Goedmaken of niet met mn ex-vriendje?

05-05-2009 15:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik heb 1 jaar een relatie gehad met een jongen maar dat is inmiddels 2 maanden uit. Hij heeft 1x met een ander meisje gezoend op vakantie, en hij heeft hier nog steeds ontzettend veel spijt van. Ik heb dit begrepen en we zijn verder gegaan. Het is uiteindelijk uit gegaan omdat bang was om hem kwijt te raken en me dus onzeker en wantrouwend ging gedragen tegenover hem.

We hadden nooit ruzie, konden altijd alles doen. En het was èchte liefde. Nu is het dus 2/3 maanden uit, maar ik mis hem nog iedere dag. En hij heeft afgelopen weekend met een ander meisje gezoend. Ik weet niet waarom, omdat hij nog steeds super verliefd is op me. En dat verteld hij me ook. Hij vertelde me dat hij namelijk het gevoel had dat over hem heen liep. En dat ik bijna over hem heen was. Hij komt zometeen hier om te praten, maar ik weet niet wat ik moet doen.... Het goedmaken of niet? Ik voel me echt zo beroerd over wat er dit weekend is gebeurd, dus aan de ene kant wil ik niet met hem zoenen zometeen. Maar ik wil hem ook echt niet kwijt raken. Ik ben verder nooit vreemdgegaan en ik heb na hem met niemand iets afgesproken/gezoend.

kan iemand mij tips geven? ik mis hem zo, but i just dont know what to do.

pleassee

Dank je wel, liefs Sanne!
Als hij nog steeds verliefd op je is, dan is het wel vreemd dat ie met een ander meisje zoent (dit weekend!). Verder ken ik hem natuurlijk niet dus dan is het moeilijk in te schatten hoe jullie relatie was. Wat zegt je gevoel? Kan je hem weer compleet vertrouwen als jullie straks toch iets met elkaar hebben?
Bedenk goed waarom je het precies hebt uitgemaakt. Is de situatie nu verandert of is de situatie nog steeds hetzelfde? Als ik lees dat hij dit weekend nog met een ander heeft staan zoenen, dan lijkt het alsof hij niet verandert is.
Die jongen moet je laten gaan.

Je hebt het over echte liefde, over dat hij jou echt terug wilt, maar dat laat hij jou helemaal niet zien!

Anders had hij de drang om met een ander meisje te zoenen heus wel kunnen weerstaan, denk je niet?

En is het je eerste vriendje?

Vaak hou je daar je leven lang speciale gevoelens voor. Maar dat hoeft zeker niet te betekenen dat het de juiste man voor jou is.
Poelepoelepoelepoes!
Als het echte liefde was, dan had ie ook op die vakantie niet met en ander gezoend.

En als je m nu zou terugnemen, ben je dan van je onzekerheid af? Of ben je alleen maar onzekerder geworden en ga je weer verder met wantrouwen?

Ga alleen terug als je echt zeker weet dat hij nooit meer met een ander zal zoenen en je niet de minte behoefte hebt om hem te controleren en/of te beperken. Als je m komende zomer zonder jou op vakantie durft te laten gaan, omdat je zeker weet dat ie nooit meer zou vreemdgaan. Als het idee dat ie zonder jou op vakantie zou gaan je ongerust maakt, kun je het beter laten zoals het is, uit.
Ik sluit me aan bij Blog. Ik vind het een vreemd verhaal dat hij afgelopen weekend en tijdens jullie relatie met andere meiden heeft staan zoenen. Terwijl hij daarnaast zegt dat hij stapelverliefd op jou is. Klinkt nou niet echt geloofwaardig.

Ik zou niet gaan praten, om te voorkomen dat je je laat meeslepen in je emoties en dingen doet waar je spijt van gaat krijgen. Ga zeker niet met hem zoenen, dat verdient hij toch niet?

Laat hem maar even in z'n sop gaarkoken. Als jij echt zoveel voor hem betekent, laat hem dan eerst maar eens wat moeite gaan doen om jou te overtuigen.

Succes.
Bedankt voor al jullie reacties,

ik schiet er echt een hoop mee op!!!

Het probleem is dat ik hem niks kwalijk kan nemen dat hij met een ander meisje heeft gezoend want we hebben tenslotte 'niks'.

En van dat vreemdgaan, daar heeft hij echt diepe spijt van. ( zegt hij) Dusja, het is allemaal een beetje kut, want ik weet niet wat ik met alles moet doen.

1) dat vreemdgaan, had hij super spijt van, hij zegt dat hij het nooit meer zou doen

2) en hij zegt dat de situatie nu anders is dan toen we een relatie hadden en we hebben niks, dus ik kan hem niet echt 'claimen' dat hij met een ander heeft gezoend.

hoop op nog wat meer support!
Misschien zoende hij haar wel omdat hij dacht dat hij daardoor jou zou kunnen vergeten. Hoor ik hier op het forum soms wel eens van meiden dus misschien denken jongens zo ook wel?

Nee maar alle gekheid op een stokkie. Dat is een excuus om weer even te hebben kunnen doen waar hij zin in had. Een soort van ongestraft vreemd gaan om dan toch weer daarna met jou verder te gaan.

Als je je er niet mee in wilt laten zoals je zegt dan zeg je dat hij niet welkom is.
Je verzint nu excuses voor hem en theoretisch gezien is hij niet vreemdgegaan afgelopen weekend, maar het gaat erom dat hij hiermee niet echt aantoont helemaal voor je te gaan. En dát lijkt me nou juist iets dat hij wel moet doen, zeker als hij zo verliefd op je is als hij beweert.
quote:orline1 schreef op 05 mei 2009 @ 15:42:

Het probleem is dat ik hem niks kwalijk kan nemen dat hij met een ander meisje heeft gezoend want we hebben tenslotte 'niks'.

Als hij smoorverliefd op je zou zijn was hij dit weekend wel naar jou gekomen om het goed te maken ipv dat hij met een ander ging zoenen.
En wat moet ik nou doen als hij het gedaan heeft om mij te vergeten. Want de afgelopen 2/3 maanden was ik degene die hem aan het lijntje hield. Want ik was continue aan het 'twijfelen' of ik het wel goed wilde hebben. En hij had het idee dat ik over hem heen was. Dus ja, wat moet ik hiermee?:S

( ik verdedig hem nu, want misschien ligt het ook wel aan mij omdat ik het de hele tijd 'niet wist')
je twijfelt niet voor niets al zo lang, geef toe aan je onderbuik gevoel en kap met hem.

Zet hem uit je hoofd en hart.
In de 3 maanden tijd dat jij hem aan het lijntje hield kon hij je 1000 verschillende liefdesverklaringen geven en je vertellen hoe graag hij je terug wilde, hoe lief en hoe leuk je bent, dat je zijn alles bent, etc. Heeft hij dat gedaan? En nog veel belangrijker: vertrouw je heb? Want vertrouwen vind ik de basis van elke relatie. Laat je hem met een gerust hart alleen stappen of op vakantie gaan?
Je moet ophouden met hem te verdedigen! Als hij echt zo verliefd op je zou zijn, gaat hij niet zomaar met een ander zoenen. Dat hij het alleen deed om jou te vergeten geloof ik niet. Dat is gewoon een slap excuus.

Wat ik al zei: je kan hem beter een tijd in z'n sop laten gaarkoken. Misschien komt hij er dan echt achter dat jij z'n one and only bent. En zo niet, is het ook goed dat je erachter komt voor je weer helemaal in de relatie zit.
Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wie er nu "schuld heeft aan wat. want inderdaad, als jij hem aan het lijntje hield en niet "wist"wat jij wilde, dan geef je hem ook niet veel duidelijkheid en zekerheid, en dan kan het zomaar zijn dat ie daarom is gaan flirten. maar in feite doet het er niet toe wat jullie gedaan heben toen het officieel uit was.

Wat er wel toe doet is de reden waarom het uit ging. jij schrijft dat je onzeker was en wantrouwend gedrag ging vertonen. En hij kan nog 100x zeggen dat t m spijt, maar jij zult m echt moeten vertrouwen en geloven, anders ga je weer in dezelfde valkuil stappen.

dus nog 1x mijn vraag: Durf jij hem deze zomer alleen op vakantie te laten gaan? Zou je er van overtuigd zijn dat ie jou echt niet kwijt wil en het daarom deze keer uit zijn hoofd zal laten om weer met een ander te zoenen? of zou je geen nacht slapen als hij weg was en m de hele vakantie achterna bellen?

Als jij het geen probleem zou vinden als ie deze zomer alleen op vakantie gaat, of als je zeker zeker weet dat ie liever met jou zou zijn ook als dat betekent vakantie afzeggen, dan heb je een goede basis voor een herstart. dus : durf je m weer 100% te vertrouwen?
het lijkt erop dat je vooral voor jezelf op een rijtje wil zetten waarom je hem terug wil nemen. Ik lees in je posts niet dat je nog je keuze moet maken, maar dat je hem alleen wil verantwoorden.

Als een jongen echt zo gek op je is, dan doet hij heel erg zijn best om je terug te krijgen, en dat is natuurlijk niet door met n ander te gaan zoenen.

en ja, hij zegt dat hij spijt heeft fat hij vreemd is gegaan, en het nooit meer zal doen. Heb nog nooit een man meegemaakt die zei dat hij geen spijt had. Jullie hadden een relatie van een jaar en binnen een jaar is hij al vreemdgegaan, dat biedt weinig perspectief voor de komende 20-30 jaar, denk je niet?
quote:Your_Wake_Up_Call schreef op 05 mei 2009 @ 16:03:

je twijfelt niet voor niets al zo lang, geef toe aan je onderbuik gevoel en kap met hem.

Zet hem uit je hoofd en hart.

Sorry, maar ik moest even hieraan denken... Stukje uit 'De Laatste Stap' van Grof Geschut. Is wel van toepassing hier.

Ik twijfel al een hele tijd

is dit wel goed of krijg ik spijt

Ik zou niet weten wat er beter is

de schijn van valse veiligheid

of bikkelharde eerlijkheid

samen met de pijn van het gemis
quote:Ring1981 schreef op 05 mei 2009 @ 16:10:

[...]

Sorry, maar ik moest even hieraan denken... Stukje uit 'De Laatste Stap' van Grof Geschut. Is wel van toepassing hier.

Ik twijfel al een hele tijd

is dit wel goed of krijg ik spijt

Ik zou niet weten wat er beter is

de schijn van valse veiligheid

of bikkelharde eerlijkheid

samen met de pijn van het gemis wel erg toepasselijk ja
Is hij nog langs gekomen om te praten? En wat heb je gezegd?
Jaa hij is nog langsgeweest...

Hij twijfelt nog steeds. Ik voel me echt zoo hopeloos eenzaam zielig en ik kreeg zelfs een paar keer paniekaanvallen tijdens ons gesprek.

Ik wilde het goedmaken maar hij twijfelt dus.

Ik wil m nu echt zooo graag terug.

Maar ik weet echt niet meer hoe.. Hij zegt dat hij nog van me houdt.. Maarja hij twijfelt dus..
orline: wat vervelend dat je je zo rotvoelde tijdens het gesprek. Maar hoe rot je je ook voelt nu: zelfs nu het uit is, en hij niet bij je kan zijn, is hij er niet van overtuigd dat hij je wil, want hij twijfelt nog.... daar wil je toch niet de rest van je leven mee verder? Hoe moeilijk nu ook, ik zou het hierbij laten, want deze jongen kiest niet voor 100% voor jou, dat is duidelijk. En iedereen verdient een partner die helemaal voor hem/haar gaat.
quote:orline1 schreef op 09 mei 2009 @ 16:50:

Hij twijfelt nog steeds. Ik voel me echt zoo hopeloos eenzaam zielig en ik kreeg zelfs een paar keer paniekaanvallen tijdens ons gesprek.

Ik wilde het goedmaken maar hij twijfelt dus.

Ik wil m nu echt zooo graag terug.

Twijfel = nee!!!! Hij gaat vreemd, jij vergeeft hem en wil hem terug en hij twijfelt?!?! Dan lijkt het mij een duidelijke zaak. Dumpen! Hoe moeilijk dit ook voor je is... deze jongen lijkt me echt totaal niet goed voor jou. Sterkte ermee!
Ja naja, ik heb echt sterk het idee, dat hij het gewoon doet om over me heen te komen. Hij is nu ook met een ander meisje aan het daten.. en hij doet alsof het m allemaal niks kan schelen.

Maar ik weet gewoon bijna zeker, dat hij me op een dag weer opbelt. hij is namelijk emotioneel niet goed ontwikkeld of zo. het ene moment wil hij dit.. en het andere moment dat.. Denken jullie dat dat ooit veranderd? of zit dat gewoon ècht in een mens?

Het kan toch niet zomaar zo zijn.. dat hij opeens is omgedraaid in zn beslissing van... ik twijfel als ik daarvoor gezegd had dat ik m terugwilde. Hij speelt gewoon een spelletje.. denken jullie niet?

En ook vrijdag tijdens ons gesprek.. was het echt zo als vanouds. Hij ging me steeds knuffelen en kussen en zo. en ik zie gewoon nog steeds dat hij verliefd is.

Moet ik het contact gewoon helemaal verbreken of kan ik m nog af en toe opbellen? wat denken jullie? Ik heb zoiets van..

als je mensen wil vasthouden moet je ze loslaten? toch?
Ik zou geen contact meer met hem opnemen. Dat is hij niet waard, en maakt het voor jezelf alleen maar nodeloos ingewikkeld. Verder ben ik het helemaal eens met Blog. Dumpen die handel!
quote:orline1 schreef op 14 mei 2009 @ 11:59:

hij is namelijk emotioneel niet goed ontwikkeld of zo. het ene moment wil hij dit.. en het andere moment dat.. Denken jullie dat dat ooit veranderd? of zit dat gewoon ècht in een mens?

Dat verandert niet, lijkt mij. Jij schreef 'hij speelt gewoon een spelletje'. Nou, ik houd niet van die spelletjes! Dus als hij bij mij dat spelletje zou spelen zou het einde verhaal zijn!

Je schrijft: hij ging me kussen en knuffelen. Zóóó, dat had hij niet bij mij moeten proberen. Ik zou eerst een heel goed verhaal van hem eisen voordat hij me uberhaupt weer mocht aanraken! Je mag echt wel wat harder worden en meer voor jezelf opkomen, hoor! Ik heb het idee dat hij over je heen loopt.

Je vraagt 'moet ik het contact verbreken of kan ik hem nog af en toe bellen?' Waarom zou je hem willen bellen? Uit = uit. Ik denk dat je het jezelf veel te moeilijk maakt als je hem nog belt. En hij maakt het jou ook veel te moeilijk als hij blijft wikken en wegen. Niet bellen dus!!!!! Laat gaan en ga verder met je leven. Klinkt makkelijk, is het niet... Maar dat lijkt me wel het verstandigst.

Succes meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven