Mode & Beauty alle pijlers

Wat versta jij onder een "verzorgd" uiterlijk?

19-05-2020 20:16 244 berichten
Dit vraag ik me af naar aanleiding van een gesprek met een vriendin over iemand die er in haar ogen onverzorgd uitziet.

Dus wanneer spreek je van een verzorgd uiterlijk? En/of wanneer vind je iemand er onverzorgd uitzien?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag amper make up tegenwoordig, beetje wimpertang, beetje lijntje onder oog, thats it. Natural beauty :blond: (donker) :) maar ik grossier in eelt als ik niet oppas, ik ben daar dus best druk mee wekelijks. Man, echter, heeft de zachtste, poezeligste voeten ever, echt nooit eelt. Het bestaat.

Als ik het hier zo lees is het vooral een kwestie van 'hoeveel tijd, energie en geld stop je erin'. En dat klopt wel denk ik.
Trouwens, hier ook een dikkerd, die heel lang ook nauwelijks geld had met een huid die iets tegen make-up heeft. Dat betekent ook dat ik heel creatief moest worden. Mijn haar moest leren opsteken om dode punten te verbloemen, want geld voor de kapper is er nou eenmaal niet altijd. Zelf eelt van je voeten vijlen kan ook gewoon, maar niet iedereen kan even goed bij alle plekjes. Echt onverzorgd is voor mij vooral: ruikend alsof iemand dagenlang niet gedoucht heeft (en dat is anders dan aan het einde van de dag naar zweet ruiken met dit weer), vieze nagels, ongewassen haren en vieze en veel te grote of veel te kleine (of uitgelubberde/kapotte) kleding. Van mij mag hele kleding dan ook gewoon een spijkerbroek met een t-shirt zijn trouwens.
Mozza schreef:
21-06-2020 23:42
Ik draag amper make up tegenwoordig, beetje wimpertang, beetje lijntje onder oog, thats it. Natural beauty :blond: (donker) :) maar ik grossier in eelt als ik niet oppas, ik ben daar dus best druk mee wekelijks. Man, echter, heeft de zachtste, poezeligste voeten ever, echt nooit eelt. Het bestaat.

Daar ben ik dan jaloers op. Ik moet elke week een voetbad met daarna uitgebreid eelt verwijderen en ik smeer elke dag met Lipidrocrème van Gehwol. Doe ik dat niet is het eelt in no-time weer zichtbaar. Heel irritant maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
25-06-2020 19:22
Daar ben ik dan jaloers op. Ik moet elke week een voetbad met daarna uitgebreid eelt verwijderen en ik smeer elke dag met Lipidrocrème van Gehwol. Doe ik dat niet is het eelt in no-time weer zichtbaar. Heel irritant maar het is niet anders.
Je bent jaloers op mijn man? (met de harigste ballen van het westfront, oh wacht daar ging het niet over :proud: ) Ik ook. Want ik doe precies hetzelfde als jij, met die gehwol iedere dag en schuren wekelijks. En dan nog. :cry:

Alle reacties Link kopieren
Mijn definitie:

Goed (model, geknipt en eventueel gekleurd) kapsel, goeie jas en tas. Schone kleren, vlek- en haarvrij, die goed en mooi aansluiten. Een goede verkoopster weet dit. Ik ben er zelf gewoon heel slecht in: ik koop nog een vuilniszak als men zegt dat het mooi staat. Inmiddels heb ik mijn vaste winkels én vaste verkoopsters die een eerlijk advies durven te geven.
Strijken heb ik een schijthekel aan en dus koop ik geen spul dat nogal snel kreukelt.

Schoenen horen vlekvrij te zijn, dus ook zo'n modderhak kan m.i. niet. Babydoekjes doen wonderen.

Make-up mag, maar moet e.e.a. accentueren en niet verbloemen of uitvergroten. Beetje luchtje, ook hier niet teveel: good to go!
Alle reacties Link kopieren
Verzorgd voor mij: De haren op tijd geverfd. Make up als oogschaduw, mascara, potlood en wenkbrauwen bijgetipt. Teennagels gelakt en vingernagels gevijld en niet al te lang .Leuke vlotte kleding. Op late leeftijd nog gaan beugelen. Ik zou eigenlijk ook nog slank moeten zijn om het plaatje af te maken maar ik hou teveel van chips en wijn.
Mozza schreef:
25-06-2020 22:15
Je bent jaloers op mijn man? (met de harigste ballen van het westfront, oh wacht daar ging het niet over :proud: ) Ik ook. Want ik doe precies hetzelfde als jij, met die gehwol iedere dag en schuren wekelijks. En dan nog. :cry:

Too much information :biggrin:
Ik bedenk me net dat ik als puber een keer bij een stagecoordinator zat van school en die dacht dat ik moeite had met een stage plek vinden omdat ik mezelf niet goed verzorgde.

Hij gaf als tips:
- Iedere dag douchen (douche om de dag want m'n huid wordt anders kurkdroog)
- Mijn haar iedere dag kammen (deed ik meerdere keren per dag maar m'n kapsel was wel eens verwaaid als ik met de fiets naar school kwam en ik geen borstel bij had.
- Iedere dag deo en wellicht een luchtje (dat deed ik al, deo spoot ik meerdere keren per dag).
- Moest een make upje dragen en m'n nagels lakken (ehh no thanks.)
- Eens wat leukers aantrekken dan een spijkerbroek met een shirt.

Ik was te perplex en ik durfde er ook niet goed tegenin te gaan. Als ik naar stage aan het zoeken was zorgde ik natuurlijk dat m'n haar goed zat, dat ik wat leuks aan had en dat ik niet naar zweet stonk.

Anderen vinden mij misschien niet zo verzorgd want geen make up, geen gelakte nagels en heb vaak een bad hairday maar ach ik vind dat ik mezelf goed verzorg en daar gaat het om.
TsumTsum schreef:
26-06-2020 12:27
Ik bedenk me net dat ik als puber een keer bij een stagecoordinator zat van school en die dacht dat ik moeite had met een stage plek vinden omdat ik mezelf niet goed verzorgde.

Hij gaf als tips:
- Iedere dag douchen (douche om de dag want m'n huid wordt anders kurkdroog)
- Mijn haar iedere dag kammen (deed ik meerdere keren per dag maar m'n kapsel was wel eens verwaaid als ik met de fiets naar school kwam en ik geen borstel bij had.
- Iedere dag deo en wellicht een luchtje (dat deed ik al, deo spoot ik meerdere keren per dag).
- Moest een make upje dragen en m'n nagels lakken (ehh no thanks.)
- Eens wat leukers aantrekken dan een spijkerbroek met een shirt.

Ik was te perplex en ik durfde er ook niet goed tegenin te gaan. Als ik naar stage aan het zoeken was zorgde ik natuurlijk dat m'n haar goed zat, dat ik wat leuks aan had en dat ik niet naar zweet stonk.

Anderen vinden mij misschien niet zo verzorgd want geen make up, geen gelakte nagels en heb vaak een bad hairday maar ach ik vind dat ik mezelf goed verzorg en daar gaat het om.
Wat heftig om te horen, zeker als puber. Ik had eens een stagiaire die heel onfris rook en heb er toen wel wat van gezegd. Ik vond dat ook wel een beetje bij begeleiding naar een carriere hoorde en bovendien werd er geroddeld over haar geur. Dan nog liever rechtstreeks zeggen zodat degene er wat aan heeft.

Maar ik zou nimmer make-up gaan aanraden. Nou ja wellicht als het een functie is in de cosmeticabranche ofzo maar voor veel branches is het echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo je moest een makeupje dragen en je nagels lakken! Dat doet hij zelf toch ook niet terwijl hij zichzelf blijkbaar wel verzorgd vindt? Of gelden anno 2020 nog steeds andere regels voor mannen en vrouwen?
Het is natuurlijk flauwekul, maar afhankelijk van de sector waar je in aan de slag wil kan het wel belangrijk zijn wat je uitstraalt. Niet overal is gewoon schoon en fris zijn voldoende om er verzorgd uit te zien. Het maakt nogal verschil of je een stageplek zoekt bij een IT startup of bij een formeel advocatenkantoor.

Meerdere malen per dag deo spuiten vind ik persoonlijk heel vies. Deo over zweet heeft geen zin. Spuitdeo al helemaal niet.
TsumTsum schreef:
26-06-2020 12:27
Ik bedenk me net dat ik als puber een keer bij een stagecoordinator zat van school en die dacht dat ik moeite had met een stage plek vinden omdat ik mezelf niet goed verzorgde.

Hij gaf als tips:
- Iedere dag douchen (douche om de dag want m'n huid wordt anders kurkdroog)
- Mijn haar iedere dag kammen (deed ik meerdere keren per dag maar m'n kapsel was wel eens verwaaid als ik met de fiets naar school kwam en ik geen borstel bij had.
- Iedere dag deo en wellicht een luchtje (dat deed ik al, deo spoot ik meerdere keren per dag).
- Moest een make upje dragen en m'n nagels lakken (ehh no thanks.)
- Eens wat leukers aantrekken dan een spijkerbroek met een shirt.

Ik was te perplex en ik durfde er ook niet goed tegenin te gaan. Als ik naar stage aan het zoeken was zorgde ik natuurlijk dat m'n haar goed zat, dat ik wat leuks aan had en dat ik niet naar zweet stonk.

Anderen vinden mij misschien niet zo verzorgd want geen make up, geen gelakte nagels en heb vaak een bad hairday maar ach ik vind dat ik mezelf goed verzorg en daar gaat het om.


Welke opleiding was dat dan?
PattyJupiter schreef:
29-06-2020 08:59
Welke opleiding was dat dan?
Het was destijds voor een stage in een winkel en ik zocht express niet de luxere winkels uit zoals een Douglas want dat paste niet bij me. Maar gewoon winkels zoals C&A enzo.

En natuurlijk is het wat anders om iemand even subtiel te wijzen op het feit dat hij/zij niet zo fris ruikt, helemaal als er al over geroddeld wordt. Ik heb dat ook wel eens aangegeven aan iemand.
Alle reacties Link kopieren
Ik was elke dag mijn haar, 3 min werk, erwtje shampoo, kleine moeite , zie vaak vrouwen met vettig haar in een staartje.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
30-06-2020 18:29
Ik was elke dag mijn haar, 3 min werk, erwtje shampoo, kleine moeite , zie vaak vrouwen met vettig haar in een staartje.
Pas maar op, straks krijg je de hele no-poo squad over je heen...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
28-06-2020 23:17
Hoezo je moest een makeupje dragen en je nagels lakken! Dat doet hij zelf toch ook niet terwijl hij zichzelf blijkbaar wel verzorgd vindt? Of gelden anno 2020 nog steeds andere regels voor mannen en vrouwen?
Natuurlijk is er verschil tussen man en vrouw. Ik word er moe van, dat dat er blijkbaar niet meer mag zijn. Een man met make up is gewoon geen gezicht, maar een man kan zich op andere manieren verzorgen. (waarom licht ik dit eigenlijk nog toe...) We daaien door met z'n allen.
Oh-happy-day schreef:
30-06-2020 18:41
Natuurlijk is er verschil tussen man en vrouw. Ik word er moe van, dat dat er blijkbaar niet meer mag zijn. Een man met make up is gewoon geen gezicht, maar een man kan zich op andere manieren verzorgen. (waarom licht ik dit eigenlijk nog toe...) We daaien door met z'n allen.
We draaien door door te zeggen dat vrouwen helemaal geen make up op hoeven te hebben om er verzorgd uit te zien? Het is juist totaal doorgedraaid om te verkondigen dat vrouwen make up moeten dragen in welke functie dan ook. Je kunt jezelf heel goed verzorgen zonder make-up. Sterker nog het is vaak veel beter voor je huid om geen make-up te dragen. Ik vind het echt ongelooflijk dat er in deze tijd nog steeds vrouwen zijn die zo denken. Iedereen moet lekker zelf weten of ze make-up draagt of niet maar dat het nodig zou zijn om jezelf te verzorgen is echt van de zotte.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag je vinden. Ik vind dat vrouwen die helemaal geen make up dragen er bloot uitzien. Net zoals ik vind dat een man zijn haren moet kammen en lekker moet ruiken.
Ik vind mensen die geen kleren aanhebben er bloot uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
30-06-2020 19:00
Ik vind mensen die geen kleren aanhebben er bloot uitzien.
Nou dat vind ik ook, Zeker vrouwen die dan ook geen make up op hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
30-06-2020 19:14
Nou dat vind ik ook, Zeker vrouwen die dan ook geen make up op hebben.

Ik snap dat geen make op ook niet, is hetzelfde als tanden poetsen en douchen, dat doe je gewoon elke dag.
Ik had op mijn 12e al een make up tafeltje En kocht make Iovanni mijn zakgeld.
sandy1974 schreef:
01-07-2020 16:45
Ik snap dat geen make op ook niet, is hetzelfde als tanden poetsen en douchen, dat doe je gewoon elke dag.
Ik had op mijn 12e al een make up tafeltje En kocht make Iovanni mijn zakgeld.
Dat is absoluut niet hetzelfde als tanden poetsen en douchen.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch raar eigenlijk dat je er onverzorgd uitziet als je geen mascara, foundation, etc., op je gezicht smeert?
Ik snap wel dat mensen mij niet zien als heel verzorgde vrouw, maar iemand zonder make-up vind ik echt niet ónverzorgd. Dan denk ik meer aan iemand die stinkt, iemand met uitgegroeide haarverf of met gaten in de kleding. Maar misschien leg ik de lat te laag. :p
Jupiter1995 schreef:
01-07-2020 18:17
Het is toch raar eigenlijk dat je er onverzorgd uitziet als je geen mascara, foundation, etc., op je gezicht smeert?
Ik snap wel dat mensen mij niet zien als heel verzorgde vrouw, maar iemand zonder make-up vind ik echt niet ónverzorgd. Dan denk ik meer aan iemand die stinkt, iemand met uitgegroeide haarverf of met gaten in de kleding. Maar misschien leg ik de lat te laag. :p
Eens, kijk naar Alicia Keys, je kan toch niet zeggen dat zij er onverzorgd uitziet?
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
01-07-2020 18:33
Eens, kijk naar Alicia Keys, je kan toch niet zeggen dat zij er onverzorgd uitziet?
Ik moest even googlen, maar inderdaad.
Ik zie er zelf trouwens wel onverzorgd uit hoor, soms: schoenen met gaten en verwaaid haar. :P Maar make-up maakt wat dat betreft (voor mij) niet uit hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven