Monkey Mee (voor zware tas)

vrijdag 28 augustus 2020 om 18:18
Mijn dochter gaat naar de brugklas en heeft een flink zware tas. Ze is best iel dus een flinke sjouw.
Nu raade een vriendin aan om een Monkey Mee te kopen. Haar dochter vindt t ideaal.
Ik had er nog nooit van gehoord. Dochter durft t niet aan omdat ze bang is om uitgelachen te worden. Maar het lijkt haar ook wel handig.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Kan dit ook voor scholieren of is t voor oudere mensen meer iets?
Nu raade een vriendin aan om een Monkey Mee te kopen. Haar dochter vindt t ideaal.
Ik had er nog nooit van gehoord. Dochter durft t niet aan omdat ze bang is om uitgelachen te worden. Maar het lijkt haar ook wel handig.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Kan dit ook voor scholieren of is t voor oudere mensen meer iets?

vrijdag 28 augustus 2020 om 18:25

vrijdag 28 augustus 2020 om 18:26
Ik ook niet. Allemaal een krat.

vrijdag 28 augustus 2020 om 18:38
fietstassen?Winterhaasje schreef: ↑28-08-2020 18:27Ik ga er eens beter op letten haha! Ik zie meestal ook krat of mand en heel af en toe fietstassen.
Mijn pubers gaan nog liever naakt naar school

vrijdag 28 augustus 2020 om 18:47
Hier ook zo'n rekje of inderdaad een mand voorop.
Maar als ze een flinke tas heeft zou ik sowieso kiezen voor iets dat achterop kan. Het stuurt anders echt zwaar.
Ik weet nog dat er vroeger zo'n beugel was voor je boekentas.. Dat was inderdaad niet hip dan moest dat dikke ding liever onder de snelbinders..Hoe vaak ik niet heb moeten stoppen omdat mijn tas er weer af geschoven was
Maar als ze een flinke tas heeft zou ik sowieso kiezen voor iets dat achterop kan. Het stuurt anders echt zwaar.
Ik weet nog dat er vroeger zo'n beugel was voor je boekentas.. Dat was inderdaad niet hip dan moest dat dikke ding liever onder de snelbinders..Hoe vaak ik niet heb moeten stoppen omdat mijn tas er weer af geschoven was
♡
vrijdag 28 augustus 2020 om 18:57
Doen! En misschien zet je kind dan wel een trend en wordt het helemaal niet uitgelachen. Doe in t leven wat prettig is, en daar hoort voor je dochter zo'n ding bij, los van wat anderen er ook van vinden. Probeer haar te laten ervaren dat ze echt haar keuzes mag maken, ook al vinden anderen het raar of zo. Juist dat geeft haar kracht om te groeien en te zijn wie ze is.

vrijdag 28 augustus 2020 om 19:26
Fietstassen zijn hier echt not done inderdaad. De tassen voor de krantenwijk worden er voor en na de wijk zo snel mogelijk weer afgehaald.
Mijn zoon heeft een voorrek, dochters hebben de rugzak gewoon op hun rug. Die rekjes achterop zie ik ook vaak.
In het buitenland had dochter had dochter, net als alle andere meiden, een stalen fietsmand op de bagagedrager gemonteerd. Dat was eigenlijk wel heel erg handig ook.
vrijdag 28 augustus 2020 om 19:35
Hier heeft de halve school ongeveer een monkey-mee rekje achterop. Echt ideaal!
De andere helft heeft een krat voorop, maar ik vind voorop een krat echt heel onhandig en instabiel (fietsen met krat zijn volgens dochter ook veel lastiger weg te zetten op school omdat ze zo breed zijn;)), maar ook als je een volle tas hebt (hier op het VWO slepen ze flink wat mee + laptop), dan is je tas achterop veel fijner fietsen en sturen.
Je kunt in ieder geval niet fietsen met een zware rugzak op je rug, da's niet handig, en ook onder snelbinders blijft een rugzak niet goed zitten. Ook hebben ze hier twee rugtassen mee als ze gym hebben, past onmogelijk in één tas allemaal. Dan moet er eentje achterop en de gymtas op de rug.
Ik zeg doen zo'n Monkey-mee, morgen een rekje halen en op de bagagedrager monteren!
De andere helft heeft een krat voorop, maar ik vind voorop een krat echt heel onhandig en instabiel (fietsen met krat zijn volgens dochter ook veel lastiger weg te zetten op school omdat ze zo breed zijn;)), maar ook als je een volle tas hebt (hier op het VWO slepen ze flink wat mee + laptop), dan is je tas achterop veel fijner fietsen en sturen.
Je kunt in ieder geval niet fietsen met een zware rugzak op je rug, da's niet handig, en ook onder snelbinders blijft een rugzak niet goed zitten. Ook hebben ze hier twee rugtassen mee als ze gym hebben, past onmogelijk in één tas allemaal. Dan moet er eentje achterop en de gymtas op de rug.
Ik zeg doen zo'n Monkey-mee, morgen een rekje halen en op de bagagedrager monteren!
summer is a state of mind
vrijdag 28 augustus 2020 om 23:28
Onze kinderen hebben er ook elk een. Zie veel leeftijdsgenoten die er eentje hebben. Handig!
Nu moet ik wel zeggen dat ze wat verder moeten fietsen en comfortabel dan toch belangrijker wordt dan hip. Op de basisschool wilden ze bijvoorbeeld geen regenjas (3 minuten lopen), maar bij 2 x 12 kilometer fietsen is een regenjas toch wel fijn met dit weer.
Nu moet ik wel zeggen dat ze wat verder moeten fietsen en comfortabel dan toch belangrijker wordt dan hip. Op de basisschool wilden ze bijvoorbeeld geen regenjas (3 minuten lopen), maar bij 2 x 12 kilometer fietsen is een regenjas toch wel fijn met dit weer.

zaterdag 29 augustus 2020 om 08:43
Dat scheelt ook wel. Mijn kinderen fietsen maar 6 km naar school en dan is een rugzak op je rug geen probleem.Hetismogelijk schreef: ↑28-08-2020 23:28Onze kinderen hebben er ook elk een. Zie veel leeftijdsgenoten die er eentje hebben. Handig!
zaterdag 29 augustus 2020 om 09:00
dit soort dingen verschillen per school. oudste heeft op het gymnasium 6 jaar lang haar tas op de monkey-mee gebonden, maar jongste wil dat niet want op haar vwo is zoiets niet standaard. Daar gooit iedereen de tas in een krat voor op de fiets.
Persoonlijk vind ik dat krat minder fijn want het gewicht van een (toch wel heel erg zware) tas drukt op het voorwiel en dat schijnt weer gevaarlijker te zijn met fietsen.
Maar goed, dit verschilt dus per school. Net als met tassen, bij de ene school is eastpak de standaard tas voor meiden, bij de andere school is dat een cowboysbag oid.
Persoonlijk vind ik dat krat minder fijn want het gewicht van een (toch wel heel erg zware) tas drukt op het voorwiel en dat schijnt weer gevaarlijker te zijn met fietsen.
Maar goed, dit verschilt dus per school. Net als met tassen, bij de ene school is eastpak de standaard tas voor meiden, bij de andere school is dat een cowboysbag oid.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters