Vriend met ADD/ADHD

02-09-2020 21:33 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ADD. Als het goed is valt dit onder ADHD, maar is ADD meer druk in je hoofd dan lichamelijk. Hij heeft ook een Wajong.

Zijn er mensen die ook een partner hebben met ADD?

Ik merk aan mezelf dat ik er soms moeite mee heb en hem loop af te katten en kort daarna bedenk ik me of dit wel rechtvaardig is...

Hoe gaan jullie hiermee om?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Dus jij wil veranderen , door met je leven
Maar zijn gedrag beperkt je erin en het zit je in de weg. Je kunt je niet goed op school focussen. Je weet zelf dat dit niet de liefde van je leven is. Dus je positieve toekomst wordt negatief beinvloed door een passant in je leven? En daar ben jij straks de dupe van

Terug naar huis, jammer van dat baantje voor hem.

Wat zou je tegen een vriendin zeggen in deze situatie?
T-Bag schreef:
03-09-2020 14:03
Ik wil ook graag dat mensen zich thuis voelen zeg maar.
Hij geeft bijvoorbeeld ook aan dat hij zich ook comfy wil voelen als hij hier langere tijd is en niet op z'n tenen wil lopen. Dat snap ik tot op zekere hoogte, maar toch storen dingen me.

Volgens mij weet ik zelf niet meer zo goed wat m'n probleem is.
Ik denk dat jij je te veel laat beïnvloeden door wat hij wil en je jezelf daardoor wegcijfert.
Wat wil jij? Als hij zich comfy wil voelen en niet op z'n tenen wil lopen, dan zoekt hij fijn een plekje voor zichzelf in de buurt. Of hij gaat terug naar Groningen, waar hij dan ook zelf een eigen baantje zoekt.
Wil hij bij jou zijn en wil jij dat ook? Dan heeft hij ook rekening te houden met jou. Hij kan niet jouw indeling gaan lopen veranderen en de hele dag luidkeels zitten te gamen terwijl jij gewoon online les hebt, omdat hij zich 'comfy' wil voelen. Alsjeblieft zeg.
Hij is zoals hij is. ADD hoort ook bij hem. Hij heeft zijn leven nu zo geregeld en wijzigt hier niks aan dus vindt het wel goed zo.

De vraag aan jou is: is dit genoeg?
Ik lees wel heel veel dingen die je niet leuk vindt.
lilalinda schreef:
03-09-2020 13:57
schop hem naar huis!
Ja, weg met hem. En bedenk dan eens of je dit nog wil.
@ T-Bag
Volgens mij neemt hij jouw huis over. Je geeft hem erg veel (te veel) ruimte om zaken te bepalen in jouw huis. Is het niet belangrijk dat jij je comfortabel voelt in je eigen huis? Doet hij wel iets in het huishouden? Koken? Boodschappen doen? Vaat? Was? Als hij niks doet dan heeft hij een heel luxe logeerplek waar hij zelfs niet hoeft te koken of zijn eigen was hoeft te doen. Zou jij je zo gedragen als je bij hem op bezoek bent?
boekenlegger0 schreef:
03-09-2020 16:41
@ T-Bag
Volgens mij neemt hij jouw huis over. Je geeft hem erg veel (te veel) ruimte om zaken te bepalen in jouw huis. Is het niet belangrijk dat jij je comfortabel voelt in je eigen huis? Doet hij wel iets in het huishouden? Koken? Boodschappen doen? Vaat? Was? Als hij niks doet dan heeft hij een heel luxe logeerplek waar hij zelfs niet hoeft te koken of zijn eigen was hoeft te doen. Zou jij je zo gedragen als je bij hem op bezoek bent?
Zo voelt het wel een beetje ja.
Hij doet af en toe boodschappen, kleine dingen zoals drinken of wat broodjes ofzo, wc papier als dat op is. Gaat bijna dagelijks wel naar de winkel. Hij doet af en toe de was, meer uit eigen belang omdat zijn kleren dan op zijn.
Koken doen we allebei niet, ik ben vaak simpelweg te moe om energie op te brengen om te koken/boodschappen te doen. Mijn energielevel is op dit moment gewoon 0. Eigenlijk gaat een groot deel van wat ik verdien ook weer op aan thuisbezorgd, lekker gezond ook weer.
We zitten in een patroon en dat moet echt doorbroken gaan worden.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Ik vrees dat je dit patroon alleen kan doorbreken door kei harde afspraken te maken en als deze niet nageleefd worden hem de deur te wijzen helaas.

Jij wilt stappen maken naar voren maar hij hangt lamlendig aan je been waardoor dit moeilijker gaat. Hoe meer jij je grenzen loslaat onder het mom van “ hij moet zich welkom voelen in mijn huis” hoe meer je gaat kwijtraken.

Het is jou huis en jij bent de baas. Wil je een vriend die niet werkt en te lam is om thuis iets uit te voeren en de hele dag gamed en blowt? Ik trap daar niet nog een keer in. Heeft me namelijk al 5,5 jaar gekost en een hele hoop geld en energie.

Ik zoek een man die mij ondersteund en niet een jongetje dat ik emotioneel en financieel kan gaan helpen. Ik snap niet waarom jij jezelf geen leukere kerel gunt want dat ben je waard meid.
Maar ... zover ik begrijp wil je het graag nog eens kans geven en denk je dat het aan de ADD ligt. Ligt niet aan de ADD maar aan de wiet. Rook maar eens n blowtje mee en kijk maar waarvoor je de kracht nog hebt de rest van de dag.

Roep hem aan tafel en maak duidelijke afspraken en spreek hierin ook je verwachtingen uit. Je bent geen daklozenopvang of dagbesteding hè. Het moet voor jou ook iets positiefs opleveren!
T-Bag schreef:
03-09-2020 01:10

Ben sowieso niet op korte termijn van plan om te proberen kindjes te krijgen, samenwonen, etc.
Veel te druk met studeren en zit hier nog wel even goed :)
Begrijp ik het dan goed dat hij, terwijl jij 12 uur van huis bent en meerdere baantjes hebt, bij jou in huis zit te gamen, blowen en er een troep van maakt? De irritatie daarover is dan toch helemaal niet nodig?

Ik dacht dat jullie samenwoonden. Dat zou de situatie lastig maken. Nu is het best makkelijk op te lossen.

Goede afspraken maken: Gamen en blowen doet hij thuis. Niet bij jou. Dat mag je best van hem vragen en verwachten.
Misschien wordt hij dan wel wat productiever in de tijd dat hij bij jou op je wacht. Hij kan er ook voor kiezen om meer in zijn eigen huis te zijn, maar dan kom jij niet thuis is meer troep dan hoe je het achter liet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven