Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
29-07-2020 16:26
man=kind maar dan groter in formaat. denkwijze is wel hetzeflde ;)
Ik ken het cliché ('Alleen het speelgoed wordt steeds duurder'), maar goddank gaat het niet altijd op. Tenzij je dat als vrouw stimuleert, natuurlijk.
Een beetje speelsheid vind ik overigens wel leuk.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Als bewust kindvrije hoef je je niet zo druk te maken om welk speelgoed mee moet op vakantie :byee: . Is een actief topic over gestart zo'n 3 kwartier geleden :facepalm: .
aardbei35 wijzigde dit bericht op 29-07-2020 17:03
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
29-07-2020 16:46
Als bewust kindvrije hoef je je niet zo druk te maken om welk speelgoed mee moet op vakantie :byee: . Is een actief topic over gestort zo'n 3 kwartier geleden :facepalm: .
Ik neem alleen mijn e-reader mee op vakantie. heb dan direct al mijn boeken bij me. nou dan kan ik me weken vermaken op een rustig plekje.

HEER-LIJK!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Wat lees je zoal voor boeken? Vast niet oei ik groei ;)
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
29-07-2020 13:38
Maar leuk om te lezen! Ik meende dat ik gelezen had dat het de laatste zou zijn. Hopelijk is ze snel drachtig!
Ja, dat zou het ook. Maar we willen tóch nog iets van haar over houden.

Ach, mijn eigen kleine prinsesje net ook weer verwend bij de Welkoop. Ik kneep er in de piepbeestjes bij de hondenspeeltjes en ze stond omhoog te kijken op haar achterpootjes, rechtop! Toen heb ik haar er toch maar weer een gegeven. Direct ermee spelen in de auto, ze is er nu nog steeds mee aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
29-07-2020 17:04
Inderdaad. Wat lees je zoal voor boeken? Vast niet oei ik groei ;)
Niksen: De Dutch Art of luieren Kindle-editie
Een klein land met verre uithoeken Kindle-editie
Bullshit jobs Kindle-editie
Winners Take All: The Elite Charade of Changing the World (English Edition) Kindle-editie
Der größte Crash aller Zeiten: Wirtschaft, Politik, Gesellschaft. Wie Sie jetzt noch Ihr Geld schützen können (German Edition) Kindle-editie
We moeten het even over Poetin hebben Kindle-editie
The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power (English Edition) Kindle-editie

mannenboeken dus. :-D

de ereader van mijn vrouw staat alleen maar vol met chicklits :cry: :loveys:
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
27-07-2020 23:39
Ik denk dat je ook zonder vent het tegendeel al bewijst: je hebt vrijheid. Je kunt gaan en staan waar je wilt zonder dat je leven door een kind wordt gedicteerd. Volgens mij proberen mensen die dat soort kortzichtige opmerkingen maken je te laten merken dat ze eigenlijk jaloers op jouw leven zijn.
Op sommige vlakken echt 100%..
Maar dat klinkt dan weer zo arogant he.. maar je voelt het gewoon door bepaalde opmerkingen.

Mijn sibling kan bijvoorbeeld al jaren niet verkroppen dat ik fanatiek sport en ik daar dus tijd voor heb. (Liever niet quoten trouwens)
Ik hield daar dus ook altijd rekening mee en hield dat wat op de achtergrond, want wil dan iemand niet kwetsen of overkomen van:'Ik ben lekker wel heel sportief' maarja...
Het is nou eenmaal een belangrijk onderdeel in mijn leven en iets waar ik echt blij van wordt en als iemand anders daar geen discipline of tijd voor heeft is dat niet echt mijn probleem.

Op andere vlakken nemen mensen ook genoeg ruimte in wat voor mij misschien confronterend is, dus ja, waarom zou ik nog continu op eieren lopen. Nee daar ben ik wel in veranderd.

Over een relatie.. ik weet het maar ergens diep van binnen lijkt het me stiekem wel een lekker momentje hoor. :D
Maargoed ik ga ervanuit dat hij wel op mijn pad komt en tot die tijd genoeg andere dingen om me mee bezig te houden.
Wat zou het fijn zijn als iedereen elkaar wat meer zou gunnen. Ik heb ook de vrijheid om fanatiek te sporten. De dames met kinderen krijgen weer zwangerschapsverlof en ik moet gewoon vrij nemen. Zij krijgen kinderbijslag, ik heb geen uitgaves aan kinderen. Etc etc. Bij beide keuzes mis je wat en heb je ook weer voordelen
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
29-07-2020 16:46
Als bewust kindvrije hoef je je niet zo druk te maken om welk speelgoed mee moet op vakantie :byee: . Is een actief topic over gestart zo'n 3 kwartier geleden :facepalm: .
Ik vind het wel leuk om die topics te lezen. Dan denk ik wat heerlijk dat ik die zorgen niet heb.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
30-07-2020 08:25
Ik vind het wel leuk om die topics te lezen. Dan denk ik wat heerlijk dat ik die zorgen niet heb.
Nou inderdaad!
Ik heb nu mijn tweede vakantie en ik heb deze week al heerlijk een dag aan zee doorgebracht met een andere vriendin (lekker cappuccino's drinken in een strandtent en uitwaaien), gisteren met een andere vriendin gefietst en geluncht. Vandaag ga ik picknicken in de tuinen van Paleis het Loo en morgen ga ik naar de Hoge Veluwe. Ik geniet er zo van dat ik zorgeloos en spontaan plannen kan maken en gewoon kan gaan!
Ik vind het raar dat je minder over je sport zou praten omdat dat 'kwetsend' zou zijn voor een zus met handenbindertje. Neem aan dat je zus wel volop over die krijsblaag praat? Dan sta jij in je recht om te zeggen dat het kwetsend is dat zij alleen maar over kinderen kan praten en dat ze geen aandacht heeft voor wat jou bezig houdt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-07-2020 09:04
Ik vind het raar dat je minder over je sport zou praten omdat dat 'kwetsend' zou zijn voor een zus met handenbindertje. Neem aan dat je zus wel volop over die krijsblaag praat? Dan sta jij in je recht om te zeggen dat het kwetsend is dat zij alleen maar over kinderen kan praten en dat ze geen aandacht heeft voor wat jou bezig houdt.
kwetsend is idd vreemd. waarom zou dat kwetsend moeten zijn? er zijn keuzes gemaakt in het leven en daar hoort nu eenmaal bij dat je bepaalde zaken niet meer kan doen de komende 18 jaar van je leven.

en je kan niet kwestend over kinderen praten want wij zijn niet jaloers op het hebben van een tapijtrat. :high5:
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
29-07-2020 13:59
hehe, ontdooien doe ik ook als ik om 4:30 opsta en om 08:30 ga werken. eerst genieten van een kop groene thee (losse blaadjes, ontkalkt water!) en dan rustig wat mail en nieuws lezen, blogs nalezen, forums,etc,etc

als er al kinderen zijn die logeren dan wordt je idd GEK dat die ook om 06:00 al wakker zijn en mijn ritueel verstoren. bah!

Nee sorry, nu geloof ik je echt niet meer :rofl:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
29-07-2020 16:46
Als bewust kindvrije hoef je je niet zo druk te maken om welk speelgoed mee moet op vakantie :byee: . Is een actief topic over gestart zo'n 3 kwartier geleden :facepalm: .

Het idee alleen al dat je op vakantie moet met al dat speelgoed en die kinderen, dag vakantie.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
30-07-2020 10:10
Nee sorry, nu geloof ik je echt niet meer :rofl:
ik heb weinig slaap nodig. ik heb dat hele process geoptimaliseerd. goed bed, goede kussens en ik heb een beugel in mijn mond die voor optimale doorvoor van lucht zorgt door mijn keel (dat is echt een ding!) sinds ik dat gebruik slaap ik gewoon heel erg goed en heb ik aan 5 of max 6 uur slaap echt meer dan genoeg
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
30-07-2020 08:25
Ik vind het wel leuk om die topics te lezen. Dan denk ik wat heerlijk dat ik die zorgen niet heb.
Nou inderdaad. Ik heb net ook even een kijkje genomen in het topic over dagindeling met dreumes. Wat een werk heeft iedereen daaraan. Wanneer is toch het idee ontstaan dat ouders 24/7 voor entertainment moeten zorgen en kinderen zich niet meer mogen vervelen of zichzelf moeten vermaken? Ik ben nog helemaal niet zo oud, maar ik kan me echt niet herinneren dat mijn moeder vroeger de hele dag bezig was met kleien en knutselen en zorgen voor leuke uitstapjes. Als ze de deur uit moest ging je mee of je het leuk vond of niet, en thuis vermaakte je jezelf maar terwijl zij gewoon bezig was met wat er dan ook moest gebeuren. En ouders van nu zich maar druk maken over of ze hun kinderen niet tekort doen als de dagindeling van een normale doordeweekse dag te eentonig is :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
30-07-2020 10:11
Het idee alleen al dat je op vakantie moet met al dat speelgoed en die kinderen, dag vakantie.
Precies, van uitrusten is dan volgens mij geen sprake.
Chrome11 schreef:
30-07-2020 11:06
Nou inderdaad. Ik heb net ook even een kijkje genomen in het topic over dagindeling met dreumes. Wat een werk heeft iedereen daaraan. Wanneer is toch het idee ontstaan dat ouders 24/7 voor entertainment moeten zorgen en kinderen zich niet meer mogen vervelen of zichzelf moeten vermaken? Ik ben nog helemaal niet zo oud, maar ik kan me echt niet herinneren dat mijn moeder vroeger de hele dag bezig was met kleien en knutselen en zorgen voor leuke uitstapjes. Als ze de deur uit moest ging je mee of je het leuk vond of niet, en thuis vermaakte je jezelf maar terwijl zij gewoon bezig was met wat er dan ook moest gebeuren. En ouders van nu zich maar druk maken over of ze hun kinderen niet tekort doen als de dagindeling van een normale doordeweekse dag te eentonig is :facepalm:

Hier ook zo, hoor. Ik vind dat dus overdreven, 24/7 vermaakt worden.
Een enkele keer gebeurde het dat we samen aan het knutselen waren, maar in het algemeen speelde ik zelf. Of je werd naar buiten gestuurd.
Dat is echt iets van de tegenwoordige tijd, steeds met je kind bezig zijn en ze entertainen. In die zin heb ik niet zoveel begrip voor sommige topics, omdat ik dan denk: je doet het jezelf aan.

Maar als ouders dit doen, brengen ze het ook over op andere ouders, en houd je je niet steeds bezig met je kind, dan word je weggezet als een slechte ouder. Dat is net zo als met sporten, het was echt niet zo dat ouders er vroeger altijd bij waren, uitzonderingen daargelaten. Tegenwoordig is het een must. En wordt er over je gepraat dat je niet vaak op het sportveld staat.
Ik vond er vroeger niets aan dat er ouders bij waren, vooral dat fanatieke soort niet, die steeds stonden te schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
30-07-2020 09:01
Nou inderdaad!
Ik heb nu mijn tweede vakantie en ik heb deze week al heerlijk een dag aan zee doorgebracht met een andere vriendin (lekker cappuccino's drinken in een strandtent en uitwaaien), gisteren met een andere vriendin gefietst en geluncht. Vandaag ga ik picknicken in de tuinen van Paleis het Loo en morgen ga ik naar de Hoge Veluwe. Ik geniet er zo van dat ik zorgeloos en spontaan plannen kan maken en gewoon kan gaan!
Geweldig toch dit.. heerlijk!
Ik moet zeggen dat ik te weinig leuke dingen doe dus dat is iets waar ik de komende tijd ook meer tijd aan wil gaan besteden :)

Maar heb vandaag ook even zo'n geluksmomentje, fietste vanmorgen naar huis van de sportschool en ik dacht wat is dit toch heerlijk, gewoon al het feit dat ik kan doen wat ik wil de rest van de dag. En ook al is dat lekker niksen, vanmiddag een koffietje drinken op het terras, of met mijn hobby bezig zijn, gewoon al dat het kán.

Ik spreek regelmatig een man hier in de straat, super leuke man en hij zei laatst ook van geniet er maar van, met niemand rekening hoeven houden, geen gedoe...
Ik moet ook zeggen dat ik daar momenteel ook weer heel erg van kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Brilly_ schreef:
30-07-2020 05:31
Wat zou het fijn zijn als iedereen elkaar wat meer zou gunnen. Ik heb ook de vrijheid om fanatiek te sporten. De dames met kinderen krijgen weer zwangerschapsverlof en ik moet gewoon vrij nemen. Zij krijgen kinderbijslag, ik heb geen uitgaves aan kinderen. Etc etc. Bij beide keuzes mis je wat en heb je ook weer voordelen
Ja precies dit inderdaad...
En ik merk gewoon dat ik op dat vlak de laatste tijd een soort doorbraak heb en me dus altijd wat op de achtergrond stelde, ja ik doe dat dus niet meer. Zo bevrijdend :lol:
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
30-07-2020 09:01
Nou inderdaad!
Ik heb nu mijn tweede vakantie en ik heb deze week al heerlijk een dag aan zee doorgebracht met een andere vriendin (lekker cappuccino's drinken in een strandtent en uitwaaien), gisteren met een andere vriendin gefietst en geluncht. Vandaag ga ik picknicken in de tuinen van Paleis het Loo en morgen ga ik naar de Hoge Veluwe. Ik geniet er zo van dat ik zorgeloos en spontaan plannen kan maken en gewoon kan gaan!
Wat heerlijk!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
yesss schreef:
30-07-2020 12:25
Geweldig toch dit.. heerlijk!
Ik moet zeggen dat ik te weinig leuke dingen doe dus dat is iets waar ik de komende tijd ook meer tijd aan wil gaan besteden :)

Maar heb vandaag ook even zo'n geluksmomentje, fietste vanmorgen naar huis van de sportschool en ik dacht wat is dit toch heerlijk, gewoon al het feit dat ik kan doen wat ik wil de rest van de dag. En ook al is dat lekker niksen, vanmiddag een koffietje drinken op het terras, of met mijn hobby bezig zijn, gewoon al dat het kán.

Ik spreek regelmatig een man hier in de straat, super leuke man en hij zei laatst ook van geniet er maar van, met niemand rekening hoeven houden, geen gedoe...
Ik moet ook zeggen dat ik daar momenteel ook weer heel erg van kan genieten.

Ik voel een romance aankomen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
30-07-2020 17:38
Ik voel een romance aankomen. :proud:
Haha nee hij is iets te oud voor mij 😂
yesss schreef:
30-07-2020 18:50
Haha nee hij is iets te oud voor mij 😂
Ach, leeftijd zegt niks :P
yesss schreef:
30-07-2020 18:50
Haha nee hij is iets te oud voor mij 😂

Dat is weer jammer. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven