Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg
dinsdag 14 juli 2020 om 21:13
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
zondag 16 augustus 2020 om 12:20
Voor langere termijn zal huren wel niet zoveel zijn denk ik, dan gaat het om een x bedrag per maand . Maar 70 euro per dag is best veel ja. Als je er echt baat en plezier bij hebt zou ik misschien toch op afbetaling een proberen te kopen.
En dan naar jouw eisen laten aanpassen met mindere andere zwaardere ondersteuning.
Het geeft naast beweging natuurlijk ook een stukje vrijheid. En dat is ook wat waard. Maar ik heb geen idee hoe duur ze zijn en kan ook niet in jullie portemonnee kijken.
Crowdfundingactie starten?
Bij ons hangen ook vaak van die briefjes bij de flessenautomaat. Dan kunnen de mensen hun flessen doneren. Zo spaart dan het hele dorp mee voor een goed doel. Maar weet niet of zoiets bij jullie ook kan. De bedrijfsleider van onze jumbo is altijd erg bereidwillig bij dit soort dingen.
En dan naar jouw eisen laten aanpassen met mindere andere zwaardere ondersteuning.
Het geeft naast beweging natuurlijk ook een stukje vrijheid. En dat is ook wat waard. Maar ik heb geen idee hoe duur ze zijn en kan ook niet in jullie portemonnee kijken.
Crowdfundingactie starten?
Bij ons hangen ook vaak van die briefjes bij de flessenautomaat. Dan kunnen de mensen hun flessen doneren. Zo spaart dan het hele dorp mee voor een goed doel. Maar weet niet of zoiets bij jullie ook kan. De bedrijfsleider van onze jumbo is altijd erg bereidwillig bij dit soort dingen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zondag 16 augustus 2020 om 12:34
O bah Tampie. Dat is niet fijn. Pijnstillers doen niks?
En iets van een warmtepack erop? Of juist icepack?
Het is zoeken dan he hoe je het minder erg krijgt dan.
Naar hoor
zondag 16 augustus 2020 om 12:43
Wat fijn dat het qua houding wel een uitkomst is. Ik vind een gewone fiets ook erg belastend voor mijn rug. Ik mis echt een steun in mijn rug.
zondag 16 augustus 2020 om 14:07
Goedemiddag
Lijkt me raar fietsen, Moyrrie, met 2 wielen voor? Ik denk wel dat ik op den duur een elektrische driewieler wil, maar dan 2 wielen achter. Ik zag laatst een oudere dame hiermee door Tuinland rijden. Bij de kassa haalde de kassière de spullen uit haar mandje en zette het er weer in. Ideaal!![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Vervelend Tampie, die pijn. Kan zoiets nog aan bed/kussen liggen?
Waren het coronafeestjes of feestjes ondanks corona, Lientje? Ik zie hier ook wel 'feestjes' van jongeren, of meer groepen die in de tuin bij elkaar komen (ouders op vakantie) Ach, het motiveert mij om afstand te blijven houden. Wij krijgen trouwens wel vrienden op bezoek, vanavond, maar 2 en onze tuin is groot genoeg daarvoor. Vind het wel lastig dat men toch al snel mee gaat helpen en mijn keuken is niet groot genoeg.
Lijkt me raar fietsen, Moyrrie, met 2 wielen voor? Ik denk wel dat ik op den duur een elektrische driewieler wil, maar dan 2 wielen achter. Ik zag laatst een oudere dame hiermee door Tuinland rijden. Bij de kassa haalde de kassière de spullen uit haar mandje en zette het er weer in. Ideaal!
Vervelend Tampie, die pijn. Kan zoiets nog aan bed/kussen liggen?
Waren het coronafeestjes of feestjes ondanks corona, Lientje? Ik zie hier ook wel 'feestjes' van jongeren, of meer groepen die in de tuin bij elkaar komen (ouders op vakantie) Ach, het motiveert mij om afstand te blijven houden. Wij krijgen trouwens wel vrienden op bezoek, vanavond, maar 2 en onze tuin is groot genoeg daarvoor. Vind het wel lastig dat men toch al snel mee gaat helpen en mijn keuken is niet groot genoeg.
Later is nu
zondag 16 augustus 2020 om 14:16
Ik denk feestjes ondanks Corona Dreamer. Een was een groot huwelijksfeest. De ander die ik zag was met veel jongeren en de derde was een feest hier bij de plaatselijke kroeg. Bij alle drie kon ik duidelijk constateren dat de 1,5 meter afstand er niet in zat. In mijn ogen zijn dat dan dus fuck the corona feestjes. Maar dat is mijn perceptie dan.
zondag 16 augustus 2020 om 14:18
zondag 16 augustus 2020 om 14:42
Dank jullie wel. Het zal ook wel gaan hoor . Maar ik moet deze maand gewoon best veel werken ook. Vanaf september zal het weer wat beter worden denk ik. En heb ik wat meer vrij. Het zal wel alles tesamen zijn. Het hete weer, ziekte van man, kinderen ( vooral dochter) die slecht luisteren en hun eigen gang gaan ( ik moet nog steeds continu helpen herinneren aan hun klusjes anders gebeurt het gewoon niet) en ga zo maar door.
Tekort tijd voor dingen die ik vind dat zou moeten zoals bezoeken van buurman en moeder, ik maak het mezelf ook niet makkelijk. Dat realiseer ik me wel maar het is de aard van het beestje.
Tekort tijd voor dingen die ik vind dat zou moeten zoals bezoeken van buurman en moeder, ik maak het mezelf ook niet makkelijk. Dat realiseer ik me wel maar het is de aard van het beestje.
zondag 16 augustus 2020 om 15:34
Tampie veel sterkte met de pijn.
Lientje, veel succes met werken. Ik denk dat je gelijk hebt en is het veel.
Dreamer, ja, 2 wielen voor. Dan zie ik precies of ik op het randje van het fietspad fiets. Zo zie ik dat ook voor me, met de fiets door het tuincentrum ofzo. Heerlijk.
Lise, door de hoofdsteun en het onderhandse steun worden nek en schouders ook ontlast.
Lientje, veel succes met werken. Ik denk dat je gelijk hebt en is het veel.
Dreamer, ja, 2 wielen voor. Dan zie ik precies of ik op het randje van het fietspad fiets. Zo zie ik dat ook voor me, met de fiets door het tuincentrum ofzo. Heerlijk.
Lise, door de hoofdsteun en het onderhandse steun worden nek en schouders ook ontlast.
anoniem_343361 wijzigde dit bericht op 16-08-2020 15:36
Reden: Was nog niet klaar
Reden: Was nog niet klaar
12.29% gewijzigd
zondag 16 augustus 2020 om 16:25
Moyrrie wel duur zeg 70 per dag! Maar wel fijn dat je het dan even kan testen. Klinkt goed, als het dan ook nog fijn is zou ik het zeker doen.
Lientje Ik vind het niet gek dat je geen zin hebt om te werken. Er ligt al zoveel op jouw bord. De pijp is al leeg!
Ik heb ook nooit zin om te werken.. Ik werk "maar" 32 uur. Daarnaast heb ik weinig verantwoordelijkheden (geen kids) en hoef ik niet veel. Dan heb ik al geen energie meer over.. dus is niet voor te stellen hoe jij dat allemaal moet doen. Denk aan jezelf.
Denk er ook aan hoe ver je al gekomen bent.
Lientje Ik vind het niet gek dat je geen zin hebt om te werken. Er ligt al zoveel op jouw bord. De pijp is al leeg!
Ik heb ook nooit zin om te werken.. Ik werk "maar" 32 uur. Daarnaast heb ik weinig verantwoordelijkheden (geen kids) en hoef ik niet veel. Dan heb ik al geen energie meer over.. dus is niet voor te stellen hoe jij dat allemaal moet doen. Denk aan jezelf.
Denk er ook aan hoe ver je al gekomen bent.
zondag 16 augustus 2020 om 20:30
Lekker Puck! Hier is het ook wel afgekoeld.
Ik lig al de hele dag op de bank dus wel lekker dat de deur nu even open kan.
Zei hier in de groep iemand iets over Tje Rain? Ik heb van het laatste seizoen ook vandaag 2 afleveringen gekeken. Ben benieuwd waar het heen gaat.
Nu we want more finale. Slecht programma Maja je moet toch wat haha
Ik lig al de hele dag op de bank dus wel lekker dat de deur nu even open kan.
Zei hier in de groep iemand iets over Tje Rain? Ik heb van het laatste seizoen ook vandaag 2 afleveringen gekeken. Ben benieuwd waar het heen gaat.
Nu we want more finale. Slecht programma Maja je moet toch wat haha
zondag 16 augustus 2020 om 20:54
Hier gaat het nu flink los. Volgens Buienradar krijgen we 80mm. Ik hoop maar van niet. Op sommige plekken zijn de gewassen al verzopen omdat er meer dan 100 mm. gevallen is een paar dagen geleden.
Ik heb vanmiddag niet op bed gelegen en dat moet ik nu flink bezuren. Ik lig normaal dus niet voor niets 's middags in bed. Ik word echt gek van de nekpijn en de daardoor veroorzaakte hoofdpijn. Afleiding zoeken is ook lastig nu want ik kan me maar moeilijk concentreren op een boek of een serie.
Ik heb vanmiddag niet op bed gelegen en dat moet ik nu flink bezuren. Ik lig normaal dus niet voor niets 's middags in bed. Ik word echt gek van de nekpijn en de daardoor veroorzaakte hoofdpijn. Afleiding zoeken is ook lastig nu want ik kan me maar moeilijk concentreren op een boek of een serie.