Woonwinkels
maandag 15 juni 2020 om 18:00
Hoi (:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe woning mag betrekken (whoop-whoop), en dat vind ik super, alleen ik moet daarvoor wel heel veel nieuwe spullen kopen (ik ga van een piepkleine 1-kamer studio naar een woonruimte met aparte woon- en slaapkamer die bovendien een stuk groter zijn).
Ik ben dus heel benieuwd of hier nog forummers zijn die tips hebben voor leuke woonwinkels, want ik kom niet verder dan de 'standaard' winkels, en ik ben niet op zoek naar Ikea spullen.
Tips voor een goede bank zijn ook welkom (ik wil het liefst een beetje moderne leren of nepleren bank, in ieder geval een met een bekleding die niet gaat 'pielen').
Maar goed, alle inspiratie voor leuke woonwinkels is welkom (:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe woning mag betrekken (whoop-whoop), en dat vind ik super, alleen ik moet daarvoor wel heel veel nieuwe spullen kopen (ik ga van een piepkleine 1-kamer studio naar een woonruimte met aparte woon- en slaapkamer die bovendien een stuk groter zijn).
Ik ben dus heel benieuwd of hier nog forummers zijn die tips hebben voor leuke woonwinkels, want ik kom niet verder dan de 'standaard' winkels, en ik ben niet op zoek naar Ikea spullen.
Tips voor een goede bank zijn ook welkom (ik wil het liefst een beetje moderne leren of nepleren bank, in ieder geval een met een bekleding die niet gaat 'pielen').
Maar goed, alle inspiratie voor leuke woonwinkels is welkom (:
maandag 15 juni 2020 om 20:24
Ik lees hier een paar winkel waar ik niet zulke geweldige ervaringen mee heb. Dan is Ikea een stuk beter wat mij betreft!
Zitmaxx, ooit een loveseat gekocht van zo’n €500,-. Na 4 jaar echt compleet doorgezakt, verkleurd en niet meer toonbaar.
Made.com, 2 jaar geleden een 2-zits bankje besteld van €300,-). Ik zit er nu al een jaar met een houten kont op helaas. Zit iets van traagschuim in ofzo als kussen en dat is gewoon plat als ik er 10 minuten op zit. Ik zit altijd in hetzelfde hoekje en daar is hij dus na een jaar al doorgezakt. Ontzettend zonde. Zou ik dus geen bank meer bestellen. Andere items zijn vast prima, maar de bank bevalt hier echt niet.
Ons gewone bankstel komt van Sanders meubelstad en daar zit ik al een jaar of 6 met veel plezier op! Stof is nog steeds mooi en hij is nog net zo stevig als toen we hem kochten. Heel erg tevreden over
Zitmaxx, ooit een loveseat gekocht van zo’n €500,-. Na 4 jaar echt compleet doorgezakt, verkleurd en niet meer toonbaar.
Made.com, 2 jaar geleden een 2-zits bankje besteld van €300,-). Ik zit er nu al een jaar met een houten kont op helaas. Zit iets van traagschuim in ofzo als kussen en dat is gewoon plat als ik er 10 minuten op zit. Ik zit altijd in hetzelfde hoekje en daar is hij dus na een jaar al doorgezakt. Ontzettend zonde. Zou ik dus geen bank meer bestellen. Andere items zijn vast prima, maar de bank bevalt hier echt niet.
Ons gewone bankstel komt van Sanders meubelstad en daar zit ik al een jaar of 6 met veel plezier op! Stof is nog steeds mooi en hij is nog net zo stevig als toen we hem kochten. Heel erg tevreden over
maandag 15 juni 2020 om 20:36
Ik heb 2 jaar geleden mijn huis ingericht.
Zaken als leenbakker en kwantum sla ik voor meubelen liever over.
Ik heb van te voren wel goed nagedacht wat ik wou. Uiteindelijk ikea voor boxsping, kledingkast, 2 lage billy's, bank en zo'n vakkenkast voor t speelgoed van mn dochter.
Trendhopper en eijerkamp voor mooie open kast, eettafel, stoelen en een lamp.
Bankje en boekenkast bij karwei (je moet er maar tegenaan lopen)
Had nog een eettafellamp van ByBoo.
Maak vooral een plan en een budget.
Bedenk ook dat stoffering (gordijnen, lamellen enz) bizar duur is.
Ook verlichting is niet erg goedkoop.
Bedenk welke items voor jou belangrijk zijn en waar je echt geld aan uit wil geven.
Ikea bijvoorbeeld is prima voor een neutrale kast of leuke kratjes voor in je keuken.
Zaken als leenbakker en kwantum sla ik voor meubelen liever over.
Ik heb van te voren wel goed nagedacht wat ik wou. Uiteindelijk ikea voor boxsping, kledingkast, 2 lage billy's, bank en zo'n vakkenkast voor t speelgoed van mn dochter.
Trendhopper en eijerkamp voor mooie open kast, eettafel, stoelen en een lamp.
Bankje en boekenkast bij karwei (je moet er maar tegenaan lopen)
Had nog een eettafellamp van ByBoo.
Maak vooral een plan en een budget.
Bedenk ook dat stoffering (gordijnen, lamellen enz) bizar duur is.
Ook verlichting is niet erg goedkoop.
Bedenk welke items voor jou belangrijk zijn en waar je echt geld aan uit wil geven.
Ikea bijvoorbeeld is prima voor een neutrale kast of leuke kratjes voor in je keuken.
Been there, done that, got the T-shirt.
maandag 15 juni 2020 om 21:02
De betaalbare hippe leren bank die je zoekt hebben wij gevonden bij karwei. Van het merk wooods. Online kun je die bij meerdere webshops vinden en de prijs vergelijken. En als ie niet lekker zit, halen ze hem weer op, dus wat dat betreft is online bestellen echt niet meteen definitief, alleen wel gedoe natuurlijk als het niet goed is.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
maandag 15 juni 2020 om 21:30
Bedankt voor alle tips (:
Ik wil ook zeker een aantal spullen tweedehands kopen (ben dol op kringloopwinkels), maar een nieuwe bank lijkt me toch wel heel fijn (tenzij ik een hele mooie spot bij de kringloop, maar meestal vallen die bankstellen een beetje tegen, plus dat ik een tweedehands bank/matras/gordijnen/alles wat van stof is toch een beetje 'viezig' vind, haha).
Ik denk dat ik dus wel veel uit wil geven aan een mooie, goede bank, en een nieuw bed (is ook hard nodig), maar dat ik verder zoveel mogelijk ga rondsnuffelen in kringloopwinkels. Ik heb toch nog even tijd voordat ik daadwerkelijk ga verhuizen.
Ik wil ook zeker een aantal spullen tweedehands kopen (ben dol op kringloopwinkels), maar een nieuwe bank lijkt me toch wel heel fijn (tenzij ik een hele mooie spot bij de kringloop, maar meestal vallen die bankstellen een beetje tegen, plus dat ik een tweedehands bank/matras/gordijnen/alles wat van stof is toch een beetje 'viezig' vind, haha).
Ik denk dat ik dus wel veel uit wil geven aan een mooie, goede bank, en een nieuw bed (is ook hard nodig), maar dat ik verder zoveel mogelijk ga rondsnuffelen in kringloopwinkels. Ik heb toch nog even tijd voordat ik daadwerkelijk ga verhuizen.
maandag 15 juni 2020 om 22:28
Ik houd ook wel heel erg van kringloop/vintage/recycled/upcycled/tweedehands maar een bank of een ander meubel van stof, nee... ik vind dat ook een beetje viezig. Wat ik zelf de afgelopen jaren gedaan heb is echt wel investeren in een paar mooie (design) dingen waar ik jaren plezier van zal hebben. Ik heb dan wel weer een boekenkast van Ikea gekocht omdat de kast die ik echt wil (van Vitsoe) een paar duizend euro is. Het kan niet allemaal tegelijk.
Raambekleding zou ik ook wel een redelijk bedrag voor reserveren. Ik heb goddank zo goed als geen inkijk in mijn woonkamer want er hangt nog niets maar ik kreeg echt een rolberoerte van de offertes.
Raambekleding zou ik ook wel een redelijk bedrag voor reserveren. Ik heb goddank zo goed als geen inkijk in mijn woonkamer want er hangt nog niets maar ik kreeg echt een rolberoerte van de offertes.
maandag 15 juni 2020 om 23:48
Wij zijn al jaren heel tevreden over onze bank van Montel. Iets duurder segment, maar wel heel degelijk. Wij hadden wat specifieke wensen zoals een extra diepe zit en een brede platte leuning met precies de goede hoogte om tegenaan te zitten en nog van alles op te leggen. Wij hebben ook echt uitgebreid proef gehangen in de winkel. Vandaar de diepe zit. Wij hebben onze bank niet gekocht om rechtop te zitten...
dinsdag 16 juni 2020 om 07:15
Alle winkels die genoemd zijn vam de woonboulevards staat voor mij gelijk aan een doorsnee NL winkelstraat met een M&S mode, Hema, Jamin en H&M.
Alle winkels en alle aanbod allemaal hetzelfde in een duurdere of goedkooere uitvoering. Wat viel dat tegen.
Uiteindelijk heb ik mijn bijzondere items echt van de kringloop, grote stukken van goossens en bommel en boven toch Ikea, wat naar prijs/kwaliteit/diversiteit toch helaas vaak het leukste is.
Alle winkels en alle aanbod allemaal hetzelfde in een duurdere of goedkooere uitvoering. Wat viel dat tegen.
Uiteindelijk heb ik mijn bijzondere items echt van de kringloop, grote stukken van goossens en bommel en boven toch Ikea, wat naar prijs/kwaliteit/diversiteit toch helaas vaak het leukste is.
dinsdag 16 juni 2020 om 07:51
Goossens en de Bommel zitten ook gewoon op de grote meubelboulevard en verkopen hetzelfde als al die andere meubelzaken. Heeft met de mode van nu te maken, daar speelt elke meubelzaak op in. Momenteel is dat veel hout icm zwart metaal, tafels met zo’n metalen poot in het midden en een houten blad, open kasten met planken op verschillende hoogtes, , banken in camelkleurig leer, noem maar op. Dus overal zie je zo’n beetje hetzelfde.
Wat dat betreft vind ik toch Ikea er vaak wel uitspringen, soms ook net wat anders dan anders. Hier dus veel Ikea in huis
eigenlijk alleen de banken niet.
Wat dat betreft vind ik toch Ikea er vaak wel uitspringen, soms ook net wat anders dan anders. Hier dus veel Ikea in huis
dinsdag 16 juni 2020 om 07:59
Die musthaves heeft leuke dingen zeg!!Lady_Day schreef: ↑15-06-2020 18:33Ik kom zelf ook uit een studio (50m2) en heb nu opeens 2 slaapkamers en een woonkamer. Ik ben wel even los gegaan. Ik weet niet wat je budget is maar ik vind dit leuke winkels:
Loft76: https://www.loft76.nl/
Mr. Design: https://www.misterdesign.nl/
Musthaves: https://www.musthaves.nl/
Goede lampenwinkel is Versteeg https://www.versteeglichtstudio.nl/
Mijn halve inrichting komt trouwens bij Xenos vandaan. Daar hebben ze geen banken, maar wel heel leuke tafeltjes, kasten en decoratie.
dinsdag 16 juni 2020 om 09:13
Helemaal eensWhomi schreef: ↑16-06-2020 07:51Goossens en de Bommel zitten ook gewoon op de grote meubelboulevard en verkopen hetzelfde als al die andere meubelzaken. Heeft met de mode van nu te maken, daar speelt elke meubelzaak op in. Momenteel is dat veel hout icm zwart metaal, tafels met zo’n metalen poot in het midden en een houten blad, open kasten met planken op verschillende hoogtes, , banken in camelkleurig leer, noem maar op. Dus overal zie je zo’n beetje hetzelfde.
Wat dat betreft vind ik toch Ikea er vaak wel uitspringen, soms ook net wat anders dan anders. Hier dus veel Ikea in huiseigenlijk alleen de banken niet.
dinsdag 16 juni 2020 om 10:21
Topic van pas geleden:AccioAvocado schreef: ↑15-06-2020 21:30Bedankt voor alle tips (:
'Hoe lang ging jouw bank mee?'
thuis/hoe-lang-ging-jouw-bank-mee/list_messages/463157
Interessant om de ervaringen te lezen over dure banken en minder dure banken.
"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 16 juni 2020 om 11:09
De premium lijn van Ikea is Stockholm. Maar daar heb je aparte designs, geen traditionele items in premium uitvoering.
dinsdag 16 juni 2020 om 11:24
Ah ja, ik zie het. Nog wel veel fineer maar je hebt 'fineer' en 'fineer' - en dan nog heb ik liever hout. Ik heb de Expedit van hout laten maken en die zijn perfect, zowel voor boeken als vinyl. Die heb ik voor de rest van mijn leven. De Ikea Expedit heeft de 2e verhuizing niet overleefd. Het lijkt wel of die dingen van geperst karton gemaakt worden.AnAppleADay schreef: ↑16-06-2020 11:09De premium lijn van Ikea is Stockholm. Maar daar heb je aparte designs, geen traditionele items in premium uitvoering.
dinsdag 16 juni 2020 om 15:15
Ik ben zelf al heel lang aan het twijfelen om eens naar een Sfeer-winkel te gaan. Er zijn er blijkbaar 2 in Nederland, maar beide nogal ver vanuit België.
Ben echt verliefd op zoveel zaken op die website. Mijn bankrekening is echter iets minder gelukkig, dus ik stel het nog maar even uit. Heb hier al 1 staanlamp van hen, echt het leukste interieurstuk in mijn huis
Ben echt verliefd op zoveel zaken op die website. Mijn bankrekening is echter iets minder gelukkig, dus ik stel het nog maar even uit. Heb hier al 1 staanlamp van hen, echt het leukste interieurstuk in mijn huis