Toxic relatie
maandag 31 augustus 2020 om 21:52
Hi dames,
Ik wil verhaal kwijt, ik heb een jaar in een toxic relatie gezeten die afgelopen week is over gegaan. Ik ben verhuist naar zijn stad om samen te wonen. En woon nu weer bij me ouders thuis.
Deze relatie was zo toxic, hij was zeer agressief als we ruzie hadden hij heeft me ook meerdere keren aangeraakt. (Tot keel dicht knijpen en tot slaan) Er is zoveel gebeurt in een jaar tijd,(dat het gewoon weg niet meer ging) Hij heeft me mentaal en fysiek kapot gemaakt. Maar toch gaf ik hem steeds een kans.. omdat ik zoveel van deze jongen houdt. Het is uit gegaan omdat ie geen gevoel meer voor me had.. ik deed alles voor deze jongen. Ik weet gewoon dat dit het beste is dat het uit is gegaan, maar op een of andere manier mis ik hem zo hard en wou ik dat ie meer om me gaf
.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, woon nu bij me ouders thuis en heb geen werk en zit hele dagen binnen omdat ik geen vrienden heb.
Ik wordt langzaam gek, en ga kapot van verdriet. Wil niet slapen omdat ik bang ben dat ik over hem droom en nog erger kut ga voelen.
Doet me gewoon pijn dat hem niks kan schelen... ik ga van de week al me spullen ophalen en zie daar echt tegenop.
Hebben jullie ooit in een toxic relatie gezeten? En hoe zijn jullie mee omgegaan? Want ik ga kapot van binnen.
Liefs,
Anoniem
Ik wil verhaal kwijt, ik heb een jaar in een toxic relatie gezeten die afgelopen week is over gegaan. Ik ben verhuist naar zijn stad om samen te wonen. En woon nu weer bij me ouders thuis.
Deze relatie was zo toxic, hij was zeer agressief als we ruzie hadden hij heeft me ook meerdere keren aangeraakt. (Tot keel dicht knijpen en tot slaan) Er is zoveel gebeurt in een jaar tijd,(dat het gewoon weg niet meer ging) Hij heeft me mentaal en fysiek kapot gemaakt. Maar toch gaf ik hem steeds een kans.. omdat ik zoveel van deze jongen houdt. Het is uit gegaan omdat ie geen gevoel meer voor me had.. ik deed alles voor deze jongen. Ik weet gewoon dat dit het beste is dat het uit is gegaan, maar op een of andere manier mis ik hem zo hard en wou ik dat ie meer om me gaf
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, woon nu bij me ouders thuis en heb geen werk en zit hele dagen binnen omdat ik geen vrienden heb.
Ik wordt langzaam gek, en ga kapot van verdriet. Wil niet slapen omdat ik bang ben dat ik over hem droom en nog erger kut ga voelen.
Doet me gewoon pijn dat hem niks kan schelen... ik ga van de week al me spullen ophalen en zie daar echt tegenop.
Hebben jullie ooit in een toxic relatie gezeten? En hoe zijn jullie mee omgegaan? Want ik ga kapot van binnen.
Liefs,
Anoniem
dinsdag 1 september 2020 om 15:53
Dit vind ik echt onzin wat je hier schrijft. Volgens mij heb jij nog nooit in zo'n soort relatie gezeten.Rooss4.0 schreef: ↑01-09-2020 12:22Zo lang je jezelf dit blijft voorhouden zie je je eigen aandeel niet. Dat is jammer en een gemiste kans en dat betekent ook dat je vrij makkelijk weer in een dusdanige relatie terechtkomt.
Het feit alleen al dat hij er een eind aan gemaakt heeft en jij daar kapot van bent zegt mij meer dan genoeg.
Natuurlijk moet je kijken wat je eigen aandeel hierin is.
Maar dat zij hier kapot van is is heel normaal. Natuurlijk niet gezond en ze moet ook in gaan zien dat ze aan zichzelf moet werken maar dat jij zegt.....zegt meer dan genoeg vind ik echt onbegrijpelijk.
Jij veroordeelt haar gewoon.
To ik begrijp heel goed dat niet alle reacties leuk zijn die je hier krijgt. En ik snap ook dat je veel niet wilt herkennen of geloven maar de zet is echt aan jou om hier aan te gaan werken.
Zoals er al werd gezegd je mist hem niet jij denkt dat je hem mist.
Jij moet de dingen eromheen .....samen filmpje kijken, samen in bed liggen of douchen , samen shoppen of wandelen enz enz. Maar hem niet!!
Het moet nog even bij je binnendringen en dat je het ook echt gaat zien. Dat zal tijd nodig hebben.
De slechtste keuze zal echt zijn dat je terug gaat.
Hij heeft jou echt niets te bieden en die paar keer dat hij wel leuk was kan niet tegenop de keren dat hij je mishandelde.
Blijf in jezelf geloven !
dinsdag 1 september 2020 om 16:01
dinsdag 1 september 2020 om 16:01
05-2019 schreef: ↑01-09-2020 15:53Dit vind ik echt onzin wat je hier schrijft. Volgens mij heb jij nog nooit in zo'n soort relatie gezeten.
Natuurlijk moet je kijken wat je eigen aandeel hierin is.
Maar dat zij hier kapot van is is heel normaal. Natuurlijk niet gezond en ze moet ook in gaan zien dat ze aan zichzelf moet werken maar dat jij zegt.....zegt meer dan genoeg vind ik echt onbegrijpelijk.
Jij veroordeelt haar gewoon.
Ze vind het een gemiste kans dat TO de oorzaak volledig buiten zichzelf legt en daarbij ook nog haar mishandelaar mist, wat aanleiding geeft om aan te nemen dat ze zo weer in een dergelijk relatie zou springen, danwel haar mishandelaar met open armen weer in haar leven zou laten.
Hetgeen wat ze veroordeelt is de onnozelheid van TO hierbij. En terecht. Heel begrijpelijk wat mij betreft.
dinsdag 1 september 2020 om 16:03
En jij zegt precies hetzelfde volgens mij. Alleen dan leuker verpakt met een strikje dr omheen.
dinsdag 1 september 2020 om 16:05
Aan jouw posts is ook overduidelijk te zien dat jij nooit in zo'n relatie hebt gezeten.Rooss4.0 schreef: ↑01-09-2020 16:01Tja, ik vind het ook werkelijk onbegrijpelijk dat mensen in zoiets blijven hangen, waarom zou ik dat niet mogen schrijven?
En natuurlijk heb ik nooit in zo'n relatie gezeten maar dat is toch geen toeval? Of wil je beweren van wel?
Ik lees niks geks in mijn eigen posting, echt niet.
Natuurlijk mag jij zeggen wat je wilt en mag jij dat onbegrijpelijk vinden maar zou jou wel eens willen horen mocht je toch ooit in zo'n relatie terrecht komen want iedereen zegt altijd wel dat overkomt mij niet of laat ik mij nooit gebeuren maar dat is geen garantie dat het ook nooit daadwerkelijk gebeurd.
Misschien heb ik dan jouw reactie verkeerd gelezen/opgevat.
05-2019 wijzigde dit bericht op 01-09-2020 16:09
14.85% gewijzigd
dinsdag 1 september 2020 om 16:11
Ik ben echt blij voor je dat jij gelukkig nooit een foute man in je leven bent tegen gekomen. En natuurlijk wens ik je die ook niet toe.
dinsdag 1 september 2020 om 16:34
Iedereen komt foute mannen tegen. Het gaat pas mis als iemand een foute man tegen komt en dat niet signaleert.
