Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
RickDalton schreef:
10-08-2020 19:28
ik zit over 2.5 week met de hele familie van de kant van mijn vrouw in een landal parkje. 16 mensen met allemaal kids (behalve Rick en B) heb al bedongen dat wij niet de hele dag op de bank gaan zitten om te kijken hoe de kids zich de koppen inslaan of alleen maar achter een ipad hangen. dus wij nemen de fietsen mee en trekken ons eigen plan.

vonden ze prima (!?) zolang we op vrijdag en zaterdag het avondeten maar samen meemaken.

.. heb direct akkoord gegeven. beter dan dit kan je het niet krijgen
Ik had je vrouw alleen gestuurd ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-08-2020 19:51
Ze willen je dus voor 't blok zetten? Dan zou ik het zonder schroom nog 'n keer duidelijk uitleggen met de hele familie inclusief die kinderen erbij dat het niet gaat gebeuren. Dat ze maar 'n betaalde oppas inhuren als zij zo graag een weekendje kindvrij willen zijn.
Vind het overigens ook wel heel vaak 1 keer per maand zo'n familiemeeting. Ik was allang afgehaakt ;-D
ja ik vind het ook wel veel... maar met 2 siblings met beiden 2 kinderen zit je al op 8 pers. Plus 2schoonouders, ik en mijn lieverd.. zijn er 12. Dan hebben we de kerst en kermis nog niet meegerekend... 😲.
Gelukkig zijn het vaak momentjes van een middag ipv heeele dagen. En logeren, dat blijft gewoon een Nee. Hoe vaak ze me ook voort blok zetten.
koekie1980 schreef:
10-08-2020 19:58
ja ik vind het ook wel veel... maar met 2 siblings met beiden 2 kinderen zit je al op 8 pers. Plus 2schoonouders, ik en mijn lieverd.. zijn er 12. Dan hebben we de kerst en kermis nog niet meegerekend... 😲.
Gelukkig zijn het vaak momentjes van een middag ipv heeele dagen. En logeren, dat blijft gewoon een Nee. Hoe vaak ze me ook voort blok zetten.
Lijkt me voor de kinderen ook niet leuk als hun ouders hen bij een familielid wil laten logeren die daar niet op zit te wachten.
Ik vind het sowieso not done om iemand dan voor het blok te zetten met een ongewilde logeerpartij.
koekie1980 schreef:
10-08-2020 19:58
Ik zou dus niet structureel verjaardagen van siblings bezoeken, evenmin van hun partners en laat staan van hun bloedjes. Kerst en de verjaardag van schoonouders zou ik wel genoeg vinden wat familiegeneuzel betreft.
Blij dat mij dat allemaal bespaard is gebleven, lang leve het singleschap! ;-D
Goed dat je voet bij stuk houdt!
aardbei35 schreef:
10-08-2020 20:00
Lijkt me voor de kinderen ook niet leuk als hun ouders hen bij een familielid wil laten logeren die daar niet op zit te wachten.
Ik vind het sowieso not done om iemand dan voor het blok te zetten met een ongewilde logeerpartij.
Ik vind het schaamteloos gedrag.
katkaatje schreef:
08-08-2020 21:55
Wees nog maar niet te jaloers. Ik zag net het weerbericht. Dat is niet best: eerste twee/drie dagen mooi en voor de rest ruk. Ik hoop héél erg dat het mee gaat vallen. Heb geen zin dat mijn eerste kampeerervaring in jaren (en eerste kampeerervaring van manlief ooit) een verregende vakantie is. Ik kijk al een tijd enorm uit naar deze vakantie. Heb na een periode van volledige drooglegging van mijn werk en geldstress, heb ik de afgelopen maanden de ballen uit mijn broek gewerkt. Wat fijn was, want als zzp’er betekent dat ook lekker cashen en dat was nodig. Maar het was ook vermoeiend en dan dat coronagedoe eroverheen met alle voorschriften, maatregelen en meningen. Ik wil gewoon héél héél graag de bergen in, en lekker en veilig kunnen wandelen. Even uit. En dat is niet drie dagen achter elkaar Regenwormen spelen in de tent.

Ok Katkaatje, wijntje inschenken en stressmodus uit.

Ik hoop dat je je gaat vermaken. Vaak is het zo dat hoe meer je er tegen op kijkt, hoe meer het meevalt. En dan ben je blij met elk zonnestraaltje.
RickDalton schreef:
10-08-2020 19:49
eigen huisje, ok alleen de schoonouders slapen samen met ons in dat huisje. de gezinnen slapen goddank in een eigen huisje
Zo afgesproken (afgedwongen) zeker :biggrin:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
aardbei35 schreef:
10-08-2020 19:44
Vroeger toen Hyves nog bestond had ik een kennis die haar hele bevallingsverhaal met alle gory details daar uit de doeken deed.
En dan vervolgens beweren dat ze sub-assertief was en assertiever moest worden. Ze had eens een vragenlijstje op Hyves over haarzelf gemaakt en een vraag ging over waar zij absoluut niet van hield: haar bestie vulde in dat ze dacht dat ze absoluut niet graag in de belangstelling stond. Toen ik dat las dacht ik: social media begint op digitale genocide te lijken...
en hoppa, weer zo'n mooie term.
Maar jeetje, ja ik heb verder geen social media, ooit een blauwe maandag op hyves gezeten maar er rap weer afgegaan want wat interesseert mij het dat Anita van de Mavo in 4 jaar tijd een Destiny een Quinten en een Jesaiah heeft geworpen, "hee leuk en hoe is het nou met jou sprok en hoeveel "kids" heb jij"? En heb je foto's en hoe heten ze?
Dat allemaal in één zin he, er klakkeloos vanuitgaande (namen zijn uiteraard geanonimiseerd)

De vrouw die jij beschrijft...tja een vragenijstje over jezelf? Ik heb er bijna geen worden voor, ze had beter een multiple choice kunnen maken ben ik
A: sub assertief
B HSP
C gewoon knettergek
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
10-08-2020 21:16
....wat interesseert mij het dat Anita van de Mavo in 4 jaar tijd een Destiny een Quinten en een Jesaiah heeft geworpen
Gaat een doekje halen om de thee uit mn toestenbord te vegen..

😂😂😂😂

Overigens mis ik de Dylano, Kyano en Shanaya.. maar whatever 😉
koekie1980 schreef:
10-08-2020 21:40
Gaat een doekje halen om de thee uit mn toestenbord te vegen..

😂😂😂😂

Overigens mis ik de Dylano, Kyano en Shanaya.. maar whatever 😉
hahahaha. ik zag gisteravond de lijst met namen van kinderen waar mijn vrouw vanaf komend jaar les aan gaat geven (groep 5 basisschool) die namen staan er toevallig allemaal op. klas van 35 (!) kids overigens.

aan de namen kan je vaak als zien wie de probleemkinderen zijn :-[

Dylano was vorige jaar een mega-irritant kind waar het tijdens het eten bijna dagelijks over ging bij ons (hoop gezeur mee gehad, ook de ouders nog op school, brieven thuis gestuurd gekregen van de directie,etc,etc...ppff :-x )
sprokkelientje schreef:
10-08-2020 21:16
en hoppa, weer zo'n mooie term.
Maar jeetje, ja ik heb verder geen social media, ooit een blauwe maandag op hyves gezeten maar er rap weer afgegaan want wat interesseert mij het dat Anita van de Mavo in 4 jaar tijd een Destiny een Quinten en een Jesaiah heeft geworpen, "hee leuk en hoe is het nou met jou sprok en hoeveel "kids" heb jij"? En heb je foto's en hoe heten ze?
Dat allemaal in één zin he, er klakkeloos vanuitgaande (namen zijn uiteraard geanonimiseerd)

De vrouw die jij beschrijft...tja een vragenijstje over jezelf? Ik heb er bijna geen worden voor, ze had beter een multiple choice kunnen maken ben ik
A: sub assertief
B HSP
C gewoon knettergek
Dat dus. Trouwens, afschuwelijke namen zeg! Hoe bedenken mensen het? Ik vind buitenlandse voornamen met een Hollandse achternaam echt tenenkrommend lelijk. Als kind baby is, is het misschien nog leuk om hip en crea te zijn met de naam maar ik heb de indruk dat veel mensen bij naamskeuze nooit echt afvragen hoe zo'n naam over 20 jaar klinkt als je kind volwassen is :bonk:
dubbele post
aardbei35 schreef:
10-08-2020 20:00
Ik vind het sowieso not done om iemand voor het blok te zetten, maakt niet uit waarvoor. Maar helaas wordt dat heel vaak geprobeerd door mensen. Je weet wel: ben je dan en dan vrij? Ja. Mooi dan kun jij/wij zus of zo doen.
Ben ik niet zo gevoelig voor maar voor veel mensen is het echt lastig om nee te zeggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
11-08-2020 16:37
Ik vind het sowieso not done om iemand voor het blok te zetten, maakt niet uit waarvoor. Maar helaas wordt dat heel vaak geprobeerd door mensen. Je weet wel: ben je dan en dan vrij? Ja. Mooi dan kun jij/wij zus of zo doen.
Ben ik niet zo gevoelig voor maar voor veel mensen is het echt lastig om nee te zeggen.

Ja die vind ik ook altijd zo manipulatief! Mijn standaardreactie is dus nu altijd: “Weet ik nog niet, hoezo?” En dan heb je gewoon zelf de ruimte om te kijken of je kunt.

Overigens de groeten van de camping! Vandaag het ongans gewandeld: 1000 hoogtemeters, en weer terug. Ook van die dingen die je met kleintjes niet gaat lukken.

@Blijenvrij: weer is super, erg warm zelfs. Maar s avonds we zo fris dat een trui aan doet. Perfect dus.
dianaf schreef:
11-08-2020 16:37
Ben blij dat ik heel goed nee kan zeggen. Je kunt ook beter altijd standaard 'dat weet ik nog niet' zeggen. Dan kun je op je gemak bedenken of het gevraagde iets naar je zin is en of het uberhaupt uitkomt.
Artikel over ouders die van hun volwassen dochter 'n kleinkind op bestelling willen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ntent=free
Je zou maar zo gepusht worden!
redbulletje schreef:
12-08-2020 08:12
Artikel over ouders die van hun volwassen dochter 'n kleinkind op bestelling willen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ntent=free
Je zou maar zo gepusht worden!
Gelukkig ben ik nooit zo door mijn ouders gepamperd als de in deze column genoemde millennials. Hoef ik me niet verplicht te voelen ook :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Katkaatje, wow 1000 hoogtemeters! Pittige wandeling, hoe lang heb je daar over gedaan.

Ik ben zelf wel makkelijk, als iemand zegt heb je plannen (nee, vaak zijn die best wel heel losjes) en ze beginnen over wat ik moet gaat doen, dan zeg ook gewoon nog nee. Of geen zin in. Of ja, als het erg leuk is. Ik voel mij sowieso niet verplicht om het dan maar de accepteren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Skadí schreef:
09-08-2020 07:45
Heel bijzonder yesss. Lijkt wel alsof ze jaloers zijn.

Deels denk ik wel ja maar ook stukje houding ofzo, een bepaald plaatje willen schetsen.
yesss wijzigde dit bericht op 11-09-2020 22:32
71.26% gewijzigd
katkaatje schreef:
11-08-2020 19:02

Overigens de groeten van de camping! Vandaag het ongans gewandeld: 1000 hoogtemeters, en weer terug. Ook van die dingen die je met kleintjes niet gaat lukken.

@Blijenvrij: weer is super, erg warm zelfs. Maar s avonds we zo fris dat een trui aan doet. Perfect dus.
Fijn dat het toch goed weer is.
Dat lijkt me erg pittig, vooral met die warmte. Maar er is niets lekkerder dan na een zware tocht af te koelen in het water.
Tvp
Ik moet binnenkort een keer op kraamvisite bij een oude vriendin van me, maar eigenlijk wil ik niet want dat betekent dat ik tussen de moekes met hun eigen jengelend kroost moet gaan zitten waarschijnlijk. Ik vind toch bijna alle baby's er hetzelfde uitzien, maar ik kom er vast niet mee weg als ik zeg dat ik het voor hun heel leuk vind want ze wilden graag een tweede maar dat het mij echt weinig boeit dat de baby eruitziet als een baby :$
Ga pas na een paar weken op 'n dag dat ze geen andere visite heeft. Of stel voor haar, zodra ze hersteld is, op 'n lunch te trakteren. Dan ga je haar ophalen, werpt de beleefde blik in de wieg en daarna lekker samen even bijkletsen terwijl haar man op de kleine past.

En wat bedoel je met 'oude vriendin'? Een goede vriendin waarmee je close bent of iemand van vroeger? In dat laatste geval is een kaartje sturen natuurlijk voldoende.
Iemand van vroeger, maar ik voel me wel een beetje verplicht om te gaan :/ Misschien stel ik het nog even uit inderdaad, dan kunnen we misschien samen wat gaan doen. Leuker dan thuis zitten, voor haar misschien ook wel.
Stop met je verplicht voelen. Als je niets aan haar hebt in je normale dagelijkse leven, dan moet je er niet in investeren. Vooral als ze toch haar gezin heeft, dan sta je maar heel erg laag in haar prioriteitenlijstje. Je mag een kadootje komen brengen, maar als jij volgende week met 'n ongeluk in 't ziekenhuis ligt zal zij geen tijd voor je hebben want drukdrukdruk met de kinderen weet je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven