Brainstormen vakantie 2021
zaterdag 18 juli 2020 om 17:58
Ik weet het, ben heel vroeg. Het is voor velen immers nog vakantie. Ik heb mijn vakantie net gehad, was op zich een heerlijke week. Mijn kinderen hebben zich goed vermaakt (dochter van 5 en zoon van 15) en als de kids zich vermaken dan heeft mams het ook leuk, toch? Nou niks was minder waar. Ik heb mij wel vermaakt maar ook best heel erg alleen gevoeld. Ben alleenstaande mama en ik merkte nu toch wel dat ik mij buitengesloten voelde tussen al de gelukkige gezinnetjes. Daardoor heb je gewoon minder snel aansluiting, ik bedoel ik ga toch niet echt S,avonds alleen op het terras zitten. Wat er dan vaak gebeurde was dat dochterlief lag te slapen en ik voor de tv hing of in een boek... toch weer alleen.
Ik ben totaal nog niet toe aan een relatie, heb daar mijn buik nog wel ff vol van. Mijn vriendinnen zitten wel in een relatie dus die kan ik ook niet warm maken voor een vakantie. Nu hoor ik veel over alleenstaande Oudervakanties, iemand hier ervaring mee? Ik weet, ik heb nog een jaar maar wil mij gewoon een beetje oriënteren en iets zoeken wat Goed bij mij past. Ik kan heel goed alleen zijn, ben niet het type wat bij mensen de deur plat loopt. Maar dit gevoel van afgelopen week vond ik ook niet echt fijn. Ik stond dit jaar op een camping in een stacaravan op een camping in Drenthe. Ik vind camperen leuk, mag dus ook best in een tent zijn. Misschien dat je op zo,n veldje met tenten toch sneller in een gesprek raakt met anderen omdat je dan vaak voor de tent zit.
Ik ben totaal nog niet toe aan een relatie, heb daar mijn buik nog wel ff vol van. Mijn vriendinnen zitten wel in een relatie dus die kan ik ook niet warm maken voor een vakantie. Nu hoor ik veel over alleenstaande Oudervakanties, iemand hier ervaring mee? Ik weet, ik heb nog een jaar maar wil mij gewoon een beetje oriënteren en iets zoeken wat Goed bij mij past. Ik kan heel goed alleen zijn, ben niet het type wat bij mensen de deur plat loopt. Maar dit gevoel van afgelopen week vond ik ook niet echt fijn. Ik stond dit jaar op een camping in een stacaravan op een camping in Drenthe. Ik vind camperen leuk, mag dus ook best in een tent zijn. Misschien dat je op zo,n veldje met tenten toch sneller in een gesprek raakt met anderen omdat je dan vaak voor de tent zit.
zaterdag 18 juli 2020 om 18:18
Estivant, maar ik weet niet of er locaties zijn die zowel voor kleuter als puber leuk zijn. Zelf ben ik gestopt met Estivant/Cirkel toen mijn jongste een jaar of 9 was. Toen vonden ze er beide niets meer aan. Sindsdien hebben we rondreizen gedaan (Kenia en Zweden), een paar keer een huis gehuurd (Engeland), en vakanties in een resort/huisjespark (Kroatië en Italië). Van eenzaamheid heb ik geen last meer. Het is maar een dag of 10 en je kunt altijd met mensen skypen.
zaterdag 18 juli 2020 om 18:24
Ik wil wel graag in ned blijven. Echt eenzaam is wel een groot woord. Het was meer het gevoel van “ alles alleen moeten ondernemen”, normaal vind ik dat niet erg. En al die gezinnetjes die er zitten die zijn vast niet allemaal zo gelukkig als ze lijken maar toch.KamilleT schreef: ↑18-07-2020 18:18Estivant, maar ik weet niet of er locaties zijn die zowel voor kleuter als puber leuk zijn. Zelf ben ik gestopt met Estivant/Cirkel toen mijn jongste een jaar of 9 was. Toen vonden ze er beide niets meer aan. Sindsdien hebben we rondreizen gedaan (Kenia en Zweden), een paar keer een huis gehuurd (Engeland), en vakanties in een resort/huisjespark (Kroatië en Italië). Van eenzaamheid heb ik geen last meer. Het is maar een dag of 10 en je kunt altijd met mensen skypen.
zaterdag 18 juli 2020 om 18:33
Dat vind ik ook wel zwaar, voor alles alleen verantwoordelijk zijn. Wordt nu iets minder omdat ze al 21 en 15 zijn dus ook zelf kunnen opletten.Dwarrel75 schreef: ↑18-07-2020 18:24Ik wil wel graag in ned blijven. Echt eenzaam is wel een groot woord. Het was meer het gevoel van “ alles alleen moeten ondernemen”, normaal vind ik dat niet erg. En al die gezinnetjes die er zitten die zijn vast niet allemaal zo gelukkig als ze lijken maar toch.
Van die gezinnetjes heb ik geen last meer. Je ziet ook een boel op elkaar zeurende stellen
zaterdag 18 juli 2020 om 18:38
Disneyland is ook voor pubers leuk.redbulletje schreef: ↑18-07-2020 18:25Waarom ga je niet met je kleuter een weekje weg en een andere week met je puber? Kleuter mee naar Disneyland en met puber een weekje een gave citytrip.
zaterdag 18 juli 2020 om 18:38
Dit.viva-amber schreef: ↑18-07-2020 18:17Ik ga wel alleen op het terras zitten, bijv met een glas wijn of een goed boek, Aan de bar heb je bijna altijd aanspraak.
zaterdag 18 juli 2020 om 18:53
Nope.
zaterdag 18 juli 2020 om 18:54
Dat is echt niet mijn ervaring. Het zal vast wel eens gebeuren, maar dat is nooit de hele groep.
zaterdag 18 juli 2020 om 19:25
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om kind een week ergens onder te brengen, of wil een puber van 15 een week alleen thuis latenredbulletje schreef: ↑18-07-2020 18:25Waarom ga je niet met je kleuter een weekje weg en een andere week met je puber? Kleuter mee naar Disneyland en met puber een weekje een gave citytrip.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 18 juli 2020 om 19:29
Heb je het gevraagd?
Wij zijn ooit als compleet gezin en weekje met een alleenstaande vriendin met kinderen op vakantie geweest. Was reuze leuk. Na een weekje gingen zij weer terug en wij nog twee weken verder met ons eigen gezin.
Zij gingen aansluitend nog een paar dagen vakantie houden met een stel zonder kinderen.
Na afloop was iedereen nog net zo enthousiast als voor vertrek.
Door buitenstaanders werd het niet begrepen. Ik werd zelfs gewaarschuwd om goed op mijn man te passen want ik zou ongetwijfeld alleen thuis komen en zij samen.
zaterdag 18 juli 2020 om 19:34
Mijn puber is een schat! Maar alleen thuis breekt hij de tent af. Keiharde muziek en feestjes tot laat in de nacht. ( met de nodige drank) Dus dat is geen optie. Geloof niet dat ik dan rustig zit in de vakantie.
zaterdag 18 juli 2020 om 19:48
Zeker weten. Met corona al 24 uur bij elkaar thuis gezeten en nu op vakantie weer.Dwarrel75 schreef: ↑18-07-2020 18:24Ik wil wel graag in ned blijven. Echt eenzaam is wel een groot woord. Het was meer het gevoel van “ alles alleen moeten ondernemen”, normaal vind ik dat niet erg. En al die gezinnetjes die er zitten die zijn vast niet allemaal zo gelukkig als ze lijken maar toch.
Weer diezelfde vrouw die je afbekt, die het beter weet in de supermarkt, die mopperend de kinderen helpt omdat 'steeds alles op haar schouder neer komt', die 's morgens als een soort ma Flodder de boterhammetjes staat te smeren.
zaterdag 18 juli 2020 om 19:53
Ik zou gewoon op een terrasje gaan zitten. Voordeel dat je nu hebt is dat puber er nog is, en het fort kan bewaken als jij aan de boemel bent. 
Volgend jaar is puber 16. Dan kan hij al bijna een weekje op vakantie met een paar vrienden. En het jaar daarop zeker. Dan wordt je probleem makkelijker op te lossen.
Estivant hoor ik overigens best goede verhalen over van alleenstaande ouders. Ook met puberkinderen. Locatie een beetje goed kiezen zodat er voor elk wat wils is.
Volgend jaar is puber 16. Dan kan hij al bijna een weekje op vakantie met een paar vrienden. En het jaar daarop zeker. Dan wordt je probleem makkelijker op te lossen.
Estivant hoor ik overigens best goede verhalen over van alleenstaande ouders. Ook met puberkinderen. Locatie een beetje goed kiezen zodat er voor elk wat wils is.
merano wijzigde dit bericht op 18-07-2020 19:59
0.21% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 18 juli 2020 om 19:56
zaterdag 18 juli 2020 om 20:29
Niet elke vader wil zijn kind(eren) in een vakantie hebben.redbulletje schreef: ↑18-07-2020 19:56Er zal toch nog wel ergens een (of twee) vader(s) zijn waar die kinderen sowieso de helft van hun vakantie naartoe gaan?
zaterdag 18 juli 2020 om 20:55
Lijkt mij ook.
Juist wel alleen op dat terras gaan zitten. Niks raars aan.
zaterdag 18 juli 2020 om 20:57
Wij hebben vorig jaar ook mijn alleenstaande schoonzus en haar 2 kinderen een klein weekje mee gehad op vakantie. Was helemaal prima hoor. Wie weet als je eens voorzichtig een balletje opgooit bij een vriendin, zouden ze dat wel prima vinden voor een deel van hun vakantie. Wij wilden niet de volle vakantie met elkaar omdat we ook ‘quality time’ met het gezin wilden. Dus zij reisden daarna verder naar een stad voor een paar dagen stedentrip en wij bleven nog anderhalve week op de camping.Andersom schreef: ↑18-07-2020 19:29Heb je het gevraagd?
Wij zijn ooit als compleet gezin en weekje met een alleenstaande vriendin met kinderen op vakantie geweest. Was reuze leuk. Na een weekje gingen zij weer terug en wij nog twee weken verder met ons eigen gezin.
Zij gingen aansluitend nog een paar dagen vakantie houden met een stel zonder kinderen.
Na afloop was iedereen nog net zo enthousiast als voor vertrek.
Door buitenstaanders werd het niet begrepen. Ik werd zelfs gewaarschuwd om goed op mijn man te passen want ik zou ongetwijfeld alleen thuis komen en zij samen.![]()