Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 30 juli 2020 om 23:25
Deaud.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 30 juli 2020 om 23:26
donderdag 30 juli 2020 om 23:26
Ik kan geen Duits, maar zegt ie nou serieus dat hij meer omelet dan (niet als!) mens is?Betty_Slocombe schreef: ↑30-07-2020 22:48In dit kader een passend citaat van ieders favoriete filosoof, Nietzsche, die de zomer ook haatte en een vriend een brief schreef met dit meesterlijke citaat: "Lieber Freund! Welch ein Sommer! Ich denke Sie mir im Zimmer sitzend, mehr Omelette als Mensch."
En echt, daar zegt hij het precies. Dat gevoel!
De enige die dat mag zeggen is Ama.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

donderdag 30 juli 2020 om 23:29
AllyMcBeal schreef: ↑30-07-2020 23:26Ik loep als ik het een echt vreemde OP vind of als het een rare wending neemt zo'n topic.
Ik ook. In dit geval niet eens zin om verder te reageren in dat topic.
Raar gekoekwaus.

donderdag 30 juli 2020 om 23:32
Nou ja maatje vind ik een groot woord, en jij doet nu dus precies datgene wat je bij hem ook gedaan hebt. En wat ik dus vaker zie gebeuren, een oordeel of antwoord geven op basis van loepen, niet fair.

donderdag 30 juli 2020 om 23:35
Ik loep als ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Ik loep zodra dingen raar worden.
Ik loep snel nog even als iemand op anoniem wil.
Ik loep als ik iets niet kan vinden.
Ik loep als ik iemand lees die ik al een poosje niet gelezen had om te kijken in welke topics zij tegenwoordig zit.
Ik loep soms fossielen die hier nooit meer komen, goeie oude tijd herlezen ofzo.
Ik loep zodra dingen raar worden.
Ik loep snel nog even als iemand op anoniem wil.
Ik loep als ik iets niet kan vinden.
Ik loep als ik iemand lees die ik al een poosje niet gelezen had om te kijken in welke topics zij tegenwoordig zit.
Ik loep soms fossielen die hier nooit meer komen, goeie oude tijd herlezen ofzo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

donderdag 30 juli 2020 om 23:39
Wat is daar nou niet fair aan?
Als mijn buurman me iets vraagt over ..... neem ik al mijn kennis over hem ook mee in mijn reactie.
Dat vind ik pas gek worden als ik op een vraag als ‘Mag ik je fiets even lenen’ ga antwoorden met ‘Nou, je cremespoeling is niet veganistisch en je moet je niet aanstellen en gewoon spruitjes eten als je bij je schoonmoeder op visite gaat’
donderdag 30 juli 2020 om 23:41
Maar mag hij nu je fiets lenenfeow schreef: ↑30-07-2020 23:39Wat is daar nou niet fair aan?
Als mijn buurman me iets vraagt over ..... neem ik al mijn kennis over hem ook mee in mijn reactie.
Dat vind ik pas gek worden als ik op een vraag als ‘Mag ik je fiets even lenen’ ga antwoorden met ‘Nou, je cremespoeling is niet veganistisch en je moet je niet aanstellen en gewoon spruitjes eten als je bij je schoonmoeder op visite gaat’

Of alleen als hij naar zijn schoonmoeder fietst om zijn spruiten op te eten?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

donderdag 30 juli 2020 om 23:42
Wel relevant toch? Iemand die het zelf niet zo nauw met de waarheid neemt en die nu een beetje verontwaardigd is omdat iemand hem iets niet verteld heeft..

donderdag 30 juli 2020 om 23:46
feow schreef: ↑30-07-2020 23:39Wat is daar nou niet fair aan?
Huh? Ik volg je even niet denk ik, maar het is al laat...

Misschien is het topic wat ik nu aanhaal ook helemaal niet het juiste hiervoor want dat was nogal vaag idd...
Maar ik vroeg het me meer af in zijn algemeenheid, is loepen en een reactie geven op basis van eerdere posts okee of moet je een nieuw topic behandelen alsof betreffende TO ook nieuw is?

donderdag 30 juli 2020 om 23:46
Openbaar forum hé.
En die TO heeft het zelf allemaal hier neer geplempt.
Ik lees, loep als het een raar verhaal is en beslis daarna of ik afhaak..of niet.

donderdag 30 juli 2020 om 23:47
feow schreef: ↑30-07-2020 23:39Wat is daar nou niet fair aan?
Precies dit!

donderdag 30 juli 2020 om 23:49
Ja dat klopt ook, heb je helemaal gelijk in. Tis ook niet om hem soort van 'in bescherming' te nemen zoals gesuggereerd werd. Ik denk dat mijn gekozen voorbeeld, zoals ik zei, niet de meest handige was.
Maar het was me al vaker opgevallen vandaar dat ik even jullie mening wilde polsen.

vrijdag 31 juli 2020 om 00:03
Wat mij betreft net als irl: wat ik al van iemand weet kan ik niet zomaar parkeren, en als iemand hele rare dingen zegt ga ik mss toch es her en der informeren wat voor iemand het is.Zowizo schreef: ↑30-07-2020 23:46Huh? Ik volg je even niet denk ik, maar het is al laat...denk dat ik half zit te slapen.
Misschien is het topic wat ik nu aanhaal ook helemaal niet het juiste hiervoor want dat was nogal vaag idd...
Maar ik vroeg het me meer af in zijn algemeenheid, is loepen en een reactie geven op basis van eerdere posts okee of moet je een nieuw topic behandelen alsof betreffende TO ook nieuw is?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 31 juli 2020 om 07:38
Maud*de*Braose schreef: ↑31-07-2020 07:20Zomer! Mijn dekbed en beddengoed zitten al in de was, vanavond slaap ik in een heerlijk fris, krakend droog bed![]()
![]()
Ik heb jullie net allemaal geloept, wat zijn jullie normaal zeg![]()
Goedemorgen! Aaahhh niks zo fijn als schoon beddengoed! Dat slaapt altijd zo lekker!
Eigenlijk zijn wij dus maar saai....
vrijdag 31 juli 2020 om 07:54
Dit, ja.feow schreef: ↑30-07-2020 23:39Wat is daar nou niet fair aan?
Overigens kost het me soms wel moeite om mijn reactie zuiver te houden. Zoals bij iemand die eerder schreef dat ze onlangs een zelfmoordpoging had gedaan vanwege de slechte verhouding met haar ouders, ergens anders dan weer zei dat haar eigen gezin totaal probleemloos was (dat lijkt me niet, als de moeder van dat gezin een zelfmoordpoging doet) en in een derde topic waarin ze voortdurend ontspoorde haar eigen evenwichtige inborst roemde.

vrijdag 31 juli 2020 om 08:01
Zowizo, er zijn op dit forum enorme oordelen over mensen die in het Minnaar-topic schrijven. Als iemand die daar schrijft zelf een ander topic opent, zal dat vrijwel altijd opgemerkt worden. Met de bedoeling om iedereen negatief te laten oordelen over die TO. De meeste mensen gaan daar echter niet in mee, kunnen een ander topic prima los zien van het minnaartopic.
Soms gaat het niet alleen over de TO trouwens, maar zie je dat er over minnaar-topic-schrijvers in andere topics wordt gezegd 'niet luisteren naar dat advies hoor, zij is van het minnaar-topic, logisch dat zij zoiets zegt'. Het lot van de minnaar-topic-schrijvers... En juist daarom wordt er voor de sekspijler vaak een tweede nick gebruikt.
Soms gaat het niet alleen over de TO trouwens, maar zie je dat er over minnaar-topic-schrijvers in andere topics wordt gezegd 'niet luisteren naar dat advies hoor, zij is van het minnaar-topic, logisch dat zij zoiets zegt'. Het lot van de minnaar-topic-schrijvers... En juist daarom wordt er voor de sekspijler vaak een tweede nick gebruikt.