Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

maandag 7 september 2020 om 10:23
Ik ook
Schouw is mooi, maar ik dacht ook: de kandelaars bij elkaar in een groep en de planten en windlichtjes bij elkaar
maandag 7 september 2020 om 10:27
Herkenbaar, Ik haat symmetrisch, sorry. Zo asymmetrisch mogelijk graagkindrebel schreef: ↑07-09-2020 09:52Deze foto confronteert mij met een interieurallergie: symmetrie.![]()
Ik krijg jeuk als spullen symmetrisch staan opgesteld, of precies in het midden staan.
Wij hebben in onze slaapkamer niet eens 2 dezelfde nachtkastjes. Dat niveau.
En als de schoonmaakster is geweest zet ik alle bloempotjes die netjes over de vensterbank zijn verdeeld, weer scheef.![]()

Voor iedereen een groene tuin

maandag 7 september 2020 om 10:56
maandag 7 september 2020 om 11:00
Ik heb dat met teveel spullen in huis. Ik heb recentelijk allemaal troep weggegooid, echt hele vuilniszakken en dozen vol met oud papierwerk en spulletjes. Heerlijk die rust. De kast is zo leeg nu. Maar symmetrie stoort me niet.
maandag 7 september 2020 om 11:10
Ja ik heb dat ook, met te veel spullen. Soms ben ik een tijd aan het verzamelen en dan ineens kan het mij aanvliegen als ik overal spulletjes zie en ga ik radicaal opruimen. Als ik er nog geen afscheid van kan nemen gaat het in een doos naar zolder, en eens in de zoveel tijd bekijk ik die dozen.
Bij anderen overigens geen last van, een kennis van mij is dól op spulletjes. Alles staat vol en de muren hangen ook vol. En om de 1 of andere manier vind ik het bij haar gezellig, maar bij mij niet.
Bij anderen overigens geen last van, een kennis van mij is dól op spulletjes. Alles staat vol en de muren hangen ook vol. En om de 1 of andere manier vind ik het bij haar gezellig, maar bij mij niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
maandag 7 september 2020 om 11:47
Ik vind grote, zilveren kandelaars in films mooi die in het midden van lange, oude tafels staan op een wit tafelkleed met witte kaarsen erin.

maandag 7 september 2020 om 12:27
Op zolder is het momenteel rommelig omdat ik allerlei spullen aan het verkopen ben. Maar dat stoort niet omdat het gewoon hoort als je aan het opruimen bent.
Ik vind het juist gezellig als dingen niet te symetrisch zijn, voelt huiselijker/natuurlijker. Een volledig opgeruimde kamer vind ik ook naar, dan heb ik meer neiging naar vervelen/tv-kijken, terwijl ik van wat rommel.troepjes juist zin krijg om iets te gaan doen/creatief te zijn, want ik heb geen zin om op te ruimen.

Zoals ik wel eens zeg: Chaos tickles the mind and sparks creativity.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 7 september 2020 om 12:29
dianaf schreef: ↑07-09-2020 12:27Op zolder is het momenteel rommelig omdat ik allerlei spullen aan het verkopen ben. Maar dat stoort niet omdat het gewoon hoort als je aan het opruimen bent.
Ik vind het juist gezellig als dingen niet te symetrisch zijn, voelt huiselijker/natuurlijker. Een volledig opgeruimde kamer vind ik ook naar, dan heb ik meer neiging naar vervelen/tv-kijken, terwijl ik van wat rommel.troepjes juist zin krijg om iets te gaan doen/creatief te zijn, want ik heb geen zin om op te ruimen.![]()
Zoals ik wel eens zeg: Chaos tickles the mind and sparks creativity.
Je lijkt mijn man wel. Die gebruikt dat als smoes om de puinhoop op zijn bureau niet op te ruimen

maandag 7 september 2020 om 12:37
Ik heb ook niets symmetrisch in huis, want balans geeft onrust. Bij mij staat of hangt ook niets in het midden, maar ik heb geen heftige gevoelens daarover als anderen dat wel hebben, dat vind ik vreselijk over the top.

maandag 7 september 2020 om 12:42
Naar aanleiding van de symmetrie-discussie vroeg ik me af of ik daar van houd. Als ik zo om mij heen kijk overduidelijk niet... Op de vensterbank in de erker staat van rechts naar links: een emaillen blauwe petroleumkan en een zilverkleurig keteltje naast elkaar. Dan een brandertje voor etherische oliën. Vind ik niet perse mooi, maar is wel retefunctioneel. Dan een zilverkleurige kraantjeskan van mijn oma, een waxinelichthoudertje in de vorm van een gargoyle en een klein glazen asbakje. Daarachter, als anti-inkijk de originele glas in lood raampjes. Op de schoorsteen van rechts naar links: een plantje, een treinwagonnetje van mijn vader op een stukje rails, vijf Tardissen op een rijtje, een plastic sonic screwdriver en een glazen schaaltje (blauw) uit IJsland. Ik denk dat ik niet eens dingen heb om symmetrisch dingen neer te zetten. Had ik me nooit gerealiseerd...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 7 september 2020 om 12:44
Heb ik ook een beetje. Niet perse symmetrisch maar ik maakte net een foto van mijn kast en toen ik de foto bekeek zag ik dat het dienblad (bedoeld voor iPhones en tablets) niet recht staat en dat moet dan wel gauw meteen even recht gezet worden.

maandag 7 september 2020 om 12:45
In mijn huis is alles beetje rommelig en weinig symmetrisch, maar als iets symetrisch of recht hoort voor mijn gevoel wordt ik daar echt super onrustig van. Het feit dat sommigen dat over the top vinden veranderd dan weinig aan.
Een scheef schilderij of iemand die iets aan de voordeur heeft, maar dan niet in het midden, dat trek ik echt heel slecht. Hetzelfde met mensen die alles in tweeën en drieën hebben. Als ze dat dan symetrisch hebben, moet het ook echt symetrisch en niet een stukje afwijken. Dan moet ik echt met mijn rug er naar toe zitten om het niet aan te passen.
Een scheef schilderij of iemand die iets aan de voordeur heeft, maar dan niet in het midden, dat trek ik echt heel slecht. Hetzelfde met mensen die alles in tweeën en drieën hebben. Als ze dat dan symetrisch hebben, moet het ook echt symetrisch en niet een stukje afwijken. Dan moet ik echt met mijn rug er naar toe zitten om het niet aan te passen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 7 september 2020 om 12:46

Een waterspuiter uit de middeleeuwen (over het algemeen). Vaak in de vorm van een duivel of groteske mannetjes. De voorloper van de (veel saaiere) goten en afvoeren.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor