Zwanger worden vanaf juni 2020 (Tabel)

13-06-2020 13:09 437 berichten
Vervolg op
‘ Zwanger worden vanaf juni 2020’, met tabel.

Voor allen die willen aansluiten!
NaamLftKindRondeNOD/echo datum/ud Bijzonderheden
NWell 25/3015 30 december pcos, clomid50mg werkt niet, nu clomid 100mg
Mms25 27/311e:hug: 18 januari mk
Lize129/332e 1 jaar:hug: 22 december mk nov
Sali1985 34/372e 19mnd:flirting: ud half augustus
maMarjan leeftijd3e 6jr/2jr:flirting: :heart: ud 2 juni, 17/12 echo mk april ‘19
September10 30/351e :flirting: :heart: ud 25/2
Adventkalender 311:flirting:ud 19/3 mk mei
Zwartgroen (leeftijd)2:flirting: :heart: ud eind maart
Lalameme 25/28 2e 21mnd:flirting: :heart: 15 april UDguos vanwege groei dochter
pinguin00 262e 8mnd :flirting:Ud 2/5 mk aug '18. 18-06 opnieuw intake icsi
Kristie1988 31/322e 18mnd:flirting: :heart:u/d 3 mei1e kindje prematuur
anoniem_63ad9d62633bc wijzigde dit bericht op 23-12-2020 18:46
87.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames!

Sali nog heel eventjes genieten! Goede reis morgen.

Mms fijn dat je van die pil klachten af bent. Spannend hoor, die vruchtbare dagen en het wachten daarna. Goed gebruik van maken :biggrin:

Ik kon vorige maand niet terecht omdat ze vol zaten. Ivm 1,5 meter in de wachtruimte enz kunnen beperkt aantal mensen terecht. Vrouwen met een kunstmatige cyclus (waarbij je dus echt kan plannen) gaan dan voor, snap ik ook wel. Maar toen was de verpleegkundige wel zo lief me op de lijst te zetten voor deze maand dus zodoende. Ik hoefde deze keer niet aan de hormoonspuiten etc, ze hebben gewoon in eigen cyclus teruggeplaatst.

Dus nu zo’n 10 dagen wachten!
thanks voor de tips mamarjan! Ik ga er eens naar kijken. Volgende week intake bij de verloskundige, wie weet kan zei er iets over vertellen, ik vind het best eng later in de zwangerschap omdat ik sowieso al mega snel en heel veel hardbuiken krijg etc.. misschien eens met de lactatiekundige bellen weer :)

Ah wat fijn penguin! Nu hopen op een mooie streep over een ruime week! Ben je van het vroege testen? Of test je netjes over 9 dagen? Ik hoop dat het lekker blijft zitten waar het zit!

Spannend mms! Kon die tijd maar vooruit he!

Fijne vakantie gehad Sali? En heel spannend! Ik hoop op mooi nieuws binnenkort!

Inmiddels is het bloedverlies (voor nu) achter de rug. Wel een aantal redelijk grote bloedingen gehad, maar zonder krampen, dus ik ben nu redelijk gerust met soms een klein paniek momentje. Ik wil niet meteen weer in paniek de verloskundige bellen maar ik vind het wachten op de echo zo lastig. Ik wil gewoon heel graag weten of er een kleintje groeit op de juiste plek en of het voor deze termijn allemaal in orde is. Volgende week intake bij de verloskunige en hopelijk kan ik snel voor een echo terrecht. Vorige keer liep ik nu nog bij de gyneacoloog en dat is wel echt eventjes anders.
Wat spannend Lalameme.. Heb je nog contact gehad met de verloskundige?

Verder goed nieuws hier: we hebben een prachtig kloppend hartje gezien :love:
Wat fantastisch zwartgroen ❤️

Lalameme, gelukkig dat het bloeden gestopt is.
(Ik las laatst verhaal van moeder die eerste maand ook bloeding had, bleek 1 kloppend hartje bij echo... en waarschijnlijk 2e kindje vroegtijdig verloren met de bloeding)

Pinguin, nog Klein weekje wachten. Ik duim nog altijd 🤞🏼🍀
Sorry dames ik ben hier al even niet meer geweest. De dagen bestaan uit werken en slapen.. oeff wat zwaar. Gelukkig heb ik nu lekker veel leesvoer dus ik vermaak me zometeen wel even, ga alles lekker bij lezen!

Vandaag tweede echo > termijn echo gehad. Alles was volgens het boekje, we zijn zo blij. 5 dagen vooruit gezet naar 12 weken + 1 dag. Afgelopen weken hebben we ons vooral in zelfbescherming genomen want het was nog zo pril, nu komen ineens de tranen van geluk :) het besef van zon klein mensje op de echo, heel actief: afzetten, springen en weer terug van de glijbaan zei de echoscopist haha
September, 5 dagen vooruit gezet worden voelt als een cadeautje hè?😀.
Wat is de uitgerekende datum? Wil je die in de tabel hebben?
Actief is je kindje al hè met 12 weken🤗.

Mijn menstruatie had ik gister of vandaag verwacht, maar nog niets gezien... komt vast door het vakantie-ritme.
We hebben een fijne vakantie gehad, wel erg warm. Volgens mij hou ik door de warmte extra vocht vast. (Of te veel ijsjes gegeten).
Of....
toch morgen testen???
mamarjan schreef:
16-08-2020 12:45
September, 5 dagen vooruit gezet worden voelt als een cadeautje hè?😀.
Wat is de uitgerekende datum? Wil je die in de tabel hebben?
Actief is je kindje al hè met 12 weken🤗.

Mijn menstruatie had ik gister of vandaag verwacht, maar nog niets gezien... komt vast door het vakantie-ritme.
We hebben een fijne vakantie gehad, wel erg warm. Volgens mij hou ik door de warmte extra vocht vast. (Of te veel ijsjes gegeten).
Of....
toch morgen testen???
Morgen testen! :cheer:

Fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. Kon je de verkoeling een beetje opzoeken daar?
Morgen testen mamarjan!!! Ik duim voor je! Fijn dat jullie hebben genoten van de vakantie!

September super fijn dat alles goed was! Hebben jullie het al van de daken geschreeuwd inmiddels?

Ik heb vanmiddag positief getest. Het kan nog een restje zijn van de spuit die ik moest zetten om ovulatie te stimuleren. Daar zit hcg in dus kan vals positief geven. Heeft ziekenhuis ook voor gewaarschuwd. Vrijdag is nod pas dus ff spannend of dit echt is of niet aangezien het heeel vroeg is. Ik test morgenmiddag weer. Als de test dan lichter is dan is het van de spuit en als het streepje (hopelijk) donkerder is dan goed nieuws denk ik.
Mamarjan, ik wist dat helemaal niet, zoveel beweging! Echt heel erg leuk. Uitgerekende datum is 25 februari, dat mag in de tabel hoor, ben zelf alleen niet zo handig daarin haha.
Jaaaa, ik zou als ik jou was morgen testen.. zo spannend. Voor nod zou ik het niet doen maar je bent al over tijd. :)

Zwartgroen, wat fiiiiijn een kloppend hartje :heart: gefeliciteerd

Pinguin, morgen een afspraak met mijn baas... super zenuwachtig! Zaterdagavond een klein verjaardagsfeestje van mijn man en ik samen en dan gaan we het onze belangrijkste vrienden vertellen, dan mag het de wereld in :)
Ik vind het knap dat je elke dag durft te testen, wel een beetje onzeker zo maar ik hoop het zo voor je dat het raak is.
Pinguin een voorzichtige hoera, ik duim mee dat de test duidelijker wordt!🤞🏼

Ik heb nog niet getest..
Vandaag voelde ik wel steeds krampen, wel zware borsten, dus symptomen van opkomende menstruatie, maar nog niets op gang gekomen
uitgaande van dat wanneer ik dacht m’n ovulatie te hebben en we toen onderweg voor vakantie waren/net aan kwamen en ik niet in de mood was... maar de woensdag er op wel, zou ik pas as woensdag 2 weken verder zijn, dus ik ga woensdag pas testen. Indien er dan nog geen duidelijkheid is.
Ik ben een hele tijd afwezig geweest ivm vakantie en drukte op werk. Ik heb veel gemist zo te lezen. Gefeliciteerd voor alle zwangere dames!!
Pinguïn alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Ik hoop dat de testen mooi op lopen.

Mamarjan spannend! Hou ons op de hoogte.

Ook bij mij is er in de tussentijd veel gebeurd. Ik probeer het kort te houden...
Mijn menstruatie hield maar niet op, ik was al ruim 2 weken ongesteld. Toen toch maar naar de huisarts gegaan hiervoor. De huisarts vond dit niet normaal en we hadden het al gauw over mijn kinderwens en mijn onregelmatige cyclus. De huisarts wou graag dat ik onderzocht zou worden door de gynaeceloog ivm lange en onregelmatige cyclus. Ik kon hier na 2 weken al terecht. Ik kreeg een inwendig onderzoek en hier kwam uit dat ik pcos heb. De gynaecoloog heeft mij clomid meegegeven omdat ik hoogstwaarschijnlijk maar 3 keer in het jaar een eisprong zou hebben. Ik ben nu weer ongesteld geworden doormiddel van een primolut kuur. Woensdag begin ik dan met de 1e ronde clomid. Ik hoop zo dat dit aanslaat en dat ik hierdoor een eisprong ga krijgen en dat mijn cyclus ook korter word.
September hoe ging de afspraak met je baas?

Mamarjan alles nog rustig? Morgen testen?

Nwell ergens verbaast het me niet gezien je lange en onrechtmatige cyclussen. Niet leuk, maar toch fijn dat je nu aan de clomid kan. Vriendin van mij was direct daarna zwanger! Zegt natuurlijk helemaal niets maar je hebt nu pas een echte kans gezien je hiervoor weinig tot geen eisprongen had! Heel spannend! Ik duim voor je!

Ik heb weer positief getest net! Streep was duidelijk dikker nu!
Oh pinguïn wat een mooi nieuws zeker nu je een oplopende dikte ziet. Ik blijf duimen dat het doorzet 😊

Nwell fijn dat de huisarts je serieus nam en je zo snel terecht kon bij de gynaecoloog. Nu is wel duidelijk wat er aan de hand is en kun je ook verdere stappen ondernemen. Ik hoop dat de clomid uitkomst bied en nu zorgt voor een hele lange cyclus van 9 maanden😉

Mamarian ben heel erg benieuwd naar jouw uitslag🤞🏻

En september en Zwartgroen wat tof dat jullie een kloppend hartje zagen. Lijkt me een heel bijzonder moment!
Jaaa! Gefeliciteerd pinguin! Zo blij voor jullie! Nu hopen dat alles goed blijft gaan!

Nwell, wat fijn dat het zo ter sprake kwam, dit scheelt jullie hopelijk heel veel ellende! Ik hoop dat het snel lukt nu voor jullie!

Spannend mamarjan! Hoe is het nu?

Verder alles gelezen, en ik leef mee. Maar ik ben echt onwijs beroerd momenteel! Dus ik reageer later uitgebreid.

Wij hebben gisteren een echo gehad, wegens bloedverlies. Het zit op de juiste plek, placenta en dooierzakje waten te zien. Vruchtje nog niet en dus ook nog geen hartactie. We moeten volgende week terug, ze denkt dat ik nog korter zwanger ben dan dat ik dacht. Het blijft dus nog even heel spannend.
Lalameme, wat spannend. Succes komende dagen met afwachten, maar ook met beroerd zijn en weer het bloedverlies.

Hier net een witte test.
Dus m’n gevoel klopte dat deze maand we geen positieve test zouden gaan hebben.
Laat menstruatie dan toch maar snel komen.

Mms25 hoe is het?
Mms25 en Sali, hebben jullie hoop voor een positieve test?
Mamarjan “jammer” dat je gevoel klopte.. hopelijk komt je menstruatie snel dat je ook weer verder kunt. Is toch balen zo’n moment.

Mijn cyclus is nog onregelmatig omdat ik nog maar 2 maanden gestopt ben. Dus stiekem wel al een vroege test van de action gedaan en die was negatief. Alleen weet ik dus niet of dat te vroeg was of niet, nieuwsgierigheid won het toch. Wel balen omdat ik wel een lichtpuntje kon gebruiken nu gisteren een streep door mijn bruiloft ging. Voel me wel al een week misselijk, opgezette buik en krampen maar dat kan ook prima een voorbode van een menstruatie zijn of een buikgriepje. Dus ik denk dat het hier deze maand niets uithaalt.

Een voordeel mijn cyclus is nu wel langer dan 22 dagen😏
Mms25 balen dat jullie bruiloft niet door gaat.
Vast vanwege Corona, maar dat halen jullie ooit nog wel in. Maar daar heb je nu niets aan, het is echt zo balen dat jullie het hebben moeten annuleren.
Pinguin; wauw, gefeliciteerd! Hoe voel jij je?

Lalameme; Jullie zitten nog even in spanning dus. Ik hoop dat jullie volgende week een mooi kloppend hartje zien!

mamarjan; hé wat jammer van je negatieve test. Hopelijk komt je menstruatie gauw en kun je aan beginnen aan de volgende ronde.

Mms25; Ah wat balen zeg dat jullie bruiloft niet door kan gaan...
Wat lastig van je onregelmatige cyclus, hopelijk komt er snel regelmaat in. Het is lastig te bepalen wanneer je evt. kunt testen tijdens een onregelmatige cyclus.

Ja ik ben ook blij dat de huisarts me serieus nam en dat ik zo snel terecht kon bij de gynaecoloog. Vandaag ben ik begonnen met clomid. ook moest ik vandaag bloedprikken op bepaalde hormonen. Ik hoop dat de clomid aanslaat en dat ik binnenkort een eisprong heb.
Hi lieve dames,

Hier helaas vandaag al bruinverlies en zou za/zo ongesteld moeten worden dus best al vroeg maar oké ronde 2 dus mislukt, op naar ronde 3 zucht...

Ik moet wel 4 sept weer naar gynaecoloog. Heb iedere keer in de week van de eisprong zoveel pijn en op de dag van de eisprong moet ik echt plat liggen van de pijn en “klussen” is dan ook echt geen pretje, beetje jammer als je graag zwanger wilt worden natuurlijk dus ze willen het toch even onderzoeken.
Eerst voelde ik mijn ovulatie wel maar niet zo erg als de laatste maanden dat ik echt dagen last heb en op de dag zelf bepaalde houdingen niet kan aannemen en niet kan slapen ervan...en na de eisprong is het helemaal weg dusja moet daar wel van zijn.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik totaal geen pijn overigens (tijdens ovulatie).

Zijn er meerdere met zulke pijnlijke ovulaties?
Ik heb toevallig een afspraak op de dag of 2 dagen voor eisprong dus dat is wel “gunstig”, dan heb ik dan ook de pijn en kan ze meteen goed checken.

@pinguin
Gefeliciteerd wat een mooi nieuws!!

@Nwell
Inderdaad heel fijn dat je zo gauw terecht kan en dus serieus genomen werd door je huisarts. Lijkt me fijn dat er nu “actie” is dmv medicatie, ik ga voor je duimen!!

@mamarjan
Balen een witte test maar dus ook op naar de volgende ronde. Altijd zo frustrerend dat je dan nu 2 weken moet wachten op de vruchtbare dagen en dan weer 2 weken moet afwachten of het gelukt is he? Tenminste zo vind ik dat, kunt niks doen nu grrr haha

@september
Hoe reageerde je baas? Ahh zo leuk dat je een datum hebt, winter kindje! Onze zoon is van 23 januari ‘19 ook een winterkindje dus 😊
Even snel een berichtje voor sali!

Ik herken dit wel, alleen niet in dezelfde maten. Ik had dit wel voor mijn eerste zwangerschap dat geslachtsgemeentschao rond die dagen aardig pijn gaf. Niet heel romantisch maar er bestaan een soort spuitjes, deze kreeg ik van de fertiliteits arts, wij hebben ze alleen niet hoeven te gebruiken waarmee je het zelf zou kunnen inbrengen als het bijvoorbeeld rond je eisprong echt niet lukt om het gezellig te maken door de pijn die het meebrengt.. bij mij is het op meerdere punten in de cyclus erg gevoelig en hierdoor werd dus aan endometriose gedacht wel in combinatie met nog meer klachten. Goed dat je naar de gyneacoloog gaat, hopelijk kan ze het met wat onderzoekjes beoordelen! Wel heel spannend! Want het "hoort" niet zoveel zeer te doen.
Mamarjan en Nwell dankjewel het is wel echt een beetje zuur nu, maar er zijn natuurlijk ergere dingen dan een feestje missen. Stiekem vanbinnen blijft het k*t. Het is gewoon zo’n raar jaar met Corona... we tekenen het wel gewoon op het gemeentehuis dat alles goed geregeld is en maken er met familie een speciale dag van. Het is alleen anders dan je je had voorgesteld. Dat feestje halen we ooit wel in😏

Hier was de negatieve test terecht. Vandaag ongesteld geworden dus mijn cyclus is (gelukkig) nu langer dan 21 dagen, 25 is volgens mij vrij gemiddeld. Op naar een volgende ronde.

@pinguin en lalameme bij jullie nog alles goed?

En Nwell ik ga met je mee duimen dat de clomid zijn werk gaat doen!

@sali dan lopen we een beetje gelijk op wat dat betreft! Verder herken ik geen klachten tijdens de ovulatie..
Klein ego bericht, na 35 dagen m’n menstruatie.
Ohh wauww!!
Na een hele tijd door drukte niet meer hier gekeken te hebben dacht ik net ohh hoe zou het met iedereen gaan!
En wat zie ik?? Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren onder ons!
Wat ontzettend mooi! Geniet van jullie zwangerschap!

Wij hebben besloten om er deze maand weer vol voor te gaan. Deze week mijn eisprong als goed is. Dus spannend!!
Wat lief jullie reacties, dankjewel!

@lalameme
Nee precies daarom even extra laten checken. We maken nog wel gebruik van de vruchtbare dagen maar gewoon jammer dat het pijnlijk is dan. Dus hoop ook dat ik ze niet nodig heb!

@mms25
Oh dan gaan we allebei voor een positieve test volgende maand he! Duimen, duimen..
En bruiloft die uitgesteld wordt is gewoon ook echt kl*te grrr. Maak er ondanks deze rare tijd toch een fijne dag van en dan extra de tijd om te sparen voor het feest ooit!

@mamarjan
Fijn dat het heeft doorgezet, dan weet je nu ook waar je aan toe bent. Op naar een nieuwe ronde!
Zooo net als vele even afwezig geweest maat zie nieuwe blije poppetjes! Gefeliciteerd 😘!

Jammer Marmajan, altijd teleurstellend als je een witte test hebt. Ook al had je al het vermoeden.

Jeetje lalameme, je bent je zeker kapot geschrokken of niet?

Ik heb morgen mijn nod en ik had nog een test thuis liggen van vorige maand en ik had een dun streepje. Vorige maand maar 1x gemeenschap gehad en heb mijn ovulatie niet bijgehouden want wilde dat iets meer los laten dus ik ben nog beetje verbaasd en geloof het ook niet helemaal. Ik heb de test ook laten vallen dus nu verwijt ik het daar aan dat ik een streep heb maar mn vriend zegt dat dat onzin is en zelf geloof ik t eigenlijk ook niet 😅. Even aankomende dagen afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven