keuken pimpen

08-07-2020 15:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk, na een jaar zoeken is het zo ver. We (mijn partner en ik) hebben een huis gekocht.
Nu is het zo dat er in dit huis een keuken aanwezig is, die naar mijn mening echt heel lelijk is. Ik weet zeker dat heet veel mensen hem mooi vinden, maar mijn smaak is het helaas niet. Hoogglans wit, zonder handvaten. Kortom heel strak en modern. Deze keuken is echt nog splinter nieuw en voldoet verder aan alle eisen. Daarom vind ik het echt doodzonde om hem eruit te slopen en veel geld te stoppen in een nieuwe keuken. We hebben dus besloten deze keuken te houden en te kijken naar de mogelijkheden om deze keuken zelf te pimpen.
Heeft er iemand ideeën of ervaring met het opleuken van een hoogglans keuken. Schilderen, leuke tegeltjes voor tegen de muur, nieuwe frontjes?

Ik vraag me af of het er met bijvoorbeeld een opvallende kleur tegen de muren al een stuk minder modern/strak uitziet. Ben opzoek naar voorbeelden. Is er misschien iemand aanwezig die een hoogglans keuken heeft, maar een andere stijl ervan heeft gemaakt?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
YCatwoman schreef:
08-07-2020 15:57
Ja gelukkig hebben we het heel erg getroffen met de vloer. Het is een huis uit 1920 en de originele houten vloer is nog aanwezig en die is echt heel mooi vind ik.
Ik hou dus wel van modern maar zeker ook in combinatie met oud dus dit klinkt prachtig :heart:
https://www.wickes.co.uk/kitchen/showro ... ncoe-white
Oh, ik zou dolblij zijn met een strakke, hoogglans witte keuken! In mijn nieuwe huis zit echt een lelijke nephouten keuken. Ik heb er zelf nieuwe greepjes op gezet, scheelde al een hoop.

Denk als je een dik, houten blad er op zet dat het dan al heel anders aandoet.
Ik zou niks op de deuren gaan plakken of schilderen. Is de garantie weg als je dat doet? Ik zou inderdaad iets met de achtergrond en/of vloer doen. En accessoires toevoegen.
Ja ooh dit is dus echt niet mijn smaak. Veel te modern allemaal. Weet dat heet veel mensen hier dolblij van worden, maar ik helaas niet. Zou echt wat meer kleur enzo willen.
ExodusRedux schreef:
08-07-2020 16:51
Ik zou niks op de deuren gaan plakken of schilderen. Is de garantie weg als je dat doet? Ik zou inderdaad iets met de achtergrond en/of vloer doen. En accessoires toevoegen.
Ja hier zit ik zelf ook meest aan te denken. Kun je het minst mee 'verpesten'. vraag me dus alleen af of het gaat werken in combinatie met die keuken, want die blijft natuurlijk wel heel modern
Lady_Day schreef:
08-07-2020 16:32
Oh, ik zou dolblij zijn met een strakke, hoogglans witte keuken! In mijn nieuwe huis zit echt een lelijke nephouten keuken. Ik heb er zelf nieuwe greepjes op gezet, scheelde al een hoop.

Zo zie je maar dat iedereen een eigen smaak heeft haha. Krijg ook bijna van iedereen de reactie als ik ons huis laat zien: 'wat een mooie keuken.' en dan denk ik echt.. dat is precies het gene wat ik niet leuk vind aan ons huis.
Inderdaad dik houten aanrechtblad is iets wat ik wel graag zou willen, moet alleen nog even oriënteren hoeveel dit me gaat kosten.
Lady_Day schreef:
08-07-2020 16:32

Jullie kunnen misschien wisselen?

Nee ik zou voor wrappen gaan idd ! Petrolmuur matcht ook mooi, maar het gaat nooit echt jouw ding worden. Zou eens horen wat het kost
In het begin dacht ik echt dat ik nauwelijks met mijn lelijke keuken kon leven maar nu ik de rest van de ruimte aangepakt heb ben ik er eigenlijk heel graag. Werk met wat je hebt en als je het kunt veroorloven, wat kleine aanpassingen en de kans is groot dat het je na een tijdje echt niet meer stoort.

Tuurlijk, mijn keuken is en blijft lelijk maar ik vind het niet zo belangrijk meer. Het is verder een heerlijke keuken om in te koken, met goede, vrijwel nieuwe apparatuur. Over een paar jaar kijk ik wel eens weer.
Mijn vorige keuken heb ik met autolak over laten spuiten.... vond het hee mooi geworden. Maar zou bij een gladde witte keuken misschien eerst beginnen met een houten aanrechtblad en een andere kleur muur...
YCatwoman schreef:
08-07-2020 16:54
Ja hier zit ik zelf ook meest aan te denken. Kun je het minst mee 'verpesten'. vraag me dus alleen af of het gaat werken in combinatie met die keuken, want die blijft natuurlijk wel heel modern
Ik zou dit gewoon proberen en kijken hoe het is. Klein beginnen en steeds meer aanpassen. Als je klein begint kun je niet meteen spijt hebben van grote veranderingen en grote kosten. Je weet het pas echt hoe het eruit ziet wanneer je het gedaan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven