Dresscode (wit)
vrijdag 28 augustus 2020 om 10:53
Goedemorgen.
Ik heb binnenkort een bruiloft met dresscode wit. (I know, wit op een bruiloft).
Nu ben ik zelf onwijs licht, staat wit mij niet mooi. (Vind ik persoonlijk). Ik heb geprobeerd een leuke outfit te vinden, maar na 7 online bestellingen verder geef ik het op.
Ik heb wel een andere jurk gevonden waar ik mij fijn in voel. Het is niet wit, maar heel licht beige. Ik dacht om witte acenten toe te voegen zoals een tas en/of schoenen.
Nu ben ik alleen een beetje bang dat ik nu een vervelende bruiloft gast ben, die zich niet aan de dresscode houd. Het is mijn eerste bruiloft, nog geen ervaringen verder.
Ik hoor graag jullie meningen! Tips om de jurk leuk te stylen is ook welkom!
Op de foto is de jurk lichter. Hij is iets 'donkerder' beige.
https://www.asos.com/nl/missguided-tall ... =532391074
Ik heb binnenkort een bruiloft met dresscode wit. (I know, wit op een bruiloft).
Nu ben ik zelf onwijs licht, staat wit mij niet mooi. (Vind ik persoonlijk). Ik heb geprobeerd een leuke outfit te vinden, maar na 7 online bestellingen verder geef ik het op.
Ik heb wel een andere jurk gevonden waar ik mij fijn in voel. Het is niet wit, maar heel licht beige. Ik dacht om witte acenten toe te voegen zoals een tas en/of schoenen.
Nu ben ik alleen een beetje bang dat ik nu een vervelende bruiloft gast ben, die zich niet aan de dresscode houd. Het is mijn eerste bruiloft, nog geen ervaringen verder.
Ik hoor graag jullie meningen! Tips om de jurk leuk te stylen is ook welkom!
Op de foto is de jurk lichter. Hij is iets 'donkerder' beige.
https://www.asos.com/nl/missguided-tall ... =532391074
vrijdag 28 augustus 2020 om 10:58
Daar twijfel ik persoonlijk ook over. Denk dat zwart er beter bij staat. Maar kan dit? Of 'moet' er echt een wit accent zijn..SimpeleZiel schreef: ↑28-08-2020 10:56Juist mooie keuze! Ik kan zo niet inschatten of witte accessoires hier mooi bij zijn, maar de jurk an sich lijkt me al prima voor dress code wit. Als wit tasjd/schoenen hierbij in het echt mooi is heb je een super outfit!
vrijdag 28 augustus 2020 om 10:58
Beetje 'omdenken'. Als wit je niet flatteert zal beige ook weinig voor je doen. Trek een wit 'iets' aan en breek het geheel door een grote knalketting om je hals te dragen. Heb je meteen een kleur voor je schoenen, tas, riem, nagellak e.d. Helemaal in de dresscode en een stuk feestelijker dan de jurk op het plaatje.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:02
ik snap je denkwijze! Ik kan uberhoud geen leuke witte outfit vinden die goed past. 50% schijnt toch, heel veel outfits 'tekenen'. Ik voel mij daar echt niet comfortabel in. Ik zal sowieso voor wat zelfbruiner of iets gaan zodat het wat beter oogt.Oudblond schreef: ↑28-08-2020 10:58Beetje 'omdenken'. Als wit je niet flatteert zal beige ook weinig voor je doen. Trek een wit 'iets' aan en breek het geheel door een grote knalketting om je hals te dragen. Heb je meteen een kleur voor je schoenen, tas, riem, nagellak e.d. Helemaal in de dresscode en een stuk feestelijker dan de jurk op het plaatje.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:03
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:04
Zou ik het wel kunnen matchen met zwart? Zwart tasje en schoenen.
Twijfel ook nog over de schoenen. Ik ben geen fanatieke pumps loper. Meer een wandelende pinguin zodra ik ze aan heb.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:05
Wauw. Als je daar het figuur voor hebt, echt, wauw.
Ik snap je helemaal trouwens, mijn man heeft precies 1 wit overhemd, omdat hem dat alleen in de zomer staat, een beetje. Lon heeft hetzelfde, die ziet eruit als een dood lijk in wit. Mocht ze ooit gaan trouwen heeft ze de keuze tussen 180 zonnebanksessies of gewoon een andere kleur dan wit.
Ik zou er wel een heel mooie (zilveren) korte ketting bij zoeken, beetje opvallend en dan kleine oorbellen. Of een combi zilver/wit en eventueel een tas ook. Parels zijn ook mooi (vraag je oma). Maar schoenen vind ik een twijfelgeval, ik denk dat ik zou zoeken naar een paar in dezelfde kleur als de jurk. Vooral omdat je waarschijnlijk zo weinig wit in je kast hebt dat je naderhand niet weet waar je witte schoenen bij aan moet.
Ik snap je helemaal trouwens, mijn man heeft precies 1 wit overhemd, omdat hem dat alleen in de zomer staat, een beetje. Lon heeft hetzelfde, die ziet eruit als een dood lijk in wit. Mocht ze ooit gaan trouwen heeft ze de keuze tussen 180 zonnebanksessies of gewoon een andere kleur dan wit.
Ik zou er wel een heel mooie (zilveren) korte ketting bij zoeken, beetje opvallend en dan kleine oorbellen. Of een combi zilver/wit en eventueel een tas ook. Parels zijn ook mooi (vraag je oma). Maar schoenen vind ik een twijfelgeval, ik denk dat ik zou zoeken naar een paar in dezelfde kleur als de jurk. Vooral omdat je waarschijnlijk zo weinig wit in je kast hebt dat je naderhand niet weet waar je witte schoenen bij aan moet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:06
Ik vind van wel, matchen met zwart. En pumps hoeven helemaal niet. Je moet jezelf wel comfortabel kunnen bewegen de hele dag.Spijkerrok schreef: ↑28-08-2020 11:04Zou ik het wel kunnen matchen met zwart? Zwart tasje en schoenen.
Twijfel ook nog over de schoenen. Ik ben geen fanatieke pumps loper. Meer een wandelende pinguin zodra ik ze aan heb.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:06
Wat bedoel je met 'tekenen'? Als het om je figuur gaat dan tekent de jurk van je plaatje echt wel.Spijkerrok schreef: ↑28-08-2020 11:02ik snap je denkwijze! Ik kan uberhoud geen leuke witte outfit vinden die goed past. 50% schijnt toch, heel veel outfits 'tekenen'. Ik voel mij daar echt niet comfortabel in. Ik zal sowieso voor wat zelfbruiner of iets gaan zodat het wat beter oogt.
Wat is je stijl? Een mooie wikkeltop waardoor je een V-krijgt kan ook heel leuk staan met een rode/blauwe/flamingo... ketting. Wijde broek, kokerrok... eronder en hoppa: het perfecte plaatje. Of een mannenoverhemd nonchalant gedragen... Of... Ik kan wel honderd combi's bedenken maar het hangt natuurlijk helemaal af van waarin jij je goed en mooi voelt
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:09
Het juiste figuur is een groot woord. Maar met een correctie broekje kan ik er wel mee door denk ik!Ceylon schreef: ↑28-08-2020 11:05Wauw. Als je daar het figuur voor hebt, echt, wauw.
Ik heb wel wat witte tshirts, met een opdruk en vind dat nog wel draagbaar. Ook witte sneakers maar daar houd het wel bij op.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:12
Spijkerrok schreef: ↑28-08-2020 11:04Zou ik het wel kunnen matchen met zwart? Zwart tasje en schoenen.
Dan kijk je naar wat anders. Persoonlijk ben ik geen fan van sneakers, maar veterschoenen kunnen een alternatief zijn, of ballerina's. Maar bepaalde laarzen zullen hier ook mooi bij staan. In een lichte tint bruin met eenzelfde kleur riem bijvoorbeeld.
Ik zou voor dresscode wit niet matchen met zwart, ik zou eerder gaan voor natuurtinten. Dus licht houden, maar wel zodanig dat het bij jou past.
Het bruidspaar heeft niet voor niks deze dresscode gekozen. Dat wil niet zeggen dat jij je doodongelukkig moet voelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:14
Voor mijn gevoel zag je letterlijk álles in de witte jurkjes, elk bobbeltje, vetje etc. Bijna alles zou ook een onderjurkje nodig moeten hebben.Oudblond schreef: ↑28-08-2020 11:06Wat bedoel je met 'tekenen'? Als het om je figuur gaat dan tekent de jurk van je plaatje echt wel.
Wat is je stijl? Een mooie wikkeltop waardoor je een V-krijgt kan ook heel leuk staan met een rode/blauwe/flamingo... ketting. Wijde broek, kokerrok... eronder en hoppa: het perfecte plaatje. Of een mannenoverhemd nonchalant gedragen... Of... Ik kan wel honderd combi's bedenken maar het hangt natuurlijk helemaal af van waarin jij je goed en mooi voelt![]()
Overhemdoutfits heb ik ook geprobeerd. Maar alle overhemdsjurkjes die ik vind vallen extreem oversized. Met een riempje er om heen heb ik dan allemaal te veel stukken stof die verfrommeld worden.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:17
Voor een prikkie kun je mijn sneeuwwitte bruidsjurk overnemenSpijkerrok schreef: ↑28-08-2020 11:15Ik ben jonger (begin 20) dan de meeste volgens mij denken haha. Trouwen is (nog) niet gebeurd dus.
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:19
Trouwens, even verder denkend, mijn man en dochter kunnen geen wit aan. Ze komen wel heel goed weg met oker (dat kan ik echt niet aan), roze, groen, blauw. Zwart draagt Lon wel graag, zal met de leeftijd te maken hebben, maar staat haar minder goed dan bordeauxrood.
De jurk van jouw plaatje lijkt me goed combineren met deze tinten en ik vermoed dat jouw huid daar dan ook goed mee kan. Dus als je kleur wilt toevoegen zou je simpelweg eens bij een bijouteriewinkel binnen kunnen lopen. Of ga eens naar de markt. Honderden tassen, riemen en sieraden.
Lon is 20. Ik vermoed dat zij dit zou combineren met meerdere zilveren kettinkjes en daar eentje tussen met een gekleurde hanger en eentje met kleine gekleurde steentjes (ze houdt niet van opvallende dingen).
De jurk van jouw plaatje lijkt me goed combineren met deze tinten en ik vermoed dat jouw huid daar dan ook goed mee kan. Dus als je kleur wilt toevoegen zou je simpelweg eens bij een bijouteriewinkel binnen kunnen lopen. Of ga eens naar de markt. Honderden tassen, riemen en sieraden.
Lon is 20. Ik vermoed dat zij dit zou combineren met meerdere zilveren kettinkjes en daar eentje tussen met een gekleurde hanger en eentje met kleine gekleurde steentjes (ze houdt niet van opvallende dingen).
ceylon wijzigde dit bericht op 28-08-2020 11:24
21.88% gewijzigd
vrijdag 28 augustus 2020 om 11:22
Misschien een open-deurentip, maar draag tegen het doorschijnen geen wit onder wit. Kies voor iets in een lichte kleur dat richting de kleur van je huid gaat, bijv beige ("huidskleur"), gebroken wit of lichtroze.Spijkerrok schreef: ↑28-08-2020 11:02ik snap je denkwijze! Ik kan uberhoud geen leuke witte outfit vinden die goed past. 50% schijnt toch, heel veel outfits 'tekenen'. Ik voel mij daar echt niet comfortabel in. Ik zal sowieso voor wat zelfbruiner of iets gaan zodat het wat beter oogt.