Songteksten geboortekaartje

19-07-2020 13:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaha, toen ik een paar jaar geleden hierop googelde vond ik hele lappen tekst. Nu niet meer. Wie heeft er een mooie songtekst voor op een geboortekaartje? (liefst niet te Marco Borsato-achtig, op ons vorige kaartje hadden we iets van Pearl Jam)
Natte tosti..
Look at the stars
Look how they shine for you
And everything you do
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
apestaartje30 schreef:
19-07-2020 14:53
Op het geboortekaartje van mijn dochter heb ik een stukje uit Innuendo gezet. Van Queen.

You can be anything you want to be.
Just turn yourself into anything you think you could ever be.
Be free with your tempo, be free.
Be free to yourself.

Mijn vader is twee jaar voor haar geboorte overleden en op zijn crematie heb ik ook een stuk uit Innuendo geciteerd. Een ander stuk. Het was echt het nummer van mij en mijn vader.

Queen heeft mooie teksten.

Op het aanstaande geboortekaartje komt een quote uit een boek.
Wow. Dat is echt heel mooi zeg. :heart:

(maar ik vind dat ook een geweldig nummer.)
Is heel persoonlijk vind ik. Ik heb nooit zoveel met een Engelse tekst op een geboorte kaartje van een in Nederland geboren kind of je moet Engels sprekende familieleden hebben. Bij mijn jongste had ik het gedicht "Ari" van Jules Deelder (en dan Ari vervangen door de naam van ons kind) op het geboorte kaartje laten zetten. Zullen ook vast veel mensen niks aan vinden, maar wat ik al zei is heel persoonlijk.
Ik heb geprobeerd je een pb te sturen met onze tekst maar ik geloof niet dat het gelukt is.
Je kiest toch een songtekst omdat het liedje en de tekst je aanspreekt?

Wij hadden een stukje van een liedje in de taal van het land waar wij toen woonden.
Ik hou niet zo van engelse teksten op kaartjes van nederlandse ouders en dito kinderen.

Tenzij er echt een mooi verhaal.achter zit (en dat hoef je dan niet eens te delen met de hele wereld)
Is er geen nummer wat nu in de periode van de zwangerschap veel voor jullie betekent of een lievelingsartiest oid? Neem aan dat je geen willekeurig iets wil maar iets wat bij jullie gezin hoort, iets persoonlijks.
MevrouwTomatensoep schreef:
19-07-2020 13:54
Je hebt gelijk, die had ik ook gevonden. Ik bedoel eigenlijk iets minder 'standaard', ik ben benieuwd of mensen wat onbekendere mooie teksten kennen.
Ik snap je ;-)
Vief74 schreef:
19-07-2020 14:36
Is het hele idee niet dat je iets kiest wat voor jullie persoonlijk betekenis heeft? Vind het echt heel gek om iets uit een nummer op een geboortekaartje te plempen wat een ander heeft aangedragen.
Tja. Ik vraag om inspiratie. Zelf heb ik dé tekst nog niet gevonden en misschien dat iemand dus een tekst heeft waarvan ik denk verrek ja, dat past bij ons.
Natte tosti..
Kroonprinses schreef:
19-07-2020 14:50
Sade "The Sweetest Gift"?
Ken ik niet, ga ik opzoeken!
Natte tosti..
Miss-Pippilotta schreef:
19-07-2020 14:52
Een stukje uit “Our own love” van Anouk?

Gaat niet over een baby, maar bepaalde regels vind ik wel mooi en passend.
Ga ik ook opzoeken!
Natte tosti..
apestaartje30 schreef:
19-07-2020 14:53
Op het geboortekaartje van mijn dochter heb ik een stukje uit Innuendo gezet. Van Queen.

You can be anything you want to be.
Just turn yourself into anything you think you could ever be.
Be free with your tempo, be free.
Be free to yourself.

Mijn vader is twee jaar voor haar geboorte overleden en op zijn crematie heb ik ook een stuk uit Innuendo geciteerd. Een ander stuk. Het was echt het nummer van mij en mijn vader.

Queen heeft mooie teksten.

Op het aanstaande geboortekaartje komt een quote uit een boek.
Mooi!
Natte tosti..
bethweeter schreef:
19-07-2020 14:58
You're just like an angel
Your skin makes me cry
You float like a feather
In a beautiful world

Het is alleen jammer dat iedereen meteen de rest van Creep erbij denkt. Anders zou ik dit heel mooi vinden.
Ja, hoewel ik er ook wel een beetje het gevoel van krijg dat het dan over een overleden kindje zou gaan.
Natte tosti..
sugarmiss schreef:
19-07-2020 15:57
Ik heb geprobeerd je een pb te sturen met onze tekst maar ik geloof niet dat het gelukt is.
Ik heb niks gekregen. Kan wel pb's ontvangen..
Natte tosti..
Puntpaprika schreef:
19-07-2020 18:02
Is er geen nummer wat nu in de periode van de zwangerschap veel voor jullie betekent of een lievelingsartiest oid? Neem aan dat je geen willekeurig iets wil maar iets wat bij jullie gezin hoort, iets persoonlijks.
We hebben heel veel de soundtrack van into the wild geluisterd maar echt passend is het niet helaas.
Natte tosti..
We hebben hem niet gebruikt maar ik vond altijd Muse - Aftermath toepasselijk. Het was tevens "mijn" liedje tijdens alle fertiliteitsbehandelingen.
Je kiest, neem ik aan, een tekst die jullie wat doet.
Toch geen songtekst aangedragen door een vreemde op een forum van een nummer wat je misschien nog nooit gehoord hebt?
Zou ik iig wel raar vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven