Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Sorry heb de foto's nog niet geplaatst, zal ik morgen ff doen! T was heiderbos in Limburg.

Phoehee nog ff een vraagje, zaterdag 18 april ben ik naar gyn geweest, was mn eisprong geweest, op dag 10, dan kan ik mn ongesteldheid toch ongeveer aankomende zaterdag verwachten?

Biaha hoe was je eerste werkdag?
Foto's staan erop hoor, zijn niet heel spectaclair, maar had er maar weinig gemaakt.

Phoehee, heb ff een vraag, zaterdag 18april ben ik naar ZH geweest, was dag 10, had ik mn eisprong al gehad, dat betekent dan toch dat ik deze zaterdag ongesteld moet worden?

Biaha hoe was je eerste werkdag?
Hoezo, ik plaats dubbelle berichtjes??? :-)
Meld.

Vandaag 39 weken, goed he En zeggen dat we nog zo gelachen hebben bij de gyn toen ze 4 mei als afspraak opschreef: 'jaaa dat hoeft allang niet meer, tegen die tijd ben ik allang bevallen...'. Niet dus, ik heb zelfs nog een afspraak bij voor volgende week maandag. Vind het best wel grappig

Ik kreeg van de gyn waterpasta mee tegen de jeuk... Heb nog nooit zoveel liggen krabben 's nachts. Man man man. Maar blijkbaar houdt die zal dat toch wat tegen, want mijn huid is er niet echt op verslecht. Waar ik het meeste baat van had, was zo'n koeldinges tussen mijn benen 's nachts (zoiets wat je in een frigobox legt om je drank koel te houden). Heb ook verschrikkelijk veel 'bobbels' op mijn armen, maar dat blijkt een zwangerschapsallergie voor aardbeien en tomaten te zijn... Die mag ik dus niet meer eten. En ik at de laatste 14 dagen iedere dag aardbeien. Kan ik nu dus wel vergeten. Jammer, maar binnen een paar weekjes mag het weer
Meld!

Alles goed meiden?

Biaha, hoe is het je vergaan op je eerste werkdag?

Fien, jeuk is vreselijk! beval maar snel dan is het over en kun je weer gewoon je aardbeitjes eten!

Tazzle, zal nog eens gluren op privé!

Hier een beetje misselijk vandaag en kortademig en moe. Kijk nu al uit naar het slaapje van vanmiddag!
Tazzle als je op dag 10 je eisprong al gehad had, weet je nooit helemaal zeker wanneer dat dan wel was. Stel op dag 9, dan wordt het een 23-dgse cyclus en had je je ei op 17 april en je NOD dan op 1 mei. En dat is al geweest!!!!!!!! Oh niet te enhausiast dadelijk heb ik het mis. Hoe voel je je? Je zit dan nu toch al op dag 27? Of ben ik het helemaal kwijt? Hoe kom jij dan bij zaterdag?

Fien je hebt ook van die klei-pakkingen die je kan koelen, die zijn wat minder hoekig dan die diepvries dingen. Maar is nog maar effe he!

Foxy ik zag dat jij misschien wel een baby voor je verjaardag krijgt!!!

Oppas baby was vreselijk aan het huilen gister, echt zo'n pijn aan je oren! Ik werd er helemaal een beetje kriegel van. Ze was ontroostbaar en op een gegeven moment ben ik maar weggegaan, knuffeltje erbij, speentje erin en muziekbeestje aan en na 15 minuten was het over. (werd steeds minder) Vriend en ik allemaal meningsverschillen over wat nou te doen. Echt leuk baby's! (als ze slapen)
Haha phoehee. Nee, rozengeur en manenschiin is het zeker niet altijd! Van je eigen kind kan je het wat beter hebben denk ik.....

Heb verder niet zoveel gelezen. Ben bezig geweest met van alles en nog wat vandaag. Schoonouders komen straks en blijven ook eten.

Gisteren dus gewerkt. We hebben een paar nieuwe collega's gekregen. Ik zat al en 1 daarvan kwam binnen. Zei; "hey" en wilde zo weer weglopen! Dus ik heb er maar snel een hand tussen geschoven om me voor te stellen. haar naam noemen kon er nog net vanaf, een praatje was helemaal een no-go. gezellig........

Kolven ging goed. Alleen ging het alarm af in het gebouw terwijl ik daar zat. Eerste maandag van de maand, maar je schrikt toch.

Toch weer heel veel over babies gepraat natuurlijk, iedereen wil weten hoe het gaat. Foto wilden ze ook zien, maar daar had ik dan weer niet aan gedacht. Vonden ze maar raar, maar ik heb niet zo de neiging om foto's te showen.

Maar al met al wel lekker om weer bezig te zijn! Vrijdag weer, vandaag verplicht vrij....
Hoi dames,

alleen even een heel snel berichtje van mij:

wij zijn net weer terug van de verloskundige. Hij groeit helemaal goed en is echt aan het indalen. Maar ze verwacht nog niet dat ie de komende 2 weken komt, dus pas weer over 2 weken een afspraak. Vorige keer zei ze dat ik vanaf vandaag om de week zou moeten komen, maar blijkbaar heeft Uk nog geen haast, daar zijn we wel blij om! Ook mijn bloeddruk was helemaal goed en ik heb af en toe last van steken tijdens het lopen, maar dat geeft alleen maar aan dat ie aan het indalen is en een beetje ruimte wiebelt in mijn bekken. Niets om me zorgen over te maken. De afgelopen paar dagen hou ik boel vocht vast, maar is vandaag ook al beter dan gisteren. En als het heel erg is, dan kan ik een dag alleen maar fruit en groente eten, en dat met veel water, sap en thee wegspoelen. Dan zou ik al dat vocht voor een groot gedeelte ook weer kwijt zijn. Dus alles goed en er is hoop!

Nu nog even deze week door en we kunnen weer bouwen…

Hij ligt netjes met zijn hoofd naar beneden, alleen zijn ruggetje draait ie nog wel eens, zo ligt ie nu met z’n rug aan de rechterkant. Heb ik niets van gemerkt

Biaha, hoe is je eerste dag weer bevallen? kon je goed kolven?

Tazzle, je NOD is toch allang geweest dan? Of tel ik net zo gek als Phoehee? Je foto's moet ik nog even bekijken...

Fien, wie had dat ooit verwacht, dat je 39 weken zou halen! Is wel een klein feestje waard....

Phoehee, was dus even een goede test met jullie 2 gisteravond... Maar jullie hebben het doorstaan!

Nou, vanmiddag laatste middag werken en dat aan de borrel. Dus dat is wel gezellig. Ik ga nu want anders ben ik te laat.

Ennuh, de ergste stress is er nu wel een beetje uit. Gelukkig heeft de vk gezegd dat hij nog even niet van plan is om te komen en dat geeft mij heeeeeeeel veel rust!
Ik ben helemaal in de war... Ben niet de 18e maar de 25e naar het ZH geweest!! Daarom dus de verwarring, ik dacht dus aan deze zaterdag mn Nod, maar goed afwachten dus. Heb wel heel erg last van mn beide borsten, terwijl dat anders alleen de linker is die me pijn doet, maar voor de rest geen last.

Kiekeboe fijn dat je echo goed was!! En je hebt dus nog even tijd voordat je uk er is, kun je nog even rustig aan doen.

Phoehee jullie hebben de test dus goed doorstaan! vreselijk lijkt me dat als ze zo ontroostbaar zijn!
Tazzle had ik toch te vroeg gejuicht. Dan is je NOD de 9e mits je de dag voor het ziekenhuis je eisprong had. Je Nod kan dus ook eerder zijn, niet later. Hee ik zie dat dat inderdaad zaterdag is, je had het dus in eerste instantie wel goed!

Oja de test hadden we eigenlijk maar matig doorstaan, we hadden echt een beetje ruzie. Ik kan echt niet goed tegen huilende baby's. En deze baby word weer iets rustiger van mij als van vriend. (ze heeft geen vader en vindt volgens mij mannen iets enger) Ze huilde al en vriend ging kijken en toen begon ze echt te krijsen. Vriend vond dat ik een liedje moest zingen. Ik had mijn vingers in mijn oren vanwege de herrie. Hij had haar nog erger aan het huilen gemaakt en moest ik zingen?! Ik vond weer dat ze terug in haar bedje moest en dat hij haar er niet uit had moeten halen. Toen heb ik haar dus teruggelegd met muziekje, knuffeltje en speentje en werd het zeer langzaam aan stil.

Phoe wat een lang verhaal...

Kiekeboe mooi dat alles goed was en jou baby moet sowieso nog wachten tot de mooiste maand van het jaar!

Biaha nou leuke nieuwe collega! En ik zou ook een foto vragen hoor! Al werk ik in een klein team en waren ze denk ik al langsgeweest. Heb jij geen 3 foto'tjes in je portomonee????

(grapje hoor!)

Ik ga nu nieuwe brownies maken want heb de vorige serie opgegeten en misschien wil vriend ook nog wat...
Ik kom later op jullie reageren. Over uurtje ga ik voor het eerst weer sporten....argh. Uurtje Bodycombatten. Het voelt heel raar, ik wil heel graag weer sporten, alleen ik ben zo bang dat ik na een kwartier al opgeveegd kan worden.

Die 10 kilo (nou ja eigenlijk nog meer) die er nog steeds teveel aanzitten moeten er toch weer vanaf. En dat gaat niet vanzelf merk ik...
Vraag je aan de dames die reeds bevallen zijn: was de baby ook nog zo beweeglijk tijdens (voor-)weeën of is die dan heel rustig? Ik heb echt wel af en toe krampen die mij aan (voor-)weeën doen denken (vooral in mijn onderbuik en -rug, die uitstralen naar mijn heupen), maar ik voel de baby ook nog heel goed bewegen, dus twijfel ik of het nu weeën zijn of als ik gewoon pijn heb door de baby die zo beweeglijk is (hoewel het rustige bewegingen zijn)?
Uhm Fien, moet even graven, maar volgens mij voelde ik de bewegingen van zoon tijdens de bevalling nog. Maar misschien heb je meer aan recentere ervaring.

Maaruh, begrijp ik goed dat weeen hebt? Hoe vaak komen ze?

Kiekeboe, fijn zo'n goede controle. Met een gerust hart de komende twee weken in dus Nog even doorklussen en uk is van harte welkom!

Biaha, goede eerste werkdag gehad lees ik. Hoop dat je nieuwe collega snel een beetje opwarmd, gezellig is anders! Hoe heeft zoontje het gehad met papa?

Tazzle, je bent dus aan het aftellen. Ik duim met je mee hoor! DUIM DUIM DUIM!

Thembo, hoe was de eerste keer sporten? Voel het mee of tegen?
Ik heb in ieder geval krampen Foxy, maar aangezien dit mijn eerste kindje is kan ik niet goed opmaken of het nu weeën of voorweeën zijn, vandaar mijn vraag.
Zo ben ik weer, het sporten is me alleszins meegevallen. Alleen springen is geen succes, daarvoor zijn mijn bekkenbodemspieren echt nog te slap. Maar het voelt echt goed. Krijg er weer boel energie van.

Fien, ik had ook in de week voor de bevalling veel voorweeen. En ja, zoontje was ook actief dan. Ik had juist het idee dat door zijn activiteit de baarmoeder ook zo aanspande. Maar toen bij mij de echte weeen begonnen wist ik het zeker, daar zat veel meer regelmaat en opbouw in. En ze deden zeer, dat deden die voorweeen eigenlijk maar nauwelijks. Ik denk trouwens dat het bij jou niet zo lang meer gaat duren hoor.

phoehee, wat een beproeving, zo'n kindje he. Wij staan hier af en toe ook echt elkaar aan te kijken, zo van..waarom huilt hij nou? En dan nog maar keertje troosten, speentje geven, knuffeltje geven en hopen dat het helpt. De ene keer wel, de andere keer niet. En vandaag hielp eigenlijk niks. Ja op de arm nemen en dansen door de kamer op muziek van Nick en Simon, haha. Maar hij is weer stil geworden.

Biaha, geen foto bij je??? Ontaarde moeder die je bent! Nee hoor, grapje. Ik heb ook nooit foto's bij me. Vonden ze maar raar bij de zwangerschapsgym. Pfff, ik heb geen foto nodig om te weten hoe mijn jochie eruit ziet.

Kiekeboe, gaat goed met jullie uk. Al lekker aan het indalen. Daar zullen die pijnen van paar dagen terug ook wel vandaan zijn gekomen misschien?

Tazzle, je hebt toch geen last van zwangerschapsdementie??? Nee hoor grapje, even afwachten nog dus..
Goeiemorgen!

Het is nog vroeg, maar hier een geweldige nacht gehad. Zoontje heeft tot 5.30 doorgeslapen! Halleluja.

We lagen wel allebei wakker om 3 uur. Helemaal van de leg waren we! Man is nog bij hemn gaan kijken. Even zeker weten of hij het nog wel deed. Kon ik eens fatsoenlijk slapen, lig ik nóg wakker! bed moet ook verschoond worden. Dekbed moet gewassen, want ik heb alles zeiknat gelekt. Maar ik krijg er wel goede hoop van.

Ik kom straks nog even reageren, moest het even kwijt. Heb zelfs net een vriendin ge smst met het blijde nieuws..... ben helemaal van slag.
Owww, das fijn zeg, biaha. En ook lekker dat hij het toch nog redelijk op tijd begrepen heeft dat hij moet doorslapen als mama weer moet werken.
Meurning dames.

Hier wel gerommel, maar zo tussen harde buiken en (voor-)weeën in (weet niet goed hoe het anders omschrijven). Maar (nog) niks ernstig denk ik. Zal wel normaal zijn in week 39

Vannacht wel terug alles liggen open krabben, tot bloedens toe. Toen ik deze morgen naar het toilet ging, zag ik bloed op mijn armen. Mijn handen en onderarmen staan vol met rode bobbels. Vannacht dan maar sokken rond mijn handen doen, dit is echt niet meer te doen zo. Heb nu voorlopig nivea creme aan mijn benen en handen gedaan (van die blauwe potjes), hopelijk help dat een beetje...
Biaha, super dat je zo'n goede nacht gehad hebt. Kan je nu wel gebruiken nu je terug gaat werken hé

Wow Thembo, bij jou zaten er dus echt maar 6 weekjes tussen voor je terug gaat sporten. Maar valt blijkbaar al bij al nog goed mee.
Biaha wat goed van je zoontje!!!

Nu hopen dat dit de trend is!

Nu moet je zelf nog doorslapen, en dan is het helemaal top!

Thembo wat goed dat je al Viel je dus 100% mee, gelukkig.

En ik hoop dat het zwangerschapsdementie is, haha!! Maar ga er maar niet vanuit..

Fien echt vervelend dat je je zo open krabt!

Dat er ook niet is wat je enigsinds helpt.

En ik hoop echt voor jou dat het voorweeën zijn, dan ben je hopelijk ook snel van de jeuk af.

Wie had dat gedacht he, 39 weken alweer! Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Phoehee, het was vast heel gezellig bij jullie, toen de baby er was! Haha, heb wel gelachen hoor om je verhaal.

Hier verder geen nieuws, ik moet morgen weer werken na een week vakantie, sta er nou niet om te springen het bevalt me prima zo, haha...!
Biaha lekker zo'n nacht! Kan me goed voorstellen dat je even gaat kijken of hij het nog wel doet. Helemaal lekker nu ke weer aan het werk bent.

Fien als ik het me goed herinner was dochtertje erg druk in de laatste dagen en dat wekte juist weer wat voorweeën op. Tenminste dat denk ik, want ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet eens meer goed weet.

Thembo wat goed dat je alweer aan het sporten bent. Ik kan bijna niet wachten om weer te gaan. Helemaal als ik lees dat het goed gaat na zes weken.

Phoehee wat een test hebben jullie gehad! Het is wel anders hoor als het je eigen baby is. Die leer je op een gegeven moment een beetje kennen.

Tazzle bij jou nog even afwachten...ik duim voor je!!

Kiekeboe fijn dat de rust bij jou weer een beetje teruggegekeerd is. Moet voor jezelf een heel fijn gevoel geven en wat minder stress. Dat is altijd lekker.

Hier niet zoveel bijzonders. Gisteren een enorme poepdag van de meiden. Dochter heeft een klein beetje buikgriepachtige verschijnselen en heel veel poepluiers. Die stond gisteravond onder de douche, anders was het niet schoon te maken en dochtertje vond tegelijkertijd dat zij dat ook wel kon doen. Manlief stond de ene schoon te maken en ik de andere.

Dochtertje heeft van 21.30 tot 05.00 geslapen. Ik heb dus ook even gekeken of ze het nog deed. Nu slaapt ze alweer heel erg lang. Overdag is ze heel veel wakker, waarschijnlijk doordat haar grote zus over de wagen heen hangt en loopt te roepen dat ze wakker moet worden....Vanmiddag naar het bureau, ben erg benieuwd.
O Biaha is Blijdorp leuk voor een kind van 2? Of kan ik beter nog even wachten tot ze wat ouder is?
quote:biaha schreef op 06 mei 2009 @ 07:04:

Goeiemorgen!

Het is nog vroeg, maar hier een geweldige nacht gehad. Zoontje heeft tot 5.30 doorgeslapen! Halleluja.

We lagen wel allebei wakker om 3 uur. Helemaal van de leg waren we! Man is nog bij hemn gaan kijken. Even zeker weten of hij het nog wel deed. Kon ik eens fatsoenlijk slapen, lig ik nóg wakker! bed moet ook verschoond worden. Dekbed moet gewassen, want ik heb alles zeiknat gelekt. Maar ik krijg er wel goede hoop van.

Ik kom straks nog even reageren, moest het even kwijt. Heb zelfs net een vriendin ge smst met het blijde nieuws..... ben helemaal van slag.Sorry, moet het even kwijt; we liggen hier allebei (vriend en ik) helemaal in een deuk....
Word ik nou gewoon uitgelachen kiekeboe? Nou, je kan die kroketten wel op je buik schrijven!

Fien, echte weeën hebben idd een opbouw. Het werkt van een beetje pijn naar steeds erger. Met een duidelijke piek en dan zwakt het weer af. Maar dat er wat aan de hand is, is zeker. Die ene cm heb je trouwens maar mooi vast binnen! Wat rot van die jeuk zeg! Maar hopelijk ben je er snel vanaf!

Watje, dochtertje snap het wat sneller allemaal met dat slapen. Lekker! En Blijdorp is hartstikke leuk met 2 jaar! Er is bij de grote speeltuin een peuterspeeltuin gemaakt. In het oceanium kijken ze hun ogen uit! En alles is heel goed te zien voor die kleintjes vind ik. Het is echt de moeite waard. Misschien kan je achteraf zelfs wel een kopje koffie doen bij de buurvrouw van Blijdorp. (ik dus)

Thembo, aan het sporten.... pfffff moet er niet aan denken. Knap van je zo snel al!

Tazzle, vervelend is dat, als je na vakantie weer moet werken. Vandaag nog maar even lekker genieten.

Kiekeboe, bij vocht vasthouden moet je juíst veel drinken. Dan heeft je lichaam minder de neiging om het op te slaan, omdat je dan toch wel genoeg hebt.

Tiaraatje, hoe is het met je mooie dame? Ik zag een foto van grote zus met dochtertje op je hyves! Wat een trotse big smile! Leuk!
Morning ladies!

Nog geen baby van Fien zo te lezen. Balen van je jeuk. Zal een kijken wat voor zalfje ik had gekregen van de dokter met al die jeuk. Dat verdoofde een beetje en hielp super goed!

Thembo, goed dat het sporten je zo is meegevallen. Als je dit volhoudt zit je zo weer op je oude gewicht!

Tazzle, geniet nog maar even lekker van je vrije dag. Altijd een domper om na de vakantie weer te moeten beginnen!

Biaha, zo'n nacht mag je toch wel een beetje 'doorslapen' noemen. En je weet het hè, eigenlijk mag je je vreugde niet hardop uitspreken, dan jinx je het!

Watje, wat ee poepdag inderdaad. Wel knap van je meisje dat ze het zo goed doet! En grote zus is helemaal verliefd lees ik, kan niet wachten tot haar baby-zusje wakker wordt om te knuffelen!

Phoehee, wat een beproeving zo'n eerste keer oppassen. En? Al zin in volgende week?

Hier alles goed, ben net op controle geweest en ventje heeft het nog goed naar zijn zin. Ben bang dat hij er voorlopig nog niet uit wil komen. Geen verjaardagsbaby voor mij dus... Helaas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven