Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor soms schoonzusjes ook wel opmerkingen maken als 'Ja, als je geen kinderen hebt kun je dat wel doen!' Ik beaam dat altijd onmiddellijk en ervaar het als een compliment over de keuzes die wij hebben gemaakt in ons leven. :-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
28-07-2020 10:10
Ik hoor soms schoonzusjes ook wel opmerkingen maken als 'Ja, als je geen kinderen hebt kun je dat wel doen!' Ik beaam dat altijd onmiddellijk en ervaar het als een compliment over de keuzes die wij hebben gemaakt in ons leven. :-D
:cheers:

en zo is het!
Alle reacties Link kopieren
Katkaatje, ik denk ook dat veel ouders (met name veel moeders) echt gewoon blij zijn met hun keuze voor kinderen of voor de manier waarop hun leven is ingericht. Het is inderdaad vaak handiger om te vragen waarom iemand iets (op een bepaalde manier) zegt, dan er met gestrekt been in te gaan.

Ehm... ja, als ik aan iemand heb gevraagd om te stoppen (maak niet uit op welke toon) en ze doen het niet, dan ga ik inderdaad weg. Grens aangegeven en deze wordt niet geaccepteerd, dan zijn er gevolgen. Je kunt ook gewoon zeggen, Joe, ik ga er weer vandoor, bedankt voor het gebak! Je hoeft ook niet weg te stormen of zo.

Maar ik in zo'n situatie zoals bij jou (dat mensen blijven emmeren) mag je best aangeven dat het jouw leven en jouw keuze is, en dat je dat commentaar vervelend vindt en er gewoon niets meer over wilt horen. En elke keer als ze er over beginnen; nee, daar wil ik het niet over hebben. Ik onderbreek mensen dus zodra ze beginnen te zeuren met deze zin. :-D
En als ze jouw leven zo afkeuren, waarom het dan niet over leukere dingen hebben?

Ik weet even niet wie het zij, maar ik ben ondertussen op een leeftijd dat ik niet meer verplicht ben om met bepaalde mensen om te gaan terwijl ik daar echt geen zin in heb. Of dingen te doen tegen mijn zin. Er moet toch een voordeel zitten aan volwassen zijn toch?
iones schreef:
26-07-2020 21:53
Mijn veulen ontwikkelt zich super. Mooi paardje geworden en wordt alleen maar mooier. Lijkt op de moeder.
Oooh... wat fijn! Zeker omdat het de laatste voor haar is. Doet ze nog gekke dingen of is ze heeeeel braaf?

@Rickdalton, ik schrijf ook op die manier met een drietal dames. Ik schrijf graag en zij zijn blij met de post. Reageren is voor alledrie lastig ivm de leeftijd, maar zo af en toe krijg ik een kaartje. Super lief.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
28-07-2020 07:46
Ik vraag me af of het frustratie is. Dat is natuurlijk ook een aanname van jou. Vanuit jouw perspectief, de bewust kindvrije, moeten ze wel gefrustreerd zijn over hun bestaan. Maar kan het niet net zo goed zijn dat ook zij heel blij zijn met hun keuzes? Dat ze gewoon blij zijn dat ze kinderen hebben? En dat het zó in hun wereldbeeld past dat iedereen vast kinderen wil, dat ze oprecht geloven dat het daten daardoor moeilijker wordt. En ja, het daten met sommige mannen (die met kinderen of kinderwens) zal moeilijker zijn, maar dat zijn toch niet de mannen die je wil dus dat scheelt. Dat klopt, dat zijn inderdaad niet de mannen die ik wil. Ik denk ook dat die mensen ook echt blij zijn met de keuze. Net zoals dat het hebben van kinderen ook weleens tegen kan vallen ook als je volledig achter de keuze van kinderen staat. Het kan best dat zij echt geloven dat daten moeilijker wordt als je geen kinderen wilt, maar ik zou denken dat ook dat dan een aanname van die mensen is. Net zoals mijn aanname dat mensen met kinderen die klagen gefrustreerd op me overkomen. De "waarheid" zal wel ergens in het midden liggen, denk ik.

Toen ik een topfunctie kreeg ergens, waren er ook mensen die zeiden dat ik mijn kansen op de relatiemarkt daarmee wel behoorlijk reduceerde. Mannen wilden immers geen vrouw die ‘succesvoller’ is dan zij. En die mannen zullen er inderdaad zeker zijn. Maar het waren gelukkig niet de mannen die ik zocht.

Dit soort uitspraken kunnen voortkomen uit jaloezie/frustratie, van mensen die stiekem misschien toch ook liever geen kinderen hadden gehad. Maar het zou ook heel goed kunnen dat ze oprecht geloven wat ze zeggen. Dus als jij dan zegt “je hoeft je frustratie niet op mij te botvieren” doe je een aanname dat de ander wel gefrustreerd moet zijn. Dat is recept voor ruzie, want in weze val je hen aan.

Je zou ook kunnen vragen waarom ze die dingen zeggen. Kijken of er een gesprek kan komen waarbij je meer leer over elkaar en elkaars zienswijze. Het maakt denk ik ook uit wie dat zegt en op welke toon. In mijn omgeving zijn daar helaas enkele mensen van aan wie ik me niet altijd kan onttrekken. Ik ben niet uit op conflicten of ruzie, maar ik wil ook niet steeds de ander moeten pleasen door mijn grenzen niet aan te kunnen geven uit angst voor afwijzing. Ook hierin geldt denk ik dat de toon de muziek maakt. Dat bedoel ik eigenlijk meer.

Maar men vindt mij vaker te zalvend en genuanceerd hoor, dus misschien is de botte bijl-methode ook een geschikte optie. Is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat je wil. Wil je van je afbijten of wil je meer wederzijds begrip. Ik denk dat het sterk afhankelijk is wie die persoon is die bepaalde opmerkingen maakt. Ik maak weleens mee dat de partner van een vriendin dat doet. Ik vind de vriendschap met vriendin belangrijker dus zeg ik er meestal niet echt iets van. Thuis zit ik dan weer met een rotgevoel. Ik denk dat grenzen aangeven niet per se de botte bijl hoeft te zijn of dat je er met gestrekt been in zou moeten gaan, maar ik denk dat ik in het vervolg beter naar m'n gevoel moet luisteren en inderdaad de vraag aan de ander moet stellen waarom diegene dat tegen me zegt
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
28-07-2020 05:52
Zeker niet elke man wil een kind, ik heb het enkele weken geleden al eens gemeld maar de mannen die ik ken en spreek op de zakelijke congressen waar ik een paar keer per jaar zit en dan met ze aan de bar zit met een biertje of iets sterkers geven vaak aan "ik deed het voor mijn vrouw" of "ik heb ja gezegd omdat ik anders niet een 2e date kreeg met haar' tot "ik heb er gewoon spijt van, ik zit nu vast in allemaal zaken die mij inherent nooit hebben geinteresseerd"

als je ze echter in het bijzijn van vrouw en kids op de camping dezelfde vraag stelt krijg je een heel ander antwoord.
Hoe ga je daarmee om dan? Ik merk dat ik het zelf moeilijk vind als mensen zich in een groep heel anders gedragen dan wanneer ze bij familie of bekenden zijn.
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
28-07-2020 11:24
Hoe ga je daarmee om dan? Ik merk dat ik het zelf moeilijk vind als mensen zich in een groep heel anders gedragen dan wanneer ze bij familie of bekenden zijn.
Wat vind je er moeilijk aan? Ik bedoel, ik ben op mijn werk ook anders, dan thuis bij mijn vriend of bij een vriendin of met familie. Bij sommigen uit ik bepaalde zaken wel en bij anderen niet of heel beperkt/oppervlakkig.

Of bedoel je als iemand bij jou A beweert en vervolgens ergens anders het tegenovergestelde?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
28-07-2020 12:32
Wat vind je er moeilijk aan? Ik bedoel, ik ben op mijn werk ook anders, dan thuis bij mijn vriend of bij een vriendin of met familie. Bij sommigen uit ik bepaalde zaken wel en bij anderen niet of heel beperkt/oppervlakkig.

Of bedoel je als iemand bij jou A beweert en vervolgens ergens anders het tegenovergestelde?
Dit.
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
28-07-2020 14:04
Dit.
och ik weet dat mannen onder invloed van drank de waarheid vertellen dus als ik bij ze thuis ben en ze geven aan erg gelukkig te zijn met de kids dan zeg ik er niks van maar denk ik wel 'als je vrouw dit eens wist'

lekker in hun waarde laten, niks van zeggen en je mond houden tegenover iedereen.

verder denk ik natuurlijk wel "zonde kerel dat je nu zo je leven uit handen geeft en 18 jaar of langer jezelf op het 2e plan moet zetten voor de kinderen'... dan leef je maar 1x en dan doe je niet eens wat je echt zelf wilt. pfff :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Och, zo'n jankding liet ik ook alleen in de auto achter. Was ik mooi van die herrie af. o_o :-D
aardbei35 schreef:
27-07-2020 22:59
Ik merk dat ik me vaak afvraag als mensen die kinderen hebben klagen over slaapgebrek, vroeg op moeten, gebroken nachten, moe zijn etc. dan ook zo vaak klagen. En met name dat je dan in het verlengde van die context als bewust kinderloos persoon opmerkingen moet incasseren zoals "jij kan morgen (zondagochtend) uitslapen hè," of "wil je geen kinderen? nou, dan wordt het met daten wel erg moeilijk, hoor!"

\
Ik zou dan zeggen "tsja, wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten. Ik zou het niet trekken, mijn leven is beter zo.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
28-07-2020 11:07


Oooh... wat fijn! Zeker omdat het de laatste voor haar is. Doet ze nog gekke dingen of is ze heeeeel braaf?
Nog nooit zo'n lief veulen gehad dat zo benaderbaar was. En gekke dingen doet ze nog steeds want ze vliegt geregeld met vier benen tegelijk de lucht in. De stuiterbal.

Maar de laatste keer... we zijn aan het proberen om haar weer drachtig te krijgen en hopen vreselijk erg op een merrie veulen.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
28-07-2020 08:55
Ik las gister zo een topic over jouw dag met je dreumes en ik kan er zo van genieten dat ik geen dreumes heb :) wat een dagtaak.
Ik heb er ook even in meegelezen en inderdaad; wat een dagtaak. Ik werd er niet echt vrolijk van toen ik de dagschema's van die vrouwen zag. Ik zou dat niet op kunnen brengen. Ik heb tijd voor mezelf nodig om mijn dag in te kunnen vullen zoals ik dat wil (buiten werk om). Vrijheid is onbetaalbaar denk ik dan. Als je ook leest hoe vroeg die kinderen wakker zijn. Ik wil 's ochtends, ook als ik moet werken, eerst zelf even rustig ontdooien met een kop koffie.
Alle reacties Link kopieren
@RickDalton: ja, typisch hé. Ik kan me daar niets bij voorstellen dat je je eigen leven zo op de 2e plaats zet omdat een kind je aandacht 24/7 nodig heeft. Ik ben teveel aan mijn vrijheid gehecht. Ik snap wel dat als je met zo'n man aan de bar zit dat hij eerder durft toe te geven dat ie misschien spijt van z'n keuze heeft. Zal wel veiliger voelen om het dan te uiten en thuis niet.

@iones: precies!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
28-07-2020 22:11
Nog nooit zo'n lief veulen gehad dat zo benaderbaar was. En gekke dingen doet ze nog steeds want ze vliegt geregeld met vier benen tegelijk de lucht in. De stuiterbal.

Maar de laatste keer... we zijn aan het proberen om haar weer drachtig te krijgen en hopen vreselijk erg op een merrie veulen.

Maar leuk om te lezen! Ik meende dat ik gelezen had dat het de laatste zou zijn. Hopelijk is ze snel drachtig!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
29-07-2020 12:41
Ik heb er ook even in meegelezen en inderdaad; wat een dagtaak. Ik werd er niet echt vrolijk van toen ik de dagschema's van die vrouwen zag. Ik zou dat niet op kunnen brengen. Ik heb tijd voor mezelf nodig om mijn dag in te kunnen vullen zoals ik dat wil (buiten werk om). Vrijheid is onbetaalbaar denk ik dan. Als je ook leest hoe vroeg die kinderen wakker zijn. Ik wil 's ochtends, ook als ik moet werken, eerst zelf even rustig ontdooien met een kop koffie.
hehe, ontdooien doe ik ook als ik om 4:30 opsta en om 08:30 ga werken. eerst genieten van een kop groene thee (losse blaadjes, ontkalkt water!) en dan rustig wat mail en nieuws lezen, blogs nalezen, forums,etc,etc

als er al kinderen zijn die logeren dan wordt je idd GEK dat die ook om 06:00 al wakker zijn en mijn ritueel verstoren. bah!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die rust in de ochtend en inderdaad onbetaalbaar. Gewoon rustig wakker worden, douchen en je koffie drinken. Dat zijn zulke fijne momenten.

Ik geniet ook altijd intens als ik uit mn werk kom en besluit eten te bestellen. Werkkleding uit, kloffie aan op de bank met een pizza of iets anders. Dat verveelt gewoon nooit.
Emboldened by the flame of ambition
Oh onbetaalbaar, die rustige ochtenden. Gisteren gaf een vriendin me groot gelijk. Ze houdt van haar kinderen, heeft absoluut geen spijt maar ze vindt het wel heel zwaar en is zich er heel bewust van wat ze allemaal moet laten. Dat vind ik stoer van d'r, dat gewoon toegeven.
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
29-07-2020 13:59
hehe, ontdooien doe ik ook als ik om 4:30 opsta en om 08:30 ga werken. eerst genieten van een kop groene thee (losse blaadjes, ontkalkt water!) en dan rustig wat mail en nieuws lezen, blogs nalezen, forums,etc,etc

als er al kinderen zijn die logeren dan wordt je idd GEK dat die ook om 06:00 al wakker zijn en mijn ritueel verstoren. bah!
Haha voor "bah!" ;)
Des te dankbaar dat je bent als de logee weer is vertrokken. Tenminste, dat had ik wel bij de logeerpartij van een van de kids van sibling.
Fijn dat logeetje het geweldig vond, maar ik vond het ook heerlijk dat ik daarna weer mijn eigen gang kon gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge. Ik lees net dat als je als vrouw kinderen krijgt, je man blijkbaar ook ineens weer als kind behandeld dient te worden. Dat je voortaan 'voor het hele gezin' koffers moet pakken. Lijkt mij zo niet relaxed op vakantie gaan.
*en alweer een argument op het lijstje* :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
29-07-2020 15:48
Sjonge. Ik lees net dat als je als vrouw kinderen krijgt, je man blijkbaar ook ineens weer als kind behandeld dient te worden. Dat je voortaan 'voor het hele gezin' koffers moet pakken.
:facepalm: ja, je hebt nu eenmaal zulke mannen erbij. En vrouwen die dat ook nog doen ook. Vooral als de kerel autoritair, intimiderend of een bullebak is. Of van die mannen zonder ruggengraat. Je weet wel, van die watjes die door hun moeder figuurlijk erg werden gepamperd :nut:
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
29-07-2020 16:00
:facepalm: ja, je hebt nu eenmaal zulke mannen erbij. En vrouwen die dat ook nog doen ook. Vooral als de kerel autoritair, intimiderend of een bullebak is. Of van die mannen zonder ruggengraat. Je weet wel, van die watjes die door hun moeder figuurlijk erg werden gepamperd :nut:
Of wie het gewoon niets uitmaakt en het wel prima vinden dat de vrouw het inpakt. Lekker makkelijk én geen gezeur.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
29-07-2020 14:21
Heerlijk die rust in de ochtend en inderdaad onbetaalbaar. Gewoon rustig wakker worden, douchen en je koffie drinken. Dat zijn zulke fijne momenten.

Ik geniet ook altijd intens als ik uit mn werk kom en besluit eten te bestellen. Werkkleding uit, kloffie aan op de bank met een pizza of iets anders. Dat verveelt gewoon nooit.
eten bestellen! ik wilde vanavond rijst met zalm maken en sperziebonen maar heb me 30 minuten geleden bedacht en ik heb een chinese rijsttafel besteld die om 17:40 wordt geleverd.

vrouwlief zit nog op de camping en appte dat ze pizza hadden gehad gisteravond.. dus ik vindt dat ik dan ook wel wat mag bestellen. die zalmmoot eet ik morgen wel. :yum:

Lang leven de vrijheid! (met of zonder vrouw, met is wel leuker moet ik toegeven, alleen thuis is leuk voor een week maar na verloop van tijd verveelt het toch wel wat)
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
29-07-2020 16:12
Of wie het gewoon niets uitmaakt en het wel prima vinden dat de vrouw het inpakt. Lekker makkelijk én geen gezeur.
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vrouw mijn koffer zou pakken (dat zou ze ook nooit doen overigens) ik weet zelf dondersgoed wat ik meemoet op een lang weekend van 3 dagen:

12 onderbroeken
20 sokken
5 polos
2 korte broeken
4 spijkerbroeken

:rofl:

teveel dus.. dat is de klacht die ik vaak krijg hier B)
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
29-07-2020 15:48
Sjonge. Ik lees net dat als je als vrouw kinderen krijgt, je man blijkbaar ook ineens weer als kind behandeld dient te worden. Dat je voortaan 'voor het hele gezin' koffers moet pakken. Lijkt mij zo niet relaxed op vakantie gaan.
*en alweer een argument op het lijstje* :biggrin:
man=kind maar dan groter in formaat. denkwijze is wel hetzeflde ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik laat me verrassen. Vriendlief is naar de Jumbo, as we speak!
Hij is een paar dagen wat ziekjes geweest, dus heb ik al mijn zorgzaamheid uit de kast getrokken en een pan verse soep gemaakt. Ik vermoed dat hij inmiddels weer toe is aan een goede maaltijd... en dat kan hij beter dan ik: een goede maaltijd in elkaar flansen!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
28-07-2020 10:10
Ik hoor soms schoonzusjes ook wel opmerkingen maken als 'Ja, als je geen kinderen hebt kun je dat wel doen!' Ik beaam dat altijd onmiddellijk en ervaar het als een compliment over de keuzes die wij hebben gemaakt in ons leven. :-D
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven