 jaar op een laag pitje, je relatie gaat eraan onderdoor, weet je wel hoe duur dat is een kind, de wereld is al overbevolkt