Extreem strenge ouders

01-07-2020 10:01 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een dilemma

Ik ben 22 jaar, en wil samen met een vriendin op vakantie naar frankrijk. Mijn vriendin is ook 22 jaar. Alleen haar ouders zijn extreem streng voor haar, het lijkt wel alsof ze niet willen dat ze plezier heeft. Of ze nou uit eten gaat, uit gaat, een middagje wat leukst gaat doen, ze zijn bijna altijd boos op haar. Nu hebben ze gezegd dat ze niet op vakantie mag. Ze zeggen steeds 'ons huis, onze regels' we willen heel graag met haar ouders tot een compromi komen, maar we komen er niet tussen.

Ik vind het heel normaal gedrag voor een 22 jarige en vind dat ze haar eigen leven moet gaan leiden ipv luisteren wat haar ouders willen. Ik ben zelf iemand die tegen mijn ouders zou zeggen dat ik gewoon ga ongeacht wat hun ervan vinden.

Btw, ze werkt al, heeft een hele goede baan, betaalt al haar rekeningen zelf, betaalt ook kostgeld. Ze is opzoek naar een eigen woning maar dat gaat niet zo makkelijk.

Hoe denken jullie hierover? En wat zouden jullie doen in deze situatie?
Dan moet ze toch wat harder zoeken naar eigen woonruimte. Ze hoeft niet meteen een heel appartement te hebben hè. Als ze het echt zo erg vindt thuis, neemt ze maar genoegen met een kamertje. Het is aan haar wat ze belangrijker vindt.
Ik ken hele lieve mensen die een vriend van hun zoon in huis hebben gehaald zodat hij thuis weg was. Was tijdens Corona ook makkelijk want dan konden de jongens goed contact houden.

Maar een 22- jarige in huis nemen is net te ver, tenzij je in een villa woont en het poolhouse staat leeg... Ze moet lekker op kamers. Misschien mag ze 1-2 keer per week bij jullie aanschuiven om toch ergens een familieband te onderhouden?
De ouders van een 22 jarige kunnen haar alleen verbieden wat ze zichzelf laat verbieden.

Jij bent hier geen partij en je kunt ouders en kind niet vanaf de zijlijn uit elkaar drijven als zij dat zelf niet willen.

Loskomen van haar ouders moet ze zelf doen, je kunt het niet voor haar doen.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
blijmetmij schreef:
01-07-2020 12:19
Misschien mag ze 1-2 keer per week bij jullie aanschuiven om toch ergens een familieband te onderhouden?
:bonk:
Is ze van een ander cultuur?
ons huis onze regels

wat houdt haar thuis?
Kom je ook nog terug om antwoord te geven op de vragen?
Zou me er niet mee bemoeien.

Weet jij veel, misschien is ze wel heel onverantwoordelijk voor haar leeftijd of 'labiel', noem maar wat.
Of mogenlijk houdt ze de veiligheids regels van corona niet in acht.

Kan van alles zijn waardoor ouders zo kunnen reageren en vaak is dit niet zomaar.

Hoor jouw of je vriendin' s kant en tuurlijk neem je het voor je haar op en zal ze een leuke vriendin zijn maar ouders kennen de andere kant van get verhaal.
Je bent in de ogen van je ouders volwassen als je echt op je eigen benen staat en je volwassen gedraagt.

Maar je wil dit jaar nog naar Frankrijk? Ik zou dan ook zeggen je komt er daarna niet meer in ga maar eerst 2 weken ergens anders zitten. (in quarantaine dus)

Lekker hoeren en sloeren en dan thuis je ouders aansteken. Nee dank u.

Waarom gaan jullie niet samen op zoek naar woonruimte dan? Kun je de kosten delen.
Vanaf 21 ben je meerderjarig en autonoom. Je vriendin kan gewoon met jou op vakantie. Ze loopt alleen het gevaar om het huis uit gezet te worden door haar ouders. Zou ze dan zolang bij jullie mogen verblijven totdat ze weer onderdak had?

Kijk, dat zijn namelijk de dingen die je kunt doen. Haar ouders overreden gaat niet. En je vriendin moet zelf weten wat ze er aan doet. Ze kan gehoorzamen, of ze kan voor zichzelf op komen en de consequenties overzien. En jij kan dan weer helpen met die consequenties.

Goed kijken wat haar opties zijn.

Heeft ze broers of zussen en gaan die ouders daar ook zo rigide mee om?
strings-attached schreef:
01-07-2020 13:45
Je bent in de ogen van je ouders volwassen als je echt op je eigen benen staat en je volwassen gedraagt.

Maar je wil dit jaar nog naar Frankrijk? Ik zou dan ook zeggen je komt er daarna niet meer in ga maar eerst 2 weken ergens anders zitten. (in quarantaine dus)

Wat een onzin. Frankrijk heeft gewoon een positief reisadvies en als je je daar net zo gedraagt als hier dan is er geen enkel verschil met thuisblijven.
Ze is 22, heeft een baan en is op zoek naar zelfstandige woonruimte. Haar ouders doen altijd bozig bij elke uithuizige activiteit.
Klinkt allemaal of een lange vakantie van elkaar hard nodig is.

Waarom gaan jullie niet samen op zoek naar woonruimte dan? Kun je de kosten delen.
o_o
Tjezes wat beledigend zeg ! Hoe kom je erbij dat de ts zich hoerig gedraagt??????
Ik zou de energie niet steken in een ruzie met haar ouders, maar de energie gebruiken om zsm andere woonruimte te vinden. Er zijn echt wel mogelijkheden. Als jullie daar nu deze zomer mee bezig gaan, dan kunnen jullie alle toekomstige zomers nog wel op vakantie.
Ik vind het ronduit belachelijk.

Ik zou er zelf niets aan doen. Dat moet ze namelijk zelf doen. Tenzij ze daar echt hulp bij nodig heeft omdat het bijvoorbeeld niet veilig is voor haar daar.
iones schreef:
01-07-2020 13:54
o_o
Tjezes wat beledigend zeg ! Hoe kom je erbij dat de ts zich hoerig gedraagt??????
En wat is zich 'hoerig' gedragen en wat is daar mis mee als je single bent? :jump:
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
01-07-2020 14:03
En wat is zich 'hoerig' gedragen en wat is daar mis mee als je single bent? :jump:
Waarom vraag je dat aan mij en niet aan strings attached?
iones schreef:
01-07-2020 14:04
Ik wilde er idd nog bijschrijven dat het niet persoonlijk aan jou gericht was! Had ik beter gedaan. Was een algemene opmerking.
Life is short. Eat dessert first.

:rofl:
Verder alles oké met je? Overigens is een woonruimte vinden niet heel makkelijk. Er wordt hier altijd maar makkelijk over gedaan.
¡Apagando las luces!
De mensen die zeggen dat die vriendin gewoon op vakantie moet gaan, zien over het hoofd dat als je ouders in normale situaties onredelijk zijn, ze in deze dat waarschijnlijk ook zullen zijn. Voor hetzelfde geldt vervangen ze de sloten en zeggen ze dat dochter het maar uit moet zoeken als ze thuiskomt.

Je kunt wel zeggen dat je zelf zou gaan ongeacht wat je ouders willen, maar dat komt omdat je zelf andere ouders hebt (gehad).
chocolol schreef:
01-07-2020 15:44
Voor hetzelfde geldt vervangen ze de sloten en zeggen ze dat dochter het maar uit moet zoeken als ze thuiskomt.
Als ze de sloten vervangen als je op vakantie bent moet je blij zijn dat je niet meer bij ze hoeft te wonen.
doornroosje9 schreef:
01-07-2020 14:03
Idd. Ze is 22 en vrijgezel. Dan ga je op vakantie toch niet alleen naar musea en boekjes lezen.
Jong en single, daar hoort hoeren en sloeren bij.
iones schreef:
01-07-2020 14:04
Omdat jij blijkbaar niet weet wat hoeren en sloeren is.
Misschien wil vriendin helemaal niet mee naar Frankrijk en heeft ze verzonnen dat ze niet weg mag. Net als dat ze nooit zin heeft om mee uit eten te gaan of naar de kroeg.
Lekker makkelijk dan toch om te zeggen dat je niet mag van je ouders.
Ik mocht op mijn 17e na eindexamen met de bus naar Lloret .
sandy1974 schreef:
01-07-2020 16:08
Ik mocht op mijn 17e na eindexamen met de bus naar Lloret .
Maar nu zoon bijna zo oud is vind ik het ook minder leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven