Zwanger thuiswerken en concentratie
woensdag 24 juni 2020 om 13:35
Ik ben inmiddels ruim 26 weken zwanger en werk inmiddels 3,5e maand thuis. Dit is mijn tweede zwangerschap en ik werk 32 uur. Ik neem regelmatig een dagje extra vrij omdat ik merk dat ik niet zoveel energie heb.
Of het aan de zwangerschap ligt of dat ik kantoor en mensen mis weet ik niet. Ik ben moe en krijg echt werkelijk mezelf nauwelijks meer in beweging. Ik kan me slecht concentreren en motiveren.
Hebben andere hier ook ervaring mee? Ik baal zo van mezelf na zo’n futloze dag.
Of het aan de zwangerschap ligt of dat ik kantoor en mensen mis weet ik niet. Ik ben moe en krijg echt werkelijk mezelf nauwelijks meer in beweging. Ik kan me slecht concentreren en motiveren.
Hebben andere hier ook ervaring mee? Ik baal zo van mezelf na zo’n futloze dag.
woensdag 24 juni 2020 om 13:39
en ik viel toen ik zwanger was, nog in slaap op kantoor tijdens vergaderingen
woensdag 24 juni 2020 om 13:46
Fijn gedeelde smart. Ik ben hier niet voor gemaakt. Ik hou er van om af en toe thuis te kunnen focussen, alleen dit is zo lang en zo hetzelfde allemaal. Ik moet het echt uit m’n tenen halen. Baal er van.
woensdag 24 juni 2020 om 13:49
Haha als ik op kantoor zou zitten zou dat waarschijnlijk het gevolg zijn. Dubbel dus.
Aan de ene kant is deze situatie een soort voordeel, alle reistijd valt weg, geen opvang haal stress, veel prikkels vallen weg, ik kan vaker even rustig aan doen. Aan de andere kant geeft het mij ook geen energie. En krijg ik mezelf maar niet in beweging.
woensdag 24 juni 2020 om 13:50
woensdag 24 juni 2020 om 14:01
wandelingen inlassen?wollentrui schreef: ↑24-06-2020 13:49Aan de andere kant geeft het mij ook geen energie. En krijg ik mezelf maar niet in beweging.
om tien uur, om 13.00 en dan om 4 uur weer?
woensdag 24 juni 2020 om 14:08
Wat fijn dat jullie meedenken
Wandelingen, goede tip, misschien moet ik dat idd gewoon in mijn agenda zetten.
En idd, bespreken met leidinggevende/bedrijfsarts ook. Ik heb een tijd geen leidinggevende gehad. Nu net weer. Dus wat dat betreft viel ik ook een beetje tussen wal en schip. Zeker nu we allemaal remote zitten.
Wandelingen, goede tip, misschien moet ik dat idd gewoon in mijn agenda zetten.
En idd, bespreken met leidinggevende/bedrijfsarts ook. Ik heb een tijd geen leidinggevende gehad. Nu net weer. Dus wat dat betreft viel ik ook een beetje tussen wal en schip. Zeker nu we allemaal remote zitten.
woensdag 24 juni 2020 om 14:10
woensdag 24 juni 2020 om 14:17
Stephanie05 schreef: ↑24-06-2020 14:11Had ik tijdens mijn zwangerschap heel erg last van en ik werkte niet thuis. Mega vermoeid, slechte concentratie, eigenlijk met van alles bezig behalve werken ik zal je zeggen; dochter is nu een jaar en het is NIET over
![]()
Haha tja. Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik minder. Ik denk dat ik toen veel meer repeterende taken had, nu vind ik mijn werk veel leuker alleen zit ik meer in onderzoek en adhoc werk. Moet het dus meer uit mezelf halen.
Vorige zwangerschap sloeg zwangerschapsdementie voor het eerst af en toe even toe Hehe. Dat is ook nooit meer helemaal hersteld. Ik heb maar geaccepteerd dat ik leef op lijstjes.
Alleen dit, dit is echt pfff. Frustrerend.
woensdag 24 juni 2020 om 14:19
Wat een rare situatie hè! Ik tel ook echt af, terwijl ik mijn werk echt leuk vind.
woensdag 24 juni 2020 om 15:09
Ik ook.
woensdag 24 juni 2020 om 15:52
Ongeveer hetzelfde, bijna 24 wkn zwanger en concentratie laag. En ook 3.5 mnd nu aan thuiswerken . Ook hier aan aftellen voor verlof
Ik zorg dat elke dag iets heb wat echt af moet, zodat ik wel opstart en als ik eenmaal zit dan lukt wel. Maar ik heb wel m’n werkdagen ingekort, want ook ik ben moe en bij te moe ben dan gebeurt er helemaal niets meer. En dan smeer ik m’n 32 uur over 5 dgn ipv 4.
Ik zorg dat elke dag iets heb wat echt af moet, zodat ik wel opstart en als ik eenmaal zit dan lukt wel. Maar ik heb wel m’n werkdagen ingekort, want ook ik ben moe en bij te moe ben dan gebeurt er helemaal niets meer. En dan smeer ik m’n 32 uur over 5 dgn ipv 4.
woensdag 24 juni 2020 om 16:07
Ik herken het ook wel! Ik ben nu 34 weken zwanger en ik stop met 36 weken (ik voel me verder goed en met thuiswerken kun je toch tussendoor wel even je rust pakken, dus dat is dan wel echt een voordeel), maar ik merk ook wel dat de muren af en toe op je af komen hoor! Een wandelingetje maken helpt dan inderdaad wel, ook om je hoofd even wat leger te krijgen.
woensdag 24 juni 2020 om 16:12
Hier 28w zwanger en ook sinds half maart thuis aan het werk.
Over het algemeen ging het best redelijk, maar nu met de warmte denk ik alleen maar: ik wil niet werken, ik wil afkoelen in het zwembad
maar dat komt misschien ook omdat ik gewoon heel loom wordt van de warmte.
Omdat ik ook al aan het afbouwen ben heb ik voornamelijk nog lastige dingen liggen en dat is ook niet altijd goed voor de concentratie haha.
Ach, nog maar 7.5 w te gaan.
Over het algemeen ging het best redelijk, maar nu met de warmte denk ik alleen maar: ik wil niet werken, ik wil afkoelen in het zwembad
Omdat ik ook al aan het afbouwen ben heb ik voornamelijk nog lastige dingen liggen en dat is ook niet altijd goed voor de concentratie haha.
Ach, nog maar 7.5 w te gaan.
woensdag 24 juni 2020 om 16:47
Slik je nog vitamines ?
Ik kreeg als tip van de gynaecoloog om die de hele zwangerschap te slikken.
De meeste vrouwen stoppen na de 12 weken.
Ik heb het gewoon geprobeerd en mijn vermoeidheid was vele malen minder.
Ben nu bijna 33 weken.
Ik slik Davitamon compleet mama met visolie.
Je zou ook elke dag tussen 12:00 uur en 13:00 uur bijv een uurtje kunnen gaan liggen als dat in je agenda mogelijk is?
Ben nu bijna 33 weken.
Je zou ook elke dag tussen 12:00 uur en 13:00 uur bijv een uurtje kunnen gaan liggen als dat in je agenda mogelijk is?
woensdag 24 juni 2020 om 16:48
Zonnetje1989 schreef: ↑24-06-2020 16:12Hier 28w zwanger en ook sinds half maart thuis aan het werk.
Over het algemeen ging het best redelijk, maar nu met de warmte denk ik alleen maar: ik wil niet werken, ik wil afkoelen in het zwembadmaar dat komt misschien ook omdat ik gewoon heel loom wordt van de warmte.
Ach, nog maar 7.5 w te gaan.![]()
Ga jij bevallen met 35,5 week dan ?
woensdag 24 juni 2020 om 22:18
donderdag 25 juni 2020 om 12:09
Nieuwe dag... nieuwe kansen! Ik hoop dat ik dit keerpunt ook krijg!Wies80 schreef: ↑24-06-2020 22:18Ook gehad tot 25-26 weken, daarna werd het weer beter. Tot m'n verbazing kreeg ik m'n inspiratie e n energie opeens terug. Bij een vriendin van me idem. Met een beetje geluk zit je bijna op hetzelfde keerpunt![]()
Nu met 34 weken wordt het dan wel weer minder, maar goed, nu heb ik ook bijna verlof
Fijn dat ik zoveel herkenning lees. Dat doet me al goed. Wat niet mee hielp gisteren is dat zoon gisteren waterpokken heeft gekregen en ik daardoor ook heel slecht had geslapen. Extra moe dus. Vannacht heb ik hem meteen bij me gepakt en zijn we allebei een stuk uitgeruster. Dat helpt meteen ook met werk!
donderdag 25 juni 2020 om 12:13
Ja die slik ik ookecam2015 schreef: ↑24-06-2020 16:47Slik je nog vitamines ?
Ben nu bijna 33 weken.
Ik heb ook floradix erbij omdat mijn ijzer aan de lage kant is. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik dat wel eens vergeet...
volgende week heb ik een afspraak bij de verloskundige, volgens mij moet mijn bloed een dezer dagen weer geprikt worden. Zal daar meteen naar vragen. Op het lijstje.
En zo, lunchdutje onder de parasol!