tandjes.... zielig

05-05-2009 10:45 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn meisje van 4 maanden huilt al 2 dagen (en nachten) aan 1 stuk door. Ze krijgt haar 2e tandje.

Dat gaat bij haar samen met koorts (tot 39.7!!), soms heel suf en veel huilen van de pijn. Natuurlijk ook weinig drinken etc.Gisteravond was ze zo ziek dat we naar de huisartsenpost zijn gegaan. Echter na onderzoek: het is echt alleen de tandjes waar ze last van heeft.

Wie heeft tips om het voor haar wat makkelijker te maken?

geprobeerd hebben we: bijtringen (vindt ze 2-3 min. prettig). dentinox (lidocaine druppels) en 3-4 dgs paracetamol 60 mgr.:

Wie heeft er tips? aangezien ik dicht bij de duitse grens woon: het mogen ook duitse producten zijn.
Bijtringen en dentinox heb je geprobeerd, verder gewoon geduld. Ze komen vanzelf door. En over 6 jaar raakt ze ze ook vanzelf weer kwijt.
quote:misschicken schreef op 05 mei 2009 @ 10:48:

Bijtringen en dentinox heb je geprobeerd, verder gewoon geduld. Ze komen vanzelf door. En over 6 jaar raakt ze ze ook vanzelf weer kwijt.

tja... dat over 6 jaar is zo...

Maar ook nu is het zo zinloos. Zoveel pijn van de tandjes terwijl alleen nog maar friso 1 krijgt. Ze heeft haar tandjes dus niet eens nodig
Toch handig hoor als je haar over een paar maanden een bammetje geeft...
Dat dacht ik nou ook. Het is heel sneu dat ze er zo'n last van heeft maar het is echt een kwestie van uitzitten.
het leven wordt nog veel zieliger...de eerste flinke schaaf, vinger tussen de deur...met een beetje pech de eerste keer gips...
Het is inderdaad sneu, maar gelukkig gaat het snel over.

Misschien kun je haar laten kauwen op een natte washand en verder lekker veel troosten.
helaas ben ik het met bovenstaande eens, je kan niet zoveel meer dan bijting, dentinox en wat paracetamol.

Ik dacht dat mijn zoon er redelijk goed doorheen zou gaan, want had afgezien van wat dunne luiers eigelijk nooit zoveel last.

Maar nu net zn eerste kies, en god, daar had hij een stuk meer last van.

Ik troost me meestal maar met de gedachte dat als de tand of kies eenmaal door het tandvlees heen is, het ergste over is.

Sterkte ermee!
Ach nee.... wat vervelend. Mijn zoontje werd er ook altijd zo ziek van. Vooral toen de voortanden doorkwamen. Hier een tijdje druppels van VSM (chamodent) gebruikt, maar die werkten niet echt. Later begreep ik van de homeopaat dat - als je homeopatische middelen blijft gebruiken die niet aanslaan bij die persoon - dat de klachten alleen verergerd kunnen worden. Vandaar dat ik voor een consult langs ben gegaan en iets heb gekregen wat helemaal aansluit bij mijn zoontje. Twee dagen een minikorrel moeten opzuigen / eten en daarna was het over met de tandendrama's. Hij heeft zelfs in korte tijd 4 kiezen gekregen zonder koorts, hangerigheid of iets. Hier was dit dus hét antwoord. De tanden daarna (hoektanden) gingen ook prima. Natuurlijk hebben ze nog wel wat last, maar dat is vooral lokaal goed te behandelen met Dentinox. Maar de koorts en het echte ziekworden was hier meteen over.
Dat tandjes die doorkomen pijn doen, dat wist ik.

Maar dat ze de derde dag in gaat met hoge koorts, veel huilen en nauwelijks slapen, dat had ik niet verwacht. Ik ben nu hard aan het proberen om een collega te vinden die morgen voor me wil komen werken.

Want ze is veel te ziek om naar het kdv te gaan.
Misschien is het naast het tanden krijgen ook wel gewoon een griepje, kan ook nog.
Mijn HA beweerde altijd bij hoog en bij laag, dat je van tanden krijgen geen koorts kan hebben.

Volgens hem was het zo, dat door het tanden krijgen hun weerstand vermindert en dat er dan bijna altijd een infectie (oor infectie of een goeie verkoudheid) bij komt kijken.

Dit gezegd te hebben, deed hij verder niks, raadde paracetamol aan, en daar hebben we het mee gered. Behalve 1x toen was er toch een fikse oorontsteking.

Ik denk, ga met koorts toch even langs de HA.
Bij tanden doorkomen hoort geen koorts bij te komen hoor, dus ben het eens met Kip.
quote:toetyfroety schreef op 05 mei 2009 @ 11:12:

Mijn HA beweerde altijd bij hoog en bij laag, dat je van tanden krijgen geen koorts kan hebben.

Volgens hem was het zo, dat door het tanden krijgen hun weerstand vermindert en dat er dan bijna altijd een infectie (oor infectie of een goeie verkoudheid) bij komt kijken.

Dit gezegd te hebben, deed hij verder niks, raadde paracetamol aan, en daar hebben we het mee gered. Behalve 1x toen was er toch een fikse oorontsteking.

Ik denk, ga met koorts toch even langs de HA.

ik ben gisteravond naar de huisarts geweest.

Ze is onderzocht op longontsteking, oorontsteking, keelontsteking, etc. vlgs huisarts echt alleen de tandjes
Tja, geen echt goede tip, maar wat hier werkt is veel laten drinken: verdunde poedermelk, water, diksap met water. En gewoon uitzitten!
Mooi! Dan zijn we weer terug bij geduld....
quote:misschicken schreef op 05 mei 2009 @ 11:15:

Mooi! Dan zijn we weer terug bij geduld....En mijn posting...
Mijn dochter van nu 2 krijgt ook vaak koorts als ze last heeft van doorkomende tanden of kiezen. Daarnaast dus ook veel kwijlen en verkouden, dunne poepluiers. Ik geef haar een paracetamol als ze er erg veel last van heeft en smeer dentinox op haar tandvlees, maar meer kun je er niet aan doen helaas.Ze heeft er altijd heel veel last van, helaas is haar gebit nog niet compleet dus het is nog even uitzitten.
inderdaad alles wat al genoemd is, bijtringen uit de koelkast, paracetamol, kijk eens of ze inmiddels een andere dosis mag dan 60mg, misschien is dit net niet sterk genoeg, of overelg dit met huisarts. Ik heb toen mijn zoontje zo klein en erg ziek was wel eens een hogere dosis van de huisarts gehad. Nu is mij zoontje ook wel wat groter dan gemiddeld kind, maar je kan het altijd even overleggen.. Je hebt verschillende soorten middeltjes voor op het tandvlees. Je zou bij apotheek even kunnen informeren of ze nog iets anders dan detinox hebben. En verder zoals gezegd is dit pas het begin van al het leed dat je kind in haar leven nog zal overkomen. Geduld en hopen dat ze haar tanden een beetje snel doorzijn.
Ik ben toch weer naar de huisarts geweest, want ik vind het te ziek voor "alleen" tandjes.

Huisarts was het met me eens, dat ze erg ziek is. Waarschijnlijk heeft ze behalve de doorkomende tandjes ook de 5e of de 6e ziekte.

En ook daar is niets tegen te doen, behalve paracetamol.

Iom de huisarts blijf ik 60 mgr gebruiken. Ze is bijna 5 maanden, dus ze zou ip meer mogen, maar ze weegt 5.9 kgr. Ze is dus wat aan de lichte kant. Derhalve geen 120 mgr.

Ik ben wel aan het proberen om een plasje op te vangen om een blaasontsteking uit te sluiten.
lastig he die tanden! (hier ook maar wel pas met 9 maanden) maareh... werk in de kinderopvang en zie alleen maar dat doorkomende tanden gepaard gaat met veel heel dunne ontlasting en koorts (mijn larfje ook al de hele week poep aan de lopende band en koorts tot wel 39 graden) en ze is algeheel ellendig... hier werkt ook niets. je kunt nog een nat washandje laten bevriezen en haar daar op laten "bijten" of een zilveren lepel in de vriezer leggen tot ie koud is en daar op laten bijten (zilver houd de kou langer vast) hier helpt een stuk komkommer uit de vriezer erg goed maar daar is jou gup te jong voor... succes!
Hier had zoon er ook veel last van. Ik was aleens naar een homeopaat gegaan met hem en zei tegen haar dat hij zo vreselijke last had van tanden en later bleek kiezen die doorkwamen. Ze zei dat ze iets zou geven, korreltjes maar de naam weet ik niet je kunt die niet kopen maar ik krijg die van haar opgestuurd, dat het bij de volgende tanden minder heftig zou zijn. Inmiddels heeft hij 2 boven hoektanden gekregen, zijn net door, en daar had hij wel last van maar stukken minder. Nu komen de 2 onderhoektanden door en dat is nog te doen allemaal. Misschien kun je naar een homeopaat gaan maar ik weet of je daar in gelooft?
Nu al 2 positieve gebruikers Dees, dus wie weet vindt zij het het proberen waard.
Bedankt voor jullie adviezen, maar ben gister (begin vd middag) weer terug naar de huisarts geweest. Hij vindt ook dat ze te ziek is voor "alleen tandjes". Waarschijnlijk heeft ze de zesde ziekte erbij.

Dus voorlopig ga ik nog niets anders doen dan paracetamol, bijtringen etc. Want ik weet niet wat het effect van homeopatische spullen op een virusinfectie is (6e ziekte is een bepaalde virus). Heb gelukkig vrij kunnen krijgen op mijn werk, want ook vannacht was het vooral huilen en echt ziek zijn.

Omdat mijn meisje 4.5 maand is, maar een lichtgewichtje is, mag ik van de huisarts alleen paracetamol 60 gebruiken (max. 4dgs)
Ook de 6e ziekte moet ze gewoon uitzieken. Sielug dat ze alles tegelijk krijgt, hoop dat ze snel opknapt!

Je zou wel even kunnen overleggen over de dosis paracetamol, als ze zoveel pijn heeft kun je misschien een keertje extra geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven