Brainstormen vakantie 2021

18-07-2020 17:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ben heel vroeg. Het is voor velen immers nog vakantie. Ik heb mijn vakantie net gehad, was op zich een heerlijke week. Mijn kinderen hebben zich goed vermaakt (dochter van 5 en zoon van 15) en als de kids zich vermaken dan heeft mams het ook leuk, toch? Nou niks was minder waar. Ik heb mij wel vermaakt maar ook best heel erg alleen gevoeld. Ben alleenstaande mama en ik merkte nu toch wel dat ik mij buitengesloten voelde tussen al de gelukkige gezinnetjes. Daardoor heb je gewoon minder snel aansluiting, ik bedoel ik ga toch niet echt S,avonds alleen op het terras zitten. Wat er dan vaak gebeurde was dat dochterlief lag te slapen en ik voor de tv hing of in een boek... toch weer alleen.

Ik ben totaal nog niet toe aan een relatie, heb daar mijn buik nog wel ff vol van. Mijn vriendinnen zitten wel in een relatie dus die kan ik ook niet warm maken voor een vakantie. Nu hoor ik veel over alleenstaande Oudervakanties, iemand hier ervaring mee? Ik weet, ik heb nog een jaar maar wil mij gewoon een beetje oriënteren en iets zoeken wat Goed bij mij past. Ik kan heel goed alleen zijn, ben niet het type wat bij mensen de deur plat loopt. Maar dit gevoel van afgelopen week vond ik ook niet echt fijn. Ik stond dit jaar op een camping in een stacaravan op een camping in Drenthe. Ik vind camperen leuk, mag dus ook best in een tent zijn. Misschien dat je op zo,n veldje met tenten toch sneller in een gesprek raakt met anderen omdat je dan vaak voor de tent zit.
Alle reacties Link kopieren
Bij het Nivon heb je volgens mij speciaal vakanties voor alleenstaande ouders.
Kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel alleen op het terras zitten, bijv met een glas wijn of een goed boek, Aan de bar heb je bijna altijd aanspraak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Estivant, maar ik weet niet of er locaties zijn die zowel voor kleuter als puber leuk zijn. Zelf ben ik gestopt met Estivant/Cirkel toen mijn jongste een jaar of 9 was. Toen vonden ze er beide niets meer aan. Sindsdien hebben we rondreizen gedaan (Kenia en Zweden), een paar keer een huis gehuurd (Engeland), en vakanties in een resort/huisjespark (Kroatië en Italië). Van eenzaamheid heb ik geen last meer. Het is maar een dag of 10 en je kunt altijd met mensen skypen.
Het leeftijdsverschil tussen je kinderen is wel erg groot om iets te kunnen vinden wat voor het hele gezin leuk is. Het zal of te kinderachtig zijn (Djoser Junior is volgens mij tot 12 jaar) of minder geschikt voor een kleuter.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-07-2020 18:18
Estivant, maar ik weet niet of er locaties zijn die zowel voor kleuter als puber leuk zijn. Zelf ben ik gestopt met Estivant/Cirkel toen mijn jongste een jaar of 9 was. Toen vonden ze er beide niets meer aan. Sindsdien hebben we rondreizen gedaan (Kenia en Zweden), een paar keer een huis gehuurd (Engeland), en vakanties in een resort/huisjespark (Kroatië en Italië). Van eenzaamheid heb ik geen last meer. Het is maar een dag of 10 en je kunt altijd met mensen skypen.
Ik wil wel graag in ned blijven. Echt eenzaam is wel een groot woord. Het was meer het gevoel van “ alles alleen moeten ondernemen”, normaal vind ik dat niet erg. En al die gezinnetjes die er zitten die zijn vast niet allemaal zo gelukkig als ze lijken maar toch.
Waarom ga je niet met je kleuter een weekje weg en een andere week met je puber? Kleuter mee naar Disneyland en met puber een weekje een gave citytrip.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
18-07-2020 18:24
Ik wil wel graag in ned blijven. Echt eenzaam is wel een groot woord. Het was meer het gevoel van “ alles alleen moeten ondernemen”, normaal vind ik dat niet erg. En al die gezinnetjes die er zitten die zijn vast niet allemaal zo gelukkig als ze lijken maar toch.
Dat vind ik ook wel zwaar, voor alles alleen verantwoordelijk zijn. Wordt nu iets minder omdat ze al 21 en 15 zijn dus ook zelf kunnen opletten.
Van die gezinnetjes heb ik geen last meer. Je ziet ook een boel op elkaar zeurende stellen :)
Eenoudervakanties/accomodaties zijn vooral een grote vleeskeuringen-hopende-iemand-op-te-pikken omgevingen. Wat een troosteloze bende vond ik dat.
Anderen vinden het juist weer fantastisch.
redbulletje schreef:
18-07-2020 18:25
Waarom ga je niet met je kleuter een weekje weg en een andere week met je puber? Kleuter mee naar Disneyland en met puber een weekje een gave citytrip.
Disneyland is ook voor pubers leuk.
viva-amber schreef:
18-07-2020 18:17
Ik ga wel alleen op het terras zitten, bijv met een glas wijn of een goed boek, Aan de bar heb je bijna altijd aanspraak.
Dit.
LīlyRose schreef:
18-07-2020 18:38
Disneyland is ook voor pubers leuk.
Maar niet in combinatie met 'n kleuter.
redbulletje schreef:
18-07-2020 18:51
Maar niet in combinatie met 'n kleuter.
Nope.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
18-07-2020 18:36
Eenoudervakanties/accomodaties zijn vooral een grote vleeskeuringen-hopende-iemand-op-te-pikken omgevingen. Wat een troosteloze bende vond ik dat.
Anderen vinden het juist weer fantastisch.
Dat is echt niet mijn ervaring. Het zal vast wel eens gebeuren, maar dat is nooit de hele groep.
KamilleT schreef:
18-07-2020 18:54
Dat is echt niet mijn ervaring. Het zal vast wel eens gebeuren, maar dat is nooit de hele groep.
Echt wel. Ik heb vol verbijstering toe zitten kijken. Zo puberaal.
Was trouwens geen groep, maar een accommodatie.
Disneyland kan prima als je puber een vriend meeneemt en ‘los’ mag.

Kun je samen lunchen, evt samen het vuurwerk kijken en natuurlijk diner samen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-07-2020 18:25
Waarom ga je niet met je kleuter een weekje weg en een andere week met je puber? Kleuter mee naar Disneyland en met puber een weekje een gave citytrip.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om kind een week ergens onder te brengen, of wil een puber van 15 een week alleen thuis laten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dwarrel75 schreef:
18-07-2020 17:58
[......]Mijn vriendinnen zitten wel in een relatie dus die kan ik ook niet warm maken voor een vakantie.
[.......]

Heb je het gevraagd?

Wij zijn ooit als compleet gezin en weekje met een alleenstaande vriendin met kinderen op vakantie geweest. Was reuze leuk. Na een weekje gingen zij weer terug en wij nog twee weken verder met ons eigen gezin.

Zij gingen aansluitend nog een paar dagen vakantie houden met een stel zonder kinderen.

Na afloop was iedereen nog net zo enthousiast als voor vertrek.

Door buitenstaanders werd het niet begrepen. Ik werd zelfs gewaarschuwd om goed op mijn man te passen want ik zou ongetwijfeld alleen thuis komen en zij samen. :nut:
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
18-07-2020 19:25
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om kind een week ergens onder te brengen, of wil een puber van 15 een week alleen thuis laten
Mijn puber is een schat! Maar alleen thuis breekt hij de tent af. Keiharde muziek en feestjes tot laat in de nacht. ( met de nodige drank) Dus dat is geen optie. Geloof niet dat ik dan rustig zit in de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
18-07-2020 18:24
Ik wil wel graag in ned blijven. Echt eenzaam is wel een groot woord. Het was meer het gevoel van “ alles alleen moeten ondernemen”, normaal vind ik dat niet erg. En al die gezinnetjes die er zitten die zijn vast niet allemaal zo gelukkig als ze lijken maar toch.
Zeker weten. Met corona al 24 uur bij elkaar thuis gezeten en nu op vakantie weer.
Weer diezelfde vrouw die je afbekt, die het beter weet in de supermarkt, die mopperend de kinderen helpt omdat 'steeds alles op haar schouder neer komt', die 's morgens als een soort ma Flodder de boterhammetjes staat te smeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon op een terrasje gaan zitten. Voordeel dat je nu hebt is dat puber er nog is, en het fort kan bewaken als jij aan de boemel bent. ;-)
Volgend jaar is puber 16. Dan kan hij al bijna een weekje op vakantie met een paar vrienden. En het jaar daarop zeker. Dan wordt je probleem makkelijker op te lossen.

Estivant hoor ik overigens best goede verhalen over van alleenstaande ouders. Ook met puberkinderen. Locatie een beetje goed kiezen zodat er voor elk wat wils is.
merano wijzigde dit bericht op 18-07-2020 19:59
0.21% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

nlies schreef:
18-07-2020 19:25
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om kind een week ergens onder te brengen, of wil een puber van 15 een week alleen thuis laten
Er zal toch nog wel ergens een (of twee) vader(s) zijn waar die kinderen sowieso de helft van hun vakantie naartoe gaan?
redbulletje schreef:
18-07-2020 19:56
Er zal toch nog wel ergens een (of twee) vader(s) zijn waar die kinderen sowieso de helft van hun vakantie naartoe gaan?
Niet elke vader wil zijn kind(eren) in een vakantie hebben.
LīlyRose schreef:
18-07-2020 18:36
Eenoudervakanties/accomodaties zijn vooral een grote vleeskeuringen-hopende-iemand-op-te-pikken omgevingen. Wat een troosteloze bende vond ik dat.
Anderen vinden het juist weer fantastisch.
Lijkt mij ook.

Juist wel alleen op dat terras gaan zitten. Niks raars aan.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
18-07-2020 19:29
Heb je het gevraagd?

Wij zijn ooit als compleet gezin en weekje met een alleenstaande vriendin met kinderen op vakantie geweest. Was reuze leuk. Na een weekje gingen zij weer terug en wij nog twee weken verder met ons eigen gezin.

Zij gingen aansluitend nog een paar dagen vakantie houden met een stel zonder kinderen.

Na afloop was iedereen nog net zo enthousiast als voor vertrek.

Door buitenstaanders werd het niet begrepen. Ik werd zelfs gewaarschuwd om goed op mijn man te passen want ik zou ongetwijfeld alleen thuis komen en zij samen. :nut:
Wij hebben vorig jaar ook mijn alleenstaande schoonzus en haar 2 kinderen een klein weekje mee gehad op vakantie. Was helemaal prima hoor. Wie weet als je eens voorzichtig een balletje opgooit bij een vriendin, zouden ze dat wel prima vinden voor een deel van hun vakantie. Wij wilden niet de volle vakantie met elkaar omdat we ook ‘quality time’ met het gezin wilden. Dus zij reisden daarna verder naar een stad voor een paar dagen stedentrip en wij bleven nog anderhalve week op de camping.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven