Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
quote:nero schreef op 01 mei 2009 @ 09:07:

@Manny: raar he, dat je nergens last van blijft houden. Ik heb dat ook nog steeds. Gisteren rustig koninginnedag gevierd, maar eigenlijk nergens last van gehad. Ook nu voel ik me nog steeds prima. Ik ben bijna in staat nog een test te kopen om te kijken of ik inderdaad wel echt zwanger ben nog steeds, zo apart haha! Dus ik zeg inderdaad, op naar de eerste echo!

Hoi hoi,

Ik voel me vandaag ook weer gewoon goed!

Maar vanmorgen ging ik naar t toilet en zag met afvegen een beetje een roze waas dus ik ben eigelijk een beetje bezorgd waar dit vandaan komt :S ben nu net thuis van het werk en nog eens naar t toilet gegaan en nu is het weg.... vind het echt vreemd en ben zoooo bang dat het alsnog misgaat maarja ik heb gelezen zolang het niet meer word en geen helder bloed word is er niks aan t handje!

Heb jij dit ook al gehad of niet?

groetjes manny
Heel herkenbaar manny, die ongeruste gevoelens. Heb zelf niets roze gehad, maar een beetje bruinig. Heb vandaag de verloskundige gebeld voor een afspraak, en het nog even gevraagd, maar volgens haar is het niks om me zorgen over te maken. Daar gaan we dan maar even vanuit.

Ik had het 3 dagen op rij, steeds op hetzelfde moment in de middag, wel een beetje vreemd:) Maar goed, nu al een week niks, gelukkig.

Mag op 19 mei naar de verloskundige, voor de intake, ben dan 7 weken en 4 dagen. Dezelfde week mag ik voor een echo. Daar maar naartoe leven, en hopen dat het goed gaat. In plaats van de gebruikelijke 13 weken, geld voor mij nu de eerste 8 weken, daarna wel verder zien. (met 8 weken ging het bij mij de vorige keer mis).
Hey allemaal! Alles ok met iedereen? Heb al lang niet meer gereageerd, was druk op heg miskraam topic aan het posten! Afgelopen woensdag avond had ik een bloeding, veel helderrood bloed. Vlos gebeld, zijn met zijn 2en geweest maar konden weinig doen, ik moest afwachten. 3 uur later, tegen 11 uur, ging ik naar het toilet en verloor daar 4 echt grote stolsels! Ik dacht dat het dus helemaal weg was omdat ik zo 'leeg' voelde. Vanmiddag naar de echo praktijk geweest en tot mijn 'schrik' zat 'ie daar gewoon nog! Onvoorstelbaar! Was goed gegroeid en hartje was prima! Zo zie je dus maar weer dat een hele flinke bloeding ook niks zegt! Raar hoor, zwanger zijn..
Heftig zeg, Mischa, met dat soort stolsels zou ik en ook wild schrikken! Want hoe groot is het nu helemaal, anderhalve, missch 3,5 cm....! Geluukig zat het nog lekker te zitten waar het hoort, levend en wel, wat een opluchting zeg!

Wat ik hier inmiddels gelezen heb, en verder op internet, is dat een beetje bloedverlies of een bruine afscheiding ook allemaal niets hoeft te betekenen. Bij de meesten hier (allemaal?) was dat tot nog toe nooit iets ergs.

Ik heb vandaag inmiddels mijn 2e echo gehad en....

Alles was goed!!!

Geloof het bijna nog niet, dat het dan misschien echt gaat lukken nu... (voor nieuwe meiden: ben bijna 39, heb 2,5 jr geleden miskraam gehad en ben al sinds 2004 bezig met kinderen proberen te krijgen, dus voor mij is het allemaal niet bepaald vanzelfsprekend) MAARRR, het was weer zo'n ongelooflijk geziht, dat dat in mijn buik zit (waar nog echt niets tot niet veel aan te zien is...) Het bewoog op een gegeven moment ook vrij heftig met de beentjes en het hele lijfje.... wauw... maar daar voelde ik dan weer helemaal niets van! Tis ook nog maar 3,5 cm, van 'kontje' tot hoofd gemeten.

Ik hoop voor iedereen hier dat je snel een echo krijgt en zo uit je onzekerheid gehaald wordt. Al blijft het onzeker en super spannend hoor... maar de vk zei vandaag dat de kans dat het nu, met een kloppend hartje enzo, wel erg klein is dat het niet goed zal gaan, maar ja je weet maar nooit.

Ik heb ook vandaag het intake gesprek bij de vk gehad dus, erg aardig mens en heel informatief en daarna naar het zh om bloed te laten rikken, o.a. meteen voor de combinatietest...

Pffff, ik zie nog wel op tegen het nemen van het besluit voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie..... maarja, dat zien we dan wel weer...

Gister Koninginnedag was leuk, maarre missen jullie op dat soort momenten niet je vertrouwde wijntje of biertje?? Ik vind het toch wat saai(er) dat dat nu niet mag hoor.... (en ben echt geen alcoholist of regelmatig een dronken tor ofzo! )
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
sorry voor de typefouten!
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Hey klus, ziet er toch echt naar uit dat het je gaat lukken hoor!! Spannend is het allemaal nog he? Embryo van mij is nu 9 weken en 2 dagen, dus zal zo'n 3 cm zijn. En de wijntjes mis ik ook wel hoor! Maandag ben ik jarig en omdat ik dacht dat ik een mk had gehad had ik me helemaal ingesteld op een broodje rosbief en een glaasje wijn! Gaat niet gebeuren dus, en das wel jammer..
@Manny: nee dat heb ik (nog) niet gehad nee. Ik ben dan ook elke keer opgelucht na een toiletbezoek als er geen bloed bij zit... maar ik heb wel gelezen dat dit vrij normaal is en vaker gebeurt zoals Genova al zegt. Als er misschien nog eens flinke krampen bij komen, moet je je wellicht ongerust gaan maken. Maar het lijkt mij dat er niks ernstigs aan de hand is hoor!

@Mischa: wauw, wat een heftig verhaal zeg. En wat fijn dat alles nog helemaal goed is!
quote:nero schreef op 01 mei 2009 @ 19:58:

@Manny: nee dat heb ik (nog) niet gehad nee. Ik ben dan ook elke keer opgelucht na een toiletbezoek als er geen bloed bij zit... maar ik heb wel gelezen dat dit vrij normaal is en vaker gebeurt zoals Genova al zegt. Als er misschien nog eens flinke krampen bij komen, moet je je wellicht ongerust gaan maken. Maar het lijkt mij dat er niks ernstigs aan de hand is hoor!

@Mischa: wauw, wat een heftig verhaal zeg. En wat fijn dat alles nog helemaal goed is!

Denk ook wel dat je gelijk hebt, en heb gelukkig ook geen krampen.

Mja iedereen steld me gerust en ben daar ook blij om maar denk dat als 11 mei blijkt dat alles goed is er een hele last van me afvalt en ik ook ECHT gerust gesteld ben.

Dus nog even geduld ;)

Heb je wel eens gekeken op internet hoe het kindje nu uitziet van week tot week?

Ik heb zelf gekeken week 6 en 7 en t is nu net een dinosourusje hihihi wel grappig om te zien die ontwikkelingen :D echt zoooo bijzonder!

groetjes manny
De rose laten staan heb ik eerlijk gezegd totaal geen moeite mee. Ook rauw vlees mis ik niet, aangezien ik dat nooit lekker vond. Het niet roken kost me wel heel veel moeite, zeker nu het allemaal nog zo pril en onzeker is, maakt me best stressy.

En gister op een terrasje miste ik die sigaret ook echt wel. Maar je weet waar je het voor doet, dat maakt het wel iets makkelijker. Als het nu misgaat weet ik dat het niet aan mezelf heeft gelegen, en als ik heel erg de behoefte aan een sigaret heb denk ik bij mezelf: Maar wat als het misgaat? Dan kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik nu heb gerookt, op deze manier lukt het me om er af te blijven.
*Sluipt binnen*

Hi Ladies,

Dankzij de firma P*dictor weet ik sinds vandaag dat ik zwanger ben. Plusminus 4,5 week, zeer kort dus.Voor mij erg speciaal omdat we al een tijdje meedraaiden in de medische mallemolen en de eerste IVF-poging dus is geslaagd. Dat noem ik nou Mazzel met een hoofdletter M. Het blijft natuurlijk nog wel even spannend, ook omdat we niet weten of het om 1 of 2 coproducties gaat.

Verkeer nog lichtelijk (eufemistisch gesteld) in staat van verbijstering. Voel me af en toe net Sigourney Weaver in Alien

Vandaar dat ik kom gluren bij de buren; de meesten hier zijn namelijk al wat langer op weg en beschikken over meer ervaring .
Hey alice, wat gaaf! Gefeliciteerd! Snap best dat je verbijsterd bent! Was ik ook toen ik net wist dat ik zwanger was, en vanmorgen weer .
@Alice: wat heerlijk, gefeliciteerd!

@Manny: ja bijzonder he, ik schrijf ook af en toe mee op www.babybytes.nl Daar kan je echt van week tot week volgen hoe alles eruit ziet in je buik. Zo begint in week 5 het hartje al te kloppen! Kan me er niks bij voorstellen, dat er zoveel gaande is in mijn lichaam terwijl ik nergens last van heb! Hoe voel jij je?
Goedemorgen allemaal!

Alice, gefeliciteerd!

Ik ben gisteren voor de eerste echo geweest, en alles is in orde. Het hartje klopte en hij gaf ook nog een showtje weg door even te bewegen

Baby ligt precies op schema, dus de uitgerekende datum van 2 december blijft staan.

Heel bijzonder allemaal!
@nero: hoi dat heb ik indd ook gezien op www.babybytes.nl echt mooi om te zien!

Ik voel me nu weer goed maar vannacht rond een uur of 1 had ik krampen/buikpijn kan het niet echt beschrijven wat t was maar nu nergens meer last van :D

En jij? Voel je je ook nog altijd goed?
Bedankt voor de felicitaties! We beginnen een beetje te wennen aan het idee !

Vannacht beroerd geslapen, weet niet hoe ik moet liggen met m'n pijnlijke meloenen en pijn in de rug.

Daarnaast wat krampjes in de buik en misselijk (als ik iets haat dan is het kotsen of het gevoel dat ik moet kotsen).

Aangezien ik nog hormoonballetjes (progesteron) inbreng op aanraden van de arts - is standaard nadat je een ivf-behandeling en terugplaatsing hebt ondergaan - weet ik niet of het komt van deze zooi of het feit dat mijn lijf volop in ontwikkeling is.

E.e.a. doet me nu al voelen als een gestrande potvis. Dat belooft nog wat voor de komende maanden. Ik houd me vast aan de belofte van de medische boekjes: de pijnlijke tieten en het kotsgevoel behoren over het algemeen na het eerste trimester tot het verleden.
ha alice, hier nog zo'n soort van gestrande potvis... wat omschrijf je dat alles leuk... we gaan ongeveer gelijk op dan; ik begin vandaag aan 5e week.

voel me de hele dag misselijk en brak. schijnt van het stofje te komen dat de placenta aanmaakt? nou, die doet dan dus goed z'n best.

wat opwindend om allemaal te lezen over jullie echo's. ik heb ook wel zoiets van: als een arts (woon sinds half jaar in buitenland dus wordt denk ik gyn; moet alles nog uitzoeken) ook vindt dat ik zwanger ben en ik een echo zie, dan durf ik het pas te geloven!!
Hey allemaal, ben weer een beetjd bijgekomen. Misschien gaat het toch nog wel allemaal gewoon goed! Wat me opviel aan de echo van vrijdag was dat de embryo ( wij noemen hem chris, zijn prenatale naam) helemaal gedraaid was! Met 8 weken lag zijn hoofdje links en afgelopen vrijdag lag zijn hoofdje rechts. Is dat normaal? Misschien was die bloeding wel zijn schuld, met dat getrap en gedraai daar! Wie was er hier nog meer op 2 dec uitgeteld?
@Manny: voel me nog steeds prima op wat steekjes in de onderbuik en gevoelige borsten na. Nog geen misselijkheid ofzo. Vandaag precies 6 weken! Wat vervelend dat je 's nachts zo'n last hebt gehad, is het nu weer over?
Hi Miss Moneypenny, spannend hoor zo'n eerste echo, wat fijn dat alles goed is. Dat geldt natuurlijk ook voor alle andere n hier.

Mischa, fijn dat de echo zo'n goed bericht gaf. ''Chris'' is gewoon een doordouwer, die blijft gewoon zitten waar ie zit!

Captivating, gefeliciteerd! mbt misselijkheid, een pakje cracker of toostjes naast je bed schijnt wonderen te doen. Ik heb dit slechts van horen zeggen. Was zelf de in de nacht van vrijdag op zaterdag te veel bezig om mijn misselijkheid onder controle te brengen door mijn gedachten te focussen op gezond voedsel of juist geen voedsel.

Op een of andere manier nam ik deel aan een ranzige versie van ''Een van de acht'' * waarbij de meest vieze, vette producten voorbij kwamen: levensgrote slagroomtaarten, dozijn fricandellen speciaal, berenklauw, shoarma met veel knoflooksaus, spareribs, kroketten druipen van het vet, frietje stoof met mayonaise, frietje oorlog met heel veel pindasaus etc...

*Ik ben een fossiel en refereer dus aan een oud tv-spel van Mies Bouwman waarbij mensen de prijzen op de lopende band moesten onthouden om deze mee naar huis te mogen nemen.

Misschien iemand anders nog goede tips op dit gebied? BVD!
quote:nero schreef op 03 mei 2009 @ 10:30:

@Manny: voel me nog steeds prima op wat steekjes in de onderbuik en gevoelige borsten na. Nog geen misselijkheid ofzo. Vandaag precies 6 weken! Wat vervelend dat je 's nachts zo'n last hebt gehad, is het nu weer over?

hoi hoi,

Wat fijn dat je nergens last van hebt tot nu toe...

Ik mag eigelijk niet klagen als je de verhalen van mensen hoort die dag en nacht beroerd zijn dan mag ik van geluk spreken van mn 1malige echt goed misselijk geweest en die nacht erge buikpijn/krampen/darmen weet niet hoe ik het moet noemen maar 1 van die 3 dingen was t haha.

Nu voel ik me weer goed!

Was vanmiddag op een verjaardag en bedacht me oppeens dat ik ff "vergeten" was dat ik zwanger ben haha!

Heb je dat ook dat je oppeens denk : oja ik ben zwanger haha.

normaal denk ik er eigelijk 24 uur aan zeg maar.

En hoe voel jij je? Nog altijd prima?

Groetjes
Ten eerste Gefeliciteerd alle aanstaande moeders!

Ik ben er zelf ook net achter gekomen dat ik in de blijde verwachting ben. Even een test voor koninginnendag (vanwege alcohol gebruik) en wat bleek ZWANGER. Er kwamen wel praatjes hoor dat ik niet dronk op koninginnendag

Ik heb voor de rest ook niet echt last van kwaaltjes, en 5 weken zwanger.
@Manny: hahaha dat herken ik wel ja. Soms vergeet ik ook dat ik zwanger ben, zo apart! Maar het grootste gedeelte van de dag spookt het wel door mijn hoofd hoor! Voel me wederom goed, alleen wat sneller moe dan normaal en soms wat lichte steekjes in mijn buik, maar that's it.

@Irene2009: gefeliciteerd! En welkom op dit topic!
Gefeliciteerd aan alle nieuw zwangeren en nog steeds zwangeren.

Ik was er even lekker een weekendje tussenuit en dat beviel prima. Kon ik eindelijk vol trots met mn buik naar voren (want je ziet t al een beetje) over straat paraderen, want ik was in het buitenland.

Deze week, vrijdag, heb ik weer een echo, ben zoo nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Ben nu ongeveer 10 weken!

@Mischa, wat een schrik, gelukkig gerustgesteld met een echo, fijn hoor, wat al een boef die chris.

Ik heb trouwens gehoord dat wanneer je al snel veel groeit het een jongetje wordt, ben benieuwd!
quote:nero schreef op 04 mei 2009 @ 09:15:

@Manny: hahaha dat herken ik wel ja. Soms vergeet ik ook dat ik zwanger ben, zo apart! Maar het grootste gedeelte van de dag spookt het wel door mijn hoofd hoor! Voel me wederom goed, alleen wat sneller moe dan normaal en soms wat lichte steekjes in mijn buik, maar that's it.

@Irene2009: gefeliciteerd! En welkom op dit topic!

Hoi,

Hier ook alles prima!

We mogen wel van geluk spreken als we op een paar steekjes na zo onze zwangerschap doorkomen!

Maarja misschien staat ons wel een zware bevalling te wachten

Ben je daar niet bang voor?

Wanneer gaan jullie spulletjes kopen?

En hebben jullie al meerdere mensen het grote nieuws verteld?

Wij eigelijk toch best al aan veel mensen en dan voornamenlijk familie en vrienden (kan mn mond echt niet houden)

groetjes manny
goeiemorgen,

hier gaat het goed; apart hoe ik ergens ook weer blij ben als ik misselijk ben ;) weet ik dat ik nog steeds goed zwanger ben!

's ochtends in bed begin ik inderdaad met wat eten en mijn lief heeft me vanochtend een kopje thee erbij gebracht. kijken hoe dat gaat....

we hebben het onze naaste fam en vrienden verteld; erg leuk! nu probeer ik het hier stil te houden, maar kan het wel van de daken schreeuwen!! trouwens: ik zit bijna te wachten op vragen of ik me wel goed voel; ik loop dan wel niet te spugen, maar ben de hele dag flink misselijk en moe. volgens m'n lief zie ik af en toe zo wit als een laken.... als men ernaar gaat vragen, ga ik eerlijk zijn, hebben we afgesproken!

Didda: gaaf dat je het al een beetje gaat zien!! ben je zeker een slanke den? ik heb sowieso al een buikje... dus denk dat het even zal duren. hoewel ik vermoed dat ik al snel aan de positiebroeken en andere BH's mag.... men, hebben jullie ook van die mega-memmen??? manlief vindt het maar wat mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven