keuken pimpen

08-07-2020 15:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk, na een jaar zoeken is het zo ver. We (mijn partner en ik) hebben een huis gekocht.
Nu is het zo dat er in dit huis een keuken aanwezig is, die naar mijn mening echt heel lelijk is. Ik weet zeker dat heet veel mensen hem mooi vinden, maar mijn smaak is het helaas niet. Hoogglans wit, zonder handvaten. Kortom heel strak en modern. Deze keuken is echt nog splinter nieuw en voldoet verder aan alle eisen. Daarom vind ik het echt doodzonde om hem eruit te slopen en veel geld te stoppen in een nieuwe keuken. We hebben dus besloten deze keuken te houden en te kijken naar de mogelijkheden om deze keuken zelf te pimpen.
Heeft er iemand ideeën of ervaring met het opleuken van een hoogglans keuken. Schilderen, leuke tegeltjes voor tegen de muur, nieuwe frontjes?

Ik vraag me af of het er met bijvoorbeeld een opvallende kleur tegen de muren al een stuk minder modern/strak uitziet. Ben opzoek naar voorbeelden. Is er misschien iemand aanwezig die een hoogglans keuken heeft, maar een andere stijl ervan heeft gemaakt?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Oh jee, hoogglans wit, dat is inderdaad wel heel akelig!

Google eens op revamp (/transform) white kitchen

Ik zou beginnen met schilderen, nieuwe deurtjes kan dan altijd nog
Behang, muren verven, plantjes.
Je hebt deurstickers, die een hele deur met een opdruk naar keuze bedekken. Hey, hele auto's worden gewrapt.

Ergo, je kunt de gehele keuken wrappen.
babbeleo wijzigde dit bericht op 08-07-2020 15:36
15.13% gewijzigd
Geen ervaring mee, maar ik denk dat het er al heel anders uitziet als je de muren met een matte verf een kleur geeft die je mooi vindt.

Verder zou ik misschien aan meubelstickers denken. Je kan het eerst eens improviseren met een printje van iets wat je mooi vindt tijdelijk even met plakband bevestigen om te zien hoe het staat. Een bloesemtakje bijvoorbeeld, ik noem maar iets.

Misschien houden koelkastmagneetjes ook wel op die hoogglanskastjes? Dat zou ook al een heel ander aanzicht geven, hier en daar een kindertekening met een vrolijk magneetje op een kastdeurtje hangen. Moet je wel tekenende kinderen voor hebben. ;-)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja zit ik zelf ook aan te denken. Hoop alleen dat het een beetje pakt op dat gladde ondervlak.. Wil er ook eigenlijk iets van handvaten op monteren, maar een bang dat dit er een beetje gek komt uit te zien.
Er is geen weg meer terug als ik eenmaal aan de keuken zelf ga zitten. Daarom hoopte ik dat de omgeving al een heel andere look aan die hoogglans keuken kan geven.. maar inderdaad akelig is het wel :(
babbeleo schreef:
08-07-2020 15:32
Je hebt deurstickers, die een hele deur met een opdruk naar keuze bedekken. Hey, hele auto's worden gewrapt.

Ergo, je kunt de gehele keuken wrappen.
eh ja daar zeg je wat! Heb ook nog eens iemand in de familie zitten die dit als werk doet haha.
ik heb een achtergrond van pimpyourkitchen.nl dat geeft ook vaak een heel ander aanzicht. ik heb flavourites, bij een hoogglans witte keuken en donker aanrechtblad. ben er erg blij mee!
Naar wat voor soort stijl wil je het pimpen? Ik denk dat je met accessoires namelijk al hele veel kan bereiken.
sjokkie schreef:
08-07-2020 15:38
ik heb een achtergrond van pimpyourkitchen.nl dat geeft ook vaak een heel ander aanzicht. ik heb flavourites, bij een hoogglans witte keuken en donker aanrechtblad. ben er erg blij mee!
wauw! Dat is briljant inderdaad. Kijk wat een effect!

Afbeelding
[quote=guppekop post_id=31618244 time=1594215614 user_id=318749]
wauw! Dat is briljant inderdaad. Kijk wat een effect!

Heb je een vb van wat jouw stijl keuken is?
Hou wel van landelijke keukens met veel natuur producten (mooi hout/ natuursteen enzo). Vind donkere kleuren in een keuken ook wel mooi. Zwart houten keuken kan ik echt heel mooi vinden. Ik probeer paar foto's te plaatsen:)
Kan je handgrepen plaatsen? (Al dan niet voor de sier). Verder zou je inderdaad tegeltjes kunnen plaatsen tegen de muur. Een mooie donker groene kleur zou gaaf zijn, in een visgraat patroon (speels effect). Verder zou je kunnen overwegen om het aanrecht te vervangen. Kleed het aan met plantjes, houten snijplanken, etc.

Ik heb zelf ook zo’n keuken getroffen en ik vind het vreselijk. Maar met wat decoraties heb ik er toch nog iets van kunnen maken.
Dan een donker achterwand, zo`n blok op je aanrecht

Afbeelding

mooie donkere thee/handdoeken, houtenmessenblok etc etc. Andere vloer erin doet ook wonderen.
AngelEyes0192 schreef:
08-07-2020 15:53
Kan je handgrepen plaatsen? (Al dan niet voor de sier). Verder zou je inderdaad tegeltjes kunnen plaatsen tegen de muur. Een mooie donker groene kleur zou gaaf zijn, in een visgraat patroon (speels effect). Verder zou je kunnen overwegen om het aanrecht te vervangen. Kleed het aan met plantjes, houten snijplanken, etc.

Ik heb zelf ook zo’n keuken getroffen en ik vind het vreselijk. Maar met wat decoraties heb ik er toch nog iets van kunnen maken.
Inderdaad wat je beschrijft met tegels is iets waar ik zelf ook aan zat te denken! Zit ook te twijfelen om toch te gaan investeren in nieuw keukenblad (eiken hout). Denk dat dit ook al heel veel kan schelen..
https://www.nieuwewonen.nl/een-nieuwe-l ... vijf-tips/

Afbeelding
guppekop wijzigde dit bericht op 08-07-2020 15:58
30.11% gewijzigd
Ja gelukkig hebben we het heel erg getroffen met de vloer. Het is een huis uit 1920 en de originele houten vloer is nog aanwezig en die is echt heel mooi vind ik.
anoniem_391577 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 15:59
76.68% gewijzigd
YCatwoman schreef:
08-07-2020 15:56
Inderdaad wat je beschrijft met tegels is iets waar ik zelf ook aan zat te denken! Zit ook te twijfelen om toch te gaan investeren in nieuw keukenblad (eiken hout). Denk dat dit ook al heel veel kan schelen..
ongetwijfeld
Afbeelding
[quote=guppekop post_id=31618354 time=1594216732 user_id=318749]

Aanrechtblad vind ik heel mooi
merk dat ik nog niet heel ervaren ben met dit forum, probeer namelijk afbeeldingen te plaatsen maar dit wil nog niet echt lukken haha
dat mag jij mogelijk nog niet, je moet geloof ik eerst een x aantal berichten hebben geplaatst
guppekop schreef:
08-07-2020 16:07
dat mag jij mogelijk nog niet, je moet geloof ik eerst een x aantal berichten hebben geplaatst
Ah is dat het, dan houd het op. Ben in ieder geval al erg blij met de tips die ik heb gekregen.
je kan wel linkjes plakken natuurlijk ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven