Toxic relatie

31-08-2020 21:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik wil verhaal kwijt, ik heb een jaar in een toxic relatie gezeten die afgelopen week is over gegaan. Ik ben verhuist naar zijn stad om samen te wonen. En woon nu weer bij me ouders thuis.

Deze relatie was zo toxic, hij was zeer agressief als we ruzie hadden hij heeft me ook meerdere keren aangeraakt. (Tot keel dicht knijpen en tot slaan) Er is zoveel gebeurt in een jaar tijd,(dat het gewoon weg niet meer ging) Hij heeft me mentaal en fysiek kapot gemaakt. Maar toch gaf ik hem steeds een kans.. omdat ik zoveel van deze jongen houdt. Het is uit gegaan omdat ie geen gevoel meer voor me had.. ik deed alles voor deze jongen. Ik weet gewoon dat dit het beste is dat het uit is gegaan, maar op een of andere manier mis ik hem zo hard en wou ik dat ie meer om me gaf😞.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, woon nu bij me ouders thuis en heb geen werk en zit hele dagen binnen omdat ik geen vrienden heb.

Ik wordt langzaam gek, en ga kapot van verdriet. Wil niet slapen omdat ik bang ben dat ik over hem droom en nog erger kut ga voelen.
Doet me gewoon pijn dat hem niks kan schelen... ik ga van de week al me spullen ophalen en zie daar echt tegenop.

Hebben jullie ooit in een toxic relatie gezeten? En hoe zijn jullie mee omgegaan? Want ik ga kapot van binnen.

Liefs,

Anoniem
Alle reacties Link kopieren
LSK schreef:
02-09-2020 16:05
Een manipulatief persoon kan heel goed zijn in jou afhankelijk maken van hem. Vaak is zo'n relatie aan het begin heel fijn en sluipt alles er langzaam in tot op het punt dat je bijvoorbeeld bang bent om eruit te stappen omdat je niet weet wat hiervan de gevolgen zijn. Vaak trek je wel makkelijker dergelijke situaties aan als je zelf niet stevig in je schoenen staat en een manipulator zal hier misschien ook weer juist op vallen en zo heb je een gouden combi voor een ongezonde relatie.

Ik heb een lange tijd in een zeer ongezonde relatie gezeten waarbij ik bang was om weg te gaan en er constant op je me ingepraat werd dat ik niks kon zonder hem. Daarnaast werd ik langzaam in een isolement getrokken en zag ik door hem de mensen om me heen steeds minder. Bij mij was het een ware bevrijding dat ik van hem af was toen het compleet escaleerde maar ik heb juist langere tijd erna er veel last van gekregen.

Ik denk dat je op dit moment misschien erg bang bent om alleen te zijn en daarom denkt dat je niet zonder hem kan. Het is met hem niet fijn, maar dan heb je in ieder geval iemand. Maar je moet juist gaan concentreren op jezelf. Zoek iets wat je leuk vind om te doen, ga eens goed voor jezelf zorgen en zo zul je langzaam beseffen dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te worden.

Verder sluit ik me aan bij velen dat het goed kan zijn om hulp te gaan zoeken. Het kan nooit kwaad eens met iemand te gaan praten, probeer het gewoon eens uit en zorg goed voor jezelf. Als jij je goed voelt kan je een stuk meer aan!
Vind dit zeer treffend geschreven.
Vooral ook de 1e alinea.
Een manipulatief iemand kan inderdaad je het gevoel geven dat je van hem (of haar) afhankelijk lijkt te zijn.
Dit komt trouwens niet alleen in relaties voor, maar ook in andere situaties (zoals op de werkvloer, vriendschappen etc).
Maar dat even terzijde.
Een giftige relatie is absoluut naar en het kan erg veel problemen geven om hier uit te stappen.
De manipulerende persoon kan nog meer 'trucs' tevoorschijn halen en doorgaan met treiteren.
Dat is ook ergens wel bekend.
Het is belangrijk om bij jezelf te blijven en geen onzekerheid en/of twijfels te tonen naar diegene, want die zal er alleen maar misbruik van gaan maken.
Missguided schreef:
31-08-2020 22:04
Als je in z’n relatie eenmaal zit is het moeilijk om er uit te stappen, als je het eenmaal zelf meemaakt oordeel je anders..
Het gaat niet over oordelen. Raar gedoe.

Het gaat erom dat niet iedere vrouw ( of man) in zo'n relatie stapt of er wel uitstapt bij eerste signalen naar/toxic/ creepy gedrag.
En dat je een eigen aandeel erkent ( als in waarom stapte je wel in en/of kwam ik er niet meer zomaar uit) helemaal niet erg is. Juist zeer gewenst voor jezelf.

Dat doen alsof het iedereen kan overkomen is misschien fijn voor je ego maar gaat je niets helpen. Dus ToO kan beter eerlijk zijn naar zichzelf toe en daar gericht aan werken of hulp bij zoeken, dat is er. En daar is ook niets mis mee.
Zo te lezen heb je in ieder geval de mooie herinneringen nog, die pakken ze je niet meer af
Luci_Morgenster schreef:
02-09-2020 19:09
Het gaat niet over oordelen. Raar gedoe.

Het gaat erom dat niet iedere vrouw ( of man) in zo'n relatie stapt of er wel uitstapt bij eerste signalen naar/toxic/ creepy gedrag.
En dat je een eigen aandeel erkent ( als in waarom stapte je wel in en/of kwam ik er niet meer zomaar uit) helemaal niet erg is. Juist zeer gewenst voor jezelf.
Helemaal eensch. Zolang je doet alsof de toxicity alleen bij de ander ligt en hij je 'betoverd' heeft of zo gemanipuleerd dat iedereen daar weerloos tegenover zou staan, kan het je nog een keer (of tien) gebeuren
WitteHaai schreef:
02-09-2020 16:28
En op wat voor manier zou jij dan graag spanning in een relatie hebben?
Dat is lastig om uit te leggen. Het is een bepaald gevoel van spanning en tegelijkertijd onzekerheid, en dat is er of dat is er niet. Het is in ieder geval ongezond, dus ik ben ermee gestopt.

TO, hoe gaat het inmiddels met je? Ben je een beetje tot rust gekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven