Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Groezeltje schreef:
10-08-2020 11:11
Hebben jullie ook zoveel.last van kortademigheid bij inspanning ..benauwdheid en hoofdpijn?
Ja, sinds gisteren heel erg
TijdvoorTaart schreef:
10-08-2020 12:01
Klinkt knus en gezellig :-D
Zeker! Ik stem voor.

Hier geen last van minder eetlust ( wel als het echt 40 graden is ) of lichamelijke klachten. Alleen weinig slapen, maar daar kan ik goed tegen gelukkig.

Gaan jullie voor me duimen dat de trainer me zo mee uit vraagt op de sportschool? Vrijdag kwam er net wat tussen helaas. :$
Bos en koud? Ik ben voor!

Vannacht op de bank geslapen voor de airco. Niet goed voor mijn rug en benen. Maar heb zowaar 3 uurtjes geslapen. En werd niet ziek wakker.

Ik ben met mijn 2 meiden naar Gouwzee gereden en daar vanaf 9 uur gezeten. Rustig en wind en koffie en een boek en zeiknat op mijn nieuwe wel lekker zittende klapcampingstoeltje gezeten. In de schaduw. Was echt koel. Maar om kwart voor 12 werd ineens druk en de wind werd warm. Meisjes waren de zon ook wel zat.

Dus ben nu net thuis. En ik ben zo blij met de mobiele airco. Ik heb nog steeds niet hoeven spugen. :heart:


Iedereen sterkte vandaag! Afbeelding
Madrid87 schreef:
10-08-2020 12:04
Zeker! Ik stem voor.

Hier geen last van minder eetlust ( wel als het echt 40 graden is ) of lichamelijke klachten. Alleen weinig slapen, maar daar kan ik goed tegen gelukkig.

Gaan jullie voor me duimen dat de trainer me zo mee uit vraagt op de sportschool? Vrijdag kwam er net wat tussen helaas. :$
Ik krijg enorme vraatzin van dit weer. Combinatie van vermoeidheid en zouttekort misschien? Zou iedere dag friet en chips kunnen eten.

Succes, Madrid. En anders gewoon zelf vragen. Als hij nee zegt geef je gewoon de schuld aan een zonnesteek :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ohh Madrid succes zo op de sportschool. Ik vind je al een bikkel dat je gaat, het minste wat daar tegenover kan staan is dat je mee uit wordt gevraagd 😉
Alle reacties Link kopieren
Vannacht redelijk geslapen (in de woonkamer) zodat de tuinder open kon blijven maar de kat vond het zo gezellig dat ze ging spoken, knorren en spelen met mn tenen. Enfin, vanmorgenvroeg een stuk gefietst en idd even naar de supermarkt. Heerlijk binnen maar als je dan buiten komt geeft het zo n klap...getver.

Ik droom Van een hele koele kelder om kunnenslapen zoals sommige huizen in Duitsland en Frankrijk wel hebben. Man keek me vreemd aan vanmorgen toen ik voorstelde om in oktober eens te gaan graven :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort wonen in een huis met de slaapkamer in een souterrain, ben benieuwd of het daar ook echt koeler is!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Pff ik heb de laatste dagen even heel zwaar...deze hitte zorgt er altijd voor dat bepaalde angsten, stress en paniek weer naar boven komen. Ik slik al heel lang een mini dosis anti-depressiva voor een steuntje in de rug, en heb nooit meer echt last van irreële angsten, ben vrij happy, enz. Het lijkt alsof hete zomerdagen het oude allemaal weer naar boven brengen.

Ik slaap nu natuurlijk slechter, maar heb ook allemaal heftige en shocking nachtmerries waar ik dan echt van wakker schrik, als cliche uit een film. Ik weet niet hoe het komt, het is het beklemmende denk ik. Heb de huisarts gebeld voor iets kalmerends maar ze zijn natuurlijk niet super happig op zoiets meegeven.

Is dit herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/vrouw/53004789 ... e=facebook

Zou ze hier ook meeschrijven? :)
Alle reacties Link kopieren
uitdelucht schreef:
10-08-2020 13:25
Pff ik heb de laatste dagen even heel zwaar...deze hitte zorgt er altijd voor dat bepaalde angsten, stress en paniek weer naar boven komen. Ik slik al heel lang een mini dosis anti-depressiva voor een steuntje in de rug, en heb nooit meer echt last van irreële angsten, ben vrij happy, enz. Het lijkt alsof hete zomerdagen het oude allemaal weer naar boven brengen.

Ik slaap nu natuurlijk slechter, maar heb ook allemaal heftige en shocking nachtmerries waar ik dan echt van wakker schrik, als cliche uit een film. Ik weet niet hoe het komt, het is het beklemmende denk ik. Heb de huisarts gebeld voor iets kalmerends maar ze zijn natuurlijk niet super happig op zoiets meegeven.

Is dit herkenbaar voor iemand?
Ja heel herkenbaar. Hier ook lage dosis AD. Maar net als jij van die heel vreemde dromen, niet te verklaren.
Maar mijn angst is ook de vreselijke zomer. Ik ben nu al angstig voor volgend jaar. En mijn hele rug doet zeer, zit vast.
Alle reacties Link kopieren
uitdelucht schreef:
10-08-2020 13:25
Pff ik heb de laatste dagen even heel zwaar...deze hitte zorgt er altijd voor dat bepaalde angsten, stress en paniek weer naar boven komen. Ik slik al heel lang een mini dosis anti-depressiva voor een steuntje in de rug, en heb nooit meer echt last van irreële angsten, ben vrij happy, enz. Het lijkt alsof hete zomerdagen het oude allemaal weer naar boven brengen.

Ik slaap nu natuurlijk slechter, maar heb ook allemaal heftige en shocking nachtmerries waar ik dan echt van wakker schrik, als cliche uit een film. Ik weet niet hoe het komt, het is het beklemmende denk ik. Heb de huisarts gebeld voor iets kalmerends maar ze zijn natuurlijk niet super happig op zoiets meegeven.

Is dit herkenbaar voor iemand?
Ja, deels herkenbaar. Vanaf het voorjaar, zeker bij oplopende temperaturen wordt mijn 'angstknop' geteisterd. Als ik dan slecht ga slapen door de warmte en me niet lekker ga voelen, zoals nu, voel ik me labielig. Geen nachtmerries (lijkt me vreselijk), maar wel onrustig dromen en niet diep in slaap komen...
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
10-08-2020 14:55
https://www.telegraaf.nl/vrouw/53004789 ... e=facebook

Zou ze hier ook meeschrijven? :)
Zo grappig geschreven en zo herkenbaar :proud:
@EHR en @Tanteslankie, jullie hebben het goed voor elkaar zeg! Geniet ervan!!! :jump:

@Madrid: hoe was het in de sportschool en in het bijzonder, met de trainer? :mrgreen:

@Rest: ik ben ook wel in voor een meet, maar ik weet niet of ik in de winter wel zin heb om uit mijn holletje te komen. Maar het lijkt me zeker leuk!

Sterkte en knuffel voor wie m kan gebruiken.

Ik heb vanmorgen toch maar een zwembadje gekocht en in de tuin gezet en heb er al 2x kort in gelegen. Is fijn hoor, maar dan lig je daar en dan ... tja. Ook wel weer beetje saai zo in je eentje. en van de andere kant moet ik er weer niet aan denken dat er nu bijv bezoek zou komen. Lekker tegenstrijdig dus weer allemaal :bonk:
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
10-08-2020 10:20
Ik heb trouwens gedroomd dat wij een meet en greet hadden, midden in de winter. Ergens buitenaf, groot kampvuur, bbq, dekens en winterjassen, donker en vooral heel veel kletsen...

Het lijkt me wel erg leuk om jullie eens te ontmoeten......
Super leuk idee! Ik ben ook altijd wel benieuwd wie er aan de andere kant zitten, of liggen in dit geval :P
Alle reacties Link kopieren
uitdelucht schreef:
10-08-2020 13:25
Pff ik heb de laatste dagen even heel zwaar...deze hitte zorgt er altijd voor dat bepaalde angsten, stress en paniek weer naar boven komen. Ik slik al heel lang een mini dosis anti-depressiva voor een steuntje in de rug, en heb nooit meer echt last van irreële angsten, ben vrij happy, enz. Het lijkt alsof hete zomerdagen het oude allemaal weer naar boven brengen.

Ik slaap nu natuurlijk slechter, maar heb ook allemaal heftige en shocking nachtmerries waar ik dan echt van wakker schrik, als cliche uit een film. Ik weet niet hoe het komt, het is het beklemmende denk ik. Heb de huisarts gebeld voor iets kalmerends maar ze zijn natuurlijk niet super happig op zoiets meegeven.

Is dit herkenbaar voor iemand?
Die nachtmerries niet, maar die angsten en depressies wel, dit weer kan ze makkelijk triggeren. Ik heb het volgens mij vaker genoemd hier, maar mij helpt het voedingssupplement L-theanine heel goed. Dat is een aminozuur dat van nature in thee voorkomt (maar dan in heel lage doseringen). Ik slik capsules die ik bestel van de Vitaminstore, en ze werken kalmerend zonder suf te maken.
't Is al met al een heel gedoe
Was leuk op de sportschool, wel erg druk en warm. De airco stond wel aan maar was het hele weekend uit geweest dus het was alsnog best benauwend.
Geen date helaas, was te druk voor hem en mij om veel tijd te hebben om te praten. Telkens als ik het gevoel heb dat het in de lucht hangt komt er weer iemand tussendoor en is het moment weg.
Vrijdag zie ik hem weer, dan is het altijd rustiger en hebben we meer tijd..
Denk dat ik het maar zelf ga doen ja als het vrijdag nog niet opschiet.
Ik weet 99 procent zeker dat hij geïnteresseerd is.
Ben al zo lang alleen dat ik even twijfelde of ik spoken zag maar ik ben nu wel vrij zeker. Ik vind hem ook erg leuk.
Ben benieuwd. Telkens als ik naar huis fiets baal ik even van mezelf dat ik zo'n schijterd ben haha. :bonk: :$

Het is gewoon meer dat ik niet wil dat de andere trainers me gaan plagen ermee.
Ik ben ook wel in voor een meet, lijkt me gezellig!
@Luci klinkt als een fijne dag ook! Ik ga vanavond misschien nog even hier in het park zitten nu ik weer terug ben en geen buitenruimte heb. Toch maar kijken of ik ga investeren in een kampeerstoel, want een handdoek ben je ook snel zat.
Hobbelster, klinkt fijn hoor af en toe even kunnen pootje baden.
Uitdelucht veel sterkte. Het is echt even zwaar deze week, maar we gaan langzaam richting de herfst.
Madrid, goed bezig geweest zo te horen! Misschien de volgende keer de stoute schoenen aandoen ;) ik ken iemand die ook haar vriend op de sportschool heeft ontmoet als trainer en dat gaat nog steeds goed.
Hier niet veel uit mijn handen gekregen vandaag. De ventilator is mijn beste vriend momenteel, nog maar een paar dagen te gaan gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
10-08-2020 15:18
Zo grappig geschreven en zo herkenbaar :proud:
Ja, vond ik ook :-D
Ja, weet je wat het is. Toch een beetje angst om af te gaan, of dat we wel daten en het niet werkt. Dan zie ik hem wel twee keer per week en wordt zoiets wel super ongemakkelijk. Maar ja wellicht houdt dat hem ook wel tegen.. diezelfde angst haha.
Ga vrijdag wel een voorzet geven, kijken of hij hapt.
Heb al wat sluws bedacht. ;-D
Hij is gelukkig niet een van mijn eigen trainers, dat maakt het wel simpeler. En ook tegelijk wel weer jammer. Ga morgen lekker naar de kapper, leuk model in mijn haar laten knippen weer.

Een meet lijkt mij ook gezellig. Keertje in de herfst doen?

Moet nu mijn box uit gaan ruimen, bleuh. Veel te heet voor. Maar ja mijn moeders ex zijn kano's moeten er per se vandaag in. Want ja ik woon zo handig aan het water dus kan ik ze ook gebruiken als ik wil. En daarna nog met die dweil aan tafel ook. Dubbele bleh..
Waarom kan ze niet gewoon klaar zijn met die gasten als het uit is. >:-(
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
10-08-2020 15:27
Die nachtmerries niet, maar die angsten en depressies wel, dit weer kan ze makkelijk triggeren. Ik heb het volgens mij vaker genoemd hier, maar mij helpt het voedingssupplement L-theanine heel goed. Dat is een aminozuur dat van nature in thee voorkomt (maar dan in heel lage doseringen). Ik slik capsules die ik bestel van de Vitaminstore, en ze werken kalmerend zonder suf te maken.
Oh wat een fijne tip, dankje!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet heel geschikt voor meetings, al vind ik het ergens best leuk. Denk er nog even over na, als het ervan komt.
Maar misschien is de icebar in Amsterdam dan een leuke plek, gegarandeerd lekker koud :)
Alle reacties Link kopieren
Het positief denken moet momenteel ergens uit m’n tenen komen maar goed, het is maandagavond en dan is het bijna dinsdag. Dinsdag is nog maar 2 nachtjes tot donderdag en dan ‘eis’ ik verkoeling 🤪 Vandaag nog wat collega’s gesproken die dit heerlijk weer vinden en eentje die zei “dit mag in september ook nog wel doorgaan”. Ik snap oprecht niet dat er mensen zijn die dit lekker vinden. Het is te warm om ook maar iets te doen. Tien graden minder en een verkoelend briesje is toch voor iedereen lekkerder?

Nou ja we zijn bijna over de helft van deze vreselijke hittegolf hopen we dan maar. Het moment dat het afkoelt komt steeds dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/binnenland/6069725/we ... egolf.html
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
10-08-2020 15:30
Was leuk op de sportschool, wel erg druk en warm. De airco stond wel aan maar was het hele weekend uit geweest dus het was alsnog best benauwend.
Geen date helaas, was te druk voor hem en mij om veel tijd te hebben om te praten. Telkens als ik het gevoel heb dat het in de lucht hangt komt er weer iemand tussendoor en is het moment weg.
Vrijdag zie ik hem weer, dan is het altijd rustiger en hebben we meer tijd..
Denk dat ik het maar zelf ga doen ja als het vrijdag nog niet opschiet.
Ik weet 99 procent zeker dat hij geïnteresseerd is.
Ben al zo lang alleen dat ik even twijfelde of ik spoken zag maar ik ben nu wel vrij zeker. Ik vind hem ook erg leuk.
Ben benieuwd. Telkens als ik naar huis fiets baal ik even van mezelf dat ik zo'n schijterd ben haha. :bonk: :$

Het is gewoon meer dat ik niet wil dat de andere trainers me gaan plagen ermee.
Aha! Ik vroeg me al af of je een zonnesteek had opgelopen omdat je zoveel sport met die grafhitte maar je hebt gewoon een erg leuke trainer!! Leuk!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
10-08-2020 18:16
Aha! Ik vroeg me al af of je een zonnesteek had opgelopen omdat je zoveel sport met die grafhitte maar je hebt gewoon een erg leuke trainer!! Leuk!!
:rofl:
scherp!

Madrid aaaarggh irritant is dat he, telkens nét niet het juiste moment en dan zomaar weer een week verder zijn.... Ben benieuwd wat voor sneaky iets jij nu up your sleeve hebt voor vrijdag maar dat horen we dan vanzelf wel (toch? toch?)

Wel gaaf trouwens, bij het water wonen, en tja als je de ex een gluiperd vindt dan snap ik dat je er niet op zit te wachten om hem te drinken te moeten aanbieden, van de andere kant, wel leuk op zich als je elk moment vd dag een kano en kano-water tot je beschikking hebt! Ik las hier laatst nog iemand die was gaan kano-en en vond het zó leuk dat ze heel veel was afgevallen als bijvangst. Dat zou bij mij ook niet verkeerd zijn. Wat dat betreft herken ik wel wat je zegt, dat je met -17 kilo ook minder last hebt van de hitte. Toen ik nog slank was ( :'( ) kon ik het ook beter handelen, al waren de zomers toen ook niet zo bizar heet als de laatste paar jaren.
Maar het is wel een motivatie om toch volgende zomer echt eens te zorgen dat die laatste 10 kilo er ook af gaan. Vrees dat ik ook een leuke trainer als motivatie nodig heb. Of m'n man dat nou zo'n succes zou vinden :sarcastic: :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven