Extra brede schoenmaat, hebben jullie dat ook?
maandag 15 juni 2020 om 17:27
Sinds mijn 3e kind geboren is zijn mijn voeten enorm in breedte toegenomen. Volgens de maattabellen heb ik nu een breedte maat M. (25,6 cm bij de bal van de voet maat 40/41). Op gewone schoenen kan ik echt niet meer lopen en zelfs de brede varianten van de meeste merken kan ik niet aan. Mijn zus heeft precies hetzelfde probleem. We kunnen nergens leuke, passende schoenen vinden in breedte maat M. Het worden gelijk van die bejaarden modellen...
Wij kunnen toch niet de enige zijn met dit probleem? Ik hoor graag of er meer vrouwen tegenaan lopen en of jullie wel een goed merk/website weten.
Groetjes,
Brenda
Wij kunnen toch niet de enige zijn met dit probleem? Ik hoor graag of er meer vrouwen tegenaan lopen en of jullie wel een goed merk/website weten.
Groetjes,
Brenda
maandag 15 juni 2020 om 23:36
Helaas, mijn levenlang al brede voeten (breedte K) en het is echt ontzettend bedroevend en deprimerend om schoenen te moeten kopen. Winterschoenen gaat nog wel (naast de bejaarden-steunzolen-modellen ook een paar 'kan er mee door' en 'mwah' keuzes) maar zomerschoenen wordt ik echt oprecht verdrietig van.
Ik zou haal graag eens een paar leuke sandalen willen. Gewoon met bruine leren bandjes, zoals je die overal ziet. En dan hoor/lees je van anderen dat je echt eens dat of dat model moet proberen, want die vallen echt wijd. En dan heb je weer voor €700 schoenen besteld en past er NIKS.
En dan is M nog iets breder...
Ik zou haal graag eens een paar leuke sandalen willen. Gewoon met bruine leren bandjes, zoals je die overal ziet. En dan hoor/lees je van anderen dat je echt eens dat of dat model moet proberen, want die vallen echt wijd. En dan heb je weer voor €700 schoenen besteld en past er NIKS.
En dan is M nog iets breder...
maandag 15 juni 2020 om 23:57
Ik hang tussen K en M in. Lengte is 38,5. Sommige modellen in K gaan nog. Ik vind het verdraaid lastig. Altijd aangewezen op extreem dure schoenen, beperkte keus en nooit "even wat leuks".
Ik houd van sneakers met vrolijke kleuren, ik houd van stoere boots (dr. Martens achtig), maar helaas: dat past nooit.
Meestal kom ik uit bij Durea, soms bij Footnotes of Solidus. Ik kijk wel eens op Vamos, maar daar heb ik nog nooit wat gekocht.
Ik houd van sneakers met vrolijke kleuren, ik houd van stoere boots (dr. Martens achtig), maar helaas: dat past nooit.
Meestal kom ik uit bij Durea, soms bij Footnotes of Solidus. Ik kijk wel eens op Vamos, maar daar heb ik nog nooit wat gekocht.
dinsdag 16 juni 2020 om 12:23
Ik heb breedtemaat H en ik vind het al een drama. Boots en sneakers gaan nog wel: daar pas ik meestal wel in. Maar het lijkt godsonmogelijk te zijn charmante schoenen te maken, die wat breder zijn. Ik heb één keer een paar sandalen bij Vamos besteld en krijg nu regelmatig hun catalogus in de brievenbus, waar ik echt heel verdrietig van word. Zo truttig!
Een paar jaar terug kon je nog bij Duoboots terecht, maar die lijken het ook op te hebben gegeven.
Een paar jaar terug kon je nog bij Duoboots terecht, maar die lijken het ook op te hebben gegeven.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
dinsdag 16 juni 2020 om 14:55
Hier breedte K.
Zeer herkenbaar wat er al geschreven is, ook ik zou wel eens een leuke vlotte schoen willen en niet het bejaardenmodel....
Over 3 weken hebben wij een bruiloft, manlief is getuige, dus op zoek naar leuke kleren en schoenen. Je raadt het vast al: een leuk jurkje is zo gevonden maar bijpassende schoenen zijn niet te vinden in mijn maat,.....om te janken!
Heb toen uit pure frustratie een mail gestuurd naar Tamaris. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een ontwerp ook op een breedt-leest te maken? Krijg je een standaard antwoord terug, “ bedankt voor je input, we nemen het mee”...
Droefenis!
Zeer herkenbaar wat er al geschreven is, ook ik zou wel eens een leuke vlotte schoen willen en niet het bejaardenmodel....
Over 3 weken hebben wij een bruiloft, manlief is getuige, dus op zoek naar leuke kleren en schoenen. Je raadt het vast al: een leuk jurkje is zo gevonden maar bijpassende schoenen zijn niet te vinden in mijn maat,.....om te janken!
Heb toen uit pure frustratie een mail gestuurd naar Tamaris. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een ontwerp ook op een breedt-leest te maken? Krijg je een standaard antwoord terug, “ bedankt voor je input, we nemen het mee”...
Droefenis!
dinsdag 16 juni 2020 om 16:17
Het sport merk Brooks heeft een wijde variant. Ik heb nu zowaar een paar zwarte sneakers en een paar wandelschoenen die in het wit en in het zwart verkrijgbaar zijn. Ook ik wordt wel eens een beetje verdrietig van de zg "moderne" brede schoenen die ze me willen aansmeren. Steentjes, slangeprintjes, goude en zilveren accenten.
zoooo lelijk, waarom?
dinsdag 16 juni 2020 om 19:10
Poezengek schreef: ↑16-06-2020 16:17Het sport merk Brooks heeft een wijde variant. Ik heb nu zowaar een paar zwarte sneakers en een paar wandelschoenen die in het wit en in het zwart verkrijgbaar zijn. Ook ik wordt wel eens een beetje verdrietig van de zg "moderne" brede schoenen die ze me willen aansmeren. Steentjes, slangeprintjes, goude en zilveren accenten.zoooo lelijk, waarom?
![]()
De Brooks zijn zo breed zoals wijdte K of M?
Waar koop je die?
onne78 wijzigde dit bericht op 16-06-2020 19:11
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
3.41% gewijzigd
dinsdag 16 juni 2020 om 19:17
dinsdag 16 juni 2020 om 19:19
Ik heb breedte C. Van wie mag ik een stukje voet? 
Het geeft overigens precies hetzelfde probleem, alleen maar omaschoenen te verkrijgen. Net alsof alleen ouderen leest C of M hebben?!
Inmiddels zoveel voetproblemen dat ik orthopedische schoenen heb. Gelukkig bij een heel kundige schoenmaakster, zij heeft echt toffe sneakers gemaakt.
Het geeft overigens precies hetzelfde probleem, alleen maar omaschoenen te verkrijgen. Net alsof alleen ouderen leest C of M hebben?!
Inmiddels zoveel voetproblemen dat ik orthopedische schoenen heb. Gelukkig bij een heel kundige schoenmaakster, zij heeft echt toffe sneakers gemaakt.
dinsdag 16 juni 2020 om 19:21
dinsdag 16 juni 2020 om 19:31
G/H hier met maat 44/45.
Het ligt soms echt aan het materiaal. Gewoon leer doet dan pijn maar suède kan ik vaak wel mee uit de voeten. Maar als je grote voeten hebt zijn de schoenen iig al iets meer berekend op een breder voetbed.
Kleinere voeten met een breedte maat is volgens mij een stuk moeilijker te vinden als je dan überhaupt nog iets leuks tegen komt
Het ligt soms echt aan het materiaal. Gewoon leer doet dan pijn maar suède kan ik vaak wel mee uit de voeten. Maar als je grote voeten hebt zijn de schoenen iig al iets meer berekend op een breder voetbed.
Kleinere voeten met een breedte maat is volgens mij een stuk moeilijker te vinden als je dan überhaupt nog iets leuks tegen komt
woensdag 17 juni 2020 om 18:37
Goede Tip Merano, die zijn best leuk! Deze jij bij deze je normale lengtemaat of ook wat groter?
woensdag 17 juni 2020 om 18:43
Meldt. Na zwangerschap 41 en h/k. Footnotes droeg ik het liefst (zelfs pumps in maat h, in zwart beige of panterprint). Jj shoes hebben hele fijne laarzen waar niet alleen de hele brede voet maar ook de bijbehorende klap kuit in kan.
Nou schijnt footnotes failliet te zijn, en meldde de schoenenwinkel een of ander Italiaans klinkend merk (Piedo nog wat)
Maar ook die lukt het niet om een leuke zomerse sandaal te maken. Eentje die er niet uitziet als een model dat nog 59 jaar meekan. Zo triestig word ik ervan als ik op een site als topshoe.nl (lokale schoenenwinkels), selecteer op mijn breedte.
Ik ga naar de Panama Jacks kijken!
Nou schijnt footnotes failliet te zijn, en meldde de schoenenwinkel een of ander Italiaans klinkend merk (Piedo nog wat)
Maar ook die lukt het niet om een leuke zomerse sandaal te maken. Eentje die er niet uitziet als een model dat nog 59 jaar meekan. Zo triestig word ik ervan als ik op een site als topshoe.nl (lokale schoenenwinkels), selecteer op mijn breedte.
Ik ga naar de Panama Jacks kijken!
donderdag 18 juni 2020 om 08:36
Er zit in Alkmaar een winkel begint met een W die heeft een groot en ook hip/modieus assortiment in breedtematen. Ook online. Sale is altijd mijn tijd want zijn - maar dat is helaas ons lot - aan de prijs.
Vamos is depressiefmakend in grote maten en nog een beetje leuk. Soms zie ik wel eens een wandelschoen in maat K of M maar dan ook direct de hoofdprijs.
Eigenlijk zou je een schoenmaker op jouw voet op maat moeten laten maken. Als je de staatsloterij hebt gewonnen.
Vamos is depressiefmakend in grote maten en nog een beetje leuk. Soms zie ik wel eens een wandelschoen in maat K of M maar dan ook direct de hoofdprijs.
Eigenlijk zou je een schoenmaker op jouw voet op maat moeten laten maken. Als je de staatsloterij hebt gewonnen.
Everything you see I owe to spaghetti!
donderdag 18 juni 2020 om 09:04
Normaal, want groter ziet er raar uit in sandalen. Maar ik heb 37,5 dus ik neem dan wel 38 al kan ik ook in 37. Voor de winter 38,5 en soms zelfs 39.Klingklokje schreef: ↑17-06-2020 18:37Goede Tip Merano, die zijn best leuk! Deze jij bij deze je normale lengtemaat of ook wat groter?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 18 juni 2020 om 10:46
donderdag 18 juni 2020 om 10:50
Ik heb ook redelijk brede voeten. Met name sandalen is een ramp. Ik heb nu één paar van Keen. Die hebben naast outdoor sandalen ook meer 'city' modellen. Verder loop ik voor op new balance gympen, die kun je in breedte maten bestellen. Ik heb ook één paar schoenen van Fly London. Gabor heeft ook breedte maten. Art zit bij mij ook redelijk goed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 18 juni 2020 om 11:03
Mijn voeten hebben verschillende maten; momenteel links 23,5 en rechts 24,5, over mijn sokken heen, en van jongs af aan paste ik nergens in. Ik liep altijd op sandalen.
Mijn wreven hebben ook weer een andere maat, ook weer verschillend per voet en die maken dat schoenen geschikt voor 24,5 voetbreedte mijn wreven afknellen. Dus daartegen moet ik altijd elastiek in mijn schoenen.
Krijgen mijn voeten te lijden (ik heb dus fibromyalgie dus elk moment heeft weer een andere pees, hetzij de teenbuigers hetzij de teenstrekkers ergens problemen mee plus de bijbehorende reacties van ontsteking, pijn en zwelling), dan kan ik niks meer aan.
Zodra ik een felle pijn voel dan heeft het geen zin meer om die betreffende schoen ooit nog te proberen.
Voor mij gaat het helemaal niet meer om het mooie maar om te kunnen lopen. Binnenshuis strompel ik op blote voeten; momenteel probeer ik wat verschillende nieuwe sneakers in te lopen. Eén paar ervan is te groot en te breed, één paar heeft een een zachte heuvel onder de hiel en zit nog wat strak (misschien wen ik eraan) en in de kast vond ik nog een paar wat past.
Elke dag pas ik dus alle paren aan, loop de kamer heen en weer en dan weer het volgende paar. Ze belasten allemaal mijn billen die dan ook lichtelijk zeer doen. Dat is die fibro. Hopelijk wen ik aan een paar en kan ik ooit weer een beetje lopen.
Mijn wreven hebben ook weer een andere maat, ook weer verschillend per voet en die maken dat schoenen geschikt voor 24,5 voetbreedte mijn wreven afknellen. Dus daartegen moet ik altijd elastiek in mijn schoenen.
Krijgen mijn voeten te lijden (ik heb dus fibromyalgie dus elk moment heeft weer een andere pees, hetzij de teenbuigers hetzij de teenstrekkers ergens problemen mee plus de bijbehorende reacties van ontsteking, pijn en zwelling), dan kan ik niks meer aan.
Zodra ik een felle pijn voel dan heeft het geen zin meer om die betreffende schoen ooit nog te proberen.
Voor mij gaat het helemaal niet meer om het mooie maar om te kunnen lopen. Binnenshuis strompel ik op blote voeten; momenteel probeer ik wat verschillende nieuwe sneakers in te lopen. Eén paar ervan is te groot en te breed, één paar heeft een een zachte heuvel onder de hiel en zit nog wat strak (misschien wen ik eraan) en in de kast vond ik nog een paar wat past.
Elke dag pas ik dus alle paren aan, loop de kamer heen en weer en dan weer het volgende paar. Ze belasten allemaal mijn billen die dan ook lichtelijk zeer doen. Dat is die fibro. Hopelijk wen ik aan een paar en kan ik ooit weer een beetje lopen.
Dan moet het maar zoals het kan
donderdag 18 juni 2020 om 11:47
Ik heb twee paar zomersandalen van Art en die zitten inderdaad best lekker en zijn acceptabel qua uiterlijk. Maar mijn voeten zijn 'slechts' 24 cm breed. Met nog bredere voeten zijn die ook geen optie, ben ik bang. De best zittende schoenen zijn waarschijnlijk mijn Dr. Martens mary-janes. Die zijn alleen erg log. Maar niet truttig. Dus als ik die draag wek ik wellicht de indruk dat ik bewust voor dr. Martens kies, ipv dat ik ertoe veroordeeld benBelle73 schreef: ↑18-06-2020 10:50Ik heb ook redelijk brede voeten. Met name sandalen is een ramp. Ik heb nu één paar van Keen. Die hebben naast outdoor sandalen ook meer 'city' modellen. Verder loop ik voor op new balance gympen, die kun je in breedte maten bestellen. Ik heb ook één paar schoenen van Fly London. Gabor heeft ook breedte maten. Art zit bij mij ook redelijk goed.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
donderdag 18 juni 2020 om 13:10
Nee. Als ik vrouwen met mijn voetmaat met die sneakers zie, ziet het er altijd uit alsof de voet afgesneden is en het er aan alle kanten uitpuilt.
Verre van elegant dus. Voor net kom ik een heel eind met mijn footnotes pumps, maar sandalen...
En vamos... in mijn hoofd is dat Spaans voor weggaan. En dat is precies wat ik denk als ik die catalogus weer eens zie. OpZoute met die suffe hap. !
Topshoe vind ik dan beter, al bieden die vooral ook waldlaufer ed aan. Schoenen die ik over 30 jaar moet dragen, maar nu echt te lelijk en lomp vind.
Ik wil overigens nog wel eens in een teva heren sandaal of slipper passen. Niet super elegant, maar wel effectief.
vrijdag 19 juni 2020 om 12:18
De producenten hoeven alleen maar de top 40 populaire schoenen in de gaten te houden en daarvan een wijdere maat te laten maken. Kan in eigen beheer gebeuren en het hoeft geen exacte kopie te zijn. Mensen zijn al blij met iets wat erop lijkt en ze willen ervoor betalen. Ik begrijp dus ook niet zo goed waarom ze de verkeerde spullen maken; het kost evenveel om mooie schoenen te maken.
Overigens kan je in reviews bij schoenenwebshops zien of een schoen breed uitvalt en dat kan je als een indicatie zien. Vooral op de Duitse Amazon zie je vaak uitgebreide reviews. Je kan ze dan eventueel dichter bij huis kopen.
Overigens kan je in reviews bij schoenenwebshops zien of een schoen breed uitvalt en dat kan je als een indicatie zien. Vooral op de Duitse Amazon zie je vaak uitgebreide reviews. Je kan ze dan eventueel dichter bij huis kopen.
Dan moet het maar zoals het kan