Tips Eifel, Duitsland

29-07-2020 22:09 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort een paar dagen naar de Eifel (Gerolstein). Op de verschillende toeristische sites zie ik veel burchten, grotten en wandelingen, maar welke zijn echt mooi/interessant/leuk en mogen we niet missen. Ik denk er ook over om naar Monschau of Trier te gaan, beide wel een uurtje rijden dus ik weet niet of ik ze allebei doe. Is Monschau leuker? (Lijkt mij wel).
Monschau is prachtig!
Monschau is heel klein en toeristisch. Wel mooi. Trier is een echte stad, met meer bezienswaardigheden. Daar zou je, mocht je dat willen, nog kunnen winkelen en meerdere dingen kunnen bezoeken, dat is in Monschau lastiger.
De burcht van Manderscheid vond ik erg leuk.
Luxemburg. Ben je met een uurtje rijden.
Ik lees mee!
Er ligt een aardig circuit, waar je je op kan uitleven. ;)

En Trier is inderdaad de moeite waard.
Toch Trier dus? Misschien doen we dan wel allebei, want ik vond Monschau zo mooi op de foto’s.
FitsSprits schreef:
29-07-2020 22:20
Luxemburg. Ben je met een uurtje rijden.
Het schijnt zo te zijn dat je 2 weken in quarantaine moet als je Duitsland in wilt en in Luxemburg bent geweest
Kan toch allebei? Monchou is schattig. Trier kan je leuk shoppen.

In Daun zit een leuk wildpark waar je met de auto doorheen rijdt.
vivapimpelmees schreef:
29-07-2020 23:49
Kan toch allebei? Monchou is schattig. Trier kan je leuk shoppen.

In Daun zit een leuk wildpark waar je met de auto doorheen rijdt.
Ja dat is een leuk park (ben normaal niet zo van de dierentuinen/parken).
Er ligt ook een rodelbaan vlakbij en daar zijn er meer van (mooiere) in de omgeving. Dat vind ik altijd superleuk om te doen.
Bij Triolago Freizeitsee (een meer waarop je oa kunt kabelwaterskieen) ligt een hele mooie.

Monschau is qua drukte/toerisme/grootte een soort Volendam.
.
Trier is prachtig. De rondwandeling bij de burchten van Manderscheid: heel tof. De Teufelsslucht is bijzonder om in te wandelen. Sommerrodelbahn bij Daun. Zwemmen in het Pulvermaar.
Monschau is idd een vrij toeristisch dorpje, maar wel schattig. Eenmaal buiten Monschau heb je de prachtigste natuurgebieden met enorm veel mooie wandelroutes! Als je daarvan houdt echt een aanrader
Ik denk niet dat ik de man mee krijg naar een dierentuin. Rodelen misschien wel, of is dat meer voor kinderen (die gaan niet mee)?
KamilleT schreef:
30-07-2020 00:45
Ik denk niet dat ik de man mee krijg naar een dierentuin. Rodelen misschien wel, of is dat meer voor kinderen (die gaan niet mee)?
Het is geen dierentuin, althans de dieren lopen er vrij rond. Je gaat er met de auto doorheen en mag er hier en daar uit. En er is een roofvogelshow. Het is leuk, maar ook weer geen must.

En rodelen is zeker niet alleen leuk voor kinderen! Ik ben er gek op en ik ben 50+ :-) je moet het in elk geval een keer gedaan hebben!
.
Eifel is echt ontzettend leuk. Ga naar Cochem, historisch stadje. Daar dichtbij heb je een prachtig kasteel om te bezoeken met een prachtig uitzicht, het is net een sprookje, dat heet Burg Eltz.

In de buurt van Daun kun je vulkaanmeren bekijken, echt heel indrukwekkend.

Roddelen is leuk en dat soort van dierentuin waar ze het hierboven over hebben ook, dat is dichtbij Bitburg. De dieren lopen vrij rond (uiteraard hebben ze een groot gebied en de beren zijn apart van de rest).

Afbeelding
Ik zou ook eerder naar Cochem gaan dan naar Monschau. Ik ging ook af op de plaatjes toen ik M. bezocht en vond het een enorme tourist trap.
.
Ik vond Cochem vooral een bejaardendorp. Kasteel is leuk en het ligt mooi aan de rivier maar je bent er zo doorheen. Wij zaten er een dag of 3 . Overdag busladingen bejaarde toeristen en vanaf 17:30 was het er uitgestorven en zaten we met zijn tweetjes in een restaurant.
ExodusRedux schreef:
30-07-2020 07:52

Roddelenis leuk en dat soort van dierentuin waar ze het hierboven over hebben ook, dat is dichtbij Bitburg. De dieren lopen vrij rond (uiteraard hebben ze een groot gebied en de beren zijn apart van de rest).

Afbeelding
:P
Trier is een mooie stad waar je nog veel Romeinse overblijfselen kunt bekijken. En daarna een bezoekje brengen aan de Lindt winkel in de stad :-)
dolfje schreef:
30-07-2020 08:02
Ik vond Cochem vooral een bejaardendorp. Kasteel is leuk en het ligt mooi aan de rivier maar je bent er zo doorheen. Wij zaten er een dag of 3 . Overdag busladingen bejaarde toeristen en vanaf 17:30 was het er uitgestorven en zaten we met zijn tweetjes in een restaurant.
Oh echt? Ik ben er meerdere keren geweest maar heb dat nooit zo ervaren. Gemengd publiek en 's avonds was het gezellig om daar te gaan eten. Heb je wel een tour gedaan in het kasteel? Dan ben je zo 1-2 uur zoet.
Ik lees mee. Wij vertrekken over een paar weken en we hebben een huisje in Monschau. Daarna gaan we nog een paar dagen naar Luxemburg (combinatie).

Ik las wel dat de besmettingen behoorlijk oplopen in Luxemburg, dus wij hebben een huisje geboekt dat we tot de laatste dag kunnen annuleren.

En anders ben je ook zo weer thuis. Ziet eruit als een prachtige omgeving.
In de buurt van Cochem zit een leuke klettersteig, bij Ediger Eller. Let erop dat je voldoende contact geld meeneemt; in Duitsland kun je niet overal pinnen, ook niet in restaurants bijvoorbeeld. En mondkapjes natuurlijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
ExodusRedux schreef:
30-07-2020 08:06
Oh echt? Ik ben er meerdere keren geweest maar heb dat nooit zo ervaren. Gemengd publiek en 's avonds was het gezellig om daar te gaan eten. Heb je wel een tour gedaan in het kasteel? Dan ben je zo 1-2 uur zoet.
Ja dat hebben we gedaan, dat was leuk. Maar echt er was dus in de avond bijna niemand. Geloof dat wij er rond Pinksteren waren. Niet midden in de zomer. Vonden dat toen nog zo raar. Zo toeristisch en in de avond was er ook gewoon bijna niks open.

Edit, je bent zo door het dorp heen.
Ik vond zowel Monschau als Cochem erg mooi. We zijn op de heenweg in Monschau gestopt, kwamen er praktisch langs. Misschien is dat een optie als je tijdens de vakantie niet te lang wilt rijden?
Ik vond de omgeving wel heel mooi. Het is niet ver en je waant je toch wel echt even ergens anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven