Entertainment alle pijlers

The Duggars: Counting On

11-04-2019 21:30 3372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat mee over een van de meest vruchtbare families van Amerika!

:cheer2: Spoilers zijn welkom! :cheer2:

Insta Jessa
https://www.instagram.com/jessaseewald/?hl=nl

Insta Jinger
https://www.instagram.com/jingervuolo/

Insta Joy
https://www.instagram.com/joy4site/

Insta Jill
https://www.instagram.com/jillmdillard/?hl=nl

Insta Jana
https://www.instagram.com/janamduggar/?hl=nl

Insta Kendra
https://www.instagram.com/littleduggarfamily/?hl=nl

Insta Anna
https://www.instagram.com/annaduggar/

Insta Lauren
https://www.instagram.com/SiAndLaurenDuggar/?hl=nl

Insta Abbie
https://www.instagram.com/johnandabbie/?hl=nl

Insta Pa & Ma Duggar
https://www.instagram.com/duggarfam/?hl=nl

Insta Justin & Claire
https://www.instagram.com/justinsamduggar/?hl=nl

Insta Jed & Katey
https://www.instagram.com/jed_duggar/

Insta Jer
https://www.instagram.com/jerduggar/

Duggar Data
https://duggardata.tumblr.com

Free Jinger (Duggar topics)
https://www.freejinger.org/forum/251-qu ... f-duggars/
lunchlover wijzigde dit bericht op 06-01-2022 23:42
83.15% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
AnAppleADay schreef:
21-08-2020 07:03
Nou ik vind dat kinderen bijvoorbeeld ook recht hebben op goed onderwijs. En kinderen slaan is ook nooit goed.
Bovendien vind ik actief lhbtq belagen en zwartmaken ook niet echt een kwestie van vrijheid van meningsuiting.

Inderdaad. Er is een verschil tussen standpunten en geloofsovertuigingen hebben en mensen belagen en mensen bestrijden.

Ze zijn bv tegen alcohol (dat mag!) maar waarom mag dan volgens hun in hun county geen alcohol verkocht worden en strijden ze daar tegen?
Alle reacties Link kopieren
Ja of waarom geven ze bewust hun kinderen beroerd onderwijs zodat ze geen mogelijkheid hebben om een baan buiten de eigen familie te vinden?

Of waarom steunen ze openlijk een familie die boeken schrijft over hoe je kinderen moet mishandelen om ze te laten luisteren?

Of waarom sturen ze Robocalls en tweets de wereld in waar ze transgenders fake en ‘predators’ noemen?

Of waarom zetten ze hun minderjarige kinderen in voor anti-abortus protesten?

Ik kan nog wel even doorgaan :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje meegelezen op zo'n Fundie forum, freejinger geloof ik. Het is echt allemaal best wel bizar.

Maar goed, ik vind het dan wel weer leuk om ze te volgen haah!
AnAppleADay schreef:
21-08-2020 07:50
Ja of waarom geven ze bewust hun kinderen beroerd onderwijs zodat ze geen mogelijkheid hebben om een baan buiten de eigen familie te vinden?

Of waarom steunen ze openlijk een familie die boeken schrijft over hoe je kinderen moet mishandelen om ze te laten luisteren?

Of waarom sturen ze Robocalls en tweets de wereld in waar ze transgenders fake noemen en mogelijke ‘predators’?

Of waarom zetten ze hun minderjarige kinderen in voor anti-abortus protesten?

Ik kan nog wel even doorgaan :proud:

Inderdaad.

En dat thuisonderwijs is toch echt waardeloos!

Ik snap ook niet dat het thuisonderwijs in Amerika niet gecontroleerd wordt.
Ik ken een gezin in België die thuisonderwijs geven, zij moeten verplichte vakken doen, moeten boekenlijsten opsturen en leerplannen maken en voorleggen en worden gecontroleerd door controleurs die thuis komen kijken en met de ouders en kinderen praten.
Na 2 slechte evaluatie's moet het kind verplicht naar school.
Ik vind dat heel goed (die ouders in kwestie ook) en zo heb je toch de vrijheid van thuisonderwijs, maar weet je wel dat kinderen de verplichte leerstof krijgen en dat het gecontroleerd gebeurt en je niet zo'n toestanden krijgt als bij de Duggars en met programma's zoals de ATI.

Maar goed, dat zal wel allemaal niet mogen in "the land of the free" en daar zullen ze wel tegen zijn.
Je kinderen goed onderwijs ontzeggen is een vorm van kindermishandeling of verwaarlozing.
En dan spreek ik nog niet over de emotionele en fysieke mishandeling bij de Duggars en in de IBLP.
_melon schreef:
21-08-2020 07:59
Ik heb een tijdje meegelezen op zo'n Fundie forum, freejinger geloof ik. Het is echt allemaal best wel bizar.

Maar goed, ik vind het dan wel weer leuk om ze te volgen haah!

De Quiverfull movement is ook heel bizar!

Het overgrote deel van de christenen staan daar ook niet achter hoor. Het is gewoon extreem.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
21-08-2020 07:59
Ik heb een tijdje meegelezen op zo'n Fundie forum, freejinger geloof ik. Het is echt allemaal best wel bizar.

Maar goed, ik vind het dan wel weer leuk om ze te volgen haah!
Haha ja ik lees ook op FreeJinger.
En LAgirl volgens mij ook.

En het blijft ook mijn guilty pleasure om ze te volgen, een soort ramptoerisme. :proud:
Maar een ‘leuke familie’ zou ik ze nooit noemen.
En de serie kijk ik half, ik spoel altijd veel door, want het is echt zo saai geworden.

Ik vind ze leuker om te volgen via instagram en FreeJinger.
AnAppleADay schreef:
21-08-2020 08:01
Haha ja ik lees ook op FreeJinger.
En LAgirl volgens mij ook.

En het blijft ook mijn guilty pleasure om ze te volgen, een soort ramptoerisme. :proud:
Maar een ‘leuke familie’ zou ik ze nooit noemen.
En de serie kijk ik half, ik spoel altijd veel door, want het is echt zo saai geworden.

Ik vind ze leuker om te volgen via instagram en FreeJinger.

Precies.

En of ze echt zo'n hechte familie zijn daar twijfel ik ook sterk aan. Kijk maar naar Jill.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
21-08-2020 08:03
Precies.

En of ze echt zo'n hechte familie zijn daar twijfel ik ook sterk aan. Kijk maar naar Jill.
Volgens mij is hun ‘liefde’ nogal voorwaardelijk.
Vraag is überhaupt hoe close je kan zijn met al je 19 kinderen. Zeker de jongsten (op Josie na) hebben een betere band met de oudste dochters dan met hun ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vreselijke familie. Zeker na hun uitspraken dat homo's pedofielen zijn. Maar dat hun zoon/broer zich had vergrepen aan jonge meisjes (waaronder zijn eigen zussen) daar spraken ze niet over. De hypocrisie. Vooral de moeder vind ik een gruwelijk eng mens.

Dat TLC die konijnen een platform bieden is te dom voor woorden. Het enige wat die vrouwen doen zijn kinderen krijgen. Geen carrière, het enige recht voor een vrouw is het aanrecht etc. Meer niet. Die meiden zijn net kauwgombal automaten, die baby's blijven eruit rollen.

Ipv van 'Counting On' moeten ze dit programma gewoon 'Knocked Up Again' gaan noemen.
LAgirl82 schreef:
21-08-2020 07:44
Ken je de IBLP en hun homeschoolprogramma ATI?
Ken je hun standpunten en visie goed? Kinderen die amper onderwijs krijgen, blanket training, niks kennen van de echte wereld, dat zijn basisrechten!
En ik ben niet tegen thuisscholing in het algemeen, wel tegen de IBLP en hun ATI programma, dat slaat namelijk nergens op!
De kinderen hebben geen vrijheid en kunnen zich niet ontwikkelen tot hun eigen individu.

Misschien moet je eens lezen op websites zoals www.recoveringgrace.org of www.patheos.com/blogs/nolongerquivering/
Jij ziet misschien alleen hoe het op tv is, dat is echt niet de werkelijkheid.


Dankjewel voor de link, ik kende hun visie en standpunten niet.

Wat mij alleen verbaast, is dat men het altijd vreemd vindt dat ze tegen abortus zijn, dat ze zich schikken in hun gezinsleven, dat ze zich onderwerpen aan hun man. Het is niet mijn visie, maar als zij dat willen, prima toch?

Als zij hun kinderen geen goed onderwijs bieden, vind ik dat heel kwalijk!

Maart standpunten als tegen abortus zijn vind ik iemands goed recht.
KoffieDoosje schreef:
21-08-2020 09:33
Ik vind het een vreselijke familie. Zeker na hun uitspraken dat homo's pedofielen zijn. Maar dat hun zoon/broer zich had vergrepen aan jonge meisjes (waaronder zijn eigen zussen) daar spraken ze niet over. De hypocrisie. Vooral de moeder vind ik een gruwelijk eng mens.

Dat TLC die konijnen een platform bieden is te dom voor woorden. Het enige wat die vrouwen doen zijn kinderen krijgen. Geen carrière, het enige recht voor een vrouw is het aanrecht etc. Meer niet. Die meiden zijn net kauwgombal automaten, die baby's blijven eruit rollen.

Ipv van 'Counting On' moeten ze dit programma gewoon 'Knocked Up Again' gaan noemen.


Dat vind ik ook vreselijk, dat ze zeggen dat homo's pedofielen zijn. Is daar niemand tegen in actie gekomen?
Geen melding van gemaakt?


Het tweede standpunt is hun goed recht. Als zij alleen maar kinderen willen krijgen en het aanrecht als hun enige recht aanvaarden is dat hun goed recht.
Nogmaals, het is niet mijn opvatting, integendeel, maar iedereen mag leven zoals hij wil. En als je er verder niemand mee schaadt, dan is het prima dat ze alleen maar kinderen krijgen en achter het aanrecht staan.
Alle reacties Link kopieren
Het is prima dat ze dat vinden maar het wordt een issue als ze bijvoorbeeld hun eigen kinderen inzetten in hun strijd tegen abortus. Of wanneer ze hun dochters niet de kennis en mogelijkheid geven om te kiezen of die òòk hun hele leven in het teken van kinderen willen laten staan.

Het is een probleem als je je kinderen zo eenzijdig opvoedt dat ze geen eigen keuzes kunnen maken over hun toekomst.

En dat vind ik het probleem met hun standpunten. Natuurlijk is het fijn als je kinderen jouw visie delen maar het is nog veel beter als ze kritisch kunnen nadenken en hun eigen visie kunnen vormen. En met een beetje ‘geluk’ is die dan alsnog hetzelfde als die van de ouders.
AnAppleADay schreef:
21-08-2020 11:43
Het is prima dat ze dat vinden maar het wordt een issue als ze bijvoorbeeld hun eigen kinderen inzetten in hun strijd tegen abortus. Of wanneer ze hun dochters niet de kennis en mogelijkheid geven om te kiezen of die òòk hun hele leven in het teken van kinderen willen laten staan.

Het is een probleem als je je kinderen zo eenzijdig opvoedt dat ze geen eigen keuzes kunnen maken over hun toekomst.

En dat vind ik het probleem met hun standpunten. Natuurlijk is het fijn als je kinderen jouw visie delen maar het is nog veel beter als ze kritisch kunnen nadenken en hun eigen visie kunnen vormen. En met een beetje ‘geluk’ is die dan alsnog hetzelfde als die van de ouders.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Hoe meer je weet, hoe minder wonderen je ervaart. Je kinderen goed onderwijs ontzeggen om ze zo onwetend te houden, dat is in mijn ogen crimineel. Net als je kinderen afhankelijk van je laten blijven zodat je controle over ze kunt houden.

Dat de kinderen zich gedragen zoals ze zich gedragen heeft niks met een keuze te maken als ze niet anders weten.
Inderdaad. Het enige wat de jongens kunnen is werken voor hun vader en de meisjes kunnen en mogen niks anders zijn dan huisvrouwen.

Hun "opleiding" is waardeloos, dus ze kunnen niet veel anders doen. Ze hebben geen kansen en geen keuze.
Jana ook niet, die is 30 en woont nog thuis, ze heeft geen opleiding, geen baan, geen werkervaring of echte levenservaring. Haar enige kans in feite is trouwen.

Op eigen benen leren staan kan niet, want Jim Bob en Michelle controleren zelfs de gsm's van de volwassen (nog thuiswonende) kinderen, dus ook van Jana. Al haar doen en laten wordt gecontroleerd en gaat ze een trip maken moet haar vader mee.
En dan ben je 30 jaar.
In de podcast van Jeremy en Jinger zei Jinger ook dat ze niet gestimuleerd werd in haar ontwikkeling of in het ondernemen van dingen.

Toen ze 18 werd was ze klaar voor het huwelijk en wilde ze trouwen.
Achteraf gezien zegt ze dat ze graag piano wilde studeren of iets anders doen om zich te ontwikkelen, maar dat heeft ze niet gedaan, ze heeft gewoon zitten afwachten tot ze ging trouwen. Ze heeft dus heel veel niet gedaan omdat ze er niet de kans voor kreeg en niet toe gestimuleerd of aangemoedigd werd.
Alleen maar wachten tot een man je ten huwelijk komt vragen.
Uiteindelijk is ze getrouwd op haar 22ste, dus ze heeft 4 jaar zitten wachten en niks doen in feite dan haar moeder helpen in het huis en met de kinderen.

Zo merk je dus dat de kinderen bij de Duggars en in de IBLP tot niks worden opgeleid en de meisjes alleen maar worden klaargestoomd om te trouwen en kinderen krijgen. Ze kunnen en mogen geen andere dromen hebben.
Alsof het huwelijk en kinderen krijgen alles is voor een vrouw.
Zou Jana ook zo al vanaf haar 18de zitten wachten?

Zoiets is dus echt triest, en dat alles omdat ze gewoon geen kansen krijgen en niet weten wat het leven in de buitenwereld is.
Alle reacties Link kopieren
Wel bijzonder dat ze dat zegt, toch een beetje kritiek op haar ouders.
Jana is in ieder geval met de tuin bezig, maar volgens mij heeft dat ook een jaar of 6-7 gekost voor ze daar mee begon.
AnAppleADay schreef:
22-08-2020 09:16
Wel bijzonder dat ze dat zegt, toch een beetje kritiek op haar ouders.
Jana is in ieder geval met de tuin bezig, maar volgens mij heeft dat ook een jaar of 6-7 gekost voor ze daar mee begon.

Ja, je merkte ook wel wat spijt in haar stem, dat ze het in feite jammer vond dat ze 4 jaar van haar leven had weggegooid.
Misschien komt er ook heel traag wat verandering bij Jinger? Jeremy is toch vrij "werelds" opgegroeid, dus wie weet.
Georgia19zoveel schreef:
21-08-2020 10:45
Dat vind ik ook vreselijk, dat ze zeggen dat homo's pedofielen zijn. Is daar niemand tegen in actie gekomen?
Geen melding van gemaakt?


Het tweede standpunt is hun goed recht. Als zij alleen maar kinderen willen krijgen en het aanrecht als hun enige recht aanvaarden is dat hun goed recht.
Nogmaals, het is niet mijn opvatting, integendeel, maar iedereen mag leven zoals hij wil. En als je er verder niemand mee schaadt, dan is het prima dat ze alleen maar kinderen krijgen en achter het aanrecht staan.
Die vrouwen zijn opgegroeid in een omgeving waar de status van een vrouw wordt ontleend aan het aantal kinderen dat ze heeft. Dat valt dan wel onder vrijheid van meningsuiting, maar is volgens mij heel erg schadelijk voor die kinderen. Jessa (?) is zich na twee traumatische bevallingen nogal anders gaan gedragen, ik denk dat daar echt heel veel pijn zit wat een heel eind door haar opvoeding veroorzaakt is. Stel je voor dat er één ding heel belangrijk is, en je daar ronduit slecht in blijkt te zijn?

Ik vind ze dus geen leuke familie, en kijk het ook niet meer. Ze zouden wat mij betreft geen platform moeten krijgen voor hun schadelijke mening.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
22-08-2020 09:27
Ja, je merkte ook wel wat spijt in haar stem, dat ze het in feite jammer vond dat ze 4 jaar van haar leven had weggegooid.
Misschien komt er ook heel traag wat verandering bij Jinger? Jeremy is toch vrij "werelds" opgegroeid, dus wie weet.
Ja maar daar zou ik dus voor uitkijken. Meestal zijn degenen die bekeerd zijn het meest heftig.

Al verwacht ik wel dat Felicity een betere opleiding krijgt.
AnAppleADay schreef:
22-08-2020 09:48
Ja maar daar zou ik dus voor uitkijken. Meestal zijn degenen die bekeerd zijn het meest heftig.

Al verwacht ik wel dat Felicity een betere opleiding krijgt.

Jeremy is ook opgegroeid in een Christelijk (evangelisch) gezin, maar niet in de fundie-wereld.
Zijn vader is pastor, maar ook geen fundie.

Ergens verwacht ik wel dat Felicity naar een Christelijke privé school gaat. In de kerk waar Jeremy en Jinger nu zitten zijn er niet zo heel veel mensen die thuisonderwijs geven. Er is in de buurt wel een Christelijke school waar veel kinderen van die kerk naar toe gaan en die ook goed onderwijs bieden met een Christelijke inslag.
Zou me niet verbazen mochten zij daar ook voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is inderdaad Christelijk opgevoed maar wat mij betreft nog steeds wel een bekeerling.
Hij heeft heel los geleefd en daarna zijn ‘roeping’ gevonden.
AnAppleADay schreef:
22-08-2020 10:46
Hij is inderdaad Christelijk opgevoed maar wat mij betreft nog steeds wel een bekeerling.
Hij heeft heel los geleefd en daarna zijn ‘roeping’ gevonden.

Klopt. Maar hij is eigenlijk nooit een fundie geworden.

Misschien heeft Jinger toch iets meer kansen dan pakweg Kendra. Voor haar zie ik niet veel hoop.
Alle reacties Link kopieren
Jeremy niet fundie? Hij is hartstikke fundie.
Alleen ziet er wat beter uit dan de meesten, maar dat maakt hem des te gevaarlijker.
AnAppleADay schreef:
22-08-2020 11:38
Jeremy niet fundie? Hij is hartstikke fundie.
Alleen ziet er wat beter uit dan de meesten, maar dat maakt hem des te gevaarlijker.

De seminary waar hij op zit en de kerk die erbij horen zijn beide niet fundie.
Ze zijn daar niet tegen openbaar onderwijs en college (ook niet voor meisjes), voorbehoedsmiddelen, moderne (zwem)kleding, alcohol, entertainment en noem maar op. Er zijn amper grote gezinnen te vinden en thuisonderwijs is er zeker niet de standaard. Er zijn daar ook genoeg werkende vrouwen/moeders.
Dat zijn toch allemaal kenmerken van de fundie's. Niet elke Christen is een fundie he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven