Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
02-07-2020 19:25
Persoonlijk gaat het mij niet een om excuses. Het gaat om erkenning. Zo simpel. Nooit meer dat gezeur over schuldgevoel, gezeik over Afrikaanse ‘stamhoofden’, nooit meer dat gejammer over herstelbetalingen. Gewoon erkennen dat die ellende gebeurd is en dat het iets is wat onlosmakelijk hoort bij ons land, net zoals de nazaten van de slaven die hier wonen al eeuwen onlosmakelijk deel zijn van dit land.
Dat is toch al gebeurd?

https://www.google.com/amp/s/www.rtlnie ... -het%3famp
Wie heeft er baat bij het creëren van tegenstellingen?
Een probleem hebben met racisme is geen linkse mening. De rechtse mensen die ik leuk vind, hebben ook een probleem met racisme. De mensen die ik ken die geen probleem met racisme hebben, vind ik dan weer niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
02-07-2020 19:27
Pardon? Weer een links verbeterende vinger of is het vingertje? Spuugzat worden gelukkig steeds meer mensen van dat onzinnige linkse vingertje.

Ontopic:

Heb je jouw reactie wel goed in jouw hoofd zitten? Dat vele posten kan zaken vermengen en beeld schimmiger maken. Jij maakte in al jouw retoriek gebruik van een zogenaamde wensgedachte. Jij schreef iets neer alsof jij namens de hele NEderlandse bevolking sprak. Zal je snel uit de droom halen, enkel veel Links georienteerde mensen zullen het met jouw tekstregel (die ik doorgestreept had) eens zijn. Deze rechtse Nederlander niet.
Ik ben ook een rechtse Nederlander en als ik me niet vergis, Kadanz ook. Dit hele gedoe heeft niks met links-rechts te maken.
kadanz schreef:
02-07-2020 19:25
Persoonlijk gaat het mij niet een om excuses. Het gaat om erkenning. Zo simpel. Nooit meer dat gezeur over schuldgevoel, gezeik over Afrikaanse ‘stamhoofden’, nooit meer dat gejammer over herstelbetalingen. Gewoon erkennen dat die ellende gebeurd is en dat het iets is wat onlosmakelijk hoort bij ons land, net zoals de nazaten van de slaven die hier wonen al eeuwen onlosmakelijk deel zijn van dit land.

Is er volgens jou tot nu geen enkele sprake van erkenning geweest?
Met erkenning voorkom je overigens niet dat er gesproken wordt over foute Ghanezen of herstelbetalingen.
Rosabella1 schreef:
02-07-2020 18:35
Niet eventueel maar 1 van de oprichters van BLM en nee niet op hyves maar blijf maar lekker ontkennen omdat dat beter in je straatje past.
Ik heb geen straatje. Ik snap alleen niet waarom iedereen die ook maar iets te maken heeft met BLM bij jou onder een vergrootglas ligt en je zo tolerant bent naar anti BLM-ers. Daar zit pas het echte vullis.
Het is bijna komisch hoe je elke keer met je marxisme aan komt zetten, eerst was het links antifa tuig bij iedere demo, maar dat durf je niet meer dus herhaal je maar een andere obsessie. Ga je eens verdiepen in de kkk of de neo nazi's ofzo, hoor ik je nooit over.
Alle reacties Link kopieren
Diepe spijt en berouw valt niet onder erkenning?

Kadanz, bedoel je erkenning in juridische zin, of als inzicht van begrip en medeleven?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-07-2020 19:34
Ik heb geen straatje. Ik snap alleen niet waarom iedereen die ook maar iets te maken heeft met BLM bij jou onder een vergrootglas ligt en je zo tolerant bent naar anti BLM-ers. Daar zit pas het echte vullis.
Het is bijna komisch hoe je elke keer met je marxisme aan komt zetten, eerst was het links antifa tuig bij iedere demo, maar dat durf je niet meer dus herhaal je maar een andere obsessie. Ga je eens verdiepen in de kkk of de neo nazi's ofzo, hoor ik je nooit over.
Verder alles goed met je? Fijn..
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
02-07-2020 18:45
Daar zou je nog van kunnen denken dat er nog steeds generatie leeft die leefde in de bedoelde periode.
Weggehaald wegens herkenbaarheid
lattemachiato wijzigde dit bericht op 03-07-2020 12:11
77.68% gewijzigd
Oakes schreef:
02-07-2020 19:37
Diepe spijt en berouw valt niet onder erkenning?

Kadanz, bedoel je erkenning in juridische zin, of als inzicht van begrip en medeleven?
Inzicht en begrip. Medeleven vind ik minder relevant.

Mensen hebben nu overal een mening over, soms zelfs een grote bek, of het nou om Zwarte Piet gaat, racisme, of Sylvana terug moet naar haar eigen land, of dat ik dankbaar zou moeten zijn voor de kans om hier te leven, hulp aan de Antillen, noem maar op. Die mening komt keer op keer neer op een totale afwijzing van de geschiedenis, gebaseerd op een pijnlijk gebrek aan kennis.

Als daar nou eens een klein beetje verandering in kwam...
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 19:52
0.79% gewijzigd
Rosabella1 schreef:
02-07-2020 19:39
Verder alles goed met je? Fijn..
Voorspelbaar.
lattemachiato schreef:
02-07-2020 19:41
Andersom zou de Nederlandse regering ook wel zijn excuses mogen aanbieden voor hoe ze de Nederlanders in Nederlands Indie in en na de oorlog behandeld hebben en aan hun lot overgelaten. Mijn mans opa is omgekomen bij de Birma spoorlijn (als slaaf! dus van de Jappen in 1945). Zijn oma heeft geen cent van zijn pensioen of achterstallig salaris gekregen. Ze heeft haar juwelen verkocht en kookte maaltijden om wat geld te verdienen. Af en toe kon ze een kind naar Nederland laten vluchten, als ze weer wat gespaard had, die ging dan vanuit Nederland meesparen. Degenen met de grootste mond gingen het eerst want die liepen het grootste risico op bonje met de pemuda's. Het hele gezin is uit elkaar gevallen, sommigen hadden elkaar jaren niet gezien, toen 12 jaar na de oorlog het eindelijk gelukt was om alle 10 kinderen en moeder in Nederland te krijgen.

En als ze hier kwamen dan werden ze opgevangen in een contractpensioen, kregen een tweedehands winterjas. En ze konden hun hele leven hiervoor terugbetalen. Sommige Indo's hebben tot aan hun dood moeten afbetalen.

Sommigen. waren hun paspoort kwijtgeraakt door de oorlog, die mochten niet naar Nederland, die zitten er nu nog. Ik ken ook iemand die als verstekeling is terug gekomen, zijn vader was omgekomen, hij was 16. Werd gelijk als een misdadiger gevangen gezet hier.

Mijn echtgenoot voelt er helemaal niks voor dat hij nu excuses moet aanbieden voor iets dat veel langer is geleden dan wat zijn grootouders en ouders is aangedaan.
Die mensen zijn misdadig behandeld!
Volkomen logisch dat jouw echtgenoot geen excuses wil aanbieden. En hij staat daarin zeker niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
02-07-2020 19:41
.

Mijn echtgenoot voelt er helemaal niks voor dat hij nu excuses moet aanbieden voor iets dat veel langer is geleden dan wat zijn grootouders en ouders is aangedaan.
Denkt je echtgenoot dat hij persoonlijk bij alle zwarte mensen langs de deur moet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de docu over de Indische Nederlanders die in de jaren 50 naar Nederland vluchtten.

https://www.anderetijden.nl/programma/1 ... -en-schip-
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
lattemachiato schreef:
02-07-2020 19:41
Andersom zou de Nederlandse regering ook wel zijn excuses mogen aanbieden voor hoe ze de Nederlanders in Nederlands Indie in en na de oorlog behandeld hebben en aan hun lot overgelaten. Mijn mans opa is omgekomen bij de Birma spoorlijn (als slaaf! dus van de Jappen in 1945). Zijn oma heeft geen cent van zijn pensioen of achterstallig salaris gekregen. Ze heeft haar juwelen verkocht en kookte maaltijden om wat geld te verdienen. Af en toe kon ze een kind naar Nederland laten vluchten, als ze weer wat gespaard had, die ging dan vanuit Nederland meesparen. Degenen met de grootste mond gingen het eerst want die liepen het grootste risico op bonje met de pemuda's. Het hele gezin is uit elkaar gevallen, sommigen hadden elkaar jaren niet gezien, toen 12 jaar na de oorlog het eindelijk gelukt was om alle 10 kinderen en moeder in Nederland te krijgen.

En als ze hier kwamen dan werden ze opgevangen in een contractpensioen, kregen een tweedehands winterjas. En ze konden hun hele leven hiervoor terugbetalen. Sommige Indo's hebben tot aan hun dood moeten afbetalen.

Sommigen. waren hun paspoort kwijtgeraakt door de oorlog, die mochten niet naar Nederland, die zitten er nu nog. Ik ken ook iemand die als verstekeling is terug gekomen, zijn vader was omgekomen, hij was 16. Werd gelijk als een misdadiger gevangen gezet hier.

Mijn echtgenoot voelt er helemaal niks voor dat hij nu excuses moet aanbieden voor iets dat veel langer is geleden dan wat zijn grootouders en ouders is aangedaan.
Volgens deze gekke redenatie zou ik die arme meneer die vol hoop belde (nog de tijd van de vaste lijn) omdat ik dezelfde achternaam heb als zijn in de oorlog geheel vermoorde familie ook moeten afkatten, want die heeft geen recht op verdriet want het verdriet van mijn voorouders gaat voor, ofzo?
Die arme man was zo teleurgesteld, het was zo zielig. Ben er de hele dag ziek van geweest.
Leed kan naast elkaar bestaan, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
02-07-2020 19:29
Wie heeft er baat bij het creëren van tegenstellingen?
Een probleem hebben met racisme is geen linkse mening. De rechtse mensen die ik leuk vind, hebben ook een probleem met racisme. De mensen die ik ken die geen probleem met racisme hebben, vind ik dan weer niet zo leuk.

Volledig mee eens, maar wat doe je met jouw eigen mening? (Jouw in brede “maatschappelijke” zin) De een gaat volledig los en wil boetedoening over de eeuwen heen en de ander wil vooral de TOEKOMST helpen beïnvloeden. Wat nu voornamelijk plaatsvind is een strijd in methode van aanpak van dit nare probleem.
blijfgewoonbianca schreef:
02-07-2020 19:56
Denkt je echtgenoot dat hij persoonlijk bij alle zwarte mensen langs de deur moet ?

Ik denk dat de echtgenoot -net zoals de Nederlanders met Afrikaanse roots- óók graag erkenning wil.
Gek hè.
Alle reacties Link kopieren
ik ben het er absoluut mee eens dat de mensen in Nederlands-Indië schandalig zijn behandeld, daar en hier.

Dat betekent echter niet dat racisme nu niet bestaat en dat we daar wat aan moeten doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
02-07-2020 19:57
Dit is de docu over de Indische Nederlanders die in de jaren 50 naar Nederland vluchtten.

https://www.anderetijden.nl/programma/1 ... -en-schip-
In Groningen hadden mensen het pas zwaar.
En mijn familie waren Hugenoten en moesten ook vluchten uit Frankrijk in 1658.
Dat was pas zwaar.
En mijn opa was boer. Nou, poehee.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
02-07-2020 19:54
Die mensen zijn misdadig behandeld!
Volkomen logisch dat jouw echtgenoot geen excuses wil aanbieden. En hij staat daarin zeker niet alleen.
maar het gaat er toch niet om dat iedere Nederlander persoonlijk sorry moet zeggen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 19:59
Ik denk dat de echtgenoot -net zoals de Nederlanders met Afrikaanse roots- óók graag erkenning wil.
Gek hè.
En eerst hij en anders helemaal niemand ?
Dat van hem is korter geleden ; achteraan aansluiten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
02-07-2020 19:30
Ik ben ook een rechtse Nederlander en als ik me niet vergis, Kadanz ook. Dit hele gedoe heeft niks met links-rechts te maken.

Dus je schrijft dat ze namens “iedereen” spreekt? Knap.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 19:59
Ik denk dat de echtgenoot -net zoals de Nederlanders met Afrikaanse roots- óók graag erkenning wil.
Gek hè.
Uiteraard. Maar het slavernijverleden is langer geleden, je zou dus zeggen dat zij eerder aan de beurt zijn. Of vind je dat blanke Nederlanders eerder recht hebben op erkenning?
blijfgewoonbianca schreef:
02-07-2020 20:01
En eerst hij en anders helemaal niemand ?
Dat van hem is korter geleden ; achteraan aansluiten.

Misschien eens lezen wat ik schrijf in plaats van wat jij denkt dat ik bedoel? :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
02-07-2020 19:41
Andersom zou de Nederlandse regering ook wel zijn excuses mogen aanbieden voor hoe ze de Nederlanders in Nederlands Indie in en na de oorlog behandeld hebben en aan hun lot overgelaten. Mijn mans opa is omgekomen bij de Birma spoorlijn (als slaaf! dus van de Jappen in 1945). Zijn oma heeft geen cent van zijn pensioen of achterstallig salaris gekregen. Ze heeft haar juwelen verkocht en kookte maaltijden om wat geld te verdienen. Af en toe kon ze een kind naar Nederland laten vluchten, als ze weer wat gespaard had, die ging dan vanuit Nederland meesparen. Degenen met de grootste mond gingen het eerst want die liepen het grootste risico op bonje met de pemuda's. Het hele gezin is uit elkaar gevallen, sommigen hadden elkaar jaren niet gezien, toen 12 jaar na de oorlog het eindelijk gelukt was om alle 10 kinderen en moeder in Nederland te krijgen.

En als ze hier kwamen dan werden ze opgevangen in een contractpensioen, kregen een tweedehands winterjas. En ze konden hun hele leven hiervoor terugbetalen. Sommige Indo's hebben tot aan hun dood moeten afbetalen.

Sommigen. waren hun paspoort kwijtgeraakt door de oorlog, die mochten niet naar Nederland, die zitten er nu nog. Ik ken ook iemand die als verstekeling is terug gekomen, zijn vader was omgekomen, hij was 16. Werd gelijk als een misdadiger gevangen gezet hier.

Mijn echtgenoot voelt er helemaal niks voor dat hij nu excuses moet aanbieden voor iets dat veel langer is geleden dan wat zijn grootouders en ouders is aangedaan.

Die periode bedoel ik ook. Jouw echtgenoot denkt er hetzelfde over als hoe ik erin sta.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
02-07-2020 20:01
maar het gaat er toch niet om dat iedere Nederlander persoonlijk sorry moet zeggen?
Nou ik gok dat er ook veel mensen zijn waaronder veel Indo's die ook niet willen dat het namens hen gedaan wordt.
Dat onze koning daar als een kleine jongen zoals die meneer in het filmpje zei excuses stond aan te bieden die man was woedend en verdrietig en dat is geheel terecht.
Namens Nederland dus daar horen die mensen ook bij.
rosabella1 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 20:07
0.41% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven