Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
10-11-2020 19:40
Volgens mij zit er op de gashaard na (en onze keukenapparatuur) echt niks moderns in ons huis. Alles komt van antiek boeren of is door timmermannen gemaakt gebaseerd op onze ontwerpen, geinspireerd door oude huizen. Zelfs de houten vloer die erin komt is een oude herbruikte vloer. (Al zie je tegenwoordig trouwens met regelmaat heel strakke designs in oude huizen waar oude elementen bewaard zijn gebleven, of juist in combi met een oud tapijt, en ik vind dat vaak heel geslaagd. Met alles oud word je huis snel stoffig of muf qua uitstraling)

Sjulia, wat grappig idd dezelfde kleuren, ik vind je grijze kast er juist prachtig bij, koele kleuren moeten bij elkaar blijven. Als je hier opeens een hele warme kleur aan toevoegt wordt die kleur 'viezig' en flets. Warmte is dan juist te vinden in materialen (stof, warme houten zoals mangohout, wol, etc).

Moirmel, de keukenramen ZO, de tuindeuren ZZW, het grote raam voorkant NW. Het huis staat aan het bos en onze tuin is omringd door hele grote dennen en eiken, iedereens eerste reactie is altijd bomen slopen, maar ik geniet van de beschutting en het groen en het laat nog gelicht door zoals je ziet.
Ik zie gewoon niks van een "oud huis" terug op de foto's, volgens mij is er ook behoorlijk doorgebroken, dus zie de context niet zo, maar nogmaals, als het af is, kan het er heel anders uitzien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
10-11-2020 19:40
Volgens mij zit er op de gashaard na (en onze keukenapparatuur) echt niks moderns in ons huis. Alles komt van antiek boeren of is door timmermannen gemaakt gebaseerd op onze ontwerpen, geinspireerd door oude huizen. Zelfs de houten vloer die erin komt is een oude herbruikte vloer. (Al zie je tegenwoordig trouwens met regelmaat heel strakke designs in oude huizen waar oude elementen bewaard zijn gebleven, of juist in combi met een oud tapijt, en ik vind dat vaak heel geslaagd. Met alles oud word je huis snel stoffig of muf qua uitstraling)

Sjulia, wat grappig idd dezelfde kleuren, ik vind je grijze kast er juist prachtig bij, koele kleuren moeten bij elkaar blijven. Als je hier opeens een hele warme kleur aan toevoegt wordt die kleur 'viezig' en flets. Warmte is dan juist te vinden in materialen (stof, warme houten zoals mangohout, wol, etc).

Moirmel, de keukenramen ZO, de tuindeuren ZZW, het grote raam voorkant NW. Het huis staat aan het bos en onze tuin is omringd door hele grote dennen en eiken, iedereens eerste reactie is altijd bomen slopen, maar ik geniet van de beschutting en het groen en het laat nog gelicht door zoals je ziet.
Ik zie gewoon niks van een "oud huis" terug op de foto's, volgens mij is er ook behoorlijk doorgebroken, dus zie de context niet zo, maar nogmaals, als het af is, kan het er heel anders uitzien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
T wordt mooi Phloxx, heel mooi. :)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-11-2020 19:48
Ik zie gewoon niks van een "oud huis" terug op de foto's, volgens mij is er ook behoorlijk doorgebroken, dus zie de context niet zo, maar nogmaals, als het af is, kan het er heel anders uitzien.
Het is geen jaren 30 huis ofzo he, dus dat soort elementen hoef je niet te zoeken.
phloxx wijzigde dit bericht op 10-11-2020 19:58
34.76% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-11-2020 19:54
T wordt mooi Phloxx, heel mooi. :)
:heart: thanks Cateau
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
10-11-2020 19:57
Het is geen jaren 30 huis ofzo he, dus dat soort elementen hoef je niet te zoeken.
Wat mij betreft heb je behoorlijk wat oude kenmerken. Balken, die ruitjes, grote wasbak.
Ik weet niet zo goed wat voor kenmerken er dan nog meer zouden moeten zijn?

Mijn huidige huis is een jaren 60 woning en was nog volledig in originele staat. Althans, er was wel onderhoud gepleegd gelukkig, maar geen modernisering. Een hele mooie tijdcapsule, maar toch een waar ik alles uit gehaald heb. Ik wil namelijk geen tijdcapsule, maar een huis. En ‘koop dan gewoon een ander huis’ is in grote delen van Nederland helemaal niet zo makkelijk.
Je zou kunnen zeggen dat er bij mij ook niks van een oud huis terug te zien is. Maar ik weet ook niet zo goed wat dat dan zou moeten zijn. Het originele inmiddels compleet geel/bruine behang? De oude eikenhouten keuken met kookplaat met twee pitten en een aanrechtblad van 40 cm diep? Authentiek wel, maar mooi, nou nee.

Ik heb hiervoor in huizen uit de jaren 20 en 30 gewoond, mét originele kenmerken. Hartstikke leuk, maar dat waren ook mooie dingen. Glas in lood, ensuitekasten, sierrandjes etc. Dat soort dingen waren er nu helemaal niet. En ik geloof niet in ‘oud is altijd mooier’. Er werden vroeger ook gewoon hele lelijke dingen gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet het perse een oud huis zijn dan? Een vintage kast kan toch ook prima in een modern huis? Ik hou ook van die invloeden en combinaties. Alles strak of alles ouderwets is toch ook niks?
Phloxx schreef:
10-11-2020 19:40
...
Moirmel, de keukenramen ZO, de tuindeuren ZZW, het grote raam voorkant NW. Het huis staat aan het bos en onze tuin is omringd door hele grote dennen en eiken, iedereens eerste reactie is altijd bomen slopen, maar ik geniet van de beschutting en het groen en het laat nog genoeg licht door zoals je ziet.
Veel licht dan gedurende de ganse dag, leuk.
Zou de bomen ook niet kappen, vindt het uitkijken op groen heel plezierig en ook wel passend bij jullie afwerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven