Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Ik gebruik ook die met de smiley.

Ik zit ook op een wachtbankje maar dan anders. Mijn potentiele donor heeft afgelopen donderdag onderzoeken en testen gehad bij de kliniek. Nu krijgen we na 10 dagen de uitslag van de testen....pfff wat duurt dat wachten lang zeg en wat hangt er veel vanaf..
Helemaal nu je zelf niets onder controle hebt en ik afhankelijk ben van hem. En ik het ook totaal niet onderschat wat ik van hem vraag....
Alpaca, heb je hem nog gevonden?

Linda, gezellig samen op de bank! Die 10 dagen gaan vast heel snel voorbij!

Mus, zit jij nog een beetje rustig?
En hoe gaat t bij jullie op de bank?
Beetje afleiding? Wie mag als eerste testen?
@sea, het gaat wel goed. Eerste week gaat altijd snel, tweede week duurt lang!
Ik mag denk eerst testen. Woensdag is het 16 dagen na iui. Dus nog een weekje!
De dames op t wAchtbankje, heel veel succes :hyper:
Spannend dames!
Mijn 'pakketje' uit Denemarken is onderweg. Track en trace code en factuur netjes aanwezig. Het heeft toch wat gekkigs. Je zou bijna een garantiebewijs verwachten, of een retour-bon. Zodat je het terug kan sturen; 'niet wat ik ervan verwacht had' of; 'maat klopt niet' :rolling: ;)
otta1985 wijzigde dit bericht op 22-07-2020 16:53
0.33% gewijzigd
@Otta, hahahaha ik zeg wel eens; ik heb het bonnetje nog dus ik kan hem nog terug sturen! Hahaha!
Otta1985 schreef:
22-07-2020 13:55
Spannend dames!
Mijn 'pakketje' uit Denemarken is onderweg. Track en trace code en factuur netjes aanwezig. Het heeft toch wat gekkigs. Je zou bijna een garantiebewijs verwachten, of een retour-bon. Zodat je het terug kan sturen; 'niet wat ik ervan verwacht had' of; 'maat klopt niet' :rolling: ;)
'Te weinig motiliteit' na ontdooien' :proud:

Raar idee. Voor hetzelfde geld zit er hier iemand op dit topic met dezelfde donor als ik. Denken jullie dat nooit?
Dat zou zomaar kunnen. Dat we half-brusjes creëren zonder dat we het weten.
Pat36 schreef:
22-07-2020 16:00
@Otta, hahahaha ik zeg wel eens; ik heb het bonnetje nog dus ik kan hem nog terug sturen! Hahaha!
Dat zei ik ook al ja. Bewaar ik wel even tot dochter puber is: ik heb je bon nog, dus ik kan je altijd nog ruilen!

En inderdaad, het zou zomaar kunnen dat iemand hier halfbroertjes of zusjes heeft zonder het te weten. Ik heb ook wel eens gedacht: wat nou als de donor straks gewoon wél iemand is die ik ken. Dat zou ook wat zijn!
Ik heb me aangemeld bij die fb pagina, maar ben gewoon niet gematched. Andere moeders die ik van hier ken wel, vanuit het hele land maar ook gewoon met iemand om de hoek. Bizar!
Zij zijn erg zoekende of ze contact willen met die mensen en zo ja hoeveel. Daar hoef ik gelukkig niet aan te denken, maar soms lijkt het me leuk een soort sneak-preview te krijgen van hoe je kind eruit gaat zien. Ik heb mijn donor ook op fb proberen te vinden. Hahaha, niet gelukt!
Wat voor fb pagina dan Pat? En hoe matchen ze dat dan? Ik weet alleen een donorcode vanuit het UMC. Ik vind het ook een grappig idee ja :) Hier ook benieuwd hoe ze eruit ziet / maar kindjes van anderen hoeft natuurlijk ook niet veel te zeggen
Het is alleen voor cryos, sorry had ik er even bij moeten zeggen. Je kan daar de naam van de donor doorgeven en als iemand anders die ook heeft, dan krijg je beide een mail.
Ja ik hoorde dat er hele facebook paginas zijn van cryos. Per donornummer. Toch apart allemaal he
@seaofdreams als wij dezelfde donor hebben gekozen zijn onze kids later halfbroers/zussen. Ik vind dat wel echt een nadeel dat er zoveel kinderen per donor kunnen zijn maarja aan de andere kant, er zijn al zo weinig donoren hier. Dan waren de wachtlijsten nog langer..
Oh dat wist ik ook niet. Dat er Facebook pagina's zijn om je te laten matchen. Ik heb geen Facebook en mijn donor is van European Sperm Bank.

Er zit toch een quotum op het aantal kinderen per donor in Nederland?
Oh ja idd Mikla! Ik vind het wel een fijn idee dat het is gewijzigd naar max 12 gezinnen. Is die van jullie ook blond? ;)
Hahaha, hier bruin haar en blauwe ogen. Toch eens kijken naar die fb pagina’s :-p

Ik zit nog redelijk rustig, veel rustiger dan vorige maand ook. Ben er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig tot nu toe :o :-) ik mag ook 15e-16e dag testen, dus volgende week vrijdag of zaterdag. Vandaag was 1 week na IUI. :-)
Seaofdreams schreef:
23-07-2020 22:49
Oh ja idd Mikla! Ik vind het wel een fijn idee dat het is gewijzigd naar max 12 gezinnen. Is die van jullie ook blond? ;)
Die van ons is donker blond😁
Ben idd ook heel blij met die max 12 gezinnen! Beter dan 25 kids ook, zo was het voorheen geloof ik
Haha Mikla ging ff kijken maar bij mij staat er ook donkerblond! Heel gek dit dat het gewoon zou kunnen. Ik ben ook zo benieuwd of ze uiterlijke kenmerken krijgt waarvan ik denk ‘dat heb je zeker niet van mijn kant’
Seaofdreams schreef:
25-07-2020 09:43
Haha Mikla ging ff kijken maar bij mij staat er ook donkerblond! Heel gek dit dat het gewoon zou kunnen. Ik ben ook zo benieuwd of ze uiterlijke kenmerken krijgt waarvan ik denk ‘dat heb je zeker niet van mijn kant’
Och dat kan ik me zeker voorstellen! Soms denk ik ook, wat als hij nou gigantische flaporen heeft of zo.. je weet het niet.. maarja voor hetzelfde geld is het een super knappe man.
Wij hebben twee keuzes opgegeven maar hoop echt dat die eerste het wordt. Donkerblond met blauwe ogen hebben we. Haha uiteindelijk zegt het zo weinig he die kenmerken.. ben zo benieuwd, we starten over ongeveer 3 weken!
Wanneer ben jij uitgerekend?
Over 3 weken al! Das uiteindelijk nog best vlot gegaan :) hoop dat het allemaal voorspoedig en vlot gaat! Ik ben eind november uitgerekend, net over de helft nu!
Is er nog nieuws van de dames op het wachtbankje?
Op mijn iets andere wachtbankje niets
..maandag horen we of hij geschikt is als donor
Otta1985 schreef:
29-07-2020 21:17
Is er nog nieuws van de dames op het wachtbankje?
Hier nog op de bank zonder nieuws. Morgen zou ik ongesteld moeten worden, hopen dat dat uitblijft dus ;-) Maar ik weet het niet echt.. Van de week een vroege test gedaan maar was negatief, maar ook nog wel echt vroeg. Inmiddels dus maar gewoon weer aan het afwachten...
Spannend Linda!

En ook spannend voor jou Mus!

Ik ben sinds vandaag officieel van de bank af. Had al een vroege test gedaan en die was negatief, dus was al een beetje voorbereid. Wat een beetje een mindfuck was, was dat ik eigenlijk dinsdag al ongesteld had moeten worden. Voelde wel dat het eraan kwam, maar zette niet door. En dan houd je toch een beetje hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven