Fietsarrangement (3 dagen)

06-07-2020 21:18 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuk fietsarrangement in Nederland (van 3 dagen) waar je steeds van hotel naar hotel fietst (dus in twee verschillende hotels overnacht).

Iemand goede suggesties en/of ervaringen?
https://www.bilderberg.nl/arrangementen ... ngementen/
Ja, die had ik gezien. Maar die zijn 5 dagen toch?
Hoeveel km fiets je per dag??
En gewoon twee leuke hotels boeken?
lilalinda schreef:
06-07-2020 21:43
En gewoon twee leuke hotels boeken?
Dit

Volgens mij zijn er niet van die korte arrangementen.
Castor1975 schreef:
06-07-2020 21:37
Hoeveel km fiets je per dag??
40/50 kilometer zoiets?
gizzmo-returns schreef:
06-07-2020 21:45
Dit

Volgens mij zijn er niet van die korte arrangementen.
Ik wil graag een arrangement, zodat ik het niet helemaal zelf hoef uit te puzzelen. En aan de andere kant hoef ik dan ook mijn bagage niet mee te sjouwen op de fiets... Dat is het voordeel van dergelijke arrangementen ;-)
VanAs21 schreef:
06-07-2020 21:46
Ik wil graag een arrangement, zodat ik het niet helemaal zelf hoef uit te puzzelen. En aan de andere kant hoef ik dan ook mijn bagage niet mee te sjouwen op de fiets... Dat is het voordeel van dergelijke arrangementen ;-)

Maar voor 2 nachten niet lonend voor de organisator.
VanAs21 schreef:
Voor 2 nachten heb je toch amper bagage?
Ik heb net afgelopen weekend drie dagen gefietst met twee losse overnachtingen. Gewoon met de trein naar het beginpunt, bij de fietsenmaker een fiets gereserveerd en twee losse B&B overnachtingen geboekt. Vervolgens met fietsknooppunten een route gemaakt en klaar!

Ik had m'n eigen (enkele) fietstas van 16 liter mee met de bagage erin, voor drie dagen heb je niet zoveel nodig. Klein schoudertasje erbij voor de belangrijkste dingen en je hebt alles.

't Is geen poolexpeditie die je moet uitstippelen ofzo...
Ik ga dit doen komende zomer, 50km per dag ongeveer. Heb mijn route uitgestippeld en hotels geboekt. Ik heb fietstassen, en neem een paar schone onderbroeken, opladers en wat regenkleding mee. Dat lukt makkelijk.
VanAs21 schreef:
En aan de andere kant hoef ik dan ook mijn bagage niet mee te sjouwen op de fiets... Dat is het voordeel van dergelijke arrangementen ;-)
Nou ben ik toch zo vreselijk benieuwd wat er dan nog in je bagage zit voor 3 dagen... regenkleding en bammetjes heb je mee voor onderweg. Tent, slaapzak, handdoeken hoeft niet, want hotel.

Heul zware tandenborstel? @(
stippensokken schreef:
06-07-2020 22:22
't Is geen poolexpeditie die je moet uitstippelen ofzo...
Sterker nog: probeer in Nederland maar eens een fietspad te vinden dat niet onderdeel is van een bewegwijzerde fietsroute of een knooppuntennetwerk...
Als de bagage echt een probleem is, wil een hotel altijd wel tegen een meerprijs je bagage naar het volgende hotel laten brengen afhankelijk van de afstand. Ik heb dit met wandelvakanties altijd gedaan, soms deden ze het als service. Wel even van tevoren bellen. Dat zijn wel kortere afstanden dan fietsen natuurlijk. Maar ik zou gaan voor licht inpakken, het zou in 1 fietstas moeten passen zo ongeveer voor 2 dagen! Als je zou wandelen is het anders, dan sjouw je het op je rug en daar had ik niet iedere dag zin in.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik zag pas een advertentie van Fletcher voor 3- en 4-daagse fietsarrangementen:

https://www.fletcher.nl/nl/arrangemente ... ent/hotels
manonte schreef:
07-07-2020 08:34
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik zag pas een advertentie van Fletcher voor 3- en 4-daagse fietsarrangementen:

Dit is niet wat to bedoeld. Dis is vanuit 1 hotel fietstochtjes maken. Niet naar andere hotels fietsen.
Misschien staat hier iets tussen. https://www.nederlandfietsland.nl/fiets ... angementen

Maar ik ben het er wel eens met de anderen dat je voor 3 dagen amper bagage nodig hebt, en ook al neem je 15 kilo mee dan merk je dat nog amper als je aan het fietsen bent, als je eenmaal vaart hebt. Alleen als je veel heuvel-op fietst, merk je het gewicht.
Je fietskleding heb je aan. Eventueel een windjasje / regenjasje, rain legs, donsjasje afhankelijk van de voorspellingen... Voor de avonden heb je wat schone kleding nodig (en gebruik je datzelfde donsjasje) maar die kleding wordt niet vies in die paar uurtjes dus die kan je de volgende avond gewoon weer aan, en een schone onderbroek weegt niks.

En het uitzoekwerk, ach... ook als een organisator alles voor je regelt, moet je nog steeds "uitzoeken" hoe de route loopt en dat je niet verdwaalt.

En is er een reden waarom je niet gewoon 2 nachten in een hotel wilt zitten en 2 verschillende dagrondjes vanuit daar wilt fietsen? Ik heb wel eens 5 dagen ofzo in een hotel in hartje Nijmegen gezeten en elke dag andere rondjes gefietst, er zijn zoveel mooie routes overal.
(En zelf hou ik ook wel van overnachten bij Vrienden op de Fiets zo nu en dan, goedkoop en altijd met overdekte parkeerplek voor je fiets. En een kijkje achter de voordeur bij mensen, leuk als je zo nieuwsgierig bent als ik :-) www.vriendenopdefiets.nl)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Neem een leuk hotel in Laren (gld) fiets via de verschillende landgoederen langs de ijssel naar Zwolle (misschien iets eerder stoppen, boven Deventer?) Volgende dag de Ijssel over, rondje Veluwe?
patsy--stone schreef:
07-07-2020 13:02
Misschien staat hier iets tussen. https://www.nederlandfietsland.nl/fiets ... angementen

Maar ik ben het er wel eens met de anderen dat je voor 3 dagen amper bagage nodig hebt, en ook al neem je 15 kilo mee dan merk je dat nog amper als je aan het fietsen bent, als je eenmaal vaart hebt. Alleen als je veel heuvel-op fietst, merk je het gewicht.
Je fietskleding heb je aan. Eventueel een windjasje / regenjasje, rain legs, donsjasje afhankelijk van de voorspellingen... Voor de avonden heb je wat schone kleding nodig (en gebruik je datzelfde donsjasje) maar die kleding wordt niet vies in die paar uurtjes dus die kan je de volgende avond gewoon weer aan, en een schone onderbroek weegt niks.

En het uitzoekwerk, ach... ook als een organisator alles voor je regelt, moet je nog steeds "uitzoeken" hoe de route loopt en dat je niet verdwaalt.

En is er een reden waarom je niet gewoon 2 nachten in een hotel wilt zitten en 2 verschillende dagrondjes vanuit daar wilt fietsen? Ik heb wel eens 5 dagen ofzo in een hotel in hartje Nijmegen gezeten en elke dag andere rondjes gefietst, er zijn zoveel mooie routes overal.
(En zelf hou ik ook wel van overnachten bij Vrienden op de Fiets zo nu en dan, goedkoop en altijd met overdekte parkeerplek voor je fiets. En een kijkje achter de voordeur bij mensen, leuk als je zo nieuwsgierig bent als ik :-) www.vriendenopdefiets.nl)
Ja denk dat ik daar toch voor ga inderdaad! Zelfde hotel en dan een paar verschillende routes! Dank voor de tips!
manonte schreef:
07-07-2020 08:34

Ga hie dus nog even tussenkijken. Thanks!
Mijn ex gaat altijd gewoon met zijn tent achterop op fietsvakantie. Ze gaan met de trein ergens heen, en fietsen dan via verschillende campings naar huis (of andere luchthaven toen dat nog kon). Met een groepje, dus iedereen neemt een deel kampeerspullen mee. Als je in een hotel gaat heb je natuurlijk veel minder nodig.
https://www.vandervalkhotelgroningenhoo ... -groningen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven