Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Fijn Otta! Succes en plezier :-)
Hoe staat het ervoor bij iedereen? Love, Mus, Alpaca, ook allemaal al (bijna) aan de beurt voor terugplaatsing of IUI? Pat volgende week?

Bij mij is vrijdag alles goed gegaan. Bij de echo erna werd een follikel dat op springen stond gezien. Dus volgens arts precies het goede moment voor IUI. :) Nu afwachten dus. Gek idee dat er iets gaande kan zijn vanbinnen, maar dat dat dus ook niet zo kan zijn. Heb helemaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en het letten op eten/drinken, kattenbak schoonmaken enz voelt op een of andere manier wat vreemd.
Spannend Otta! Ik duim voor je!

Hoe gast het Apestaartje? Trek je de hitte nu nog een beetje?

Ik krijg zo mijn eerste IUI! Ik ben vanochtend voor een echo gegaan, de ovulatietesten van CB bleven negatief, van sensitest had ik gister een licht streepje. Dus voor de zekerheid een echo en goed nieuws dus! Ben heel blij en zenuwachtig haha. Ik krijg wel een spuit pregnyl, omdat mijn lichaam dus mogelijk te weinig hormonen aanmaakt.

Nou, nu maar wachten tot het sperma ontdooid is en er een plekje is bij de arts!
Wat fijn Alpaca dat je toch al aan de beurt bent! Inmiddels al iui gehad? We gaan ongeveer gelijk op. Vrijdag was ook mijn eerste. Hoe voel je je er onder nu het 'echt' is?

Mss is apestaartje inmiddels al (aan het) bevallen? 😃
Ha! :hello: niet aan het baren....

Zit in de hitte me te vervelen. Maar alles nog goed. Vrijdag uitgerekend. Maandag daarop controle en plan van aanpak mocht Kees (werktitel) nog niet geboren zijn.

Ik zou het voor Kees zelf wel fijn vinden ik pas na donderdag beval ivm de hitte.

Otta: fijn dat je ertussen kon. Duimen!!!
Alpaca: succes!!
Otta1985 schreef:
11-08-2020 15:00
Wat fijn Alpaca dat je toch al aan de beurt bent! Inmiddels al iui gehad? We gaan ongeveer gelijk op. Vrijdag was ook mijn eerste. Hoe voel je je er onder nu het 'echt' is?

Mss is apestaartje inmiddels al (aan het) bevallen? 😃
Jaaa superfijn!! Het was echt in no time voorbij, voelt gek om dan erna verder met werk te gaan (ik kom als behandelaar binnen de jeugdzorg bij gezinnen thuis), voelde wat gek om daarna dus weer naar een gesprek te gaan. Maar ja, zo werkt het natuurlijk.

Dus: spannend, maar fijn spannend. :)
Spannend Alpaca en Otta!! Ik weet mijn allereerste keer nog goed. Heb de hele dag met mijn hand op mijn buik gezeten. Hahaha! Jullie klinken er wat relaxter onder!

Mus, hoe is het bij jou?

Apenstaartje, wat spannend ook voor jou! Krijg je ook al allemaal tips om de bevalling op gang te krijgen?

Ik had gister de echo om te kijken hoe het met de eieren was. Ik verwachtte maandag pas mijn ei sprong, maar had toch links al een ei van 18mm. Mijn bloed was echter nog niet zo hoog dat er een piek aan kwam, dus vandaag en morgen met urine testen en dan donderdag weer bloedprikken als de urine testen dan nog negatief zijn. Ben ik waarschijnlijk toch al eerder dan maandag aan de beurt. Gek lijf heb ik....
Voor jou ook spannend dus Pat! Heel veel succes komende dagen!

Ach, relaxt..ik ging ook al aan het googlen wat je kunt doen om de innesteling te bevorderen en zag hele lijsten met voedingsmiddelen die je wel of niet moet eten. De betrouwbaarheid daarvan leek me toch wat twijfelachtig dus ik vaar op de adviezen van de kliniek. En ik hoop dat de tijd een beetje snel gast!

Succes apestaartje! Fysiek nog wel in orde of wordt het zwaar nu? Is er iemand die je wat helpt en afleiding ook biedt?
Ha Pat, spannend! Ben benieuwd dan. Gek hoe dat werkt zo'n lichaam idd.

Succes met de laadste loodjes apestaartje!

En Mus? Ook al aan de beurt.

Hehe sja, relaxed. Ik ben er in gegaan met het idee dat de 1e keer sowieso mislukt. Zoals met pannekoeken bakken ;) Maar heb toch al wel gekeken wat ong de uitgerekende datum zou zijn. :)
Oeeee Alpaca en Otto succes op het wachtbankje! :cheer:

Apenstaartje succes met de laatste loodjes :hyper:

Pat succes! Zijn spannende dagen omdat je niet weet wat je kunt verwachten!

Bij mij was t ook weer ff spannend.. mijn follikels groeide niet.. ze kregen toen nog 2 dagen de tijd om tot 17 te groeien.. afgelopen zondag moest ik terug .. en ja hoor ze waren gewoon gegroeid :cheer2:
Heb die avond pregnyl gespoten en aanstaande zaterdag heb ik mijn eerste Terug plaatsing :yes:
Ik heb een traag eitje deze maand dames, ik wacht op cd 14 nog steeds op een positieve test. Eitje wil nog niet gaar worden ondanks de hitte zeg maar, hahaha... Ik test nog tot morgen, anders gaat de kliniek met een extra echo toch meekijken. Streepje lijkt nog wel steeds iets donkerder te worden, dus ik verwacht vanavond of morgenochtend toch wel een keer een smiley eigenlijk...

Leuk dat er weer wat dames op de wachtbank zitten, duimen draaien. Otta en Alpaca super spannend he zo’n eerste keer! Mijn ervaring tot nu toe? Probeer jezelf niet gek te maken. Je voelt soms vanalles wat uiteindelijk toch misschien niets betekent. Ik merk dat ik dat tot nu toe wel het vervelendste/lastigste van het traject vind... ;-)
Haha, ik voel juist helemaal niks anders dan anders. Misschien dat dat volgende week dan wel komt. Juist het niks voelen vind ik zo onwerkelijk. En de blikken van vriendinnen: 'hoezo geen wijntje?' :-?
Wat duurt het wachten en alles toch verschrikkelijk lang en mijn situatie is ook weer anders. Gisteren met de arts gebeld en gekozen voor behandelingej met vers sperma van de donor....
Ik dacht nou..dan kunnen we dus volgende maand wel beginnen...helaas pindakaas...
Ze gaan vandaag de donor bellen...dan moet hij er weer heen voor een gesprek met de psycholoog en geen idee waarvoor nog meer. Ik dacht dat hij al die gesprekken gehad had bij de intake...maar goed...dat gaat ongeveer weer 3 weken duren voor dat dat gesprek plaatsvind...dan volgen er volgens mij ook nog weer andere testen...en dan weer een paar weken wachten...dus al met al heb ik mijn knop weer omgezet .het zal ondertussen wel december worden voor de eerste poging zal plaats vinden....
Echt teleurgesteld..en moe van al het wachten en testen en gesprekken. En een lege bankrekening ondertussen.
Maar als ik het tegen vriendinnen zeg dat ik moe ben van het zoeken naar een geschikte donor en moe van al het wachten tussen door. (Ondertussen al 1,5 jaar bezig zonder 1 poging) dan is hun antwoord...je wist dit voor je er aan begon...lekker dan.

Herkennen jullie dit? Dat er zo naar uit kijkt om te beginnen maar dat zoo lang duurt..

Ik weet ook dat ik 1 van de weinige ben die het wil aangaan met een bekende donor (waarvan het zaad niet optimaal genoeg is om in te vriezen, maar wel goed genoeg is voor andere mogelijkheden)
Oh Linda wat balen zeg! Ik herken het zeker wel! Ik had na een aantal mislukte pogingen bedacht even een maandje te stoppen, maar toen kwam Corona en duurde het echt heel veel maanden. Dat mijn leeftijd dan door tikt maakte het niet makkelijker. En zelfs nu is het wachten eindeloos, al zijn dat maar twee weken steeds.
Hebben ze nooit uitleg gegeven over hoe dat traject eruit zou zien? En waar al die gesprekken voor zijn?

Mus, is je ei al gesprongen? Wanneer gaan ze anders een echo maken? Mijn ei springt altijd pas bij dag 18 ofzo, dus er is nog hoop, houd vol!

Alpaca en Otta, opschuiven maar, want morgen kom ik er weer bij! Mijn bloed was goed vandaag dus ik mag weer.
En dan zaterdag lovehopeandbelieve nog en hopelijk mus, dan hebben we een volle bank! Even een succes dansje voor ons allemaal!
:cheer2:
Linda: ‘je wist waar je aan begon’ vind ik altijd nogal een dooddoener. Als je het als stel probeert en je moet anderhalf jaar wachten op succes snapt iedereen dag dat vervelend is. En jij mag dan pas beginnen. Dus natuurlijk mag je daar van balen.
Tegelijk is het wel handig om realistische verwachtingen te hebben. Ik wist van tevoren dat de wachttijd 1,5-2 jaar zou zijn, dat helpt natuurlijk wel met het voorkomen van teleurstellingen. En als je eenmaal begint, ben je meestal ook niet meteen zwanger. Ik heb hier wel eens vrouwen gelezen voor wie het een ontzettende klap was dat de eerste poging niet lukte, er helemaal kapot van waren. Dat vind ik persoonlijk dan wel wat naïef. Je kansen zijn vergelijkbaar met die van een stel, en die zijn ook meestal niet in 1 maand zwanger. Het jammer vinden, tuurlijk. Even balen en een reep chocolade eten, logisch. Maar er helemaal kapot van zijn, is niet zo goed voor je eigen gemoedsrust. Dus vraag vooral alles wat je niet (zeker) weet. Zodat je in elk geval weet wat je kunt verwachten.
Nee ik ben niet naief in het denken dat het de eerste poging lukt. Juist niet. Ik zou me weer kapot schrikken als het wel zo zou zijn.

Nee het zit nu vooral in het niet precies meer weten hoe het proces eruit ziet, omdat het plan was om het met ingevroren zaad te doen. Ik moet gewoon weer even schakelen dat het anders is. En dat het zo lang duurt..maar tussenpozes van 3 weken ivm gesprekken voordat er uberhaupt gestart kan worden. Komt ook door coronatijd en door vakanties. Maar eerst moet de donor weer voor gesprekken en daarna ik weer. Dus ik ga er nu maar vanuit dat dat bij elkaar ook weer een week of 6 gaat zijn.

Ik wil gewoon starten met alles...dan heb ik in ieder geval het idee dat er echt iets gebeurd (of niet)
He Linda!
Ik begrijp het wel hoor, denk dat iedereen het op zn eigen manier heeft. Je wil het heel graag, het is spannend en onbekend/nieuw terrein. Ik moest juist echt ff laten bezinken dat het zo snel ging terwijl ik me op 1,5-2 jr wachten had voorbereid. En als ik nu al iets geleerd heb is dit het begin van wss een lange weg in leren controle beetje los te laten. De procedure, het zwanger raken, zwanger zijn en straks ook ongetwijfeld als er een kleintje bij is. Dus wat Nausica zegt, alles vragen wat je niet weet ... dan zal dat al een beetje duidelijkheid en rust geven.
He linda,

Begrijpelijk dat je ervan baalt! En dat kost weer even tijd, voordar je je daar weer op in kunt stellen. Ik herken het wel, dat je op een gegeven moment zo graag gewoon echt wil beginnen.
En reacties in de trant van 'je wist dit toch' zijn ongetwijfeld goedbedoeld maar niet heel helpend oo het moment zelf. Je wil ook gewoon even teleurstelling of andere emoties kunnen delen. Hier kan dat gelukkig in ieder geval!
Jeetje Linda, heel begrijpelijk dat je baalt! En nee, toen je hieraan begon wist je dit niet! Je had nu toch zeker wel in de pogingen willen zitten, en het liefst zelfs nog meer... Ik kan dus heel goed snappen dat je dit lastig vindt!

Mijn eitje was uiteindelijk vandaag gekookt hoor dames :lol: Gisterochtend positieve ovulatietest dus vandaag op cd16 inseminatie gehad. Back on the couch dus! Hopelijk 3x scheepsrecht ;) Inseminatie ging wel wat moeizamer dit keer, arts had toch wat moeite om in m’n baarmoeder te komen met wat bloed tot gevolg. Maar geen effect op de zwangerschapskans aldus de arts ;-)
Linda, begrijp je heel goed! Vervelend dat het dan anders loop terwijl je het graag sneller wilde laten gaan. Hoop dat de weken omvliegen voor je!

Dames op t wachtbankje schuif maar een plekje op , want ik kom erbij ! Eerste Cryo terugplaatsing is een feit! :applause:
Iedereen veel succes en hoop bij iedereen op goed nieuws!
Yessss lovehopeandbelieve!! Welkom op de bank!! :heart: Fingers crosses!
Gezellig op de bank hier met jullie erbij Mus en Love! Kop thee erbij of liever iets koelers?

Ik hoop op goed nieuws voor ons allemaal! Het wachten valt me tot nog toe niet tegen, je gaat toch weer over tot de orde van de dag en dat is wel fijn. Gisteravond had ik met een vriendin afgesproken die het nog niet wist, wel dat ik erover nadacht maar nog niet dat ik gestart ben. Ze reageerde heel positief, heel fijn is dat. Er zijn best wel wat mensen nu die ook exact weten van de eerste poging, weet niet of ik dat blijf delen maar nu vond ik het wel fijn om te kunnen delen. Hoe doen jullie dat?
Alpaca10 schreef:
15-08-2020 12:43
Gezellig op de bank hier met jullie erbij Mus en Love! Kop thee erbij of liever iets koelers?

Ik hoop op goed nieuws voor ons allemaal! Het wachten valt me tot nog toe niet tegen, je gaat toch weer over tot de orde van de dag en dat is wel fijn. Gisteravond had ik met een vriendin afgesproken die het nog niet wist, wel dat ik erover nadacht maar nog niet dat ik gestart ben. Ze reageerde heel positief, heel fijn is dat. Er zijn best wel wat mensen nu die ook exact weten van de eerste poging, weet niet of ik dat blijf delen maar nu vond ik het wel fijn om te kunnen delen. Hoe doen jullie dat?
Bij mijn vorige 3 iui pogingen heb ik totaal geen last gehad van het wachten .. ging allemaal vanzelf . Ben nu ook gewoon lekker chill.. de mensen om me heen die t weten heb ik nu vertelt nog van de poging vandaag maar heb met mezelf afgesproken dat als ik nu de menstruatie krijg ik t voor me ga houden bij de volgende poging.. waarom weet ik niet maar het voelt gewoon zo. Dus Wil me wel constant laten leiden door mijn gevoel.
Alpaca10 schreef:
15-08-2020 12:43

Doe maar een icetea! Hahahaha :p

Bij mij wordt het groepje waar ik het mee deel iedere poging kleiner eigenlijk. Ik merk dat een aantal vriendinnen er echt geïnteresseerd naar blijft vragen, en bij een aantal anderen krijg ik het gevoel dat zij bij de eerste poging heel nieuwsgierig waren maar het nu leuk zouden vinden om te horen als het gelukt is maar verder weinig vragen zeg maar... Helemaal niemand iets zeggen lukt me niet zo snel denk ik, hoewel dat in het begin wel mijn insteek was. :roll: Maar vind het wel oke zo :-) De vriendinnen die het weten, leven ook heel erg met me mee als het niet lukt en merk dat ik dat toch ook wel prettig vind. Even je hart kunnen luchten als het niet is waar je stiekem toch zo op hoopte... ;-)
Ha, ja, gezellig op het wachtbankje idd. Nog een weekje wachten. Heb echt sterk het gevoel dat het dit keer niet raak is. Van wachten houd ik desondanks toch niet, haha, wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Maar het werd al eerder gezegd, loslaten, loslaten.

Ik heb niemand verteld dat de eerste poging geweest is. Dat had ik tevoren zo bedacht. Omdat ik liever niet wil dat mensen iedere maand gaan vragen of ik ongesteld dan wel zwanger ben. Uiteindelijk had ik een dag na de iui een etentje waarbij ik dus geen wijn heb genomen. Ik heb verder niks verteld, maar denk dat de vrienden het wel doorhadden. En dat vind ik eigenlijk ook niet ideaal. Heb ze in een andere samenstelling dit weekend weer gezien en dan wordt het zo een olifant in de kamer. Dus ik denk dat ik het de volgende keer wel vertel aan de vrienden die het dichts bij staan. Vooral voor dit soort ongemakkelijke momenten. De steun mis ik op dit moment niet zo. Vind het ook wel fijn om het soort van 'mijn geheimpje' te laten zijn. Maar of dat zo blijft na verloop van tijd weet ik niet. Dit is natuurlijk pas de eerste poging.
Dus ik denk gewoon doen waar jij je goed bij voelt op dat moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven