Zwanger thuiswerken en concentratie

24-06-2020 13:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels ruim 26 weken zwanger en werk inmiddels 3,5e maand thuis. Dit is mijn tweede zwangerschap en ik werk 32 uur. Ik neem regelmatig een dagje extra vrij omdat ik merk dat ik niet zoveel energie heb.

Of het aan de zwangerschap ligt of dat ik kantoor en mensen mis weet ik niet. Ik ben moe en krijg echt werkelijk mezelf nauwelijks meer in beweging. Ik kan me slecht concentreren en motiveren.

Hebben andere hier ook ervaring mee? Ik baal zo van mezelf na zo’n futloze dag.
Ik heb het ook sinds thuiswerken en ben niet zwanger ;)
Ladida1981 schreef:
24-06-2020 13:37
en ik viel toen ik zwanger was, nog in slaap op kantoor tijdens vergaderingen
Ladida1981 schreef:
Fijn gedeelde smart. Ik ben hier niet voor gemaakt. Ik hou er van om af en toe thuis te kunnen focussen, alleen dit is zo lang en zo hetzelfde allemaal. Ik moet het echt uit m’n tenen halen. Baal er van.
Heb je al eens je ijzer laten prikken? Mijn vk kon dat doen en bij mij was dat soms de boosdoener. Slechte concentratie heb ik zelf ook last van en ik ben niet zwanger.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
lilalinda schreef:
24-06-2020 13:39
en ik viel toen ik zwanger was, nog in slaap op kantoor tijdens vergaderingen
Haha als ik op kantoor zou zitten zou dat waarschijnlijk het gevolg zijn. Dubbel dus.

Aan de ene kant is deze situatie een soort voordeel, alle reistijd valt weg, geen opvang haal stress, veel prikkels vallen weg, ik kan vaker even rustig aan doen. Aan de andere kant geeft het mij ook geen energie. En krijg ik mezelf maar niet in beweging.
Belle73 schreef:
24-06-2020 13:48
Heb je al eens je ijzer laten prikken? Mijn vk kon dat doen en bij mij was dat soms de boosdoener. Slechte concentratie heb ik zelf ook last van en ik ben niet zwanger.
Ja dat was laag. Ik gebruik al een tijdje floradix erbij.
Kan je niet beter met jouw leidinggevende/bedrijfsarts overleggen over teruggaan in uren in plaats van dagen vrijnemen als je het niet volhoudt?

En verder herken ik het (niet-zwanger) ook. De motivatie begint echt wel op te raken, ik ben het thuis gewoon zat.
wollentrui schreef:
24-06-2020 13:49
Aan de andere kant geeft het mij ook geen energie. En krijg ik mezelf maar niet in beweging.
wandelingen inlassen?
om tien uur, om 13.00 en dan om 4 uur weer?
Wat fijn dat jullie meedenken :)

Wandelingen, goede tip, misschien moet ik dat idd gewoon in mijn agenda zetten.

En idd, bespreken met leidinggevende/bedrijfsarts ook. Ik heb een tijd geen leidinggevende gehad. Nu net weer. Dus wat dat betreft viel ik ook een beetje tussen wal en schip. Zeker nu we allemaal remote zitten.
Ik vind het thuiszitten ook lastig. Mij helpt het om regelmatig pauzes te nemen, bijvoorbeeld ieder uur. Dan sta ik ook echt even op, loop een stukje, pak een kopje koffie en ga weer verder. En ik heb geaccepteerd dat ik minder gedaan krijg op een dag.
Had ik tijdens mijn zwangerschap heel erg last van en ik werkte niet thuis. Mega vermoeid, slechte concentratie, eigenlijk met van alles bezig behalve werk🙈 en ik zal je zeggen; dochter is nu een jaar en het is NIET over😂🥴
Hoi TO,

We zitten in hetzelfde schuitje en ik herken heel goed wat je schrijft. Hier ruim 30 weken zwanger en kan mijzelf zo slecht concentreren en aansporen! gelukkig over 4 weken met verlof
Stephanie05 schreef:
24-06-2020 14:11
Had ik tijdens mijn zwangerschap heel erg last van en ik werkte niet thuis. Mega vermoeid, slechte concentratie, eigenlijk met van alles bezig behalve werk🙈 en ik zal je zeggen; dochter is nu een jaar en het is NIET over😂🥴

:facepalm: :lol: :bonk:

Haha tja. Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik minder. Ik denk dat ik toen veel meer repeterende taken had, nu vind ik mijn werk veel leuker alleen zit ik meer in onderzoek en adhoc werk. Moet het dus meer uit mezelf halen.

Vorige zwangerschap sloeg zwangerschapsdementie voor het eerst af en toe even toe Hehe. Dat is ook nooit meer helemaal hersteld. Ik heb maar geaccepteerd dat ik leef op lijstjes.

Alleen dit, dit is echt pfff. Frustrerend.
pennenbak schreef:
24-06-2020 14:15
Hoi TO,

We zitten in hetzelfde schuitje en ik herken heel goed wat je schrijft. Hier ruim 30 weken zwanger en kan mijzelf zo slecht concentreren en aansporen! gelukkig over 4 weken met verlof
:bye:

Wat een rare situatie hè! Ik tel ook echt af, terwijl ik mijn werk echt leuk vind.
Ladida1981 schreef:
Ik ook.
Ongeveer hetzelfde, bijna 24 wkn zwanger en concentratie laag. En ook 3.5 mnd nu aan thuiswerken . Ook hier aan aftellen voor verlof :)
Ik zorg dat elke dag iets heb wat echt af moet, zodat ik wel opstart en als ik eenmaal zit dan lukt wel. Maar ik heb wel m’n werkdagen ingekort, want ook ik ben moe en bij te moe ben dan gebeurt er helemaal niets meer. En dan smeer ik m’n 32 uur over 5 dgn ipv 4.
Ik herken het ook wel! Ik ben nu 34 weken zwanger en ik stop met 36 weken (ik voel me verder goed en met thuiswerken kun je toch tussendoor wel even je rust pakken, dus dat is dan wel echt een voordeel), maar ik merk ook wel dat de muren af en toe op je af komen hoor! Een wandelingetje maken helpt dan inderdaad wel, ook om je hoofd even wat leger te krijgen.
Hier 28w zwanger en ook sinds half maart thuis aan het werk.
Over het algemeen ging het best redelijk, maar nu met de warmte denk ik alleen maar: ik wil niet werken, ik wil afkoelen in het zwembad :rofl: maar dat komt misschien ook omdat ik gewoon heel loom wordt van de warmte.
Omdat ik ook al aan het afbouwen ben heb ik voornamelijk nog lastige dingen liggen en dat is ook niet altijd goed voor de concentratie haha.
Ach, nog maar 7.5 w te gaan. :whistle:
Slik je nog vitamines ?
Ik kreeg als tip van de gynaecoloog om die de hele zwangerschap te slikken.

De meeste vrouwen stoppen na de 12 weken.

Ik heb het gewoon geprobeerd en mijn vermoeidheid was vele malen minder.
Ben nu bijna 33 weken.
Ik slik Davitamon compleet mama met visolie.

Je zou ook elke dag tussen 12:00 uur en 13:00 uur bijv een uurtje kunnen gaan liggen als dat in je agenda mogelijk is?
Zonnetje1989 schreef:
24-06-2020 16:12
Hier 28w zwanger en ook sinds half maart thuis aan het werk.
Over het algemeen ging het best redelijk, maar nu met de warmte denk ik alleen maar: ik wil niet werken, ik wil afkoelen in het zwembad :rofl: maar dat komt misschien ook omdat ik gewoon heel loom wordt van de warmte.
Omdat ik ook al aan het afbouwen ben heb ik voornamelijk nog lastige dingen liggen en dat is ook niet altijd goed voor de concentratie haha.
Ach, nog maar 7.5 w te gaan. :whistle:

Ga jij bevallen met 35,5 week dan ?
Ook gehad tot 25-26 weken, daarna werd het weer beter. Tot m'n verbazing kreeg ik m'n inspiratie e n energie opeens terug. Bij een vriendin van me idem. Met een beetje geluk zit je bijna op hetzelfde keerpunt :)

Nu met 34 weken wordt het dan wel weer minder, maar goed, nu heb ik ook bijna verlof
Wies80 schreef:
24-06-2020 22:18
Ook gehad tot 25-26 weken, daarna werd het weer beter. Tot m'n verbazing kreeg ik m'n inspiratie e n energie opeens terug. Bij een vriendin van me idem. Met een beetje geluk zit je bijna op hetzelfde keerpunt :)

Nu met 34 weken wordt het dan wel weer minder, maar goed, nu heb ik ook bijna verlof
Nieuwe dag... nieuwe kansen! Ik hoop dat ik dit keerpunt ook krijg!

Fijn dat ik zoveel herkenning lees. Dat doet me al goed. Wat niet mee hielp gisteren is dat zoon gisteren waterpokken heeft gekregen en ik daardoor ook heel slecht had geslapen. Extra moe dus. Vannacht heb ik hem meteen bij me gepakt en zijn we allebei een stuk uitgeruster. Dat helpt meteen ook met werk!
ecam2015 schreef:
24-06-2020 16:47
Slik je nog vitamines ?
Ik kreeg als tip van de gynaecoloog om die de hele zwangerschap te slikken.

De meeste vrouwen stoppen na de 12 weken.

Ik heb het gewoon geprobeerd en mijn vermoeidheid was vele malen minder.
Ben nu bijna 33 weken.
Ik slik Davitamon compleet mama met visolie.

Je zou ook elke dag tussen 12:00 uur en 13:00 uur bijv een uurtje kunnen gaan liggen als dat in je agenda mogelijk is?
Ja die slik ik ook👍 Niet voor niks dus.

Ik heb ook floradix erbij omdat mijn ijzer aan de lage kant is. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik dat wel eens vergeet...

volgende week heb ik een afspraak bij de verloskundige, volgens mij moet mijn bloed een dezer dagen weer geprikt worden. Zal daar meteen naar vragen. Op het lijstje.

En zo, lunchdutje onder de parasol!
ecam2015 schreef:
24-06-2020 16:48
Ga jij bevallen met 35,5 week dan ?
Nee maar wel met 36w met verlof.. het ging over werk toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven