Wannneer en hoe begon jouw bevalling?

16-08-2020 15:32 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!

Ik weet het, ik heb er totaal geen controle over en iedere bevalling is anders....maar toch ben ik benieuwd. Hoe en wanneer begon jouw bevalling?

Ik ben nu 40 weken en 2 dagen zwanger en hoewel ik ontzettend uitkijk naar mijn baby, denk ik bij voorweeën in de nacht: "Oh nee ik kan dit niet :-o !!" En "Moet ik nu de verloskundige bellen?"

En ik verveel me.....dat ook.
Ik heb nooit voorweeën oid gehad, bij mij was het gelijk volle bak.
Weenstorm etc en een paar uur later bevallen.
Eerste was met 36 weken, ik was net met verlof en ik had dacht ik voorweeën dus zou lekker een dagje door man vertroeteld worden, die was vrij.
Paar uur later ziekenhuis, in totaal 6 uur later bevallen.
Jongste op de uitgerekende datum, weer voor het eerst iets van voorween vroeg in de ochtend, rond 11 uur 's ochtends was hij er.
Ik dacht bij beiden toen het begon' oh voorweeën, nu ga ik eens een dagje rustig aan doen en die dutjes waar je altijd over leest'.
Pff ja herkenbaar dat wachten!
Bij de eerste ingeleid bij 41+6
Bij de tweede begonnen de weeën ‘s nachts. Dacht dat ik het gedroomd had maar nee, het begon echt...had dat helemaal niet verwacht..dacht dat het vast weer een inleiding zou worden maar ze is geboren bij 40+6..

Succes! En tuurlijk kan je het! :cheer:
Mijn eerste bevalling is ingeleid. Met 38 w precies braken mijn vliezen toen ik opstond van de toilet na een plas. Ineens liep er een plons water langs mijn benen en ik dacht huh heb toch net geplast, vervolgens niks en na 48 uur ingeleid.

Mijn tweede bevalling had ik al weken steeds voorweeën vooral s avonds in bed. En precies op de uitgerekende datum om 22 uur s avonds in bed werd t steeds erger en steeds oncomfortabeler. In bed uit bed lopen maar t werd niet minder. Douchen. Toch maar timen. En om twee uur mijn partner gewekt dat ik toch echt dacht dat t begonnen was en we de vk maar moesten bellen
where ever you go, go with your heart
Je kan t zeker. Er komt een oerkracht in je boven en je lijf weet wat het moet doen. Soms loopt t anders maar dan krijg je ook hulp. De baby komt er echt wel uit:)
Sterkte en ik hoop voor jou dat je je kleintje snel mag vasthouden
where ever you go, go with your heart
Het begon bij mij met minder leven voelen. Verloskundige kwam thuis en 10 minuten later lag in in een loeiende ambulance omdat zoon zijn hartslag wegviel. Ik zou ingeleid worden in het ziekenhuis. Toen ik eenmaal op mijn kamer lag braken mijn vliezen en begon de bevalling toch nog spontaan met 38+2.

Wel had ik vanaf 31 weken regelmatig voorweeën in ee nacht.
Bevalling 1, in de loop van de middag ongesteldheidpijn. Rond 21 begon het echt, ging voorspoedig tot het medisch werd. Uiteindelijk om 10.30 vacuüm...

Bevalling 2, om 2 uur start met weeën. Vk om 3.30 erbij, 5.40 zoon geboren. Thuis.

Beide rugweeën. Tweede bevalling was precies zoals ik wilde, maar het is niet m’n hobby, bevallen
Oja en wat mij echt hielp was de baby eruit visualiseren. Klinkt zweverig, maar zo bleef ik in m’n bubbel. Bij de tweede dan, de eerste was ik volledig afgeleid door de toeters en bellen
De eerste begon op 40+2, ‘s avonds uurtje of 10 toen ik nog een rondje met de hond liep. Had ik ineens een wee.... hing ik daar aan een paaltje langs de weg die wee weg te puffen.
Maar ik wilde nog niet direct geloven dat het begonnen was en dacht eigenlijk dat ik gewoon wat darmkrampen had.

Bij de tweede was ik aan het bevallen, maar dat had ik niet in de gaten. Ik voelde me alleen niet zo lekker en mijn bloeddruk was wat hoog. Dus ik mocht even langskomen om dat te laten checken. Had ik al 6 cm ontsluiting en moest ik de babykleertjes klaar gaan leggen. Daar wilde ik nog niet aan, dus ik ben ‘m zelfs nog even gesmeerd naar het ziekenhuis winkeltje.
Alohamora schreef:
16-08-2020 15:44
Oja en wat mij echt hielp was de baby eruit visualiseren. Klinkt zweverig, maar zo bleef ik in m’n bubbel. Bij de tweede dan, de eerste was ik volledig afgeleid door de toeters en bellen
Oh dat kan ik me wel voorstellen.
Om 2 uur in de nacht brak het water. Naar het zh in de middag kwart over 4 geboren
Bij mijn beide kinderen braken de vliezen op bed. Eerste dochter werd 6 uur later geboren. 2e dochter 3 uur na het breken van de vliezen .
kaartje1 schreef:
16-08-2020 15:52
Bij mijn beide kinderen braken de vliezen op bed. Eerste dochter werd 6 uur later geboren. 2e dochter 3 uur na het breken van de vliezen .
Oohja en mijn eerste kwam met 39+6 en de tweede met 38+1 gebroken vliezen en 38+2 geboren.
Hopelijk komt jou baby ook snel.
Bij de oudste kwam de eerste wee om een uur of één 's nachts en ik wist meteen dat het geen harde buik of oefenwee was. Desondanks heb ik nog de hele dag rondgehuppeld, want echt doorzetten deed het niet. Die avond bij een routinecontrole toch maar even laten voelen door de verloskundige en ik bleek 4 cm ontsluiting te hebben. Pas later op de avond werden de weeën gemener, frequenter en regelmatiger en uiteindelijk werd dochter om tien uur 's morgens geboren met een vacuümextractie.

Bij jongste net zoiets, maar dan wat sneller allemaal en de pomp was gelukkig niet nodig.
Het groepje: jeetje wat snel beiden. Dat heeft ook zo zijn nadelen of niet?

Non: mijn verloskundige zei ook al: niet om je te ontmoedigen, maar de meeste vrouwen bevallen met 40+5. Dat vervelen is lastig, je wil zoveel maar de buik en warmte belemmeren mij enorm.

Skawa: die voorweeën, waren dat bij jou ook menstruatiekrampen en rugkrampen?

Leolux: heftig, en fijn dat er zo adequaat gehandeld is.

Aloha: ah bij jou is de tweede echt sneller dan de eerste.

Bedankt allen voor de bemoedigende woorden. Ik heb het eerder gedaan, tien jaar geleden, en dat viel reuze mee. Maar ja, toen wist ik niets, was minder bewust met bevallen bezig en liet ik alles over me heen komen. Nu ben ik (bewust) alleenstaand en deze keer wil ik alleen verloskundige en eventueel ziekenhuispersoneel erbij. Ik vind het spannendste: wanneer weet ik dat ik moet bellen én het laten ophalen van mijn oudste dochter als ik naar het ziekenhuis ga.
1. Met 41+6. De vk gebeld: ik heb steeds rugpijn. Kunnen dat weeën zijn?
Dat was om een uur of 11, man gebeld, die was gaan werken. Zodra hij thuis kwam werden het serieuzere weeen. 6 uur later, na 2x persen been geboren, thuis. Zonder knip, scheur etc.

2. Met precies 40 weken. Hele nacht weeen. Volgende dag vk. 3cm
Schiet niet op. Even beetje loswroeten. Hele dag weeën. En eind vd middag ook weer 3x persen, thuis, geen schade: beeb2

Ik vind bevallen pijnlijk, heel pijnlijk. Maar ook geweldig
Zou.liever nog eens bevallen dan nog eens zwanger zijn. En die babytijd vond ik ook weing aan :)
Vliezen braken met 35 weken, dan wordt het medisch, dus ziekenhuis in. Daar keken ze het even aan, tot ik een paar uur later aangaf dat het serieus was. Na een check 10 cm ontsluiting en ruim een uur later kind op mijn borst.

Visualiseren dat je kind naar buiten wil, heeft mij ook geholpen.
Ik voelde de voetjes bovenin mijn buik duwen en het koppie in mijn bekken. Magisch. En pijnlijk, dat ook.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ben bevallen met een inleiding.
Twee dagen ballon en een dag hormoonveter.
Gaf op de vierde dag nog net geen halve cm ontsluiting.
Die dag weeënopwekkers gekregen en pas na een uurtje of vijf weeënopwekkers voelde ik de eerste lichte krampjes.
Daarna ging het wel redelijk snel :-D
Op 37.6 kreeg ik rugpijn. Dus lekker in bad gaan liggen. Man stond erbij want hij had de hele week al horrorverhalen gehoord van zijn vrouwelijke collega’s (uren vastgezeten in een bad omdat ze er niet meer uit konden komen en hun partner werken was, vliezen die breken midden in een file). Het viel mij op dat die rugpijn kwam en ging. Toen de VK gebeld die eerst vertelde dat het een soort voorweeën konden zijn. Man wilde toch dat de vk kwam kijken midden in de nacht en toen constateerde zij dat het feest was begonnen, ik had al 6 cm ontsluiting. Het was voor een eerste bevalling echt heel snel gegaan volgens de VK.

Altijd gedacht dat je buikpijn kreeg, zo omschreef iedereen die al was bevallen in mijn omgeving het ook.
Met 38+5 ingeleid. Gebeurde helemaal niks. Anderhalve dag later begon om 00.10 de eerste wee. Gevolgd door de volgende wee om 00.11.
Weeenstorm van 2 uur en toen ruggenprik gekregen.

Dat bracht me in een soort trance. Weet van de tussenliggende uren weinig meer.

Om 11.45 hoorde ik dat ze er met een uur of twee wel zou zijn.

Om 12.00 uur hoorde ik dat ze met spoed geboren moest worden. Inmiddels bijna 10 cm ontsluiting.

Flinke knip en vaccuumpomp.

Om 12.10 - precies 12 uur na de eerste wee - is ze geboren.
Wauw, wat een geweldige verhalen allemaal. Dank jullie wel. Ik begin er een beetje zin in te krijgen.

Dat visualiseren kan ik me ook nog wel voorstellen inderdaad. Dank voor de tip.
Bevalling 1, inleiding die 26 uur duurde. Prima bevalling uiteindelijk, maar het duuuuurde lang. Bevallen met 40+5 uiteindelijk.

Bevalling 2, 40+5 weken en het begon met wat zeurende pijn rond half 3 ‘s nachts, na een half uur toch enige regelmaat, half uur later VK die meldde dat ik op 3 cm ontsluiting zat en 1,5 uur later had ik onze dochter in mijn armen. Het plan was ziekenhuis, maar dat hadden we nooit gered ( en ik zou ook niet weten hoe ik naar beneden had moeten komen ;-)).
Ging razendsnel en totaal overdonderd door de snelheid van deze bevalling. Van eerste merkbare zeurende pijn tot geboorte was nog geen 3 uur. VK hoorde mijn gekreun en gejammer bij de voordeur, gooide man aan de kant, riep om extra matjes op bed en kon net dochter opvangen. Iets later en man en ik hadden het alleen mogen doen, met mijn moeder en peuterdochter beneden op de bank.
Ik gun het iedereen op deze wijze.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 16-08-2020 20:07
21.58% gewijzigd
Ik ben 1x bevallen, ik was toen 20.
vanaf ongeveer 22:30 voorweeen, wat de hele nacht duurde. Zodanig last van wel dat ik de hele nacht ook niet sliep. Vroeg in de ochtend man wakker gemaakt, om een uur of 6 verloskundige gebeld. Die vroeg of ik nog kon lachen. Dat kon ik, en toen zei ze dat ik terug moest bellen als dit niet meer ging.

In de loop van de ochtend verging mij inderdaad het lachen. Verloskundige kwam en alles leek goed te gaan verlopen, behalve dat ik uiteindelijk geen persweeen kreeg en het kind er met geen mogelijkheid uit kwam.
Verschrikkelijke (rug)weeenstorm waar ik bijna in ben gebleven. Had zwangerschapsyoga gedaan maar haha daag controle en ademhalingsoefeningen!

Midden in al die ellende naar het ziekenhuis vervoerd waar de nachtmerrie nog wat voorduurde
Kon persen wat ik wou, geen baby.
Teveel vochtverlies dus een infuus in mn arm
Nu even niet persen want "de baby vind het niet meer zo leuk" (Wat kan mij dat nou schelen, laat die :swear: :swear: PIJN ophouden!!!)
We gaan je even inknippen hoor (wel ja kan mij het schelen)
bezorgd kijkende arts die het nog 5 minuten gaf, anders moesten we "naar boven",

Verloskundige hing met haar volle gewicht op mijn buik, terwijl dokter de vacuümpomp hanteerde en ik moest uit alle macht persen (hoezo mag ik niet schreeuwen???!!!)
Toen eindelijk dochter nog net voor 14:00 tevoorschijn kwam.

Ik had dus niet zoveel moed om het nog eens over te doen.

Maar ik was een uitzondering, meestal gaat het wat makkelijker heb ik begrepen :mrgreen:
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 16-08-2020 16:12
5.30% gewijzigd
Bij mij begon het beide keren met dat de vliezen braken. Bij de eerste kreeg ik ook meteen lichte weeen, maar duurde het nog 12u voor de eerste er was. Bij de 2e braken mijn vliezen, dacht ik: "daar gaan we", maar heb ik uiteindelijk 56u met gebroken vliezen gelopen eer er wat gebeurde, maar toen was het ook binnen 3 uur gepiept. Bij beide heb ik wee-opwekkers gekregen. Allebei de kinders zijn geboren met 40+5.
En de eerste deed er langer over: 3 hechtingen. Ik had de aantekeningen van de eerste bevalling van de verloskundige gekregen voor ik moest bevallen van nr 2, daarin stond letterlijk: "mevrouw werkt niet mee" (NEE, DUH: PIJN!) Dus bij nr 2 dacht ik: ik zal een potje meewerken ook: subtotaal ruptuur. Poepen was niet mijn hobby die eerste dagen kan ik je vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven