Brainstormen vakantie 2021
zaterdag 18 juli 2020 om 17:58
Ik weet het, ben heel vroeg. Het is voor velen immers nog vakantie. Ik heb mijn vakantie net gehad, was op zich een heerlijke week. Mijn kinderen hebben zich goed vermaakt (dochter van 5 en zoon van 15) en als de kids zich vermaken dan heeft mams het ook leuk, toch? Nou niks was minder waar. Ik heb mij wel vermaakt maar ook best heel erg alleen gevoeld. Ben alleenstaande mama en ik merkte nu toch wel dat ik mij buitengesloten voelde tussen al de gelukkige gezinnetjes. Daardoor heb je gewoon minder snel aansluiting, ik bedoel ik ga toch niet echt S,avonds alleen op het terras zitten. Wat er dan vaak gebeurde was dat dochterlief lag te slapen en ik voor de tv hing of in een boek... toch weer alleen.
Ik ben totaal nog niet toe aan een relatie, heb daar mijn buik nog wel ff vol van. Mijn vriendinnen zitten wel in een relatie dus die kan ik ook niet warm maken voor een vakantie. Nu hoor ik veel over alleenstaande Oudervakanties, iemand hier ervaring mee? Ik weet, ik heb nog een jaar maar wil mij gewoon een beetje oriënteren en iets zoeken wat Goed bij mij past. Ik kan heel goed alleen zijn, ben niet het type wat bij mensen de deur plat loopt. Maar dit gevoel van afgelopen week vond ik ook niet echt fijn. Ik stond dit jaar op een camping in een stacaravan op een camping in Drenthe. Ik vind camperen leuk, mag dus ook best in een tent zijn. Misschien dat je op zo,n veldje met tenten toch sneller in een gesprek raakt met anderen omdat je dan vaak voor de tent zit.
Ik ben totaal nog niet toe aan een relatie, heb daar mijn buik nog wel ff vol van. Mijn vriendinnen zitten wel in een relatie dus die kan ik ook niet warm maken voor een vakantie. Nu hoor ik veel over alleenstaande Oudervakanties, iemand hier ervaring mee? Ik weet, ik heb nog een jaar maar wil mij gewoon een beetje oriënteren en iets zoeken wat Goed bij mij past. Ik kan heel goed alleen zijn, ben niet het type wat bij mensen de deur plat loopt. Maar dit gevoel van afgelopen week vond ik ook niet echt fijn. Ik stond dit jaar op een camping in een stacaravan op een camping in Drenthe. Ik vind camperen leuk, mag dus ook best in een tent zijn. Misschien dat je op zo,n veldje met tenten toch sneller in een gesprek raakt met anderen omdat je dan vaak voor de tent zit.
zaterdag 18 juli 2020 om 21:23
Als vrouw alleen valt dat best tegen.Lente19251003 schreef: ↑18-07-2020 20:59En los daarvan heb ik wel gemerkt dat je op een veldje in een tent/vouwwagen/caravan veel sneller aanspraak hebt dan in een stacaravan of huisje. Dus dat zou ik zeker doen als ik jou was.
zaterdag 18 juli 2020 om 21:31
Wat denk je zelf zeg. Het stikt in die andere caravans/tentjes van de jaloerse vrouwen. Tenminste, als de vrouw op het viva forum de standaard is.Lente19251003 schreef: ↑18-07-2020 20:59En los daarvan heb ik wel gemerkt dat je op een veldje in een tent/vouwwagen/caravan veel sneller aanspraak hebt dan in een stacaravan of huisje. Dus dat zou ik zeker doen als ik jou was.
zaterdag 18 juli 2020 om 21:32
willem1959 schreef: ↑18-07-2020 21:31Wat denk je zelf zeg. Het stikt in die andere caravans/tentjes van de jaloerse vrouwen. Tenminste, als de vrouw op het viva forum de standaard is.
zaterdag 18 juli 2020 om 21:35
zaterdag 18 juli 2020 om 21:41
Moet je ook verzwijgen dat je een man hebt natuurlijkLente19251003 schreef: ↑18-07-2020 21:35Ik ga het binnenkort beleven, ga met de kinderen een midweekje kamperen zonder mijn man, die moet nog werken. Ben benieuwd! Als stel vind ik dus wel dat je echt veel makkelijker aanspraak hebt in een eigen kampeermiddel.
zaterdag 18 juli 2020 om 21:48
Ben wel heel benieuwd naar de uitkomst als je idd verzwijgt dat je een man hebt.
Misschien voor volgend jaar een ideetje, gewoon zeggen dat mijn man het heel druk heeft op zijn werk en echt niet vrij kon krijgen. Misschien zien ze mij dan minder als bedreiging?
dwarrel75 wijzigde dit bericht op 18-07-2020 22:09
1.13% gewijzigd
zaterdag 18 juli 2020 om 21:57
Ik heb hier op de een of andere manier moeite mee. Die mensen zijn allemaal vrijgezel.
Als er op zo'n vakantie relaties ontstaan, dan is dat toch niet zo gek? Als je een jongerenreis hebt waar de meesten vrijgezel zijn dan gebeurt dat toch ook? Wat is daar troosteloos aan? En je hoeft er niet aan mee te doen, hè? Je bent er zelf bij.
Van vriendinnen die wel eens met estivant op vakantie gaan begrijp ik trouwens dat er meer vrouwen dan mannen meegaan, dus de kans dat je een leuke vriendin vindt is groter. Dat is dan weer handig voor de vakantie van volgend jaar, want dan kun je samen dezelfde reis boeken of gewoon op eigen gelegenheid samen gaan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 18 juli 2020 om 22:00
Waar heb je moeite mee dan?merano schreef: ↑18-07-2020 21:57Ik heb hier op de een of andere manier moeite mee. Die mensen zijn allemaal vrijgezel.
Als er op zo'n vakantie relaties ontstaan, dan is dat toch niet zo gek? Als je een jongerenreis hebt waar de meesten vrijgezel zijn dan gebeurt dat toch ook? Wat is daar troosteloos aan? En je hoeft er niet aan mee te doen, hè? Je bent er zelf bij.
Het was niet gewoon relaties die ontstaan. Het was jagen en als de ene tent niet open ging door naar de volgende. Inclusief dom puberaal met eten naar elkaar gooien tijdens een gezamenlijke maaltijd, lekker flink aan de drank etc.
Ik deed er ook niet aan mee. Heb me slechts verbaasd en besloten dat dit mijn soort vakantie niet is.
zaterdag 18 juli 2020 om 23:20
Het klonk een beetje alsof er een soort dubbele moraal was. Mensen die getrouwd zijn mogen wel iedere dag seks hebben met elkaar in de tent, maar als je alleenstaande ouder bent dan moet je opeens celibatair door het leven en is het troosteloos als je probeert ook een beetje lol te maken. En dat etiket van troosteloos plakt dan weer niemand op jongerenreizen naar Spanje waar losse contacten of tijdelijke vakantievriendjes ook aan de orde van de dag zijn.
Dat gezegd hebbende denk ik dat je het slecht hebt getroffen met je groep. Zoals jij het beschrijft zou ook niet mijn idee van een leuke vakantie zijn.
Dat gezegd hebbende denk ik dat je het slecht hebt getroffen met je groep. Zoals jij het beschrijft zou ook niet mijn idee van een leuke vakantie zijn.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 18 juli 2020 om 23:29
Zoals ik al zei, het was geen groep. Het was een camping voor alleenstaande ouders. En nogmaals, ik schrijf dat het mijn soort vakantie niet is en ik heb me verbaasd over het puberale gedrag. Als je wil neuken kan je ook volwassen flirten lijkt me. En hoeft natuurlijk niet de hele dag in het teken van een ander aan de haak slaan te staan.merano schreef: ↑18-07-2020 23:20Het klonk een beetje alsof er een soort dubbele moraal was. Mensen die getrouwd zijn mogen wel iedere dag seks hebben met elkaar in de tent, maar als je alleenstaande ouder bent dan moet je opeens celibatair door het leven en is het troosteloos als je probeert ook een beetje lol te maken. En dat etiket van troosteloos plakt dan weer niemand op jongerenreizen naar Spanje waar losse contacten of tijdelijke vakantievriendjes ook aan de orde van de dag zijn.
Dat gezegd hebbende denk ik dat je het slecht hebt getroffen met je groep. Zoals jij het beschrijft zou ook niet mijn idee van een leuke vakantie zijn.![]()
zondag 19 juli 2020 om 09:41
Dat staat dus niet model voor alle eenoudervakanties en -veldjes. Ik heb een keer meegemaakt met Estivant dat er veel mensen waren die van een ander slag waren dan ikzelf. Gelukkig waren zij tentmensen en waren de appartementen een eindje weg, want ik denk dat ik me wel gestoord zou hebben aan het losbandige drinkgedragLīlyRose schreef: ↑18-07-2020 23:29Zoals ik al zei, het was geen groep. Het was een camping voor alleenstaande ouders. En nogmaals, ik schrijf dat het mijn soort vakantie niet is en ik heb me verbaasd over het puberale gedrag. Als je wil neuken kan je ook volwassen flirten lijkt me. En hoeft natuurlijk niet de hele dag in het teken van een ander aan de haak slaan te staan.
Op andere locaties dus altijd een leuke gemêleerde groep, je mag als ouders (en kinderen) meedoen aan de activiteiten maar niets is verplicht. Vaak is eten inbegrepen dus je hoeft niet te koken, ideaal.
zondag 19 juli 2020 om 10:51