cadeau dubbel
woensdag 9 september 2020 om 22:09
woensdag 9 september 2020 om 22:30
Oei, dat zijn dure grapjes inderdaad.....
woensdag 9 september 2020 om 22:31
Als ik een van die vriendinnen was zou ik aanbieden om dat deeltje bij te betalen.
Maar je kunt er niet van uitgaan vrees ik, ik zou het dus wel vertellen maar meer ook niet.
Veel mensen hebben nogal bijzondere vriendschappen vind ik, ik noem dat kennissen. Jij weet zelf wel wat voor vrienden je hebt denk ik?
En wellicht zegt die vriendin met het gebroken been zelf wel: neem lekker mee voor jezelf die bos bloemen, één bos is genoeg en ben ik al blij mee!"
Maar je kunt er niet van uitgaan vrees ik, ik zou het dus wel vertellen maar meer ook niet.
Veel mensen hebben nogal bijzondere vriendschappen vind ik, ik noem dat kennissen. Jij weet zelf wel wat voor vrienden je hebt denk ik?
En wellicht zegt die vriendin met het gebroken been zelf wel: neem lekker mee voor jezelf die bos bloemen, één bos is genoeg en ben ik al blij mee!"
woensdag 9 september 2020 om 22:32
Ik vind het niet vreemd om je vriendinnengroep dit te vragen. Natuurlijk was het jouw fout, maar jij neemt het ook op je om het te regelen. Daar kan iets een keer fout bij gaan.
Als het voor jou niet substantieel is kan je er voor kiezen er niks mee te doen. Maar ik zou het ook niet heel gek vinden als je dit deelt met je vriendinnen en (vrijblijvend) vraagt of ze wat willen bijdragen.
Als het voor jou niet substantieel is kan je er voor kiezen er niks mee te doen. Maar ik zou het ook niet heel gek vinden als je dit deelt met je vriendinnen en (vrijblijvend) vraagt of ze wat willen bijdragen.
woensdag 9 september 2020 om 22:33
omdat ik de eerste bestelling deed met credit card en ik dacht dat betaling mis was gegaan bestelde ik later weerDutchgirly schreef: ↑09-09-2020 22:31Ik ben wel oprecht benieuwd hoe je nou niet gemerkt hebt dat je 80 euro moest afrekenen voor (in de veronderstelling) 1 bos bloemen
woensdag 9 september 2020 om 22:36
Ik snap TO wel. Vaak neemt in de vriendengroep altijd dezelfde persoon het initiatief om iets te geven en dat gaat 9 van de 10x goed en dan is het extra zuur als je met kosten komt te zitten als er iets mis gaat. Een tijdje had in mijn vriendengroep maar 1pers en auto die dus altijd reed, 1x een verkeersboete gehad en die hebben we ook gedeeld (en ja de bestuurder is verantwoordelijk maar ja alleen de bestuurder loopt een risico...) ik zou graag mee betalen omdat ik het vervelend als de initiatiefnemer met kosten komt te zitten
woensdag 9 september 2020 om 22:40
Gek idee misschien, maar wellicht valt zoiets nog onder een of andere verzekering die aan je creditcard is gekoppeld? Kans lijkt me klein hoor, omdat je zelf nog een keer hebt besteld maar je weet maar nooit.noorderlicht76 schreef: ↑09-09-2020 22:33omdat ik de eerste bestelling deed met credit card en ik dacht dat betaling mis was gegaan bestelde ik later weer
woensdag 9 september 2020 om 22:41
vlinder2001 schreef: ↑09-09-2020 22:36Ik snap TO wel. Vaak neemt in de vriendengroep altijd dezelfde persoon het initiatief om iets te geven en dat gaat 9 van de 10x goed en dan is het extra zuur als je met kosten komt te zitten als er iets mis gaat. Een tijdje had in mijn vriendengroep maar 1pers en auto die dus altijd reed, 1x een verkeersboete gehad en die hebben we ook gedeeld (en ja de bestuurder is verantwoordelijk maar ja alleen de bestuurder loopt een risico...) ik zou graag mee betalen omdat ik het vervelend als de initiatiefnemer met kosten komt te zitten
Nou, dit dus.
woensdag 9 september 2020 om 22:43
Heb je het bij zo'n algemene bloemen-webshop gekocht?
Of bij een specifieke zaak?
Want dat boeket wordt waarschijnlijk morgen vers gemaakt.
In een bloemenzaak in de buurt van je vriendin.
Ik zou dus proberen te weten te komen bij welke bloemenzaak en die morgenochtend even opbellen.
Dat je 't 2de boeket zelf komt afhalen.
Of bij een specifieke zaak?
Want dat boeket wordt waarschijnlijk morgen vers gemaakt.
In een bloemenzaak in de buurt van je vriendin.
Ik zou dus proberen te weten te komen bij welke bloemenzaak en die morgenochtend even opbellen.
Dat je 't 2de boeket zelf komt afhalen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 9 september 2020 om 22:55
Dit zou ik ook doen. Als ik een vriendin van je was, zou ik er wel om kunnen lachen, en gewoon mee betalen. Fijn dat je het wilde regelen.
Tenzij je een vage kennis bent, dan zou ik er minder zin in hebben
woensdag 9 september 2020 om 22:58
Ik ook.froufrou80 schreef: ↑09-09-2020 22:53Raar hoe mensen hier met hun vrienden omgaan. Als een van mijn vriendinnen zoiets zou overkomen zou ik gewoon wat bijdragen voor die 2e bos.
En zou me aan de andere kant doodschamen om het zelf te vragen. Gek hoe dat werkt.
woensdag 9 september 2020 om 23:21
Je kan toch gewoon vertellen dat je perongeljk twee bossen hebt besteld? "Omg guys, ik dacht dat er wat mis ging met betaling en wilde het opnieuw doen, zie nu dat ik twee keer heb besteld
"
Zonder om geld te vragen. Volgens mij is dit soort dingen aan je vriendinnen vertellen heel normaal. En dan zie je vanzelf hoe ze reageren. Als het in mijn vriendinnengroep gebeurde zou ik wel wat extra's bijdragen.
Zonder om geld te vragen. Volgens mij is dit soort dingen aan je vriendinnen vertellen heel normaal. En dan zie je vanzelf hoe ze reageren. Als het in mijn vriendinnengroep gebeurde zou ik wel wat extra's bijdragen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
woensdag 9 september 2020 om 23:25
Bij mijn vrienden zou zoiets prima kunnen en dan zouden we zeker even bijleggen. Kan gebeuren toch? Er zijn bij ons wel grotere fouten gemaakt qua geld.
Zoals die vriend die voor ons vliegtickets regelde, maar per ongeluk de verkeerde retourdatum had gekozen. Moesten we extra ticket en extra verblijf voor een nacht regelen, hahaha!
Zoals die vriend die voor ons vliegtickets regelde, maar per ongeluk de verkeerde retourdatum had gekozen. Moesten we extra ticket en extra verblijf voor een nacht regelen, hahaha!
woensdag 9 september 2020 om 23:30
Ik herinner me nu ook die keer dat iemand namens ons allen een enorme fles champagne voor iemand mee zou nemen. Onderweg op de fiets, pats, laten vallen. Toen hebben we ook nog gauw ergens een fles geregeld, gewoon allemaal voor ingelegd hoor. Zulke dingen moet je ook een beetje om kunnen lachen. En inderdaad, het is een paar euro mee pp, of een heel bedrag voor één persoon.
donderdag 10 september 2020 om 00:09
Op die manier leg je het probleem bij de anderen. Stel dat zij weinig te besteden hebben, dan moeten zij nee zeggen.rumforviva schreef: ↑09-09-2020 23:32Ik zou het niet als hint in de groep gooien, maar gewoon als oprechte vraag. Jongens, ik heb een fout gemaakt en dubbel besteld. Eigen fout natuurlijk, maar zijn jullie misschien bereid hier aan bij te dragen?