Emetofobie en angst voor stage
dinsdag 18 november 2025 om 21:42
Ik weet niet zo goed of ik het hier goed neerzet maar omdat het een angst is denk ik dat het hier hoort
Ik ben een moeder van 43 jaar en heb al sinds ik kind ben emetofobie. Toch kon ik er tot voor kort goed mee leven. Sterker nog, ik ben er voor de kinderen wanneer ze ziek zijn en het beïnvloed mijn leven niet. Ik ga niets uit de weg. Behalve als ik hoor dat er ergens buikgriep is dan krijg ik het weer even benauwd. De angst zit hem bij mij vooral in het zelf misselijk zijn en moeten overgeven.
Wat ik alleen nog heel erg lastig vind is dat mijn dochter van bijna 18 nu stage moet lopen op een kdv ivm haar studie.
En iedereen weet dat de kans op buikgriep daar heel groot is. Mijn angst is dus ook dat ze het mee naar huis neemt en het hele gezin straks plat ligt. Ik kan het maar niet loslaten. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee wil misschien gewoon even van me afschrijven. Al hoor ik het liefst dat het allemaal ook mee kan vallen met ziek worden terwijl je op een kdv werkt. Al is dat vaker bij mensen die er al langere tijd werken en dus een weerstand hebben opgebouwd.
Alvast bedankt voor het lezen.
Ik ben een moeder van 43 jaar en heb al sinds ik kind ben emetofobie. Toch kon ik er tot voor kort goed mee leven. Sterker nog, ik ben er voor de kinderen wanneer ze ziek zijn en het beïnvloed mijn leven niet. Ik ga niets uit de weg. Behalve als ik hoor dat er ergens buikgriep is dan krijg ik het weer even benauwd. De angst zit hem bij mij vooral in het zelf misselijk zijn en moeten overgeven.
Wat ik alleen nog heel erg lastig vind is dat mijn dochter van bijna 18 nu stage moet lopen op een kdv ivm haar studie.
En iedereen weet dat de kans op buikgriep daar heel groot is. Mijn angst is dus ook dat ze het mee naar huis neemt en het hele gezin straks plat ligt. Ik kan het maar niet loslaten. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee wil misschien gewoon even van me afschrijven. Al hoor ik het liefst dat het allemaal ook mee kan vallen met ziek worden terwijl je op een kdv werkt. Al is dat vaker bij mensen die er al langere tijd werken en dus een weerstand hebben opgebouwd.
Alvast bedankt voor het lezen.
dinsdag 18 november 2025 om 21:49
Nou ik kan je vertellen met een paar kleine kids achter elkaar op de KDV, dat ze wel heel erg vaak verkouden zijn. Maar mijn kids hebben echt haast nooit iets gehad waardoor ze moesten overgeven, en als ze dat al hadden hebben ze mij letterlijk 0 keer aangestoken. Het ergste wat ik van ze heb gekregen is een keer een milde vorm van corona.
Onze weerstand is echt veel beter dus je pikt echt niet zomaar van alles op daar van die kids. Het is eerder andersom: die kinderen worden juist ziek van alles wat leidsters en oudere broers/zussen wel bij zich dragen maar al niet meer ziek van worden.
Ik zou het dus echt een beetje los proberen te laten.
Onze weerstand is echt veel beter dus je pikt echt niet zomaar van alles op daar van die kids. Het is eerder andersom: die kinderen worden juist ziek van alles wat leidsters en oudere broers/zussen wel bij zich dragen maar al niet meer ziek van worden.
dinsdag 18 november 2025 om 21:51
Ik herken helemaal wat je zegt en ik heb niet echt tips. Wil je alleen even meegeven dat je (helaas) niet de enige bent die hier zo erg tegenaan loopt.
Ik merk wel dat naarmate je kinderen ouder worden dat je minder snel wordt aangestoken dan toen ze klein waren. Dat is misschien een geruststelling?
Ik merk wel dat naarmate je kinderen ouder worden dat je minder snel wordt aangestoken dan toen ze klein waren. Dat is misschien een geruststelling?
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 18 november 2025 om 21:54
Dankjewel voor je berichtje, doet me goed.Solsol schreef: ↑18-11-2025 21:49Nou ik kan je vertellen met een paar kleine kids achter elkaar op de KDV, dat ze wel heel erg vaak verkouden zijn. Maar mijn kids hebben echt haast nooit iets gehad waardoor ze moesten overgeven, en als ze dat al hadden hebben ze mij letterlijk 0 keer aangestoken. Het ergste wat ik van ze heb gekregen is een keer een milde vorm van corona.
dinsdag 18 november 2025 om 21:58
Lief dankjewel. Ja daar dacht ik ook al aan inderdaad en daar probeer ik me ook maar een beetje aan vast te houden. Ik heb nog twee kinderen op de basisschool dus de kans dat die iets oppikken is natuurlijk ook altijd aanwezig. En toch voelt het alsof mijn oudste straks 16 uur per week tussen de virussen zit...Maleficent schreef: ↑18-11-2025 21:51Ik herken helemaal wat je zegt en ik heb niet echt tips. Wil je alleen even meegeven dat je (helaas) niet de enige bent die hier zo erg tegenaan loopt.
dinsdag 18 november 2025 om 22:01
Ja dat is ook wel logisch want gaandeweg je leven bouw je meer weerstand op dus de kans wordt steeds groter dat je minder ziek word bij besmetting.Maleficent schreef: ↑18-11-2025 21:51Ik herken helemaal wat je zegt en ik heb niet echt tips. Wil je alleen even meegeven dat je (helaas) niet de enige bent die hier zo erg tegenaan loopt.
Ik merk ook wel dat als de kinderen ziek zijn ze elkaar ook wel aansteken, maar dat ik me hooguit 2 daagjes wat minder fit voel maar het gewoon niet doorzet. Ik hoor de meeste ouders ook klagen over dat hun kind weer ziek is door de opvang, maar veel minder dat het hele gezin dan ziek is. Dan zit je zelf als fitte ouder weer thuis te werken met je zieke kind
dinsdag 18 november 2025 om 22:07
dinsdag 18 november 2025 om 22:27
Zo fijn dit bericht dankjewel!LaFleurNoire schreef: ↑18-11-2025 22:07Ik heb ook emetofobie en vorig jaar een kind dat achtereenvolgens 3 maanden op een kdv, 3 maanden in groep 1/2 en 3 maanden in groep 3/4 moest stage lopen. Ik zag de buikgriepvirussen al in grote getale op me afkomen, maar ze is 1 keer flink verkouden geweest en dat was het.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in