Aan het verkleinen van de kans op het tegenkomen van foute mannen kan je wel iets doen, je kan alleen niet voorkomen dat je ze toch tegen komt. Aan het signaleren kan je ook wat doen, alleen zijn er ook mannen die misschien wel nog beter zijn in misleiden dan dat jij bent in signaleren. Maar alle verantwoording buiten jezelf leggen omdat je het niet 100% kan uitsluiten is gewoon niet handig. Dat benoemen is geen victim-blaming, dat is wakker schudden (wat mij betreft).
dinsdag 1 september 2020 om 16:38
dinsdag 1 september 2020 om 20:33
In het begin zijn die foute mannen best wel lief en charmant, zetten hun beste beentje voort etc. En dan laten ze beetje bij beetje hun echte gedrag zien maar dat kan heel subtiel gaan waardoor de vriendin gaat twijfelen aan zichzelf.
dinsdag 1 september 2020 om 20:41
Ik begrijp jouw rouw wel, heb ik ook gedaan maar mijn rouw ging over mijzelf dat ik mij 3 en half jaar als een deurmat heb laten behandelen. en ik bleef maar teruggaan.Missguided schreef: ↑01-09-2020 13:42Rouwen kan ook een “vorm” zijn van iemand kwijtraken ipv dat iemand dood gaat
Dat ik zo weinig zelfrespect en zelfliefde had, daar heb ik om gerouwd. Om de verspilde kostbare jaren.
Niet om die klootzak die mij het leven zuur maakte, mij dan weer even neukte om het goed te krijgen omdat ik geloofde dat, dat liefde was.
Wakker worden meisje.
dinsdag 1 september 2020 om 21:40
En je moet op een of andere manier de juiste sleutel zien te vinden om iemand te manipuleren. En voor iedere persoon is er weer een andere sleutel nodig.Getaway_Car_59 schreef: ↑01-09-2020 21:10Ik ben ervan overtuigd dat iedereen te manipuleren is. Als je iemand maar lang genoeg beïnvloedt op een negatieve manier. En voordat je het weet zit je dus in zo'n relatie en dat is gewoon klote voor TO.
woensdag 2 september 2020 om 00:57
Tuurlijk. Iedereen manipuleert en wordt gemanipuleerd, alleen al door onze kinderen, kinderen zijn meester manipulators.
Maar niét iedereen komt in een soortgelijke relatie terecht, daar geloof ik echt helemaal niks van!
woensdag 2 september 2020 om 09:00
Nee, zeker niet iedereen. De één heeft namelijk meer geluk (in de liefde) dan de ander. Stel je voor dat je op een dag alles verliest en getraumatiseerd raakt, en na een tijd kom je iemand tegen bij wie je je heel goed en veilig voelt, iemand waarbij je het gevoel hebt eindelijk begrepen te worden. En dat die persoon (waar je dus van gaat houden), pas na een lange tijd zijn ware aard laat zien. Dan zit je al in de relatie en dan hou je al teveel van iemand om zomaar weg te gaan. Ik denk dat iedereen dit kan overkomen, maar als jij ervan overtuigd blijft dat dit niet zo is, denk ik zomaar dat je gewoon veel geluk hebt gehad.
woensdag 2 september 2020 om 09:39
Getaway_Car_59 schreef: ↑02-09-2020 09:00Nee, zeker niet iedereen. De één heeft namelijk meer geluk (in de liefde) dan de ander. Stel je voor dat je op een dag alles verliest en getraumatiseerd raakt, en na een tijd kom je iemand tegen bij wie je je heel goed en veilig voelt, iemand waarbij je het gevoel hebt eindelijk begrepen te worden. En dat die persoon (waar je dus van gaat houden), pas na een lange tijd zijn ware aard laat zien. Dan zit je al in de relatie en dan hou je al teveel van iemand om zomaar weg te gaan. Ik denk dat iedereen dit kan overkomen, maar als jij ervan overtuigd blijft dat dit niet zo is, denk ik zomaar dat je gewoon veel geluk hebt gehad.![]()
Dat het je kan overkomen, zeker als je in een situatie zit waarin je daar gevoelig/ontvankelijk voor bent, dat klopt helemaal. En niemand is er op uit om in een gewelddadige misbruikrelatie te stappen.
Maar het klinkt ook alsof je zegt; laat het maar over je heen komen want je kan toch niks doen om het te voorkomen. En dat lijkt TO ook een beetje te zeggen. Het heeft echter niet alleen met geluk of pech te maken; je speelt daar zelf ook een rol in. Het lijkt mij interessanter om te benoemen hoe je je er beter tegen kan beschermen dan de nadruk leggen op een soort gelatenheid waarbij je gaat afwachten of je geluk of pech hebt. Je kan er niks aan veranderen dat die mannen er zijn, je kan wel wat veranderen aan hoe ontvankelijke je zelf bent voor een dergelijk man.
Bovendien vind ik het heel opvallend en tegenstrijdig met de andere verhalen dat TO nog maar een jaar een relatie had. Dat duidt niet op 'na lange tijd z'n ware aard laten zien', dat duidt eerder op 'vanaf het begin af aan zijn ware aard negeren'. Hoe zie jij dat?
woensdag 2 september 2020 om 09:43
Daar komt bij dat er ook legio dames zijn die helemáál niet in de bodem van de put zitten maar het gewoon prima voor elkaar hebben en tóch in handen van een fouterd vallen.
Bij voorkeur als ze door hun omgeving tig keer gewaarschuwd zijn. Lekker man, living on the edge, rockende boatjes enz, het mag vooral niet kabbelen.
Die dames ken ik ook. Helemaal in de gloria totdat ze zichzelf voor de tigste keer liefdesverdrietig bij elkaar moeten vegen....
Bij voorkeur als ze door hun omgeving tig keer gewaarschuwd zijn. Lekker man, living on the edge, rockende boatjes enz, het mag vooral niet kabbelen.
Die dames ken ik ook. Helemaal in de gloria totdat ze zichzelf voor de tigste keer liefdesverdrietig bij elkaar moeten vegen....
woensdag 2 september 2020 om 09:45
TO;
Vind het erg naar voor je wat je overkomen is.
Als je gevoelig en ook wellicht kwetsbaar hierin bent, kun je ook snel in dit soort situaties terecht komen.
Buitengewoon pijnlijk en soms moeilijk te voorkomen.
Mijn zus heeft ook in het verleden een erg toxische relatie met iemand gehad.
En dit heeft voor erg vervelende situaties gezorgd.
Ze is gelukkig nu van deze persoon af.
Maar het heeft wel heel wat voeten in aarde gehad.
Wil je sowieso erg veel sterkte wensen met alles.
Vind het erg naar voor je wat je overkomen is.
Als je gevoelig en ook wellicht kwetsbaar hierin bent, kun je ook snel in dit soort situaties terecht komen.
Buitengewoon pijnlijk en soms moeilijk te voorkomen.
Mijn zus heeft ook in het verleden een erg toxische relatie met iemand gehad.
En dit heeft voor erg vervelende situaties gezorgd.
Ze is gelukkig nu van deze persoon af.
Maar het heeft wel heel wat voeten in aarde gehad.
Wil je sowieso erg veel sterkte wensen met alles.
woensdag 2 september 2020 om 11:25
Rooss4.0 en Shifty: ik ben het volledig eens met het feit dat je ook bij jezelf te rade moet gaan waarom dit je is overkomen. En dat je zelf ook altijd een aandeel hebt. Wanneer je dit niet doet, is de kans dat het nog een keer gebeurd vrij groot. Dus het laatste wat je moet doen is in een slachtofferrol vallen. Ik weet van mezelf dat ik gevoelig ben voor foute relaties door bepaalde redenen. Dus ga ik gewoon geen relaties meer aan, puur om mezelf te beschermen. Maar dit is natuurlijk niet voor iedereen de beste oplossing.
En Rooss4.0: wat betreft je bericht over dames die de spanning juist opzoeken, dat komt inderdaad ook voor. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik niets zo saai als een gezonde, stabiele en normale relatie. (En ja, ik weet dat dat ongelooflijk stom en kinderachtig is.)
En Rooss4.0: wat betreft je bericht over dames die de spanning juist opzoeken, dat komt inderdaad ook voor. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik niets zo saai als een gezonde, stabiele en normale relatie. (En ja, ik weet dat dat ongelooflijk stom en kinderachtig is.)
woensdag 2 september 2020 om 16:05
Een manipulatief persoon kan heel goed zijn in jou afhankelijk maken van hem. Vaak is zo'n relatie aan het begin heel fijn en sluipt alles er langzaam in tot op het punt dat je bijvoorbeeld bang bent om eruit te stappen omdat je niet weet wat hiervan de gevolgen zijn. Vaak trek je wel makkelijker dergelijke situaties aan als je zelf niet stevig in je schoenen staat en een manipulator zal hier misschien ook weer juist op vallen en zo heb je een gouden combi voor een ongezonde relatie.
Ik heb een lange tijd in een zeer ongezonde relatie gezeten waarbij ik bang was om weg te gaan en er constant op je me ingepraat werd dat ik niks kon zonder hem. Daarnaast werd ik langzaam in een isolement getrokken en zag ik door hem de mensen om me heen steeds minder. Bij mij was het een ware bevrijding dat ik van hem af was toen het compleet escaleerde maar ik heb juist langere tijd erna er veel last van gekregen.
Ik denk dat je op dit moment misschien erg bang bent om alleen te zijn en daarom denkt dat je niet zonder hem kan. Het is met hem niet fijn, maar dan heb je in ieder geval iemand. Maar je moet juist gaan concentreren op jezelf. Zoek iets wat je leuk vind om te doen, ga eens goed voor jezelf zorgen en zo zul je langzaam beseffen dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te worden.
Verder sluit ik me aan bij velen dat het goed kan zijn om hulp te gaan zoeken. Het kan nooit kwaad eens met iemand te gaan praten, probeer het gewoon eens uit en zorg goed voor jezelf. Als jij je goed voelt kan je een stuk meer aan!
Ik heb een lange tijd in een zeer ongezonde relatie gezeten waarbij ik bang was om weg te gaan en er constant op je me ingepraat werd dat ik niks kon zonder hem. Daarnaast werd ik langzaam in een isolement getrokken en zag ik door hem de mensen om me heen steeds minder. Bij mij was het een ware bevrijding dat ik van hem af was toen het compleet escaleerde maar ik heb juist langere tijd erna er veel last van gekregen.
Ik denk dat je op dit moment misschien erg bang bent om alleen te zijn en daarom denkt dat je niet zonder hem kan. Het is met hem niet fijn, maar dan heb je in ieder geval iemand. Maar je moet juist gaan concentreren op jezelf. Zoek iets wat je leuk vind om te doen, ga eens goed voor jezelf zorgen en zo zul je langzaam beseffen dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te worden.
Verder sluit ik me aan bij velen dat het goed kan zijn om hulp te gaan zoeken. Het kan nooit kwaad eens met iemand te gaan praten, probeer het gewoon eens uit en zorg goed voor jezelf. Als jij je goed voelt kan je een stuk meer aan!
woensdag 2 september 2020 om 16:28
En op wat voor manier zou jij dan graag spanning in een relatie hebben?Getaway_Car_59 schreef: ↑02-09-2020 11:25En Rooss4.0: wat betreft je bericht over dames die de spanning juist opzoeken, dat komt inderdaad ook voor. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik niets zo saai als een gezonde, stabiele en normale relatie. (En ja, ik weet dat dat ongelooflijk stom en kinderachtig is.)
woensdag 2 september 2020 om 16:29
To, indien je nu nog vol in spanning zit van het loslaten, spullen halen en je kinderen dan ben je mogelijk nog niet toe aan de stap van zelfreflectie. Misschien komt dat pas over maanden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.