Mode & Beauty alle pijlers

Kousevoetjes zakken af

19-06-2020 04:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met de zomer in aantocht wil ik graag met blote voeten in mijn gympjes. Dit leidt bij mij binnen no time tot rode plekken en blaren. De oplossing: kousevoetjes. Wat een gedoe... Na een paar minuten zakken die bij mijn hiel af en loop ik met een opgerold kousevoetjes onder in mijn schoen,
Ik heb van alles geprobeerd: van panty materiaal, katoen, badstof, met siliconenplakkertjes, nix helpt. Nu draag ik hele korte stokjes maar dat geeft zo’n lelijk randje. Heeft iemand dé tip?
mdebij wijzigde dit bericht op 19-06-2020 04:53
Reden: Typefouten
89.02% gewijzigd
Heb je de footies van de Hema al geprobeerd? Die blijven bij mij wel zitten in loafers.
In sneakers draag ik eigenlijk altijd korte sokken. Ik stoor me niet aan een klein randje omdat mijn broek er toch over hangt.
Ik draag gewoon sokken. Dan maar lelijk, niks zo irritant als pijnlijke en oncomfortabele voeten.
Ik volg! Wat ontzettend irritant is dat. Daar zou toch een oplossing voor moeten zijn? Randje sok boven schoen vind ik ook niet mooi bij een korte broek of jurk.
Hier hetzelfde probleem.

Die met een siliconen stukje boven de hiel blijven wel een paar uur zitten, maar dan moet ik geen bodylotion hebben gebruikt. Zodra de huid een beetje vet is op de plaats van dat siliconen stukje “pakt” het niet meer.
Ik herken het probleem niet dus misschien geen goede tip maar ik koop de nylon versie met siliconen plakrandjes op de markt in zo een kousenwinkel. Kosten wel 7,5 euro per paar :-?

Ik gebruik wel geen body lotion op mijn voeten.
Slimmekip schreef:
19-06-2020 06:17
Ik draag gewoon sokken. Dan maar lelijk, niks zo irritant als pijnlijke en oncomfortabele voeten.
Dit. Dan maar niet mooi
Je hebt ook van die sokjes die alleen over je tenen en je hiel gaan. Dan zie je niet dat je sokken aan hebt!
Ligt niet aan de sokken, maar aan de schoenen?
karootje81 schreef:
19-06-2020 06:45
Ik herken het probleem niet dus misschien geen goede tip maar ik koop de nylon versie met siliconen plakrandjes op de markt in zo een kousenwinkel. Kosten wel 7,5 euro per paar :-?

Ik vind dit een verwarrende zin. :-[
What have we done....
karootje81 schreef:
19-06-2020 06:45

Gaat dat niet vreselijk stinken? Met name in sneakers?
Misschien eerst een heel glad dun zooltje in je schoenen leggen zodat ze niet meer stroef zijn en zo je kous naar beneden kunnen stropen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Juf1234 schreef:
19-06-2020 07:00
Je hebt ook van die sokjes die alleen over je tenen en je hiel gaan. Dan zie je niet dat je sokken aan hebt!
Dat zijn de kousevoetjes uit de OP.
Ik lees mee. Na 2 stappen zitten die dingen opgerold bij mn tenen.
Of je kan pleisters plakken tegen je rode plekken en blaren. Talkpoeder werkt ook heel goed.
Juf1234 schreef:
19-06-2020 07:00
Daar hebben we het toch over?

Ik heb die van Primark, van panty-materiaal met siliconen strip bij de hiel. Al het andere zakt af. Maar bij deze heb ik wel dat het randje soms pijn doet bij sommige schoenen.
Meestal draag ik sokjes die tot de enkel zijn. Dan is het maar geen gezicht, maar die blijven wel zitten. Ik heb ze van puma meestal.

Afbeelding
Die blaren en rode plekken heb ik alleen aan het begin van de zomer. Daarna zijn mijn voeten weer 'gewend' aan blootsvoets in schoenen omdat de huid die ik na die blaren terugkrijg een beetje steviger is. Dus even doorbijten en geduld kan ook helpen.

Kousevoetjes zijn voor mij ook de hel, en die houden dat de hele zomer gewoon stug vol.
Voor ijdel zijn moet je pijn lijden.
EHR schreef:
19-06-2020 07:20
Gaat dat niet vreselijk stinken? Met name in sneakers?
Het helpt om hoogzwanger te zijn en je voeten niet meer in de buurt te krijgen van je neus ;-)

Tja, ik draag voor mijn werk altijd nylon kousen en heb geen zweetvoeten dus ik vind het nog meevallen. Maar fris ruikt het niet, neen.
nbk schreef:
19-06-2020 07:18
Ik vind dit een verwarrende zin. :-[
Misschien Vlaams? Het was een reactie op Merel7.
Ik denk dat kousenvoetjes bedoeld zijn voor schoenen met een binnenkant van leer. Pumps bijvoorbeeld.

Het loopt afschuwelijk want je glibbert alle kanten op maar vreemd genoeg wen je daaraan en dan voel je het niet meer kan ik me herinneren.
retrostar wijzigde dit bericht op 19-06-2020 07:51
0.21% gewijzigd
Ik vind de sneaker sokjes van de Action fijn. Ze hebben 2 soorten: dikkere stof en dunnere stof. Ik neem dan de dunnere. Ze sluiten mooi aan net onder de enkel. Dus met ballerina’s kunnen ze niet, maar met sneakers wel.
You’re not ugly, you’re just not your type
Die van Falke. Zijn we een stuk duurder maar blijven goed zitten.

Een andere oplossing is om de kousevoetjes niet zelf te dragen en om je voeten te doen. Maar in de inlegzool uit je schoen te halen en daar de voetjes omheen te doen, met de onderkant naar boven.

Of mijn meest favoriete manier; gewoon met blote voeten in je schoenen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ben bang dat het ook aan de schoen ligt.

Zonder kousevoetje gaan sneakers ook nog eens zo'n squeek geluidje maken als je loopt. Vreselijk irritant ;-)

Ik heb badstoffen kousevoetjes bij de AH gekocht en die blijven in mijn converse sneakers prima zitten. Badstof is van zichzelf al wat stroever, dan kan ook meehelpen.
https://www.falke.com/nl_nl/p/cool-kick ... 6601_2000/

cool kick kousenvoetjes van Falke
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven