'Sorry, verkeerde topic!'
zondag 2 augustus 2020 om 13:03
Geen wereldvraag, maar vraag me dit - af en toe - al een tijdje af.
Soms lees ik dat iemand haar of zijn bericht heeft aangepast in een topic met de tekst: 'Sorry, verkeerde topic!'.
Nu weet ik dat dat ook wel wordt geroepen als iemand (per ongeluk) dubbel nickt, of iets dat toch te privé was, weer wil wissen of meer van zulks.
Maar ik ga er vanuit dat het vaak ook wel echt zo is.
Wat ik niet begrijp is: hóe dan? Hoe kan je nu een reactie schrijven op een topic, terwijl dat voor een heel ander topic bedoeld was? Of ben ik naïef en is het vaker niet dan wel waar?
Iemand die het weet?
Liefst van degene die dit zelf zo heeft gedaan. Hoe forum je dan dat je per ongeluk in een verkeerd topic reageert?
Soms lees ik dat iemand haar of zijn bericht heeft aangepast in een topic met de tekst: 'Sorry, verkeerde topic!'.
Nu weet ik dat dat ook wel wordt geroepen als iemand (per ongeluk) dubbel nickt, of iets dat toch te privé was, weer wil wissen of meer van zulks.
Maar ik ga er vanuit dat het vaak ook wel echt zo is.
Wat ik niet begrijp is: hóe dan? Hoe kan je nu een reactie schrijven op een topic, terwijl dat voor een heel ander topic bedoeld was? Of ben ik naïef en is het vaker niet dan wel waar?
Iemand die het weet?
Liefst van degene die dit zelf zo heeft gedaan. Hoe forum je dan dat je per ongeluk in een verkeerd topic reageert?
zondag 2 augustus 2020 om 16:29
C⨀urage schreef: ↑02-08-2020 15:51Haha leuk.
Ik geloof dat ik iets minder multi-task dan gemiddeld. Als ik het zo lees.
Grappig om te lezen hoe anderen het doen.
En er zijn kennelijk toch meer mensen op laptop dan ik dacht. Steeds meer mensen forummen alleen nog maar mobiel (ja, dramatisch met viva-forum).
Ik reageer echt zelden mobiel, vind ik te onhandig gepiel. Ik zet soms een reactie eerst in Word voordat ik 'm plaats, bijv. om nog eerst even door te lezen of aan te passen.
wij slapen nooit.
zondag 2 augustus 2020 om 16:53
In zijn algemeenheid. Niet specifiek Viva (waarschijnlijk daar relatief minder mobiel...).
Daar is onderzoek naar gedaan.
zondag 2 augustus 2020 om 17:54
Ja hoor, dan heb ik meerdere tabs open. De ene op een topic in Psyche en een ander op een topic in Thuis. Dus dan focus ik op Thuis en schrijf iets, klik op Send, maar dan blijkt dat de focus op Thuis niet heeft gewerkt en dat ik in Psyche zit dus dan wordt die TO in Psyche getracteerd op een opmerking als "Ik zou zwart kiezen".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 2 augustus 2020 om 17:58
zondag 2 augustus 2020 om 18:12
zondag 2 augustus 2020 om 18:24
Haha ja.
En bedankt voor de levendige uitleg in je andere posts.
Voor iedereen trouwens hoor, die het kwam toelichten.
zondag 2 augustus 2020 om 22:55
C⨀urage schreef: ↑02-08-2020 15:51Haha leuk.
Ik geloof dat ik iets minder multi-task dan gemiddeld. Als ik het zo lees.
Grappig om te lezen hoe anderen het doen.
En er zijn kennelijk toch meer mensen op laptop dan ik dacht. Steeds meer mensen forummen alleen nog maar mobiel (ja, dramatisch met viva-forum).
Zelfs op mobiel heb ik vaak meerdere tabbladen openstaan. Daar kunnen dan ook rustig 2 topics tussen open staan. Momenteel heb ik mobiel 12 tabbladen actief.
maandag 3 augustus 2020 om 01:27
Dat gebeurt inderdaad. En als je dan al een antwoord had bedacht en schrijft zonder de OP te lezen gaat het wel eens mis.ProdigalDaughter schreef: ↑03-08-2020 01:08Ik had dit pas. Vond het heel raar, ik denk dat er iets versprongen is want ik typte op m'n mobiel.
maandag 3 augustus 2020 om 14:24
iceteapeach schreef: ↑03-08-2020 01:22Denk dat TO ondertussen wel in de gaten heeft dat zoiets niks te maken hoeft te hebben met dubbelnicken of iets te verbergen te hebben.
Daar was ik ook al vanuit gegaan in mijn OP.
Kon me alleen voorstellen dat ook die antwoorden zouden komen, dus wilde dat alvast ondervangen.