Happy ending & gebonden man ???

26-04-2009 19:08 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rottijd achter de rug. Toen kwam ik (single) toevallig "hem" tegen en het klikte. Geen bijgedachten, tot ik een zoen kreeg nadat ik hem verteld had wat voor ellende ik had gehad. Toen dacht ik "dan is hij vast vrij", maar hij zei er nooit iets over terwijl hij wel verteld had dat hij volwassen kids had en ik vroeg het niet. Toen ik het hem op een gegeven moment pats boem vroeg antwoordde hij meteen bevestigend (dik 30 jaar getrouwd), hij had niet geweten hoe het mij te vertellen.

Toen ik hem voor het eerst ontmoette zag ik hem totaal niet als het tiep vreemdganger. Iemand die altijd in dezelfde plaats gewoond heeft, geen wilde hobbies behalve de natuur, nooit op vakantie, het tiep dat je tegenkomt op zo'n ouderwetse boerderij. Maar we hadden zoveel lol samen en we kunnen zo goed praten en hij kan zo fantastisch zoenen... Uiterlijk totaal niet mijn tiep maar van lieverlee toch veel meer gaan voelen, helemaal nadat we in mijn vakantie elke dag zowat een uur belden (hij belde mij). Een vriendin van mij zei "misschien is hij wel even de pleister op de wonde" en zo bekeek ik het eerst ook, maar na van de week...

Ik begon er zomaar over, over "de situatie". En wat hij zei dat deed me echt wat. Hij had me een zoen gegeven omdat hij het zo sneu vond dat ik zo'n klotetijd had gehad. En hij vond mij heel erg leuk, maar hij had dit nooit gepland. Hij hield zichzelf voor dat hij verkeerd bezig was, maar ik zat in zijn hart zei hij en tegelijkertijd legde hij zijn vuist op zijn hart. En weet je wat het erge is, ik weet dat hij het meent. Hij hangt net zo aan mij als ik aan hem, hij is soms jaloers (in mijn vakantie) en dat was ik van de week ook door een misverstand. En het initiatief komt vaak (ik denk vaker dan bij mij) bij hem vandaan.

En het is echt de sex niet ofzo, wij vinden beiden knuffelen en zoenen en dan het liefst heel lang superheerlijk. Hij is gewoon mijn pleister maar ik ben ook verliefd op hem, ben het liefst de hele dag in zijn armen tegen zijn borstkas aan.

Over de toekomst praten we niet. Heb hem wel goed duidelijk gemaakt dat hij gevaarlijk bezig is en dat hij een hoop heibel kan krijgen als het uitkomt, en het komt vaak uit. En dan kijkt hij mij heel hopeloos aan want dat weet hij ook wel, maar ik zit in zijn hart. En IK wil de beslissing niet nemen om te stoppen, ik vind dat dat ZIJN verantwoordelijkheid is, hoewel ik het sneu vind voor zijn vrouw, die denkt dat haar huwelijk goed is. Hij vindt zijn huwelijk ook goed, maar ik zit in zijn hart...

Wat ik hier zoek is geen zedepreken, want ik weet wel dat het niet slim is wat we doen. Ik zoek ook geen bevestiging of zoiets. Wat ik zoek is gewoon ervaringen van lotgenoten, niets meer, niets minder, misschien kan ik daar wat steun aan ontlenen. Want ik weet hoe k.t alles kan worden, omdat ik 1x eerder zoiets bij de hand heb gehad. Alleen wist ik het toen niet maar had ik ineens zijn vrouw aan de telefoon. Nou toen was het gauw over voor mij. Nu wist ik het wel, maar ik had niet verwacht dat het zover zou gaan gevoelsmatig, dat wij er beide zo diep in zouden komen te zitten.
Jij bent niet helemaal lekker in je bovenkamer Ziion. Boodschappen van boven, jeses.

Maar dan bestaat die hel natuurlijk ook wel voor jou, denk ik zo.

Komt ze vast terecht als ze niet snel tot inkeer komt.

Ik heb geen oordeel en ik veroordeel niet iemand die in deze situatie, willens en wetens, zit. Wel het gemekker erom heen.

Uit ervaring en nu weer iemand in mijn direkte omgeving.

Het is vaak de spanning enz.enz.

Een soort van waarschuwing door iedereen hier kan geen kwaad lijkt mij. Want het nu eenmaal zo dat het heel vaak verkeerd gaat. Verkeerd in de zin van; verwachtingen die niet uitgesproken zijn. Gevoelens die dieper zijn bij haar dan bij hem. Dat vind ik een beroerde toestand en dat is wat ik Joenohoe wil meegeven met mij bemoeienis.
quote:Joenohoe schreef op 02 mei 2009 @ 15:36:

[...]

Je begrijpt me niet helemaal denk ik. De jonge vent heeft het op willen zoeken en bij ons is het onstaan zonder dat we daadwerkelijk zochten om iemand. Dat je het dan uiteindelijk doet is natuurlijk bewust.

Maar het resultaat is toch hetzelfde?

Of je nou links of rechtsom gaat...het blijft vreemdgaan

Kijk ik geloof onmiddellijk dat je de straat niet op bent gegaan op zoek naar een gebonden man.

Maar op het moment dat je hoort dat hij getrouwd is gaat er toch een knop om in je hoofd?

Dan kan ie nog zo leuk, lief,lekker enz enz zijn...hij is dat allemaal al van een ander.

Weet je hier gaat gewoon heel erg het het gezegde op

Behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden

Dit wil jij toch ook niet?

Als jij ooit weer gelukkig bent met een man wil je toch ook niet dat hij "ongepland" vreemdgaat?

Je eigenwaarde en respect gaat er toch aan op deze manier?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou ja, we kunnen lullen als brugman, maar dat gaat niet helpen.

Ik hoop maar voor TO dat ze niet teleurgesteld gaat worden zodra er een situatie voor doet dat ze haar GM echt heel hard nodig heeft, maar hij er niet kan zijn omdat zijn vrouw hem ook heel hard nodig heeft. Want ik mag toch hopen dat GM dan voor zijn vrouw kiest.
Kennelijk wil je niet verder kijken dan de dag lang is Joenohoe en dat is je goed recht. Natuurlijk.

Toch vind ik de uitspraak van je vriendin (pleister op de wonde) veelzeggend. Want behalve troost hebben deze 'pleisters' de eigenschap de wond af te dekken, zodat je die niet meer ziet.

En onder die prettige pleister ettert en zweert de wond verder, zonder dat je dat merkt. En als dan het moment daar is, dat je het zeurende gevoel niet langer kan negeren en de pleister eraf mòet, blijkt de wond vaak groter en ernstiger dan gedacht. En zal het je een hoop herstelwerk en -tijd kosten om weer 'gezond' te worden.

Het is bovendien -zoals al gezegd- niet de vraag 'of' maar 'wanneer' die pleister eraf moet.
quote:Summerdance schreef op 02 mei 2009 @ 18:27:

Als jij ooit weer gelukkig bent met een man wil je toch ook niet dat hij "ongepland" vreemdgaat?

Je eigenwaarde en respect gaat er toch aan op deze manier?Amen!
quote:Summerdance schreef op 02 mei 2009 @ 18:27:

[...]

Maar het resultaat is toch hetzelfde?

Of je nou links of rechtsom gaat...het blijft vreemdgaan

Kijk ik geloof onmiddellijk dat je de straat niet op bent gegaan op zoek naar een gebonden man.

Maar op het moment dat je hoort dat hij getrouwd is gaat er toch een knop om in je hoofd?

Dan kan ie nog zo leuk, lief,lekker enz enz zijn...hij is dat allemaal al van een ander.

Je eigenwaarde en respect gaat er toch aan op deze manier?Die knop was er wel, ik had zoiets van "shit" en toen zei hij dat we wel gewoon vrienden konden zijn toch ? En tuurlijk kon dat (dit was ergens in november). Maar dan trek je wat met elkaar op, hij is lief en warm en voor je het weet ben je de klos, want dan voel je meer voor hem. En dan nog kun je nee zeggen natuurlijk. Maar dat heb ik niet gedaan. Ken je dat "go with the flow", nou zo heb ik het laten gebeuren met als resultaat dat je nu meer voor elkaar voelt en dus zal het niet zo eenvoudig zijn om te kappen. Achteraf, maar dat is achteraf, had ik het anders moeten doen en ik weet wel, dat ik het nooit weer zo zal doen, hoe lief ik hem ook vindt, het is niet slim en tegenover zijn vrouw gewoon een rotstreek. Mijn eigenwaarde lijdt er niet onder trouwens, die stijgt alleen maar door hem, dus het heeft ook een meer dan goede kant.
quote:Isabelle41 schreef op 02 mei 2009 @ 18:19:

Jij bent niet helemaal lekker in je bovenkamer Ziion. Boodschappen van boven, jeses.

Ik heb geen oordeel en ik veroordeel niet iemand die in deze situatie, willens en wetens, zit. Wel het gemekker erom heen.

Uit ervaring en nu weer iemand in mijn direkte omgeving.

Het is vaak de spanning enz.enz.

Een soort van waarschuwing door iedereen hier kan geen kwaad lijkt mij. Want het nu eenmaal zo dat het heel vaak verkeerd gaat. Verkeerd in de zin van; verwachtingen die niet uitgesproken zijn. Gevoelens die dieper zijn bij haar dan bij hem. Dat vind ik een beroerde toestand en dat is wat ik Joenohoe wil meegeven met mij bemoeienis.En daar bedank ik je voor, voor die bemoeienis. Het is inderdaad gemekker :-) En de spanning. En het gaat heel vaak verkeerd, dus ik hoop dat het me lukt mijn kop erbij te houden.
Oeh, je eigenwaarde stijgt door hem..... Wat gebeurt er straks met je eigenwaarde als hij er niet meer voor je is? Als hij op een dag zegt: schat, sorry maar mijn vrouw is erachter gekomen en ik stop dus de relatie met jou!

Ik denk dat je eigenwaarde naar het nulpunt zakt. Denk je ook niet?
dubbel
Nog even een opmerking: ik zal zelf nooit vreemdgaan en ik zal ook nooit accepteren dat mijn levenspartner vreemdgaat. Zo krom als een hoepel...
Ik denk dat de levenspartner van jouw GM het ook niet accepteert, maar ja, ze weet het niet he? Kan jou dus ook overkomen.
quote:Chardonnay schreef op 02 mei 2009 @ 19:30:

Oeh, je eigenwaarde stijgt door hem..... Wat gebeurt er straks met je eigenwaarde als hij er niet meer voor je is? Als hij op een dag zegt: schat, sorry maar mijn vrouw is erachter gekomen en ik stop dus de relatie met jou!

Ik denk dat je eigenwaarde naar het nulpunt zakt. Denk je ook niet?Waarom zou mijn eigenwaarde daardoor dalen ? Daar ga ik de hele tijd vanuit. Zoals ik het nu zie denk ik dat ik, na natuurlijk een dikke portie verdriet, met een glimlach aan hem terug kan denken en wat hij mij gegeven heeft, hoe hij mij gestimuleerd heeft over mijn eigen grenzen te gaan (en dan bedoel ik in het gewone dagelijkse leven) en mij mijn eigenwaarde terug heeft gegeven (kan ik wel uitleggen, maar doet er hier niet toe). Ik wordt toch niet plotseling een minder mens doordat hij zou kiezen voor zijn vrouw, die hij al meer dan 30 jaar heeft en waarmee hij volwassen kinderen heeft? Zal je eerlijk zeggen dat als hij ooit voor mij zou kiezen dat ik de schrik van mijn leven zal krijgen :-)
quote:Chardonnay schreef op 02 mei 2009 @ 19:34:

Ik denk dat de levenspartner van jouw GM het ook niet accepteert, maar ja, ze weet het niet he? Kan jou dus ook overkomen.Ja, kan iedereen overkomen helaas. Toch vertrouw ik nog steeds, want als ik dat niet meer kan, kan ik beter helemaal alleen blijven.
Joenohoe, ik heb respect voor de wijze waarop je probeert jezelf te verantwoorden tegenover iedereen. Maar, eerlijk gezegd, al die argumenten werken niet bepaald in je voordeel. Je spreekt jezelf voortdurend tegen, redeneert 'zo krom als een hoepel' (goed dat je 't zelf ook ziet ) en beweert dingen die kant noch wal raken.

Meid, jij wilt deze man, jij wilt deze affaire, jij wilt de pijn die ongetwijfeld gaat komen.....hou dan op met verantwoorden en ga ervoor. Geniet van waar je van genieten wilt en neem de consequenties die in hetzelfde pakket zitten. Maar ga je niet in bochten wringen, praat niet recht wat krom is en maak het niet mooier/nobeler/bijzonderder... dan het is.

Sta voor je besluit.
quote:Joenohoe schreef op 02 mei 2009 @ 19:31:

Nog even een opmerking: ik zal zelf nooit vreemdgaan en ik zal ook nooit accepteren dat mijn levenspartner vreemdgaat. Zo krom als een hoepel...

Poeh, ik ben blij dat je het zelf ook zo krom als een hoepel vind.

Maar om nog even terug te komen op die knop omzetten

Je hebt dat moment dus wel gevoeld...meerdere malen zelfs

Dan kan jij zeggen dat je eigenwaarde er niet onder lijdt maar als je zelf niet accepteert dat je partner vreemd zou gaan betekend dat dus dat je meet met twee maten...

IK vraag me oprecht af waar voor jou dan het verschil inzit

Een ander mag niet en daarmee doel ik op een eventuele partner die vreemd gaat.

Maar jij mag wel de vrouw zijn waar mee vreemdgegaan wordt.

Hoe hard ik ook probeer, ik krijg dat niet recht in mijn hoofd

Dat bedoelde ik met het gebrek aan eigenwaarde

Je legt voor een ander de grens ergens anders dan voor jezelf...

Het voelt een beetje als dit

Niemand mag een bank beroven als je dat doet ga je de gevangenis in,maar als jij geld nodig hebt en het is er niet mag jij bij wijze van uitzondering wel die bank beroven want dat is anders...

Of zie jij het echt anders...
quote:Joenohoe schreef op 02 mei 2009 @ 19:35:

[...]Waarom zou mijn eigenwaarde daardoor dalen ? Het antwoord op deze vraag komt pas na afloop. Helaas.
anoniem_84153 wijzigde dit bericht op 02-05-2009 19:42
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
Waarom je eigenwaarde daalt?

Noem me naïef maar niemand wil toch gebruikt worden?

Niemand wil toch tweede viool spelen

Iedereen wil toch (als het op relaties aankomt) de enige zijn?

Iedereen wil toch voor de ander de leukste,liefste,grappigste,sexy-ste ter wereld zijn voor de ander?

En niet de vrouw die hij midden in de nacht weer verlaat om naast een ander te kruipen?

Maar nogmaals...misschien ben ik naïef
Je schrijft dat je eigenwaarde stijgt door hem. Logisch, hij streelt je ego. Je zit in mijn hart... Wauw, als iemand dat tegen mij zegt zou ik het ook warm krijgen denk ik. Ware het niet dat het jammer is dat hetzelfde ego een flinke loop met je neemt als hij je minder aandacht gaat geven. Als hij ineens niet terug belt, zou je je dan nog zo geweldig voelen?

Het probleem is alleen dat jullie relatie eigenlijk niet 'bestaat', want niemand weet ervan. Jullie delen samen gestolen momenten, waarop jullie je beide paasbest voordoen. Immers duren jullie contacten nooit lang genoeg om je aan elkaar te irriteren, elke irritatie zullen jullie bewust proberen te vermeiden. Natuurlijk lijk jij dan zoveel leuker dan zijn vrouw. Jouw benen zijn vast altijd geschoren als hij komt... De wijn staat vast klaar, lekker eten op tafel... Bij hem thuis is het anders, daar moet hij gewoon de vuilnis aan de weg zetten, lekker romantisch. Geen wonder dat jij hem vast veel doet, hij voelt zich koning met al deze aandacht.

Wat ik bedoel met niet bestaan is dat wanneer deze fase voorbij is, er niets meer is wat doet terug denken aan die tijd. Er is niemand die met je mee kan rouwen. En dan kom je op plekken waar jullie misschien ooit naar toe zijn gegaan, maar er is niemand waarmee je dat kan delen (want dan heb je in een keer een heel verhaal te vertellen).

Er is ook niemand in je omgeving die kan zeggen of jullie wel of niet leuk bij elkaar passen. Niemand om hem aan voor te stellen. Niemand die jullie relatie spiegelt zodat jullie kunnen kijken naar jullie eigen reflectie en daarvan iets kunnen opsteken.

Wat jullie samen beleven in de gestolen momenten voelt perfect, voelt compleet. Helaas hangen al die mooie fijne gevoelens aan een boom van eenzaamheid, want eenzaamheid is wat overblijft als die mooie gevoelens voorbij zijn.

Tegenover gesteld aan de mooie warme gevoelens komt straks in evenredige verhouding het verdriet van het gemis. Als ik je zo hoor over jullie relatie kan ik alleen constateren dat jij een harde klap gaat maken. Ik hoop dat je je daar bewust van bent.

Je zegt dat je soms wenst dat zijn vrouw er niet meer is... Ik ben erg benieuwd hoe hij zal reageren als je dat tegen hem vertelt. Wat hij ook over zijn vrouw zegt. Vergeet niet dat zij een erg leuk en warm mens is. Dat zij zorg draagt voor alles wat zijn hartje begeert. Dat zij in contact staat met zijn familie en vrienden. Dat zij meegaat naar feestjes en partijen. Er is een ontzettend groot deel van zijn leven waar jij geen deel van uit maakt. En eigenlijk moet je je afvragen hoe groot jouw rol in zijn leven überhaupt is.

En stel dat je er morgen achter komt dat jij niet zijn enige affaire bent, zou jij je dan bedrogen voelen?? Zie jij exclusiviteit in de rol die je nu speelt? Wil jij naast zijn vrouw de enige zijn?

Ik denk dat het goed is dat je gaat praten met iemand. Ik denk ook dat je, gezien wat je hebt meegemaakt, je ook even pas op de plaats moet doen met betrekking tot mannen en relaties. Door hem voel je je goed, maar door hem kan je ook in een zwart gat vallen, onthoudt dat goed.

Ik wil je veel wijsheid en sterkte wensen
quote:Ananas schreef op 02 mei 2009 @ 20:05:

Je schrijft dat je eigenwaarde stijgt door hem. Logisch, hij streelt je ego.Stèrker nog: ze strelen elkaars ego. Beiden hebben belangen èn voordelen bij deze affaire.
quote:Isabelle41 schreef op 02 mei 2009 @ 18:19:

Ach gut oh gut je oordeelt niet?? En veroordeelt niet??!

Geloof niet in een hel dus ik kan er ook niet heengaan. En ik heb al meerdere boodschappen via een goed medium. Dus al die mensen die in meer tussen hemel en aarde geloven en kijken naar bijvoorbeeld het "zesde zintuig" zijn niet goed in hun bovenkamer?
quote:Ziiion schreef op 02 mei 2009 @ 20:27:

[...]

Ach gut oh gut je oordeelt niet?? En veroordeelt niet??!

Geloof niet in een hel dus ik kan er ook niet heengaan. En ik heb al meerdere boodschappen via een goed medium. Dus al die mensen die in meer tussen hemel en aarde geloven en kijken naar bijvoorbeeld het "zesde zintuig" zijn niet goed in hun bovenkamer?Ga a.u.b. ergens anders de zweefteef uithangen Ziion. En die opmerking waar Joenohoe zo van streek raakte is inderdaad smerig en onder de gordel. Een excuus zou je niet misstaan.
quote:Jaschenca schreef op 02 mei 2009 @ 20:46:

[...]

Ga a.u.b. ergens anders de zweefteef uithangen Ziion. En die opmerking waar Joenohoe zo van streek raakte is inderdaad smerig en onder de gordel. Een excuus zou je niet misstaan.

Als ik een zweefteef ben dan zijn al die mensen die in meer geloven dat dus ook. Wat voor soort teef ben jij zeik of sjaggieteef? Of ben je een reu? En als ik die joenohoe zou zijn dan zou ik me diep schamen tegenover zijn vrouw. Ze zou daar haar excuses moeten maken.

En ik heb de opmerking helemaal niet rot bedoelt. Als haar vriend dit zou zien dan zou hij erg verdrietig zijn, zeker weten.
quote:Ziiion schreef op 02 mei 2009 @ 20:54:

[...]

Als ik een zweefteef ben dan zijn al die mensen die in meer geloven dat dus ook. Wat voor soort teef ben jij zeik of sjaggieteef? Of ben je een reu? En als ik die joenohoe zou zijn dan zou ik me diep schamen tegenover zijn vrouw. Ze zou daar haar excuses moeten maken.

En ik heb de opmerking helemaal niet rot bedoelt. Als haar vriend dit zou zien dan zou hij erg verdrietig zijn, zeker weten.Tuurlijk, vooral nog een keer zeggen. Jij bent gemeen.
Nee hoor, Ziion geloofd daarin, dat is haar goed recht en ze meent het goed volgens mij. Als jij het ook geloofd, dan snap ik dat haar opmerking je raakt, omdat ze dan gelijk zou hebben. Als jij het niet geloofd, dan hoef je je er ook niet aan te storen. Wat wel gemeen is....de vrouw van jouw GM die belazerd wordt door 2 mensen.
Jeetje, Joe.

Laat je niet zo op de kast jagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven